Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  5 2221
Søker overalt etter erfaringer men er vanskelig å fine. Noen som har gått på seroxat her? Opplevde dere bedring? Ble satt på den i dag. Jeg har gått på ekstremt mange medikamenter for sinnstilstanden min både i form av SSRI, anti psykotika og stemningsstabiliserende. Er drittlei av å prøve, men gir seroxat sjansen ettersom det er en av de få jeg ikke har prøvd mot depresjon... Noen som vil dele sine erfaringer? Jeg begynte på den i dag, rett på 20 mg som jeg skal stå på fast. Stusser litt over at jeg ikke måtte trappe opp.
Har gått på Seroxat en god stund, gikk først på 30mg, etter noen år trappet jeg ned til 20mg, for så 15.. går nå på 10mg (laveste dosen) medisinen funker bra på meg, kjenne ikke til noe bieffekter av den! eneste problemet med seroxat er om du har brukt den en stund så bør du trappe langsomt ned pga bivirkning som kommer av medisinen når en slutter på de
Sitat av HectorX Vis innlegg
Har gått på Seroxat en god stund, gikk først på 30mg, etter noen år trappet jeg ned til 20mg, for så 15.. går nå på 10mg (laveste dosen) medisinen funker bra på meg, kjenne ikke til noe bieffekter av den! eneste problemet med seroxat er om du har brukt den en stund så bør du trappe langsomt ned pga bivirkning som kommer av medisinen når en slutter på de
Vis hele sitatet...
Så du merket ikke noe av økt matlyst, dårligere søvn osv? Er veldig redd for vektøkning, men aldri opplevd det på SSRI, selv om det står som en bivirkning på seroxat.

Er det heftige bivirkninger når man skal slutte altså?
i starten merket jeg en del bieffekt som f.eks dårlige søvn, rastløshet, intense drømme? eneste jeg kommer på men ikke noen alvorlige! har selv vært redd for vektøkning men har ikke opplevd noe tegn til det..

heftige bivirkninger når en skal slutte? vell kommer nokk an på person til person, men trapper du ned veldig langsomt over tid så skal de gå fint, det har iallefall funker bra for min del :-)

går du cold turkey, (slutte uten nedtrapping) så kan du nokk risikere å oppleve en del ubehagelige bivirkninger
Sist endret av HectorX; 1. august 2019 kl. 00:39.
Gikk på det en liten periode, men gikk over til Seroquel. Ble utrolig rastløs, spesielt i beina. Syns det var veldig ubehagelig.
▼ ... over en uke senere ... ▼
Jeg droppa bare hele medisinen jeg. Ble så forbaska trøtt og urolig, og jeg orker det bare ikke. Er ikke verdt det, og jeg har erfart at slike bivirkninger varer i en del uker, og jeg gidder det ikke nå.. Har også erfart å bli flat og kjedelig på SSRI. Vil heller ha store svingninger enn å være helt flat. Takk for svar uansett dere...