Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  13 7457
Står plutselig i en situasjon hvor jeg trenger penger. Har ett relativt stort beløp i bitcoins, og vurderer å selge dette. Men slikt tar tid om man skal bruke de store nettstedene. Er det noen som har erfaring eller metoder med å få bitcoins om til norske penger på konto hurtig ? Aller helst slik at de står på konto i morgen tidlig.
Selg til noen i Norge og få de til å vippse. Da får du de i dag.

Enklere å selge viss du selger med litt rabatt, wink wink��
Sist endret av hala; 16. februar 2020 kl. 16:00.
Anbefaler Sturle på bitmynt.no
Trådstarter
Endte opp med å få en del meldinger av personer her inne, noe som er hyggelig det, men jeg vil i utgangspunktet ikke selge til en privatperson med mindre vedkommende kan møte opp IRL med kontanter, i og med at jeg har ingen interesse av å sende avgårde BTC før jeg har penger i handa, eller på konto.

Skal sjekke ut strule, samt ett par andre lenker jeg fikk på meldinger.
Hvor desperat er du egentlig? Greit, du har localbitcoins, coinbase osv,
men det her virker jo helt på huet.
▼ ... noen uker senere ... ▼
Har også et relativt stort ønske om å selge fortest mulig, sliter litt med penger selv
Å selge nå er jo det dummeste du kan gjøre. Jeg kjøper hver måned så mye jeg kan og lever kjipere enn før men med god samvittighet
Sitat av Stadanko Vis innlegg
Å selge nå er jo det dummeste du kan gjøre. Jeg kjøper hver måned så mye jeg kan og lever kjipere enn før men med god samvittighet
Vis hele sitatet...
Får inn ca 5k om ikke så lenge til. Trenger de på konto, mest får å erstatte noe som ble ødelagt i helgen. Derfor velger jeg å selge nå
Vil være forsiktig med å møte folk du ikke kjenner for salg.
Har noen tungt kriminelle venner som har lekt med tanken om å avtale kjøp av bitcoin face2face, for så å kidnappe vedkommende og få han til å overføre alt. Bare en liten advarsel, så en stakkar som skal selge ikke går på en smell.

Ville heller gått for å selge dem online, legg deg litt under hva de andre selgerne spør etter.
Nå er det sikkert for sent for OP, men kan jo nevne det kjapt dersom det er andre som har behov for hjelp.

På de De store kryptobørsene (Coinbase, Kraken, Bittrex) tar det nå veldig kort tid å opprette konto og bli "verified". Typisk 1 dag eller så om man har dokumentasjonen de krever (kopi av pass og "utility bill" (strømregning). Det tar så ca 1 time å overføre BTC (eller annet dit), og ca 5 minutter å selge og initiere en overføring til norsk bank.

Det varierer litt hvor lang tid overføringen tar, men på den børsen jeg benytter tar det maks 24 timer og gjerne mindre (fra USA).

Altså; fra å ikke ha noen måte å selge BTC på, til å ha opprettet en bruker, blitt verified og mottatt pengene kan det fint ta mindre enn 48 timer.
Jeg har tidligere brukt Magnatus, et vekslekontor basert i Russland. De krevde bilde av pass eller førerkort og kopi av regning. Da sensurerte jeg fødsels og personnummer. Prøvde nå hos local bitcoins of den ovennevnte Sturla. Han krever at jeg også oppgir personnummer. Er det nødvendig? Han refererer til ny hvitvasking lov.
Sitat av mikrodoser Vis innlegg
Jeg har tidligere brukt Magnatus, et vekslekontor basert i Russland. De krevde bilde av pass eller førerkort og kopi av regning. Da sensurerte jeg fødsels og personnummer. Prøvde nå hos local bitcoins of den ovennevnte Sturla. Han krever at jeg også oppgir personnummer. Er det nødvendig? Han refererer til ny hvitvasking lov.
Vis hele sitatet...
Ja personnummer er nødvending
Sitat av Roaccu Vis innlegg
Vil være forsiktig med å møte folk du ikke kjenner for salg.
Har noen tungt kriminelle venner som har lekt med tanken om å avtale kjøp av bitcoin face2face, for så å kidnappe vedkommende og få han til å overføre alt. Bare en liten advarsel, så en stakkar som skal selge ikke går på en smell.
Vis hele sitatet...
Og hva hvis han da ikke har mer ? Hvordan skal de vite hvilken Wallet han sine penger er på, er jo bare å ha det på en PC/enhet også har du wallet på telefon uten penger på som du viser dem feks? Eller en Wallet knytta til der du handler bitcoin, osv
Hva om summen det er avtalt å veksle faktisk er det eneste resterende de har av BTC? ingen ville vært sikre nok til å bare anta at han har mer ett eller annet sted, og prøve å tvinge info ut av noen ved å skade eller kidnappe vedkomne, til og med om de reiser hjem til folka å ber dem vise PCer, nettbrett osv så er det umulig å vite hvor mye han kidnappede egentlig har, så de må jo da evt banke offeret nesten livløs til punktet hvor de ikke klarer å juge sender over om du har noe og sende dem, men hva om de innser at de faktisk ikke har mer og snakker sant? Mye å tenke over om man skal drive med dette du sier.

Høres ut som noen dag 13 på meth+rivo som daglig kost kunne funnet på. Det er ikke ulovlig og selge bitcoins, men å gjøre det der er alvorlig straffbart og sannsynligvis legger politi mye ressurser i å ta folk for og oppklare en anmeldelse for kidnapping. Da er det mer effektivt og avtal et større kjøp / salg av noe ulovlig(dop) og så raner du den du handler med for dopen/
eventuelt pengene du skulle få for dopen, som du ikke har med. Om du først skal være såpass apemongo lavmål kjeltring i utgangspunktet da... Det er heller ikke sikkert offeret er så lurt og kødder med og du bør i allefall være større en de fleste og gjerne bevæpnet til en hver tid.

Men jeg tror folk som seriøst har slike "geniale" planer, ofte ikke kan noe særlig om det å bruke bitcoin, ei heller lykkes noe særlig med en kidnapping så den faren er ikke altfor stor. Jeg vil fortsatt si meg enig i at det ikke er det lureste å møte folk irl som ikke man vet noe om eller hvem er spes om man snakker en del penger 10k+ Kjenner flere som har møtt opp for å handle fra hekto til kilo, men istedenfor blitt ranet for kontantene de hadde med., Med btc er det mere sannsynlig at den som påstår å selge BTC mot cash, er den som tar alt de har. Online er tryggest
Sist endret av Bluesky_; 8. mars 2020 kl. 14:47.