Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  5 660
Hei.

Har ett lite problem her, har bygd en ny maskin og satt den sammen selv.

Etter at alt var koblet sammen som det skal, så prøvde jeg å boote pcn.
Fikk ikke noe skjermbilde, og etter at den hadde stått på i ca 1 minutt å skrudde den seg av automatisk. Skrudde av side døra, og ser på hovedkortet at det er ett rødt lys som er konstant, på en knapp som heter RamOK!.
Prøvde å ta ut alt av ram, sette inn 1 og 1 brikke i alle de 8 ram portene for å feilsøke om det var en av dem, men det var det ikke.
Googlet så dette, og fant flere tråder på nettet som sier at BIOS er utdatert.

Greit nok, kommer inn på ASUS sine sider, og jeg følger guiden dems til punkt og prikke. Flasher BIOS, og prøver å boote igjen. Samme dritten skjer om igjen. Alt starter som det skal, men fortsatt ikke skjermbilde, og pcn skrus seg av igjen innen 1 minutt.

Er det noen som har vært borti dette problemet før? Og funnet en løsning?

Her er resten av speccs på pcn hvis det kan ha noe å si:

Intel® Core i7-3820 Processor Socket-LGA2011

ASUS P9X79, Socket-2011

Corsair Dominator DDR3 1866MHz 16GB

OCZ SSD Agility 3 Series 2.5" 120GB

ASUS Radeon HD 7950 3GB GDDR5

Fractal Design Define R4 Black Pearl

Cooler Master GX 750W PSU

Corsair H60 Hydro Series CPU Kjøler

ASUS BW-12B1ST, Blu-Ray Writer
Har du sjekka at CPU kjøleren er montert riktig?

Hvis CPU ikke får nok kjøling så tar det ikke lang tid før maskinen automagisk slåes av..
Har sjekket dette. Er vann avkjøling, og vifta + radiatoren går som det skal

Når jeg ser etter nå, så ser jeg at jeg har gått på en smell. Som du sier, så er det cpu vifta. Jeg prøvde å sette den på en 4 pin vifte kontakt, selv om det bare er 3. Nå kan jeg se BIOS på skjermen, men det står at CPU blir for varm og skrur seg av. Men jeg har ingen andre kontakter å plugge den i, og jeg har montert vann avkjølingen etter bruksanvisningen.
Hvertfall 1 skritt nærmere løsning her.
Er du sikker på at CPU kjøleren har god kontakt med CPU? jeg tror det er der problemet er.

prøv å ta av kjøleren, og monter den på nytt etter bruksanvisningen.
Veldig skummel freak
Frufsa's Avatar
Sett i all ramen, og når det røde lyset lyser, trykker du på memok knappen
Ung og vanskelig
83leo's Avatar
Feilmontering av en viftekabel skal da ikke forårsake svart skjerm? Uansett så går det helt fint å koble en 3pins kabel til en 4pins kontakt såfremt du plugger den i riktig, noe som er selvforklarende når du tar en titt på kontakten.

Er du sikker på at kjøleren har god kontakt, og at viften og pumpen går?

Forøvrig vil jeg råde deg til å få en second opinion neste gang du skal kjøpe PC-deler. PSU er ikke noe å skryte av, SSD er en av de mer upålitelige og RAM-brikkene er unødvendig dyre. For all del, maskinen vil sikkert fungere fint, men du kunne absolutt gjort bedre valg.