Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  11 5787
Hei. Min samboer mottok en SMS fra et tolvsiffret +47 nr. Det var en ganske slibrig melding der det sto:
"Hei Snuppa! Endelig klart å få tak i nummeret ditt snuppa. Vil du møtes til helgen? Hilsen Moustafa fra bilverkstedet"

Så kommer det en ny melding der det står "Jeg kan godt komme til [adressen vår] så vi kan diskutere vår framtid sammen.

Vi ble begge veldig freaka ut og synes dette var ubehagelig. Nummeret gir ingen google treff, og ser type sånn her ut 47 5800 0x 083xxx.

Noen som har peiling på hva dette kan være? Svindel som har hentet adresse fra offentlig register på internett? Noen "morsomme" "venner" som bruker en tjeneste for å kødde med oss? Eller er det faktisk noen som har tolv siffer i telefonnummeret sitt og kan skrive sånn her dritt reelt?
Gå inn på telefonterror.no og se om det ligger der.
Er ikke ekspert på dette, men vil tro dette er en slags tjeneste som har ett slikt nummer.
Enten er det en ekkel stalker, eller så er det noen "venner" som kødder seg. Vertfall det som gir mest mening for meg.
SIM-kort fra mobilt bredbåndsabonnementer er 12sifra f.eks. bruker iPader sim-kort som egentlig er beregnet på mobilt bredbånd. Eller han sender sms fra softwaren som følger med det mobile bredbåndet som går på USB.
Trigonoceps occipita
vidarlo's Avatar
Donor
Det er mobilnummer som er tenkt brukt til M2M, altså ikkje primært til å ringe med. Politianmeld det, så er det trivielt for politiet å finne ut kven det er.
Ligger ikke noe på telefonterror dessverre. "Det nærmeste treffet er 580000xx7xx5, som tilhører *en bedrift*.
Kjenner jeg blir jævlig nysgjerrig og provosert av det her..
Politianmeld så finner de ut hvem det er, overdriv å ta begge en egenmeldingsdag og si at dere ikke fikk sovet pga de meldingene. Da vil det tas litt mer seriøst pg forhåpentligvis sjekker de det raskt ut,


Det var dog kun ekle meldinger og ikke trusler, så tror ikke dere blir å få besøk. Det vil nok Politiet og anta, så det er bare å vente å se.
Det er vel ikke noe å politianmelde her? Hva skulle isåfall lovbruddet være?
Sist endret av mentalmelt; 17. februar 2016 kl. 22:17.
Som iOS-bruker tenker jeg følgende (gitt at din kjæreste har iPhone):

Moustafa sender melding via iMessage til hennes mobilnummer fra sin iPad som har M2M-abonnement.
Sitat av HighAtBirth Vis innlegg
Svar:
"Hei du, det er vanskelig å lese meldingene dine på grunn av det lange nummeret ditt. Kan du ringe meg på ********?"
Vis hele sitatet...
Aldri svar på en sms eller ring opp tilbake på et nummer du ikke kjenner.
Om det starter på 58000.... så er det en høy sannsynlighet at det er et mobilt bredbånds abon. Vet med sikkerhet at telenor selger sine mobile bredbånds abon. Med sånne nr. Går helt fint å sende meldinger med det men ikke ringing.
Sitat av KisMedPris Vis innlegg
Vi ble begge veldig freaka ut og synes dette var ubehagelig. Nummeret gir ingen google treff, og ser type sånn her ut 47 5800 0x 083xxx.
Vis hele sitatet...
Er det "47" eller er det "+47"?

Kan det være noen som tuller med dere?