Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  16 1145
Hallo vurderer sterkt og oppgradere nåværende PC.
Har litt fra før som sikkert kan brukes opp igjen.

- Vengeance 8gb RAM.
- Corsair H60 vannkjøler.
- Fractal Designs r4 miditower.
- PSU på 750w.
Sist endret av Rabbern; 13. november 2014 kl. 21:47.
Måken's Aspirant
Fleff's Avatar
Donor
Hva vil du oppnå ved å oppgradere? Hva er bruksområdet? Budsjett? Hvilket hovedkort, cpu og skjermkort har du nå?
Jeg vil oppnå bedre funksjon i spill, bla det nye COD lagger. Budsjett mellom 5-6-7k et sted hadde vært konge. Har en AMD FX-4170 prossesor, og et random 7850 skjermkort. Også hovedkort fra Asus hvertfall.
GTX 970 for 3k og du kan bytte til z97 hovedkort og i5-4690k for neste 3k. Veldig bra oppsett da.
Stiller meg bak medkorki sitt forslag. GTX 970 + i5-4690k og z97hk er det beste valget. Ytelsen vil gå kraftig opp fra det du har i dag.
Sitat av medkorki Vis innlegg
GTX 970 for 3k og du kan bytte til z97 hovedkort og i5-4690k for neste 3k. Veldig bra oppsett da.
Vis hele sitatet...
Det kommer jo litt an på hvilken PSU han har nå.
Sitat av Rabbern Vis innlegg
Jeg vil oppnå bedre funksjon i spill, bla det nye COD lagger. Budsjett mellom 5-6-7k et sted hadde vært konge. Har en AMD FX-4170 prossesor, og et random 7850 skjermkort. Også hovedkort fra Asus hvertfall.
Vis hele sitatet...
Uansett hvor bra deler du setter i maskinen din så vil det nye CoD lagge.
Dette skjer hos så og si alle sammen. Så i CoD så kommer du nok ikke til å se så mye bedre ytelse.

Men CPU, skjermkort og HK kan alltids byttes til å få noen som yter bedre enn det du har, men bare ikke så mye i CoD
Tull. Har GTX 970 og i5 2500k, og Advanced Warfare lagger ikke.

Sitat av Eplekjekk Vis innlegg
Det kommer jo litt an på hvilken PSU han har nå.
Vis hele sitatet...
Han skriver at han har 750w psu, hvorfor skulle det bli et problem?
Sist endret av danielsk; 14. november 2014 kl. 12:17. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Sitat av danielsk Vis innlegg
Tull. Har GTX 970 og i5 2500k, og Advanced Warfare lagger ikke.



Han skriver at han har 750w psu, hvorfor skulle det bli et problem?
Vis hele sitatet...
Jeg skrev så og si alle sammen. Les på foruma. Folk sitter med god hardware men det lagger forde. Sitter selv med i5 4670k og et GTX 980 og jeg har lagg i spillet til tider.

Det skjer ikke absolutt alle, men de fleste har dette problemet. Det er bare å søke på forumene før du begynner å skrive "tull"..
Nei, det du skriver er tull. Du kan ikke sammenligne "tidvis lagg" på en rigg med i5 4670k og GTX 980 med ytelsesproblemer man får på en FX-4170 og et Radeon 7850 kort. Både cpu og grafikkort er i dette tilfellet hakket dårligere enn hva som er anbefalt for spillet. Da blir det for dumt å påstå at det ikke vil gi noen ytelsesforbedring i spillet.
Sist endret av danielsk; 14. november 2014 kl. 12:28.
Sa ikke at det Ikke vil være forbedringer på ytelsen. Han beskrev IKKE hvor mye lagg han opplever og jeg skrev at han kommer til åm oppleve lagg i CoD hvis dette ikke blir fikset i patchen som kommer nå snart.

Du skriver så mye rart som jeg ikke har skrevet. Jeg skrev at CoD lagger så og si til alle sammen og at dette er det skrevet mye om i forumene og bekreftet av utviklerne at de jobber med å fikse.

Så du bør lese litt før du kommenterer til tider. Kommer bare mye tull fra deg her syns jeg.
Sitat av Nikon01
Uansett hvor bra deler du setter i maskinen din så vil det nye CoD lagge.
Dette skjer hos så og si alle sammen. Så i CoD så kommer du nok ikke til å se så mye bedre ytelse.
Vis hele sitatet...
Herregud, les selv hva du har skrevet. Siste setningen her sier du tydelig klart at han ikke kommer til å se særlig bedre ytelse ved å oppgradere hardware. Dette er feil. Enkelt og greit.
Sist endret av danielsk; 14. november 2014 kl. 12:34.
Sitat av danielsk Vis innlegg
Han skriver at han har 750w psu, hvorfor skulle det bli et problem?
Vis hele sitatet...
Det stemmer, er bare jeg som surrer. Leste ikke så godt gjennom, så trodde den lista var deler han vurderte å kjøpe.
Sitat av Eplekjekk Vis innlegg
Det stemmer, er bare jeg som surrer. Leste ikke så godt gjennom, så trodde den lista var deler han vurderte å kjøpe.
Vis hele sitatet...
Det er deler jeg har ja.

Hvilket hovedkort og skjermkort burde jeg kjøpe typ merke osv?

Ingen som vet hvilke av 970ene jeg burde velge? Må ha plass i kabinettet, 970 er jo rimelig stort.
Sist endret av Rabbern; 14. november 2014 kl. 21:05. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Ingen som vet hva som er best av 970 kortene?
Sitat av Rabbern Vis innlegg
Ingen som vet hva som er best av 970 kortene?
Vis hele sitatet...
Tror nok dette gir deg mest bang for buck!

https://www.komplett.no/msi-geforce-...b-physx/824861

Tilbud er det også!
Sitat av Snipart Vis innlegg
Tror nok dette gir deg mest bang for buck!

https://www.komplett.no/msi-geforce-...b-physx/824861

Tilbud er det også!
Vis hele sitatet...
Tilbud sluttet xD

Uansett korter skal være under 3000 Kr, men jul kommer og gratis spill så hvorfor ikke gå opp med pris >.>