Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  56 21990
Halla folkens, har en VELDIG stram økonomi og trenger derfor hjelp meg og finne en grei øl til billig pris, drikker som regel cb, tuborg eller heiniken. CB er dog favoritten, noen tips?

Vet at jeg kan gå rundt og sjekke, men er stress og sjekke 10 forskjellige butikker.

Takker for svar!

Edit: jo billigere jo bedre!
Sist endret av FellowMellow; 6. juni 2012 kl. 03:09.
Pokal og Grans Premium var iallefall veldig billig øl for noen år siden når jeg ikke hadde mye penger til overs. Hvordan prisene på de ligger an nå kan jeg dessverre ikke uttale meg så mye om.

EDIT: Grans Bare skal vel også, etter det jeg har hørt, være en ganske billig øl.
Bareøl er billig, men smaker verst av alle sammen.

Ellers er vel den Seidel du får på kiwi den billigste jeg har sett. Fremdeles dyrt iforhold til sverige. Du burde bli med noen til strømstad og kjøpe isteden, der får du halvliter til 9kr\stk svensk pris.
Pokal eller Harboe
Seidel, Pokal og Bare øl er det billigste, smaker piss men går greit viss du først drikker 3-4 øl som smaker litt bedre, før du hiver deg på billigøllen.

Kjøper sjeldent øl i Norge, da jeg bare drar til Finnland og kjøper en "koffert" med 24pils til ca 200kr. God øl vel og merke!
Du kan jo også begynne å brygge øl selv, etterhvert som du får erfaring kan det jo hende den smaker godt den og.
har du ikke penger til og drikke, ikke drikk xD

Eller sleng sammen en plastbrenner som vi gjorda da vi var studenter
Alt billig butikk-øl er bare piss. Eneste av de mer rimelige som er drikkelige er vel Tuborg, og den er jo gjerne noen kroner dyrere en bare øl og sånt i butikk..
Ville lagd hjemmelagd øl. billig og godt om du har tid til det. Borg smaker ok, bedre en tuborg iaf. Heiniken er vel ikke akkurat billig øl, er vel et av de dyrere butikk øl typene. Om du har råd kan du kjøpe dahls på flaske. De er litt billigere på flaske en på boks, litt drygt å dra med seg en haug flasker på fest tho. :P Kan spare litt på å drikke vin istede for øl og.
Grans Premium er ganske god, men inneholder alt for mye kullsyre/skum.
Den eneste er bareøl i 0,5 bokser til 119kr for sixpacken på rema1000, men den MÅ være iskald når den skal nytes... Premium er det bare å holde seg langt fra for den er ondest av alle billige øl...
Du må beise sjarken!
kompils er billig man smaker piss. samme med pokal.
Levde på Seidel det første året som student av den grunn at det var det eneste billigølet som var tilgjengelig i nærheten av der jeg bodde. Styr unna dette; det er absolutt ikke noe godt i det hele tatt!

Nå har jeg flyttet og drikker kun Borg. Dette er billigpils som i tillegg smaker helt kurant og jeg har faktisk blitt ganske glad i Borg. Dette er pils som det også går an å kose seg med uten å ha noen planer om å bli drita. Anbefales på det sterkeste! Fåes på ICA og Rimi så vidt jeg vet.
Du må beise sjarken!
hvis du bor i nord er mack arctic veldig godt og ikke extremt dyrt.
Kjøper alltid hansa 0.5l, god øl og literprisen er omtrent det samme som tuborg osv..
Etter min mening er seidel helt OK, på linje med kompils som også er billig og helt OK. Tipper det er få her som her som faktisk kunne skilt ut de "dårlige" norske pilsnerne i en blindtest. Folk dømmer i stor grad boka etter omslaget... Grans Premium er også helt greit, det smaker dog svært lite.

Eneste ølet jeg aktivt vil fraråde deg å kjøpe er Borg. Det er virkelig ikke godt, det har en fæl, fæl ettersmak. Da drikker jeg heller munkholm.
Sist endret av kakeflekk; 6. juni 2012 kl. 12:35.
For min del er grans premium en av de beste ølene man får på butikk, og den er ganske billig(13-14kr). Er forøvrig ikke enig at borg er noe dårlig, jeg synst faktisk det er den beste av de aller billigste (10kr flaskene)
BORG! Etter min smak også blant de beste om du ser bort ifra pris.
Sist endret av random42099; 6. juni 2012 kl. 13:44.
Hansa 0,5l...Før kjøpte jeg bare Tuborg, men Hansa er jo mye bedre og bare bittelitt dyrer per liter.
Trådstarter
Sitat av EpicSnusBox Vis innlegg
BORG! Etter min smak også blant de beste om du ser bort ifra pris.
Vis hele sitatet...
Tror det blir borg da, vet du prisen på disse?
Pensjonert gamer.
orbeck's Avatar
Tuborg vel
Rema selger 6 pack Ute Pils boksøl for 120,-

Ikke helt samme smak som Heineken, Dahls osv, men du får jo det du betaler for
Borg er helt greit til en billig penge. Det jeg pleier å kjøpe når økonomien ikke er helt på topp!
Husker ikke prisen helt, men det ligger rundt 11 - 12 kr for 0,33
Sist endret av Snuspus; 6. juni 2012 kl. 14:15. Grunn: skriveleif
Anbefaler Grans Premium
En sekser med tuborg 0,33 funker fett for meg, får det til 70 kroner enkelte plasser.
Sitat av cookiesRGood Vis innlegg
En sekser med tuborg 0,33 funker fett for meg, får det til 70 kroner enkelte plasser.
Vis hele sitatet...
Og hvor finner man tuborg så billig? her koster det fra 90 til 100 kr for en sekser med det.
Sitat av flymachine Vis innlegg
Og hvor finner man tuborg så billig? her koster det fra 90 til 100 kr for en sekser med det.
Vis hele sitatet...
Flere år siden en 6'r med tuborg kosta 70 spenn.
Hehe, jeg også tenker liksom sixpack Tuborg koster 75,- Men det er nok en stund siden, koster vel såvidt under hundrelappen nå.

Om jeg skal ha noe enda billigere går jeg alltid for Grans Premium (som fikk ny fet etikett for litt siden). Et lyst og lettdrikkelig pilsner-øl med mye syrlighet og en egenartet ettersmak av såpe.
En sekser bareøl koster 70 spenn på rema. Nei det smaker ikke spesielt bra, men er utrolig hva man blir vandt til. Drikker nesten utelukkende denne øllen som student, den er nå drikkbar i massevis, gitt at den er kald.
Hva du legger i billig vet ikke jeg, men både lys og mørk øl fra Lade Gård til 30,- halvliteren er det beste jeg har smakt i den prisklassen. Det smaker rett og slett nydelig. Selges kun på Rema 1000.
TUBORG ALL THE WAY!
Hvis jeg har lyst på øl men dårlig råd kjøper jeg heller
Hansa sin 3.65 % på boks. Heller det enn skvip med 4.5 %.
Ringnes 0,5 er en god og billig øl. Koster Rundt 22,- halvliteren.
Groene bossen, tuinm
deGrønne Skoger's Avatar
Siden jeg har jobba på tapperiet må jeg nesten anbefale Grans bare og Premium.

Ellers ville jeg sagt Borg, hore billig og helt greit øl ellers
Spar heller på andre mindre viktige områder, som mat
Synes Grans og premium ikke smaker spseielt godt så unngår det så mye som mulig
Trådstarter
Sitat av fletchy Vis innlegg
Spar heller på andre mindre viktige områder, som mat
Synes Grans og premium ikke smaker spseielt godt så unngår det så mye som mulig
Vis hele sitatet...
Er en fattig gutt som har brukt opp mesteparten av pengene på snus og mat, så må klare meg igjennom helga med billig alkohol.
Kompils! Grei og veldig billig aka "student øl" . Borg er også decent.
Er forresten veldig enig i at Seidel er noe tull, styr unna..
Sist endret av Juicekongen; 7. juni 2012 kl. 01:48.
PLS er god og "billig" 22 kr halvlitern eller noe. Selges ihvertfall på Coop butikkene. Sølv med rød skrift
Ta en av hver sort, også prøver du deg frem og finner ut hva DU liker best.
Ingen her som kan si hvilket billigøl (eller noe annet heller) du liker best.
Sitat av voktern Vis innlegg
Hva du legger i billig vet ikke jeg, men både lys og mørk øl fra Lade Gård til 30,- halvliteren er det beste jeg har smakt i den prisklassen. Det smaker rett og slett nydelig. Selges kun på Rema 1000.
Vis hele sitatet...
Ikke helt sant, kjøpte en 6er med ladegårds sist helg på bunnpris. Men ja ganske digg øl, litt kjekt med skrutopp og.
Jeg synes også at Tuborg er den beste billig ølen, selvom prisen har steget mer og mer de siste årene.
Seidel - Billig, men smaker sølevann.
(6x0,5l - 200kr)

Grans Bare - Billig lyst øl, og smaken er relativt god. Anbefalt billig godt øl til varme sommerdager (kald)
(6x0,33l - 70kr)

Aass - Litt dyrere, men beste ølet i verden. (Anbefalt).
(6x0,5l - 300kr?)
Sitat av Videx Vis innlegg
Seidel - Billig, men smaker sølevann.
(6x0,5l - 200kr)
Vis hele sitatet...
Og om den prisen stemmer, så er den jo dyrere enn øl med langt bedre kvalitet enn den der. Hansa 0.5l til 25 spenn boksen f.eks.
Trådstarter
Sitat av Videx Vis innlegg
Seidel - Billig, men smaker sølevann.
(6x0,5l - 200kr)
Vis hele sitatet...

Whaaat, man får jo fakisk cider til den prisen...
Sitat av Videx Vis innlegg
Seidel - Billig, men smaker sølevann.
(6x0,5l - 200kr)

Grans Bare - Billig lyst øl, og smaken er relativt god. Anbefalt billig godt øl til varme sommerdager (kald)
(6x0,33l - 70kr)

Aass - Litt dyrere, men beste ølet i verden. (Anbefalt).
(6x0,5l - 300kr?)
Vis hele sitatet...
Du loker ganske med prisene dine. Så klart koster det ikke 50kr boksen for Aass, ei heller 33kr for en boks Seidel.
Anbefaler Grans Bare Øl.

Noen her sier det smaker piss, jeg synes det er et veldig godt øl. Foretrekker det fremfor de fleste andre.
Carlsberg 0,33 uten alkohol koster vel 13 kr flaska eller noe, tror jeg
Basert på tomgodset som flyter rundt her i bygda, kan jeg slå fast at alkoholikerne her drikker mye Seidel, og de bør jo ha peiling.
▼ ... noen uker senere ... ▼
Trådstarter
Gikk til inkjøp av 20x borg pils, smake veldig godt til 11.5kr flaska!

Kan absolutt anbefales, nå er jeg da ikke noe øl-ekspert men syntes denne smakte ganske greit, mye bedre en seidel etter min mening!
Sprit taxi og polakkvan er billigst