Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  39 8267
Som tittelen sier.

Er det noen som er interessert i å starte å spille dette? Ute etter en liten gjeng som allerede spiller eller som ønsker å starte på nytt. Hadde vært hyggelig å hatt noen å spilt med.
Jeg kan godt bli med på ett nytt spill
Hvilken modpack spiller du?
Sitat av Xernox Vis innlegg
Hvilken modpack spiller du?
Vis hele sitatet...
INgen enda. Tenkte å høre hva andre ville bruke.
FTB Monster har ihvertfall blitt godt brukt her
Jeg er med har spilt en del monster og direwolf før.
Kan noen forklare litt hva FTB og Monster går ut på? Spilte vanilla og creative daglig siden alpha, men sluttet for et par år siden, har ikke peiling på hva slags oppdateringer som har kommet :P
Sitat av JVMyhre Vis innlegg
Kan noen forklare litt hva FTB og Monster går ut på? Spilte vanilla og creative daglig siden alpha, men sluttet for et par år siden, har ikke peiling på hva slags oppdateringer som har kommet :P
Vis hele sitatet...
Etter du har spilt FTB så vil du ikke gå tilbake til vanilla for å si det sånn. Tenk deg Skyrim med mods, bare x10.

FTB er en launcher som inneholder flere mod packs, feks Monster, Tekkit, Direwolf20 og alle disse inneholder mindre mods som Applied Energistics, Ender IO etc etc. The list goes on.

Du kan bygge gigantiske kjernereaktorer eller drive med blood magic, hva enn du vil.
Noen som har mulighet til og ha en server gående 24/7? eller om noen vet om ett rimelig sted og ha en server?
Sitat av hoss1 Vis innlegg
Jeg er med har spilt en del monster og direwolf før.
Vis hele sitatet...
Send meg skypen din på PM så adder jeg deg i gruppa imorgen. Vi er da foreløpig 3 stk som er interessert i å spille sammen

Sitat av Sirsleepsalot Vis innlegg
Noen som har mulighet til og ha en server gående 24/7? eller om noen vet om ett rimelig sted og ha en server?
Vis hele sitatet...
Vi kan prate om det imorgen evt. Ikke problem å spytte i noe penger.
Overskuddsmateriell
Jeg vil også være med om det er plass
Har tidligere spillt Direwolf og Ultimate

Har også mulighet for å hoste på dedikert server om det mangler enda.
Hva er aldersgruppen? Kunne sikkert blitt med og spleiset på en creeperhost server med mindre noen har egen server.
Sitat av MasterCorruptor Vis innlegg
Hva er aldersgruppen? Kunne sikkert blitt med og spleiset på en creeperhost server med mindre noen har egen server.
Vis hele sitatet...
Snakket akkurat med Storebrand ang. dette over PM. Virker som alle er rundt 22+/-.
Sitat av Bullhill Vis innlegg
Jeg vil også være med om det er plass
Har tidligere spillt Direwolf og Ultimate

Har også mulighet for å hoste på dedikert server om det mangler enda.
Vis hele sitatet...
Send meg en pm med skypenavn så legger jeg deg til når jeg kommer hjem. Vi er da 4 stk. Så hadde vært morsomt å fått noe opp i ettermiddag

Sitat av MasterCorruptor Vis innlegg
Hva er aldersgruppen? Kunne sikkert blitt med og spleiset på en creeperhost server med mindre noen har egen server.
Vis hele sitatet...
20+ tenker jeg.
Jeg kunne godt tenkt meg å være med, men får ikke spilt så alt for mye på grunn av eksamensperiode. Jeg har mest erfaring med Direwolf20 modpacken. Spilt mye med Thermal Expansion, Ender IO, Thaumcraft, Big Reactors og Open Blocks. Jeg er 20 år

BTW det går vel at Mac-clients kan spille med Windows? Java er Java?
Er det plass til en til?
Jeg er 21 år.
Spiller med FTB!
Sist endret av oppne; 26. november 2014 kl. 13:36.
ओम नमो नारायण
Dodecha's Avatar
DonorCrew
Sitat av Xernox Vis innlegg

BTW det går vel at Mac-clients kan spille med Windows? Java er Java?
Vis hele sitatet...
Jepp, minecraft er minecraft (foruten konsollversjonene).


Nesten lyst å børste støv av pickaxen selv og joine noe FTB, si fra når server er oppe!
Sitat av oppne Vis innlegg
Er det plass til en til?
Jeg er 21 år.
Spiller med FTB!
Vis hele sitatet...
Sender over skypenavn så adder jeg deg
Fremmer et ønske om nye FTB Direwolf20 som kjører på 1.7.10:
http://www.feed-the-beast.com/modpacks/direwolf20_17

Vi får da tilgang til de siste og mest oppdaterte modene, med mye mer muligheter og funksjoner enn de som er tilgjengelig på 1.6.4.

EDIT: Kan gjerne være å spytte litt penger i severleie jeg også, slik at vi får en god og stabil server å spille på
Sist endret av m0nte; 26. november 2014 kl. 19:45.
Sitat av m0nte Vis innlegg
Fremmer et ønske om nye FTB Direwolf20 som kjører på 1.7.10:
http://www.feed-the-beast.com/modpacks/direwolf20_17

Vi får da tilgang til siste og mest oppdaterte modene, med mye mer muligheter og funksjoner enn de som er tilgjengelig på 1.6.4.
Vis hele sitatet...
Ages fra MystCraft er bugga på Direwolf20 akkurat nå. Veldig mange er ustabile.

Samtidig så er ore-generation ganske weird, du finner masse gull og ferrious men ikke noe jern.

Denne linken er ganske nyttig for å finne ut hvor du finner ores mest.
Sist endret av Xernox; 26. november 2014 kl. 19:46.
Sitat av Xernox Vis innlegg
Ages fra MystCraft er bugga på Direwolf20 akkurat nå. Veldig mange er ustabile.

Samtidig så er ore-generation ganske weird, du finner masse gull og ferrious men ikke noe jern.

Denne linken er ganske nyttig for å finne ut hvor du finner ores mest.
Vis hele sitatet...
Finnes det noe gode alternativer til packs som kjører på 1.7.10 da?

Har spilt mye på en custom pack den siste tiden, men det er et slit og vedlikeholde. Synes også det blit litt dumt å starte på ny i 1.6.4 da de mister mer og mer modstøtte fremmover.
Det ble satt opp en server i går kveld, og vi var 6 karer som spilte i rundt 4-5 timer Utrolig hyggelig sammenkomst!
▼ ... noen uker senere ... ▼
Spiller dere enda her?

Leide og satt opp en DW20 1.7.10 selv. Send PM om du vil være med
Sitat av m0nte Vis innlegg
Spiller dere enda her?

Leide og satt opp en DW20 1.7.10 selv. Send PM om du vil være med
Vis hele sitatet...
Heisann!

Vi sitter allerede på 1.7.1 DW20 server. En gjeng på 5-6 hyggelig gutter, og ei jente Forsatt ledige plasser for andre som ønsker å bli med.
Dette hørtes ut som et knallbra prosjekt! Har dere muligens plass til meg?

Har ikke spilt minecraft på veldig lenge og mod kunnskapene mine er vel heller ikke på topp, så det kunne vært hyggelig med en lite hjelpende hånd i starten for og lære seg det grunnleggende.
blir gjerne med!

Send pm så får du skype
NOOOOOOOOOOOOOOOOOO-
robhol's Avatar
Hvordan er aktiviteten her? Kjører dere en pakke som inkluderer OpenComputers?
Sitat av robhol Vis innlegg
Hvordan er aktiviteten her? Kjører dere en pakke som inkluderer OpenComputers?
Vis hele sitatet...
http://ftbwiki.org/Direwolf20_1.7_Pack

Der har du en liste over alle pakkene i DW20 1.7.
Den har ikke OpenComputers, men den har ComputerCraft.

Forresten et tips til mindre server load: Når dere begynner med quarry, lag en Ender Quarry. Den er litt dyr (trenger rundt 20-30 enderpearls og noen diamonds) men den er virkelig verdt det. Ikke bare bytter den blokkene med dirt, den slutter å bruke strøm når den er ferdig og loader kun chunk der den miner. Den bruker masse power så dere burde ha en Big Reactor klar.

Til transportering av energi og items så anbefaler jeg Tesseracts, men om dere ikke har råd til det enda så bare bruk wires fra Ender IO.
Sist endret av Xernox; 15. desember 2014 kl. 16:52.
NOOOOOOOOOOOOOOOOOO-
robhol's Avatar
Mulig å få lagt inn OC, eller kjører dere strictly pakker som de er? Den er en god del bedre.
Sitat av Xernox Vis innlegg
http://ftbwiki.org/Direwolf20_1.7_Pack

Der har du en liste over alle pakkene i DW20 1.7.
Den har ikke OpenComputers, men den har ComputerCraft.

Forresten et tips til mindre server load: Når dere begynner med quarry, lag en Ender Quarry. Den er litt dyr (trenger rundt 20-30 enderpearls og noen diamonds) men den er virkelig verdt det. Ikke bare bytter den blokkene med dirt, den slutter å bruke strøm når den er ferdig og loader kun chunk der den miner. Den bruker masse power så dere burde ha en Big Reactor klar.

Til transportering av energi og items så anbefaler jeg Tesseracts, men om dere ikke har råd til det enda så bare bruk wires fra Ender IO.
Vis hele sitatet...
Ferdig med alt det der
Noen bilder ifra serveren:

SPOILER ALERT! Vis spoiler


Creds til @JVMyhre for fellesbasen under:







Basen til @Sirsleepsalot



* Mesteparten er bygd sammen med mye moro
Damn, er alle de resonant Energy cells? Hvordan fikk dere tak i så mye ender pearls? Jeg går rundt og hunter mini enders med Fortune III i nether, men det tar jo fortsatt litt tid.
NOOOOOOOOOOOOOOOOOO-
robhol's Avatar
Btw, hvis det ikke var klart: det går helt fint å ha både CC og OC installert samtidig, og til og med få dem til å kommunisere.
Sitat av Xernox Vis innlegg
Damn, er alle de resonant Energy cells? Hvordan fikk dere tak i så mye ender pearls? Jeg går rundt og hunter mini enders med Fortune III i nether, men det tar jo fortsatt litt tid.
Vis hele sitatet...

Jepp! 103 Reasonant Energy Cells. Totalt på serveren er det 116 stk!

1: The End
2: Ender Lily Seeds
3: Tinkers Construct cleever med looting 3

Husk at vi er flere som samarbeider
Sitat av Bokmerket Vis innlegg
Jepp! 103 Reasonant Energy Cells. Totalt på serveren er det 116 stk!

1: The End
2: Ender Lily Seeds
3: Tinkers Construct cleever med looting 3

Husk at vi er flere som samarbeider
Vis hele sitatet...
Ahh det finnes Ender lillies i ender ja, trodde de bare var i dungeons. Tips til autoharvest av dem? Må vel ha golems eller noe i den duren.

Utrolig hvor fort ting går når man er flere.
Sist endret av Xernox; 15. desember 2014 kl. 18:45.
Sitat av Xernox Vis innlegg
Ahh det finnes Ender lillies i ender ja, trodde de bare var i dungeons. Tips til autoharvest av dem? Må vel ha golems eller noe i den duren.

Utrolig hvor fort ting går når man er flere.
Vis hele sitatet...
Nå har ikke vi testet enda, fant ikke så mange. Men skal vel gå ann med en harvester og planter vil jeg tro

Herregud så effektiv et ender quarry med 3x Speed 3 upgrades Satt opp en på 1000x1000, og den får rundt 140 000 RF/t (langt ifra nok, må ha rundt 300k), og ender kista fyller seg nesten full før den rekker å trekke ut, og dette med 4 acceleration cards på import bus'en
Sitat av JVMyhre Vis innlegg
Nå har ikke vi testet enda, fant ikke så mange. Men skal vel gå ann med en harvester og planter vil jeg tro

Herregud så effektiv et ender quarry med 3x Speed 3 upgrades Satt opp en på 1000x1000, og den får rundt 140 000 RF/t (langt ifra nok, må ha rundt 300k), og ender kista fyller seg nesten full før den rekker å trekke ut, og dette med 4 acceleration cards på import bus'en
Vis hele sitatet...
Shit det var ikke lite nei Hva bruker dere til flyving? Er ganske lei av powersuit og den flyr ganske rart. Har sett på Flugel Tiara fra Botania men trenger sykt mye mana og må summone boss ved et ritual.

Og en annen ting, har dere Silk touch på Quarryen? Hva bruker dere til å slå i stykker coal/redstone/dense ores dere får? Har flere tusen coal ores og jeg vil ikke akkurat slå alle med pickaxen min som har Fortune III.
Sitat av Xernox Vis innlegg
Shit det var ikke lite nei Hva bruker dere til flyving? Er ganske lei av powersuit og den flyr ganske rart. Har sett på Flugel Tiara fra Botania men trenger sykt mye mana og må summone boss ved et ritual.

Og en annen ting, har dere Silk touch på Quarryen? Hva bruker dere til å slå i stykker coal/redstone/dense ores dere får? Har flere tusen coal ores og jeg vil ikke akkurat slå alle med pickaxen min som har Fortune III.
Vis hele sitatet...
Vi kjørte fortune i starten ja, men så klarte Storebrant p miste upgraden når han skulle ordne noe, og vi har ikke giddet å lage en ny Men ores kjører vi stort sett igjennom SAG Mill
Sitat av Xernox Vis innlegg
Shit det var ikke lite nei Hva bruker dere til flyving? Er ganske lei av powersuit og den flyr ganske rart. Har sett på Flugel Tiara fra Botania men trenger sykt mye mana og må summone boss ved et ritual.
Vis hele sitatet...
Vi har Morph, men jeg og @Sirsleepsalot ble enige om å skru av flyving. Gjorde at vi hadde en mye lengre oppstartsfase enn uten, noe jeg ihvertfall ble veldig fornøyd med.

Du kan jo ta en titt på Air Sigil(@Blood Magic)? Eller ev. Jetpack?
Har begynt litt på Botania modden nå og må si jeg elsker den Veldig morsom og masse kule particle effects. Endelig skaffet meg Flugel Tiara så da kan jeg fly også!

Denne setupen er mest for å holde portalen åpen også gir den litt ekstra slik at jeg kan skaffe meg Terrasteel. Det er dyrt men håper det er verdt det
SPOILER ALERT! Vis spoiler
Sist endret av Xernox; 20. desember 2014 kl. 23:11.