Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  189 22490
Er jeg dum og rar som ikke ser vitsen med å ruse seg?

Selv er jeg 27 år. Røyker/snuser ikke, drikker ikke, bruker ikke dop.
(PS! har ikke noe med religion å gjøre, jeg er "fundamentalistisk ateist")

Er livet så kjedelig at man må spise sopp, ta en "bønne".

Er man på byen, blir det så kjipt/trått med bare litt "alkohyler" at man må ta andre substanser for ha det kult.

Kan jo til en vis grad (så vidt det er) forstå at de som kommer fra dårlig kår, med dop/fyll/vold/missbruk i heimen, at man er flaska opp med det miljølet, og bruker det som en "rømningsvei" fra alt det onde.

Men etter åp ha lest litt på forumet her, virker det som streite folk i arbeid og skole, ruser seg, uten grunn (i mine øyne)

En liten forklaring fra en ultra-streit "kjiping"
Her inne på nFF kan det virke som om "alle gjør det". Men det er vel fordi dette er vel en av de få forumene det er lov å diskutere rus, og da samles de fleste her.
Hvis du leser litteratur og poesi, nyter sukkerholdig leskedrikk, spiller videospill, hører musikk eller ser film, er det akkurat det samme, men på et helt annet nivå.
Vis du syntes livet er gøy uten narkotika tenk hvor gøy du syns det er med?

Men fra spøk til revolver,jeg bruker ikke fast,men jeg mener jeg er i min fulle rett til å benytte meg av de "rusmiddlene" naturen har gitt meg,flein,koka,hasj,diverse planter osv.Dette er her fordi at vi skal benytte av oss det,den gjennomsnittsbrukeren av dette er fullt og helt ressusterke mennesker som jobber å tjener samfunnet,men som ikke lever etter den berømte kjedelig boka..

Ja,til rus og hygge
men ikke slik at du
må ned på sosialen å trygge
Sist endret av Enesheen; 5. desember 2010 kl. 22:21.
Jeg kan ikke svare for de som tar sterkere rusmidler som hasj og heroin siden jeg har lite erfaring på dette området.
Men jeg snuser fordi det er godt og drikker fordi det er gøy, kort sagt.
Selv om noen tar rusmidler for å komme unna problemer i livet, er det slettes ikke grunnen til at alle driver med rusmidler. Å oppsøke alternative bevissthetstilstander ved inntak av psykoaktive stoffer er noe mennesker og dyr har gjort i alle tider. Selv bruker jeg rusmidler for å oppleve mer av verden og livet, ikke flykte fra det.
jeg skjønner ikke at du ikke skjønner hvorfor folk ruser seg. Det er jo logisk rett frem. Det å føle seg i bedre form/annderledes tilværelse er en nytelse samme som sex. renger med at du vet hvordan sex tilltrekker mennesker.
Kort fortalt er rusmidler i likhet med en hau andre ting vi gjør simpelthen en måte i få en positive opplevelse gjennom å stimulere kroppen. Det er mange følelser som kan utløses på flere måter og det er helt naturlig å oppsøke rus. Tar man en titt på dyreverdenen vil man fort se at de også liker rus. Mennesker har brukt rusmidler som en måte å nye og forstå seg på oss og omverdenen i mange tusener av år. Personlig mener jeg på lik linje med Asafar at det er noe jeg gjør for å berike virkelighet fremfor å flykte fra den. Jeg er helt klar på at "naturlig" rus er den beste men den krever langt mer arbeid for å oppnå derfor tar jeg snarveier i ny og ne.
Da er jo saken grei.

Jeg vet jo at det er et forum for den slags, det er jo derfor jeg ville ha svar fra folk som ikke "fulltids-junkie", men som har et nyansert forhold til det.

Det er faktisk ganske mye interessant å lese her. Men jeg kommer aldri til å tilføre kroppen noe. Holder med passiv røyking når jeg blir utsatt for det.

PS! Jeg dømmer ingen, folk må holde på som vil, så lenge det ikke går utover andre, og det virker jo som de fleste her ikke skader noen med sin bruk.

Sitat av Gig Vis innlegg
Dæven er du eksen min? og hvordan fant du meg her? 0o
Vis hele sitatet...
Tviler på det, er "avholden" fra den slags også, he he, er vel aseksuell i tillegg til de andre greiene.
Jeg mener at med å ikke slippe seg løs engang iblant så torturerer du deg selv,greit du har verdier,holdninger som sikkert er viktige for deg,men come on man,vi er i 2011 snart,slapp av,ta deg ei fyll..
Å Dyrke lidenskapen og verdiene dine kan du gjøre senere,blir nok av dautid min venn
Sist endret av Enesheen; 5. desember 2010 kl. 22:30.
eg ruser meg for å piffe litt opp innimellom og for å oppleve noe nytt og spennende
men også fordi det her eg bor er en ganske sosial ting å jør:P
røyker hasjh og drikker, er ellers en streiting som jør det over gjennomsnittet bra på skolen.
Oppegående rusbrukere ruser seg ikke fordi livet er så kjedelig, men fordi livet er spennede, og man ønsker å oppleve mest mulig av det mens man har muligheten. Det kan være verdifullt å se verden fra litt forskjellige perspektiver, ikke bare i øyeblikket, men også for senere i livet. Enkelte av oss søker slike nye perspektiver mer enn andre, fordi vi rett og slett ønsker å få mest mulig ut av det korte livet vi har fått tildelt. Hva er det å ikke forstå?
Kanskje du sliter litt med helseangst?
Er du redd for hva det gjør med kroppen din?
eller ser du ikke hvordan rusen kan få deg i enn opplevelse du ikke har opplevd før.
Sitat av jaannibaaj Vis innlegg
Men jeg kommer aldri til å tilføre kroppen noe.
Vis hele sitatet...
Antar at du mener rusmidler her fordi jeg er ganske sikker på at du tilfører kroppen din en hel del. Følelsen av et vanlig måltid kan være ganske lik en rusmiddel opplevelse etter en helvetesuke eller en faste. En faste i seg selv vil jeg påstå faktisk er en opplevelse som veldig lett kan sammenlignes med det å innta et rusmiddel, samme gjelder ekstrem aktivtet og søvnmangel.

Men for all del, din kropp, min kropp og du gjør hva du vil. Jeg syns bare holdning om å aldri prøve et rusmiddel er å sette unødige begrensninger for seg selv.
Jeg gjør det for å oppleve noe nytt og for å se verden i et annet perspektiv. Har kun prøvd Hasj og alkohol. Det er virkelig ikke for å unnslippe hverdagen, men heller som de andre sier for å få mere ut av den. Jeg bruker det veldig sjeldent for å få en ordentlig rus, men mest fordi det er noe å kose seg med. På samme nivå som å ta seg en øl iblant.
Sitat av jaannibaaj Vis innlegg
Da er jo saken grei.

Jeg vet jo at det er et forum for den slags, det er jo derfor jeg ville ha svar fra folk som ikke "fulltids-junkie", men som har et nyansert forhold til det.

Det er faktisk ganske mye interessant å lese her. Men jeg kommer aldri til å tilføre kroppen noe. Holder med passiv røyking når jeg blir utsatt for det.

PS! Jeg dømmer ingen, folk må holde på som vil, så lenge det ikke går utover andre, og det virker jo som de fleste her ikke skader noen med sin bruk.



Tviler på det, er "avholden" fra den slags også, he he, er vel aseksuell i tillegg til de andre greiene.
Vis hele sitatet...
Hvis du er aseksuell i tillegg er det nok heller noe rart med deg. Hvis du ikke liker nytelse altså.
Personlig så snuser og drekk jeg fast. Snusingen var noe sosialt og "kult" jeg startet med på ungdomsskolen, og har aldri sluttet. For å si det på den måten. Drekkinga er mer for å lette på stemningen og ha det gøy med venner og kjente på byen. Det gir deg på en måte en unnskyldning til oppførsel, som aldri ellers ville blitt godtatt.

Har prøvd hasj et par ganger også, men har trappa ned på det i det siste. Ser ikke problemet i det egentlig, men det er de sosiale konsekvensene som stopper meg. Det at du får bøter og rulleblad på grunn av det.

Jeg kan respektere at du ikke drikker og snuser, osv. Det er forsåvidt helt fair. Men hvorfor har du ikke sex? Jeg mener, det er jo en av de mest primitive driftene mennesker har. Siden det ikke er noe religiøst med i bildet her, så ser jeg virkelig ikke argumentet ditt. Det å vente med sex til ekteskapet, partnerskap, osv, er noe sosialt som vi mennesker har funnet opp. Primært tror jeg funksjonen rett og slett var for å hindre "bastard" unger, i gamle dager, som damene ble stuck med. Nå til dags, så eksisterer ikke det problemet lenger i like stor grad, siden vi har prevasjonsmidler, abbort, osv.

Så det jeg prøver å si er, let your self go. Drikke og snuse er forsåvidt skadelig, så om du ikke vil det, ser jeg den. Men for Guds skyld! Get laid man!

Tviler på det, er "avholden" fra den slags også, he he, er vel aseksuell i tillegg til de andre greiene.
Vis hele sitatet...
Jeg røyker Cannabis for å få svakere symptomer av en sykdom, samtidlig som det gir meg en rolig følelse i kroppen. Har slitt med aggresjon og vold siden jeg var liten gutt, og det hjelper å få roet ned litt og bli litt pyse av å være skakk.
Sitat av Admiralj Vis innlegg
Jeg mener at med å ikke slippe seg løs engang iblant så torturerer du deg selv,greit du har verdier,holdninger som sikkert er viktige for deg,men come on man,vi er i 2011 snart,slapp av,ta deg ei fyll..
Å Dyrke lidenskapen og verdiene dine kan du gjøre senere,blir nok av dautid min venn
Vis hele sitatet...
Jeg ruser meg på jobb/arbeid og turer i marka. Jeg vil ikke ta noen sjanser som kan innebære helserisiko. Tenk om jeg liker hasj f.eks, hva kan skje? Sier ikke at jeg sitter med sprøyte i armen etter en joint, men ........ jeg vil ikke "føkke" op kroppen.
Sitat av jaannibaaj Vis innlegg
Jeg ruser meg på jobb/arbeid og turer i marka. Jeg vil ikke ta noen sjanser som kan innebære helserisiko. Tenk om jeg liker hasj f.eks, hva kan skje? Sier ikke at jeg sitter med sprøyte i armen etter en joint, men ........ jeg vil ikke "føkke" op kroppen.
Vis hele sitatet...
Du føkker ikke opp kroppen ved å prøve hasj.
Du føkker opp kroppen ved å innta overdrevne mengder med hva enn det måtte være.
Du føkker i alle fall ikke opp kroppen din ved å ha sex. Ikke på den måten du sikter til.
Sitat av NannirK Vis innlegg
Hvis du er aseksuell i tillegg er det nok heller noe rart med deg. Hvis du ikke liker nytelse altså.
Vis hele sitatet...
kanskje jeg er det, jeg gidder hvertfall ikke å bry meg med å treffe noen, med det som formål- Har det veldig bra med gode venner rundt meg. Men meg om det. Jeg har aldri vært helt som andre, og ........ ja...... hvorfor ikke fortsette, det funker jo som bare det.
Sitat av jaannibaaj Vis innlegg
Jeg ruser meg på jobb/arbeid og turer i marka. Jeg vil ikke ta noen sjanser som kan innebære helserisiko. Tenk om jeg liker hasj f.eks, hva kan skje? Sier ikke at jeg sitter med sprøyte i armen etter en joint, men ........ jeg vil ikke "føkke" op kroppen.
Vis hele sitatet...
Ja tenk å farlig,du kan ende med å like det,å så?
større sjanse for at du går fra sykkel til motorsykkel en fra hasj til sprøyte
Jeg ruser meg på jobb/arbeid og turer i marka. Jeg vil ikke ta noen sjanser som kan innebære helserisiko. Tenk om jeg liker hasj f.eks, hva kan skje? Sier ikke at jeg sitter med sprøyte i armen etter en joint, men ........ jeg vil ikke "føkke" op kroppen.
Vis hele sitatet...
Njaa... hasj har vel strengt tatt samme effekt som vanlig røyk på lungene hvertfall. Bare litt sterkere. Mener å ha lest at en joint tilsvarer like mye som fire vanlige røyk, i forhold til det å skade lungene.

Det er ikke avhengighetsdannende. Hvertfall ikke fysisk. Har hørt om folk som har fått en "psykisk avhengighet" av det.

Når det kommer til det at hasj blir sett på som "the gateway drug", så ser jeg forsåvidt poenget, men det blir fortsatt latterlig å si. Det er heller sånn at hvis du røyker med venner og kjente, som allerede er litt shady, så blir hasj det første dekk prøver sammen, og så jobber dere dekk oppover. Du virker som en fair type, som antageligvis ikke henger med sånne folk, så jeg trur nok ikke du får det problemet.
Sitat av NannirK Vis innlegg
Du føkker ikke opp kroppen ved å prøve hasj.
Du føkker opp kroppen ved å innta overdrevne mengder med hva enn det måtte være.
Du føkker i alle fall ikke opp kroppen din ved å ha sex. Ikke på den måten du sikter til.
Vis hele sitatet...
det med sex, er bare at jeg gidder å oppsøke det. er ikke bare bare få seg et ligg når an er edru og sjenert. he he.
Sitat av jaannibaaj Vis innlegg
kanskje jeg er det, jeg gidder hvertfall ikke å bry meg med å treffe noen, med det som formål- Har det veldig bra med gode venner rundt meg. Men meg om det. Jeg har aldri vært helt som andre, og ........ ja...... hvorfor ikke fortsette, det funker jo som bare det.
Vis hele sitatet...
Er helt enig i mentaliteten at man ikke trenger å lete etter noen med det formål, men å utelukke sex og romantikk helt høres ikke helt sunt ut.
Det høres ut som du kanskje er litt redd, eller er sosialt utilpass.
Klart det funker når du aldri har prøvd annet..
Menneskelig nærhet er den beste rusen som finnes.
Tenker vi stopper er. Jeg har fått svar på det jeg lurte på med rus. det var det som var målet.

Denne debatten kan godt slettes. Det er vel neppe noe interessant for andre.

god natt.
If you say so.
Sist endret av DoktorKven; 5. desember 2010 kl. 22:52.
Sang en sang en gang
Echuz's Avatar
du skulle ikke bare prøve og bli en smule brisen/smake på den gode smaken av øl, bare for og ha prøvd det. det kan jo ikke vere så ille siden mesteparten av verden gjør det.
Sitat av random-navn Vis innlegg
Jeg kan ikke svare for de som tar sterkere rusmidler som hasj og heroin siden jeg har lite erfaring på dette området.
Men jeg snuser fordi det er godt og drikker fordi det er gøy, kort sagt.
Vis hele sitatet...
Liker hvordan du sammenligner Hasj og Heroin.

Sitat av jaannibaaj Vis innlegg
Tenker vi stopper er. Jeg har fått svar på det jeg lurte på med rus. det var det som var målet.

Denne debatten kan godt slettes. Det er vel neppe noe interessant for andre.

god natt.
Vis hele sitatet...
Hvorfor slette debatten? Kan være andre som lurer på det samme og finner dette interessant, da er det veldig dumt om de må opprette en helt ny tråd og vi poste de samme innleggene om igjen.
Sitat av iMAGINE123 Vis innlegg
Jeg gjør det for å oppleve noe nytt og for å se verden i et annet perspektiv. Har kun prøvd Hasj og alkohol. Det er virkelig ikke for å unnslippe hverdagen, men heller som de andre sier for å få mere ut av den. Jeg bruker det veldig sjeldent for å få en ordentlig rus, men mest fordi det er noe å kose seg med. På samme nivå som å ta seg en øl iblant.
Vis hele sitatet...
Samme her. Å ta seg ei litta med venner, syntes jeg er kos. Dette er jo ikke ofte, men jeg syntes at en god film blir enda bedre og musikk blir enda bedre etter man røyka. Samme med spill.

Man kan sammenligne det med god mat, vs. ikke så god mat. Du kan bli mett, eller du kan bli mett av god mat. Eller du kan fyre en, og bli mett av ueeeendelig god mat du ikke visste fantes.

Men jeg må ærlig si at det jeg syntes er mest fascinerende er hvor kreativ man blir av weed, som også er en av grunnene til at jeg tar ei litta innimellom.
Jeg røyker aldri alene.

Alkohol drikkes kun hvis jeg skal ut, jeg drikker aldri alene, og aldri for å "kose meg". Kun når jeg skal på fylla. Dette er naturligvis siden man "tør" mer, og man har det som regel morsommere med litt innabords enn hvis man er ute helt edru. Noen er det naturligvis, som jeg respekterer, men selv føler jeg at når man stikker på byen at man tar noen glass. Det er også mye enklere for mange å snakke da.

Vet ikke om det ble mye tull og tøys, håper jeg klarte å gi deg mitt synspunkt.
Du har aldri hatt i deg litt for mye sukker da? det er et rus i det og vet du? Sukker er noe du kan tilføre kroppen så du får et sjokk eller et rus, det er et mindre farlig og svakere rus men det er flere som sliter med for mye sukker i hverdagen en det er med rusmidler. Du ruser deg nesten hva en du spiser, det defineres bare ikke som et rusmiddel.

Du burde bli med på den kommende freakfesten til sommern, ska du få se hvor morsomt man kan ha det med litt alkohol
Er pga underholding. Livet trenger ikke være kjedelig selv om man vil ha det ekstra gøy.

Du spiser vel snop eller fastfood iblandt? Er usunt, men du gjør det fordi det er godt likevel. Det betyr ikke at du synes alt annet smaker piss.
Sist endret av Grix; 5. desember 2010 kl. 23:16.
Folk får gjøre som dem selv ønsker, og jeg ser ingen problemer i å være avholds fra rusmidler. Hvis trådstarter har funnet en oppskrift som fungerer for han, uten rusmidler innblandet - så ser jeg absolutt ikke hvorfor enkelte av dere gidder å rakke ned på det. Det er definitivt en langt sunnere vei å gå for mange, om enn ikke alle. Folk er forskjellige. Noe annet som slår meg er at veldig mange av dere ser ut til å usynliggjøre effekten rusmidler har på kropp og sinn, for så å prøve å dra han over i den retningen dere mener er riktig.

Jeg har naturligvis full forståelse for at enkelte ønsker å utforske de mulighetene, følelsene og sinns-endringene ulike rusmidler kan tilføre livet. Samtidig er ikke det å oppnå rus noe som er like viktig for alle, selv om en del syntes det er interessant og spennende.

Enkelte av dere skriver som om han er eksepsjonelt unormal, og at han ikke oppnår samme livskvalitet uten rus -- what the fuck? Jeg tror det er dere som kanskje bør ta noen runder med dere selv. Selv om jeg personlig drikker alkoholholdig drikke og snuser fast, klare jeg fint å se for meg at mange klarer seg fint uten - uten at de får et dårligere liv av den grunn.

Når det kommer til aseksualitet som trådstarter nevnte, så betyr det at man ikke har seksuelle følelser. Verken for gutter eller jenter. Nå vet jeg ikke om trådstarter brukte ordet i sin sanne kontekst, men jeg kan se for meg at det er litt vanskelig å ha sex uten å bli opphisset i det hele tatt.
Sitat av Restyle Vis innlegg
Folk får gjøre som dem selv ønsker, og jeg ser ingen problemer i å være avholds fra rusmidler. Hvis trådstarter har funnet en oppskrift som fungerer for han, uten rusmidler innblandet - så ser jeg absolutt ikke hvorfor enkelte av dere gidder å rakke ned på det. Det er definitivt en langt sunnere vei å gå for mange, om enn ikke alle. Folk er forskjellige. Noe annet som slår meg er at veldig mange av dere ser ut til å usynliggjøre effekten rusmidler har på kropp og sinn, for så å prøve å dra han over i den retningen dere mener er riktig.

Jeg har naturligvis full forståelse for at enkelte ønsker å utforske de mulighetene, følelsene og sinns-endringene ulike rusmidler kan tilføre livet. Samtidig er ikke det å oppnå rus noe som er like viktig for alle, selv om en del syntes det er interessant og spennende.

Enkelte av dere skriver som om han er eksepsjonelt unormal, og at han ikke oppnår samme livskvalitet uten rus -- what the fuck? Jeg tror det er dere som kanskje bør ta noen runder med dere selv. Selv om jeg personlig drikker alkoholholdig drikke og snuser fast, klare jeg fint å se for meg at mange klarer seg fint uten - uten at de får et dårligere liv av den grunn.

Når det kommer til aseksualitet som trådstarter nevnte, så betyr det at man ikke har seksuelle følelser. Verken for gutter eller jenter. Nå vet jeg ikke om trådstarter brukte ordet i sin sanne kontekst, men jeg kan se for meg at det er litt vanskelig å ha sex uten å bli opphisset i det hele tatt.
Vis hele sitatet...

Å benytte seg av rusmiddler en gang i blant har like mye skadevirkning på sinnet som et glass cola(med mindre han har en mikroskopisk sjanse for å bli disponert for psykose og andre sinnslidelser),det er misbruket som er skadelig.Når det kommer til trådstarter så respekterer jeg vedkommendes valg,men jeg ser ikke helt vitsen,at vedkommende er en potensiel "narkoman" er mikroskopisk,livet er ikke for pyser å jeg mener å gå igjennom livet uten å smake på det herlige,fantastiske naturen har gitt oss er selvpining,om det bare er den ene ganga

Jeg kan benytte meg av sopp,koka 5-6 ganger i året kanskje,jeg respekterer disse rusmiddlene og vet når nok er nok,så lenge man respekterer seg selv og naturen så kan det ikke gå galt,det er her folk brenner seg.
Sist endret av Enesheen; 5. desember 2010 kl. 23:37.
nso
popålol
nso's Avatar
Administrator
Hvorfor spise sjokolade?
Hvorfor onanere?
Jeg liker og '' ta meg en bønne'' iblant og det kommer jeg til å fortsette med.
Hvorfor sier du? Hvorfor ikke sier jeg.
Sitat av nso Vis innlegg
Hvorfor spise sjokolade?
Vis hele sitatet...
For å få opp blodsukret litt fort
Sitat av Admiralj Vis innlegg
Å benytte seg av rusmiddler en gang i blant har like mye skadevirkning på sinnet som et glass cola(med mindre han har en mikroskopisk sjanse for å bli disponert for psykose og andre sinnslidelser)
Vis hele sitatet...
Spar meg. Hvis du faktisk tror du kan komme unna med en slik generalisering av rusmidler, og samtidig hevde at det er mikroskopiske sannsynligheter for å være disponert for, eller ha latende lidelser; bør du lese deg opp litt. I det minste bør du spesifisere hvilke rusmidler det er snakk om, før du implisitt sier at «ingen ting kan gå galt».

Sitat av Admiralj Vis innlegg
,det er misbruket som er skadelig.Når det kommer til trådstarter så respekterer jeg vedkommendes valg,men jeg ser ikke helt vitsen,at vedkommende er en potensiel "narkoman" er mikroskopisk,livet er ikke for pyser å jeg mener å gå igjennom livet uten å smake på det herlige,fantastiske naturen har gitt oss er selvpining,om det bare er den ene ganga
Vis hele sitatet...
Selvpining? Man kan da helt fint leve uten å ruse seg. Samtidige er du forbanna standhaftig uten å ha noen fakta på bordet. For alt vi vet kan trådstarter ha hatt rusmiddelrelaterte problemer i familien opp gjennom oppveksten, eller på andre måter gjort seg opp en mening som lett forsvarer hans standpunkt.

Sitat av Admiralj Vis innlegg
Jeg kan benytte meg av sopp,koka 5-6 ganger i året kanskje,jeg respekterer disse rusmiddlene og vet når nok er nok,så lenge man respekterer seg selv og naturen så kan det ikke gå galt,det er her folk brenner seg.
Vis hele sitatet...
Igjen, du kan ikke kun se på egne erfaringer og tro at det er en fasit. Alle har ikke en like sterk psyke og selvkontroll. Hadde verden vært like vakker som du prøver å male den, hadde det ikke fantes missbrukere og narkomane. Du er vel heller ikke klar over hvor mange barn og unge som sliter i hjemmet på grunn av rusmidler?

Leser man litt mellom linjene så sier du at alle bør prøve alle rusmidler som finnes. Eller er de kun de du anbefaler? Jeg sier ikke at man bør holde seg unna rusmidler; men jeg sier at hvis du er en tosk av dimensjoner hvis du prøver å rettferdiggjøre ditt eget rusmiddelforbruk samtidig som du ikke engang kan se verdien i livet uten rusmidler.
For meg høres dette veldig mye ut som unnskyldninger!
Mange som blir narkiser, starter med å feks røyke hasj.
Selv om dere sier at dere ikke tar det for å slippe unna virkeligheten, så gjør dere jo på en måte det.
Narkotika lager bare en falsk illusjon, hvis man har et fint liv, hvorfor da bruke tid og penger på narkotiske stoffer?
Hvorfor ikke bare drive med noe som sport eller musikk. Det gir deg en naturlig rus!
Og som noen av dere sier, tar dere snarveier for å få bli rusa og at det at dere tar rus for å leve livet i et annet perspektiv.
Det er jo bare unnskyldning for å ikke ta tak i dere selv og leve det livet dere lever nå.
Ved å leve uten å bruke narkotiske stoffer, gir deg en rus i seg selv, ivertfall for meg.

Vet at mange av dere komme til å motsi meg, men dette er da min mening.
Vent til etter dere har røyka en bønne med å si hvor fint dere har det uten ruset. Har røyka 2 ganger og det er livet...
Sitat av CheGabba Vis innlegg
For meg høres dette veldig mye ut som unnskyldninger!
Mange som blir narkiser, starter med å feks røyke hasj.
Vis hele sitatet...
Med alle som har prøvd hasj, har drukket alkohol, og alle som har drukket alkohol har drukket brus, så det er brusen sin skyld...
Sitat av L33tSmiley Vis innlegg
Vent til etter dere har røyka en bønne med å si hvor fint dere har det uten ruset. Har røyka 2 ganger og det er livet...
Vis hele sitatet...
Hvis man har det helt fantastisk uten rusmidler og ikke føler en trang for å få det enda "bedre" ved å bruke rusmidle, så ser jeg ingen grunn til at man skal vente til etter man har prøvd cannabis før man utaler seg.
Sist endret av DfenZ; 6. desember 2010 kl. 00:08.
Er jo bare å se på hvordan enkelte folk oppfører seg når de er full, for å gjøre seg opp en mening om at man ikke vil bli sånn som de.
Hvis man har hatt familie eller andre som har hatt et overforbruk av alkohol, er det egentlig naturlig at man ikke vil røre det. Når man ser hvordan folk forandrer personlighet og blir totalt psykisk ustabile etter inntak av alkohol, gjør og sier ting de aldri ville funne på å si eller gjøre uten å ha drukket.
Det er egentlig en delvis forkastelig kultur å samles for å drikke en væske som gjør at man mister hemninger og gjør ting man aldri ellers ville funnet på å gjøre. Først er det gjerne en rolig semning der folk sitter å snakker sammen med noe rolig musikk, etterhvert er det stereoen på fullt volum, mens man danser på bordet, spyr og skriker om hverandre.
Og har man først funnet ut at man ikke har lyst å drikke, da er det ikke noe annet lovlig alternativ. Så man ender opp med å ikke ruse seg i det hele tatt i mange tilfeller. Og hvorfor skal man begynne med tobakk, det er jo ett tegn på at man er mindre smart å begynne med sigg, og snus, selv om snus ikke er fullt så gale.

Så har man de som begynner å røyke hasj fordi det passer bedre for dem å ruse seg litt ned på den måten framfor fylla, og da har man hele scenarioet om at de blir sett ned på av andre, blir kriminell osv.
Sant, jeg har ikke prøvd narkotiske stoffer, men som sagt skjønner jeg ikke hvorfor.
Eller jeg skjønner hvilket grunnlag noen har for å prøve/bruke det, men folk som har et godt liv utenom, skjønner jeg ikke hvorfor trenger det.
Sist endret av CheGabba; 6. desember 2010 kl. 00:27.
Naturen er til får å brukes, selv tar jeg hasj/weed, å sier aldri nei til Changa/N'N-DMT i ny å ne
"Gateway drug" er et begrep amerikanske foreldre bruker for å legge skylden over på noe annet enn seg og sitt eget barn når barnet blir rusmisbruker.
Det er ikke noe som heter arv og miljø der, nei.
Sist endret av DoktorKven; 6. desember 2010 kl. 00:31. Grunn: fordi det går an
Er enig der, men det finnes en grense!
eteneste rusmiddelet som det er VITS i å bruke må¨være sopp eller andre psykadelika som ligger i samme gaten.
Sitat av Restyle Vis innlegg
Spar meg. Hvis du faktisk tror du kan komme unna med en slik generalisering av rusmidler, og samtidig hevde at det er mikroskopiske sannsynligheter for å være disponert for, eller ha latende lidelser; bør du lese deg opp litt. I det minste bør du spesifisere hvilke rusmidler det er snakk om, før du implisitt sier at «ingen ting kan gå galt».



Selvpining? Man kan da helt fint leve uten å ruse seg. Samtidige er du forbanna standhaftig uten å ha noen fakta på bordet. For alt vi vet kan trådstarter ha hatt rusmiddelrelaterte problemer i familien opp gjennom oppveksten, eller på andre måter gjort seg opp en mening som lett forsvarer hans standpunkt.



Igjen, du kan ikke kun se på egne erfaringer og tro at det er en fasit. Alle har ikke en like sterk psyke og selvkontroll. Hadde verden vært like vakker som du prøver å male den, hadde det ikke fantes missbrukere og narkomane. Du er vel heller ikke klar over hvor mange barn og unge som sliter i hjemmet på grunn av rusmidler?

Leser man litt mellom linjene så sier du at alle bør prøve alle rusmidler som finnes. Eller er de kun de du anbefaler? Jeg sier ikke at man bør holde seg unna rusmidler; men jeg sier at hvis du er en tosk av dimensjoner hvis du prøver å rettferdiggjøre ditt eget rusmiddelforbruk samtidig som du ikke engang kan se verdien i livet uten rusmidler.
Vis hele sitatet...

Nevn meg det barnet som sliter i hjemmet fordi foreldrene tar kokain røyker jazztobakk 3 ganger i året? Du prøver å sette rusmiddler i et dårlig lys med å bruke standard oppskriften med ingridiensene som :vold i hjemmet,narkomane.
Er man i tvil om egen psyke og tilstand så skal man da for helvete ikke bruke narkotika,men disse som gjør det har en forferdelig irriterende tendens til å lette ut historiene sine til skrekk å advarsel for ungdommen,for de fleste er ikke det relevant,de fleste som benytter seg av rus har et sunt forhold til det,i den grad man kan kalle rus sunt,men det er unntakene man hører om,å det er de som er destruktive ikke narkotikaen. Har ts problemer med sinnet så skal vedkommende selfølgelig styre unna