Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  28 2858
<?=getUserTitle()?>
Heisann!
Jeg har dilla på krigsfilmer der man følger (amerikanske) soldater i på oppdrag og lignende.
Trenger ikke å være amerikanske soldater, men er de jeg liker best.
Så jeg lurer på om om dere vet om noen slike filmer som er bra, har gått på noen bommerter noen ganger fordi jeg ikke sjekket hva andre syns om den.
Ett eksempel er Libanon, trasig film sier jeg bare...
vet ihvertfall om to spennende dokumentarfilmer; Armadillo der man følger danske soldater i Afghanistan i et år. Det er en utrolig bra krigsdokumentar! Den andre er Restrepo, som handler om amerikanske soldater i "Death Valley" eller noe slikt i Afghanistan. Av disse to er Armadillo helt klart best!
Black Hawk Down er en veldig bra film. Handler om et enkelt oppdrag som skal vare i 30 min. Skal bare hente en fyr, mye rart skjer og det ender opp med at det tar mange, mange, mange fler timer! Bør absolutt ses på med skikkelig hjemmekino da jeg elsker lydene i den filmen!
https://www.youtube.com/watch?v=tnV6wM-vd9s
http://www.imdb.com/title/tt0265086/

Vet om mange andre kjente krigsfilmer, men de kommer til å bli nevnt med fleng, og nå skal jeg se på Bolt springe 100 metærn så rekkærnte å finne frem linkene til de
Tenker du på spillefilmer, eller dokumentarer?

Anbefaler iallefall Platoon, og Jarhead, de er meget bra, etter min mening.
Crows Before Hoes
HanDuck's Avatar
Sitat av Dimergon Vis innlegg
Tenker du på spillefilmer, eller dokumentarer?

Anbefaler iallefall Platoon, og Jarhead, de er meget bra, etter min mening.
Vis hele sitatet...
Jarhead er ganske bra. Man burde også se save private ryan
Apokalypse nå.
<?=getUserTitle()?>
Trådstarter
Sitat av Dimergon Vis innlegg
Tenker du på spillefilmer, eller dokumentarer?

Anbefaler iallefall Platoon, og Jarhead, de er meget bra, etter min mening.
Vis hele sitatet...
Jeg tenker på spillefilmer.
Sitat av TheJokerHD Vis innlegg
Jeg tenker på spillefilmer.
Vis hele sitatet...
Battle: Los Angeles?
Sist endret av boblesaft; 5. august 2012 kl. 23:25.
<?=getUserTitle()?>
Trådstarter
Sitat av boblesaft Vis innlegg
Black Hawk Down, Battle: Los Angeles?
Vis hele sitatet...
Battle: Los Angeles har jeg sett, men likte den ikke helt. Men jeg litt drita da jeg så den da :P

Men Black Hawk Down er en film jeg skal laste ned pluss noen andre dere har listet her.
Skal på en laaang biltur til Voss imorgen, og er ikke hjemme før på onsdag, så noe må jeg ha å gjøre under bilturen.
Sitat av TheJokerHD Vis innlegg
Battle: Los Angeles har jeg sett, men likte den ikke helt. Men jeg litt drita da jeg så den da :P

Men Black Hawk Down er en film jeg skal laste ned pluss noen andre dere har listet her.
Skal på en laaang biltur til Voss imorgen, og er ikke hjemme før på onsdag, så noe må jeg ha å gjøre under bilturen.
Vis hele sitatet...
(BA: Los Angeles)Veldig klisjéfylt film, men måten soldatene oppfører seg på er ganske identisk virkelige soldater.
Black Hawk Down er veldig bra - obligatorisk film å se for alle som tjenestegjør førstegangstjeneste i forsvaret.
Sist endret av boblesaft; 5. august 2012 kl. 23:31.
Synes selv at 2. Verdenskrig inspirerte krigsfilmer er ganske bra, kan nevne noen ganske klassiske om man skal kalle det for det. A bridge Too far, saving private ryan, the bridge on the river kwai, we were soldiers, windtalker, platoon, kelly's heroes osv osv, kunne nevnt mange flere, men har ikke tid. Anbefaler også band of brothers og The Pacific. De er serier dog.
Har du sett Norge i Afghanistan? Hele serien ligger på YouTube. Anbefales virkelig
Sitat av WeezyBoy Vis innlegg
Synes selv at 2. Verdenskrig inspirerte krigsfilmer er ganske bra, kan nevne noen ganske klassiske om man skal kalle det for det. A bridge Too far, saving private ryan, the bridge on the river kwai, we were soldiers, windtalker, platoon, kelly's heroes osv osv, kunne nevnt mange flere, men har ikke tid. Anbefaler også band of brothers og The Pacific. De er serier dog.
Vis hele sitatet...
Ikke for å pirke, men handlingen i Platoon og We Were Soldiers foregår under Vietnamkrigen.
<?=getUserTitle()?>
Trådstarter
Sitat av WeezyBoy Vis innlegg
Synes selv at 2. Verdenskrig inspirerte krigsfilmer er ganske bra, kan nevne noen ganske klassiske om man skal kalle det for det. A bridge Too far, saving private ryan, the bridge on the river kwai, we were soldiers, windtalker, platoon, kelly's heroes osv osv, kunne nevnt mange flere, men har ikke tid. Anbefaler også band of brothers og The Pacific. De er serier dog.
Vis hele sitatet...
Er ikke så kin på å se WWII filmer, synes de har for "dårlig" utsyr. Jeg er nok en av dem som elsker våpen og moderne krigføring.
I filmen kunne det kan også handle om jagerfly eller helikoptere, men er nok ikke så mange filmer som bare handler om det da.

Band of Brothers og The Pacific har jeg på Blu-Ray og har sett de, The Pacific hadde ikke den beste handlingen syns jeg, likte BoB bedre.
Oppdaget denne ved en tilfeldighet, en dokumentar fra realistisk kamptrening på en amerikansk militærflybase med jagerfly fra heleverden. Bildene er helt SYKE. Anbefaler egentlig alle å se denne: http://www.youtube.com/watch?v=9ty1KJjv45I
Selv om du ber om filmtips, tror jeg HBO´s Generation Kill er midt i blinken for deg.
- full metal jacket
- hamburger hill
- the thin red line
- tears of the sun
- enemy at the gates
- sniper
- stalingrad (tysk men satans bra! )
Historieentusiast
Sexarz's Avatar
Vals Im Bashir - En israelsk animasjonsfilm om invasjonen av Libanon i 1982. Er en utrolig bra film.
Hurt locker , g.i. Jane, letters from iwo jima, flags of our fathers og ultimate force

Ultimate force er en britisk serie på 4 sesonger om SAS styrken der borte. Er regissert av ross kemp, han spiller også en av hovedrollene.
Sist endret av crax86; 6. august 2012 kl. 02:27.
We were soldiers
Platoon
saving private ryan
Full metal jacket
Windtalkers
Hamburger hill
apocalypse now

Alle disse mener jeg er ett must å se innen krigsfilmer.
Sitat av Dimergon Vis innlegg
Ikke for å pirke, men handlingen i Platoon og We Were Soldiers foregår under Vietnamkrigen.
Vis hele sitatet...
Ja :P Feil fra min side.
Restrepo så den på NGC en veldig sen natt forrige sommer. Likte den veeeeldig godt!
Her står det noe om filmen forøvrig; NGC - Behind the scenes
Sist endret av Trollogi; 7. august 2012 kl. 21:51.
<?=getUserTitle()?>
Trådstarter
Takk for alle svar, har lastet ned de fleste dere har foreslått her. Så nå har jeg noe å se på mens jeg kjører til Voss
Hvis du vil ha irl action så ser du den Danske Armadillo. Den har noen heftige scener. Den Engelske doku serien Ross Kemp in Afghanistan har også endel kontakt scener.
Master And Commander
Kingdom of Heaven
The Four Feathers
The Lost Battalion - Jævlig bra film!
Sitat av crax86 Vis innlegg
Hurt locker , g.i. Jane, letters from iwo jima, flags of our fathers og ultimate force

Ultimate force er en britisk serie på 4 sesonger om SAS styrken der borte. Er regissert av ross kemp, han spiller også en av hovedrollene.
Vis hele sitatet...
The Hurt Locker! Den kan jeg ogsaa anbefale "sterkt", ikke paa det "sterkeste" , men rimelig "sterkt". Handler om en fyr som desarmerer/uskadeligjOr bomber i Afghanistan.
Sist endret av A-tillah; 7. august 2012 kl. 23:24.
Bravo Two Zero
Sitat av olavXO Vis innlegg
Bravo Two Zero
Vis hele sitatet...
Bravo Two Zero er absolutt en film verdt se ja, handlingen foregår fra Irak-krigen.
Battle for Haditha:

Viser en side av krigen i Irak om ikke er helt svart/hvitt.
Sist endret av Eplekjekk; 8. august 2012 kl. 00:28.