Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  2 2598
Har et problem med at steam ikke vil laste ned spill eller oppdatere seg selv.
Steam fungerte normalt til for ca 1 uke siden.

Det som skjedde var at spill jeg hadde kjøpt startet nedlasting for så og stoppe med beskjed om korrupt fil så satte det seg i "kø" for nedlasting. Trykket jeg på at det skulle laste ned gjentok det samme seg. Slettet jeg spillet for så å laste ned skjedde det igjen. Dette gjaldt alle spill fant jeg ut. Googlet problemet men det eneste som kom opp var at en del folk hadde hatt problemer med avast virusprogram. Jeg har ikke avast eller andre virus program utenom windows defender. Har prøvd å skru det av uten resultat, samme skjer igjen. Restartet pc, router samme skjer. Slettet og reinstalerte steam, men da klarer det ikke å oppdatere seg, starter nedlasting teller opp men dropper fra feks 20000kb nedlastet til feks 6000kb eller helt til 0 igjen. Kommer aldri over 45000kb. Nedlastingen er totalt på 135000kb. Aner ikke hva eller hvorfor det skjer, så om noen har peiling å kan gi meg litt tips?

Internett er fiber fra Altibox og tråløs tilkobling.
Inne i Steam, høyreklikker du på spillet og velg Egenskaper også Lokale Filer. Der ville jeg først og fremst prøvd 'Bekreft Integriteten for spillbufferen'. Denne vil verifisere om dine filer er lik som på server, om ikke vil det som er feil lastes ned igjen.. Hvis dette ikke fungerer ville jeg valgt 'Slett lokalt Spillinnhold'.

Prøv det og gi tilbakemelding da
Takk for tilbakemelding. Problemet var og at Steam etter reinstalering ikke klarte å oppdatere seg selv før installasjon. Til slutt så fikk jeg det til ved å bruke vpn.. da både oppdaterte og fungerer steam normalt, men vist jeg skrur av vpn er ting som før og ingenting virker..