Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  3 868
Heisan! Det er på tide og oppgradere viftene i pc'en min også lurte jeg på hvilke vifter som er best.

Jeg har en Corsair H100i kjøler som jeg tenker 4 stk. av disse i en push/pull config bør funke ganske bra, men jeg trenger også 4-5 140mm vifter til intake og exhaust. (3 stk. i intake, 1 stk. som intern vifte opp på skjermkortet også 1 stk. som exhaust)

Jeg er ute etter og ha en ganske stille pc, siden de viftene jeg har nå bråker noe voldsomt. (stock vifter til NZXT Switch kabinett og Stock viftene til H100i)

Til nå så tenker jeg at disse er det beste valget, men jeg vil gjerne høre noen andres mening.

Takk for hjelpen!
Noctua er helt ok PC-vifter. Ser fæle ut, men er effektive og relativt holdbare.
Ellers lager Papst, Sunon og NMB svært gode vifter, i mer industriutførelse.

(Uttalelsene er basert på egne erfaringer.)
Silverstone ap 141 er veldig gode intake vifter hvis luften må gjennon noe, som HDDer, ledninger eller liknende. hvis det er helt rett frem gå for noctua hvis ikke fargen er ekstremt viktig. skal forsåvidt være sagt at det er ingen vits i å ha push pull på en h100i. det er snakk om kanskje 1-2 grader. hvis du ikke tror på meg søk opp linus tech tips sin video av det.
Sitat av Snipart Vis innlegg
Heisan! Det er på tide og oppgradere viftene i pc'en min også lurte jeg på hvilke vifter som er best.

Jeg har en Corsair H100i kjøler som jeg tenker 4 stk. av disse i en push/pull config bør funke ganske bra, men jeg trenger også 4-5 140mm vifter til intake og exhaust. (3 stk. i intake, 1 stk. som intern vifte opp på skjermkortet også 1 stk. som exhaust)

Jeg er ute etter og ha en ganske stille pc, siden de viftene jeg har nå bråker noe voldsomt. (stock vifter til NZXT Switch kabinett og Stock viftene til H100i)

Til nå så tenker jeg at disse er det beste valget, men jeg vil gjerne høre noen andres mening.

Takk for hjelpen!
Vis hele sitatet...
Ville heller kjøpt noen av disse viftene skulle jeg kjøpt Noctua. Linker kun til komplett, men de er billigere andre steder, bare å bruke prisjakt.no

Har selv samme kabinettet og bruker disse http://www.komplett.no/noctua-nf-s12...m-vifte/461444 så de er å anbefale.
I 140mm har du jo en slik http://www.komplett.no/noctua-nf-a14...801#!tab:extra som jeg heller ville kjøpt fremfor den du linker til.
Radiator vifte helt klart http://www.komplett.no/noctua-nf-f12...m-vifte/656781

En 140mm yter ikke bedre enn en 120mm. Bytter du kabinett ved en senere anledning, (som mest sannsynlig kun støtter 120mm) er det dumt å sitte på vifter til tusen kroner som ikke passer.

Når du først skal kjøpe Noctua vifter kan du like så greit kjøpe NF F12 også i stedet for de du har planlagt