Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  189 21907
Sitat av Vandringsmann Vis innlegg
Dere går altså og bærer på narkotika hver dag.
Vis hele sitatet...
Det samme gjelder for GHB, det finnes også naturlig i kroppen til enhver tid.

Det er dog viktig å skille på DMT og GHB brukt som rusmiddel, og endogen DMT og GHB. Vi er ikke sikre på hvilken rolle endogen DMT og GHB spiller i kroppen, og at det forekommer naturlig i kroppen vår er ikke i seg selv et argument for å bruke det som rusmiddel (dog er det en indikator på at det antakelig ikke er veldig toksiske stoffer det er snakk om, ettersom kroppen er vandt med dem og bryter dem effektivt ned til ufarlige stoffer).
Av den enkle grunn av at det føles utrolig digg
Sitat av Vandringsmann Vis innlegg
Å leve livet uten rusmidler vil aldri være å "leve-livet-fullt-ut"..
Vis hele sitatet...
Jeg røyker tjall hver eneste dag, men fy faen for et latterlig utsagn!

Fikk feelingen av fler-generasjons innavl når jeg så for meg noen si dette her.. "Hvorfor ikke knulle søstra si? Vi er jo i slekt."
Sist endret av ElPepe; 8. desember 2010 kl. 13:49.
Jeg skjønner hva dere mener og hvis dere tror jeg er en a4 person, så tar dere helt feil.
Dere har rett i at jeg ikke har prøvd mange rusmidler, men vet om en del som har gått på en skikkelig smell på grunn av det. Derfor synes jeg det blir feil og sammenligne det med feks musikk.
I mine poster kan det hende at jeg høres dømmende ut, men det er ikke det jeg prøvde på.
Dere kommer opp med mange gode argumenter om hvorfor dere velger å bruke dop, men for meg ser det ut til å ødelegge mere enn å hjelpe.
Jeg har ikke et veldig bra argument hvorfor jeg mener at man ikke burde ta dop, bortsett fra som jeg har sagt at vet om flere som har gått på en smell.

Orker ikke å svare på flere av tilbakemeldingene, siden det tydeligvis er mange som er uenig med meg.
Multi-dysfunksjonell
somnium's Avatar
Sitat av CheGabba Vis innlegg
Orker ikke å svare på flere av tilbakemeldingene, siden det tydeligvis er mange som er uenig med meg.
Vis hele sitatet...
så ukonstruktiv av deg. jeg trodde du var stilte spørsmålet for kanskje å lære noe nytt.

realiteten er dog at du ikke har erfaring nok til å finne ut av om dette er skadelig for oss eller ikke.
du antar, og det skal du få lov til, men ikke konstater det som et faktum.

selvfølgelig er visse stoffer skadelig, enten direkte eller indirekte, så alt med moderasjon.
det gjelder alt i livet.
hopper du ut av fly mange nok ganger med en fallskjerm på ryggen, blir du og skadet til slutt.
Sitat av CheGabba Vis innlegg
Jeg skjønner hva dere mener og hvis dere tror jeg er en a4 person, så tar dere helt feil.
Dere har rett i at jeg ikke har prøvd mange rusmidler, men vet om en del som har gått på en skikkelig smell på grunn av det. Derfor synes jeg det blir feil og sammenligne det med feks musikk.
I mine poster kan det hende at jeg høres dømmende ut, men det er ikke det jeg prøvde på.
Dere kommer opp med mange gode argumenter om hvorfor dere velger å bruke dop, men for meg ser det ut til å ødelegge mere enn å hjelpe.
Jeg har ikke et veldig bra argument hvorfor jeg mener at man ikke burde ta dop, bortsett fra som jeg har sagt at vet om flere som har gått på en smell.

Orker ikke å svare på flere av tilbakemeldingene, siden det tydeligvis er mange som er uenig med meg.
Vis hele sitatet...
Jeg skjønner ikke argumentet ditt? Hva med de som kjører litt for fort å går på en smell? Det er jo hundretusener av de som elsker fart og ikke kunne dy seg? Jeg tror du er feig. Og det er ikke noe galt i det, men ikke bruk det som ett argument. Og unnskyld meg, men hvor mange har ikke mistet livet sitt fordi de liker musikk? Søk opp dødfall+konsert. For å utdype det, så er jeg skrå sikker på at det er flere som har ødelagt livet sitt pågrunn av musikk enn foreksempel psykidelisk sopp.
Sitat av ZionRoad Vis innlegg
Jeg skjønner ikke argumentet ditt? Hva med de som kjører litt for fort å går på en smell? Det er jo hundretusener av de som elsker fart og ikke kunne dy seg? Jeg tror du er feig. Og det er ikke noe galt i det, men ikke bruk det som ett argument. Og unnskyld meg, men hvor mange har ikke mistet livet sitt fordi de liker musikk? Søk opp dødfall+konsert. For å utdype det, så er jeg skrå sikker på at det er flere som har ødelagt livet sitt pågrunn av musikk enn foreksempel psykidelisk sopp.
Vis hele sitatet...
Musikk og bilkjøring i seg selv er ikke helseskadelig.
Sitat av prenix Vis innlegg
Musikk og bilkjøring i seg selv er ikke helseskadelig.
Vis hele sitatet...
Bilkjøring er farlig jo...

Rusmidler i seg selv (moderate doser, moderat bruk) er i seg selv ikke helseskadelig.

Ja, man KAN havne på en smell med rusmidler, men man KAN også kræsje når man kjører bil.
Nei. Det var ikke poenget mitt. Man kan si det samme om å spise hasj, til det motsatte er bevist, er ikke det helseskadelig heller. Selvom om mange mener ett glass øl skader kroppen fordi alkohol er giftig, kan man også si at det er sunt med 1 eller 2 øl hver dag, slik leger i dag sier. Jeg mener også å ha hørt at 1 sigarett om dagen er sunt, men det kan være svada.
Sitat av CHooBE Vis innlegg
Bilkjøring er farlig jo...

Rusmidler i seg selv (moderate doser, moderat bruk) er i seg selv ikke helseskadelig.

Ja, man KAN havne på en smell med rusmidler, men man KAN også kræsje når man kjører bil.
Vis hele sitatet...
Jeg sier ikke noenting om at bilkjøring ikke kan være farlig. Normal 'bruk' av bil og musikk har ingen påføring på helsen, men det gjør rusmidler.

Det er irrelevant å bruke 'kan være uheldig', ettersom dette kan relateres til alle aktiviteter.
Sitat av prenix Vis innlegg
Normal 'bruk' av bil og musikk har ingen påføring på helsen, men det gjør rusmidler.
Vis hele sitatet...
1. Kan du underbygge at ingen trafikkdødsfall skjer som følge av normal bruk av motorkjøretøy?
2. Kan du definere normal bruk av rusmidler og peke på skadene dette gir brukeren?
Sitat av felix_poker Vis innlegg
Det samme gjelder for GHB, det finnes også naturlig i kroppen til enhver tid.

Det er dog viktig å skille på DMT og GHB brukt som rusmiddel, og endogen DMT og GHB. Vi er ikke sikre på hvilken rolle endogen DMT og GHB spiller i kroppen, og at det forekommer naturlig i kroppen vår er ikke i seg selv et argument for å bruke det som rusmiddel (dog er det en indikator på at det antakelig ikke er veldig toksiske stoffer det er snakk om, ettersom kroppen er vandt med dem og bryter dem effektivt ned til ufarlige stoffer).
Vis hele sitatet...
Tok bare med DMT fordi det blir sett på som ett slikt kraftig hallusinogen.
Som jeg skrev istad så er det mange spekulasjoner rundt DMT og GHB for den saks skyld.

Poenget er jo at selv om skremselspropagandaen prøver å fortelle oss at all rusmiddel er kunstig og ikke bra for kroppen så er den reelle sannhet at det faktisk produseres i kroppen. Selv om det ikke gir den rusen man kjenner til uten MAOI, er det fremdeles det samme stoffet som er ulovlig.

Men joda DMT'en som blir produsert i kroppen er ikke et argument for å bruke det som ett rusmiddel. Det var, som du selv sa, en indikator på at kroppen ikke tar så stor skade av dette som man ofte blir fortalt.

Så selv om man ikke er helt sikre på hva DMT'en faktisk gjør så kan den neppe være så skadelig som mange liker å tro.

George Carlin sa det ganske bra en gang: "I don' t believe anything the government tells me..no NOTHING!"


Sitat av ElPepe Vis innlegg
Jeg røyker tjall hver eneste dag, men fy faen for et latterlig utsagn!

Fikk feelingen av fler-generasjons innavl når jeg så for meg noen si dette her.. "Hvorfor ikke knulle søstra si? Vi er jo i slekt."
Vis hele sitatet...
Ut ifra hvordan du leser og skriver burde du kutte ned på tjallen

Forklarte i stad hva jeg mente med det utsagnet.

Å sammenligne rusmidler og incest var jo også i det fjerneste laget
Sitat av Vandringsmann Vis innlegg

Ut ifra hvordan du leser og skriver burde du kutte ned på tjallen

Forklarte i stad hva jeg mente med det utsagnet.

Å sammenligne rusmidler og incest var jo også i det fjerneste laget
Vis hele sitatet...
Har ikke sammenlignet rusmidler og incest. Det ble kanskje litt for fjernt for deg?

Jeg har sagt at utsagnet ditt minner MEG om det, ikke at de som driver med dop automatisk har seg med moren sin. Du må skille mellom det som står, og det du tolker det som.
Sitat av ElPepe Vis innlegg
Har ikke sammenlignet rusmidler og incest. Det ble kanskje litt for fjernt for deg?

Jeg har sagt at utsagnet ditt minner MEG om det, ikke at de som driver med dop automatisk har seg med moren sin. Du må skille mellom det som står, og det du tolker det som.
Vis hele sitatet...
Det var fortsatt en helt usammenhengende analogi som ikke poengterte noen ting som helst.
Sitat av ElPepe Vis innlegg
Du må skille mellom det som står, og det du tolker det som.
Vis hele sitatet...
Det sier DU?
Sitat av ElPepe Vis innlegg
Fikk feelingen av fler-generasjons innavl når jeg så for meg noen si dette her.. "Hvorfor ikke knulle søstra si? Vi er jo i slekt."
Vis hele sitatet...
Du "fikk feelingen" av innavl og incest uten at noen hadde nevnt det.
Sitat av CheGabba Vis innlegg
Jeg har ikke et veldig bra argument hvorfor jeg mener at man ikke burde ta dop
Vis hele sitatet...
Godt at du endelig innrømmer det.


Sitat av CheGabba Vis innlegg
bortsett fra som jeg har sagt at vet om flere som har gått på en smell.
Vis hele sitatet...
Noe som ikke er noe argument. Om man bruker en motorsag feil kan man også ryke på en smell, det handler om å vite hva du begir deg ut på og ta forhåndsregler deretter.
Sitat av felix_poker Vis innlegg
Det sier DU?
Vis hele sitatet...
Tok faktisk bare til grunn det han ordrett sa, og hva jeg mente om det.

Sitat av felix_poker Vis innlegg
Du "fikk feelingen" av innavl og incest uten at noen hadde nevnt det.
Vis hele sitatet...
Hva jeg sammenligner utsagnet med har ingenting med resten av diskusjonen å gjøre.
Sitat av ElPepe Vis innlegg
Hva jeg sammenligner utsagnet med har ingenting med resten av diskusjonen å gjøre.
Vis hele sitatet...
Hvorfor gjør du da sammenligningen, om den ikke hadde noe med temaet å gjøre?
Sitat av fetter Vis innlegg
Hvorfor gjør du da sammenligningen, om den ikke hadde noe med temaet å gjøre?
Vis hele sitatet...
Personlig oppfatning.

Hvorfor fortsetter du å diskutere med meg om dette, når det ikke har noe med temaet på tråden å gjøre?
Sist endret av ElPepe; 8. desember 2010 kl. 16:07.
Sitat av ElPepe Vis innlegg
Tok faktisk bare til grunn det han ordrett sa, og hva jeg mente om det.
Vis hele sitatet...
Ok, la oss se på hva han skrev:
Sitat av Vandringsmann
Å leve livet uten rusmidler vil aldri være å "leve-livet-fullt-ut"..
Vis hele sitatet...
Å trekke en parallell til innavl og incest fra dette, kan lett oppfattes som en ekstremt fri tolkning. Videre skriver du:
Sitat av ElPepe
Du må skille mellom det som står, og det du tolker det som.
Vis hele sitatet...
Du forholder deg med andre ord til din egen vanvittige tolkning, samtidig som du ber andre forholde seg til teksten uten å tillegge den andre betydninger. Selvmotsigende much?
Sitat av ElPepe Vis innlegg
Hva jeg sammenligner utsagnet med har ingenting med resten av diskusjonen å gjøre.
Vis hele sitatet...
I så fall; hvorfor i heiteste hælvette poster du det i denne tråden?
Sitat av ElPepe Vis innlegg
Hvorfor fortsetter du å diskutere med meg om dette, når det ikke har noe med temaet på tråden å gjøre?
Vis hele sitatet...
Herre dude, det var DU som tok dette off topic! Skjerpings!
Sitat av ZionRoad Vis innlegg
Jeg skjønner ikke argumentet ditt? Hva med de som kjører litt for fort å går på en smell? Det er jo hundretusener av de som elsker fart og ikke kunne dy seg? Jeg tror du er feig. Og det er ikke noe galt i det, men ikke bruk det som ett argument. Og unnskyld meg, men hvor mange har ikke mistet livet sitt fordi de liker musikk? Søk opp dødfall+konsert. For å utdype det, så er jeg skrå sikker på at det er flere som har ødelagt livet sitt pågrunn av musikk enn foreksempel psykidelisk sopp.
Vis hele sitatet...
Er jeg FEIG fordi jeg synes dop er tåpelig???

Sitat av somnium Vis innlegg
så ukonstruktiv av deg. jeg trodde du var stilte spørsmålet for kanskje å lære noe nytt.

realiteten er dog at du ikke har erfaring nok til å finne ut av om dette er skadelig for oss eller ikke.
du antar, og det skal du få lov til, men ikke konstater det som et faktum.

selvfølgelig er visse stoffer skadelig, enten direkte eller indirekte, så alt med moderasjon.
det gjelder alt i livet.
hopper du ut av fly mange nok ganger med en fallskjerm på ryggen, blir du og skadet til slutt.
Vis hele sitatet...
Dop er farlig hvis du bruker det over en lang tid og det er vell neppe så mange som bruker dop bare 2 ganger i året.
La oss ta feks marihuana.
Etter man har brukt det lenge, kan man begynne å bli sløvere.
Vil ikke det ha noe effekt på livet ditt??
Sist endret av felix_poker; 8. desember 2010 kl. 16:47.
Sitat av CheGabba Vis innlegg
Dop er farlig hvis du bruker det over en lang tid
Vis hele sitatet...
Dette er en grov generalisering. Kan du være mer spesifik? Hvilke stoffer og hvilke skadevirkninger er det du snakker om her?
Sitat av CheGabba Vis innlegg
og det er vell neppe så mange som bruker dop bare 2 ganger i året.
Vis hele sitatet...
Det er mange som bruker ulovlige rusmidler kun et par ganger i året.
Sitat av CheGabba Vis innlegg
La oss ta feks marihuana. Etter man har brukt det lenge, kan man begynne å bli sløvere.
Vil ikke det ha noe effekt på livet ditt??
Vis hele sitatet...
Ingen har sagt seg uenige i at man kan bli sløv av å røyke cannabis daglig og at dette kan påvirke livet til brukeren.
Du er feig fordi du finner på argumenter om hvorfor du ikke skal prøve rusmidler istedet for å si det så enkelt at du ikke ønsker det eller rett og slett ikke tørr. Det og si at dop er tåpelig er din mening og du er ikke feig pågrunn av akkurat det standpunktet nei. Jeg vet ingenting om deg, men det er slik jeg ser det, enkelt og greit.
Sist endret av ZionRoad; 8. desember 2010 kl. 16:52.
Sitat av CheGabba Vis innlegg
Dop er farlig hvis du bruker det over en lang tid og det er vell neppe så mange som bruker dop bare 2 ganger i året.
La oss ta feks marihuana.
Etter man har brukt det lenge, kan man begynne å bli sløvere.
Vil ikke det ha noe effekt på livet ditt??
Vis hele sitatet...
'Dop' blir ALT for generelt i den sammenheng, og i den forstand blir utsagnet ditt helt feil. Ikke alle rusmidler er farlig over lang tid.

Ja la oss ta marijuana, det kan bli interessant! Hva legger du i "lang tid" og hvor mye brukes i løpet av denne tiden?
Om du kjenner dine egne grenser og bruker det deretter kan du fint røyke med jevne mellomrom i mange år uten noen negative effekter.
Sitat av ZionRoad Vis innlegg
Jeg skjønner ikke argumentet ditt? Hva med de som kjører litt for fort å går på en smell? Det er jo hundretusener av de som elsker fart og ikke kunne dy seg? Jeg tror du er feig. Og det er ikke noe galt i det, men ikke bruk det som ett argument. Og unnskyld meg, men hvor mange har ikke mistet livet sitt fordi de liker musikk? Søk opp dødfall+konsert. For å utdype det, så er jeg skrå sikker på at det er flere som har ødelagt livet sitt pågrunn av musikk enn foreksempel psykidelisk sopp.
Vis hele sitatet...
Herregud da, jeg vil si at det kreves en sterkere personlighet for å ta et standpunkt i livet mot narkotiske stoffer enn å la seg forføre av de! Å kalle noen feig fordi de ikke har lyst til å prøve substanser (dette gjelder forøverig tobakk, alkohol etc) Som har stort skadepotensiale for kropp og sinn, grenser etter min mening sterkt opp mot frekkhet, og et forsøk på å heve din egen livsstil over en person som etter min mening har tatt mye sunnere valg enn feks deg og meg og utallige andre på freakforum!

Selv røyker jeg på fest, drikker tilnærmet hver helg, røyker cannabis to ganger i måneden, er veldig åpen for å prøve psykadeliske stoffer, og inntar enorme mengder kaffi i eksamensperioder! Personlig synes jeg det er en herlig livsstil, men å forsøke å kalle en person feig for å ha tatt sunnere valg i livet enn meg uansett argumentasjon vil jeg kun se på som patetisk!
Sitat av ReOB Vis innlegg
Å kalle noen feig fordi de ikke har lyst til å prøve substanser
Vis hele sitatet...
Ingen har gjort det. Les posten igjen.
Sitat av ReOB Vis innlegg
Herregud da, jeg vil si at det kreves en sterkere personlighet for å ta et standpunkt i livet mot narkotiske stoffer enn å la seg forføre av de! Å kalle noen feig fordi de ikke har lyst til å prøve substanser (dette gjelder forøverig tobakk, alkohol etc) Som har stort skadepotensiale for kropp og sinn, grenser etter min mening sterkt opp mot frekkhet, og et forsøk på å heve din egen livsstil over en person som etter min mening har tatt mye sunnere valg enn feks deg og meg og utallige andre på freakforum!

Selv røyker jeg på fest, drikker tilnærmet hver helg, røyker cannabis to ganger i måneden, er veldig åpen for å prøve psykadeliske stoffer, og inntar enorme mengder kaffi i eksamensperioder! Personlig synes jeg det er en herlig livsstil, men å forsøke å kalle en person feig for å ha tatt sunnere valg i livet enn meg uansett argumentasjon vil jeg kun se på som patetisk!
Vis hele sitatet...
Jeg er helt enig med deg, de som sier nei er tøffinger! Men de burde kunne forklare seg hvorfor uten og komme med uttaleser som "Dop er dop og cannbis fører til heroin", er du ikke enig? Feig er kanskje feil ord ja, er enig det, uvitenhet kanskje?
Sitat av ZionRoad Vis innlegg
Jeg er helt enig med deg, de som sier nei er tøffinger! Men de burde kunne forklare seg hvorfor uten og komme med uttaleser som "Dop er dop og cannbis fører til heroin", er du ikke enig? Feig er kanskje feil ord ja, er enig det, uvitenhet kanskje?
Vis hele sitatet...
Dette er jeg fullstendig enig i! Og det er utrolig mye uvitenhet ute i samfunnet generelt om.... Vel alt som omhandler "Dop"... Så uvithenhet er et mye bedre ord

Sitat av felix_poker Vis innlegg
Ingen har gjort det. Les posten igjen.
Vis hele sitatet...
Var litt kjapp med den konklusjonen, men jeg mener fortsatt at manglende/feilaktig argumentasjon ikke medfører feighet når det kommer til å ikke prøve en substans.
Sist endret av ReOB; 8. desember 2010 kl. 17:26.
Det blir litt som det var på barneskolen: "Nei jeg tørr ikke skli ned bakken fordi buksene jeg har passer ikke helt"/"Nei jeg vil ikke prøve hasj fordi jeg ikke vil ende opp på gata". Kanskje litt dårlig eksempel, men du ser kanskje hvor jeg ordet feig fra nå. Hadde det vært "Nei jeg tørr ikke skli ned bakken fordi jeg redd slikt eller fordi jeg kan muligens skade meg selv"/"Nei jeg vil ikke prøve hasj fordi jeg kan få unødvendige problemer av det", hadde det vært en annen sak.

Han sa aldri noe om å ende opp på gata, men måten han formulerte seg var vel litt i samme grad?
Sitat av ZionRoad Vis innlegg
Du er feig fordi du finner på argumenter om hvorfor du ikke skal prøve rusmidler istedet for å si det så enkelt at du ikke ønsker det eller rett og slett ikke tørr. Det og si at dop er tåpelig er din mening og du er ikke feig pågrunn av akkurat det standpunktet nei. Jeg vet ingenting om deg, men det er slik jeg ser det, enkelt og greit.
Vis hele sitatet...
Nå er jeg forvirret?!?
Først vil dere at jeg skal komme med argumenter og så når jeg kommer med dem, blir det også galt.
Hva vil du egentlig at jeg skal gjøre?
Skal jeg si at du har rett og at det jeg har sagt, tar jeg tilbake??

Dere sier at jeg er uforstående og jeg ikke klarer å sette meg inn situasjonen.
Dere gjør jo ingen bedre jobb å sette dere inn i min!

Sitat av ZionRoad Vis innlegg
Og unnskyld meg, men hvor mange har ikke mistet livet sitt fordi de liker musikk? Søk opp dødfall+konsert. For å utdype det, så er jeg skrå sikker på at det er flere som har ødelagt livet sitt pågrunn av musikk enn foreksempel psykidelisk sopp.
Vis hele sitatet...
Har jeg spesifikt snakket om Psykidelisk sopp?
og å sammenligne faren ved musikk og dop er jo bare tullete.
Sist endret av CheGabba; 8. desember 2010 kl. 17:42.
CheGabba: Spør så får du svar? Det var ett eksempel. Jeg sammenlignet farene fordi det går ann.
Sist endret av ZionRoad; 8. desember 2010 kl. 17:52.
ZionRoad: tullete argument med at konsert+dødsfall på google gir flere treff enn dødsfall+sopp, den ser du?

Og hvordan konsert og dødsfall kan igjen sies at man mister livet av musikk er latterlig. Det er evt trengsel, slosskamper osv i løpet av en konser som dreper, ikke musikken. gi gjerne eksempler på musikk som dreper mer enn sopp.

hvorfor skal egentlig CheBagga ha en begrunnelse for sitt valg ang å ikke nyte rusmidler? Det får være hans valg på bakgrunn av den han er, om andre velger noe annet så får de for all del gjøre det, på bakgrunn av den de er. Vi må jo kunne velge litt fritt uten å måtte begrunne alt med farlighet, kunnskap/ "uvitenhet" osv, mine valg er i alle fall mine valg, samme hvor jeg tar de fra.
Sitat av seven_up Vis innlegg
hvorfor skal egentlig CheBagga ha en begrunnelse for sitt valg ang å ikke nyte rusmidler? Det får være hans valg på bakgrunn av den han er, om andre velger noe annet så får de for all del gjøre det, på bakgrunn av den de er. Vi må jo kunne velge litt fritt uten å måtte begrunne alt med farlighet, kunnskap/ "uvitenhet" osv, mine valg er i alle fall mine valg, samme hvor jeg tar de fra.
Vis hele sitatet...
Hvis man ikke ønsker å disktere sitt standpunkt og vil holde grunnlaget for sine meninger og ytringer hemmelig, da har man fint lite å gjøre på et diskusjonsforum, er du ikke enig?
Sitat av seven_up Vis innlegg
ZionRoad: tullete argument med at konsert+dødsfall på google gir flere treff enn dødsfall+sopp, den ser du?

Og hvordan konsert og dødsfall kan igjen sies at man mister livet av musikk er latterlig. Det er evt trengsel, slosskamper osv i løpet av en konser som dreper, ikke musikken. gi gjerne eksempler på musikk som dreper mer enn sopp.

hvorfor skal egentlig CheBagga ha en begrunnelse for sitt valg ang å ikke nyte rusmidler? Det får være hans valg på bakgrunn av den han er, om andre velger noe annet så får de for all del gjøre det, på bakgrunn av den de er. Vi må jo kunne velge litt fritt uten å måtte begrunne alt med farlighet, kunnskap/ "uvitenhet" osv, mine valg er i alle fall mine valg, samme hvor jeg tar de fra.
Vis hele sitatet...
Det er på ingen måte tullete. På samme måte som folk interisserer seg for musikk og konsert, interisserer folk seg for psykedelika/rusmidler. Mener du virkelig at det er etanolet alene som dreper tusenvis av folk i trafikken hvert eneste år? Nei det gjør du ikke, det er situasjonen som dreper. Akkurat som interessen for musikk kan drepe deg fordi du kan havne i situasjoner som er livsfarlig. Det kan sammenlignes, da psykedelika ALENE aldri har drept noen på samme måte som musikk. Jeg vil si per i dag, at det er tryggere å spise en mild dose sopp enn å dra på ett svært arrangemang som omhandler musikk osv.

Jeg sier ingen ting om MÅ, men vil han ha en verdig diskusjon bør han spørre seg frem før han lager konklusjoner eller baserer sin mening på en personlig oppfatning.
Sist endret av ZionRoad; 8. desember 2010 kl. 18:29.
Men sjansen for at du dør ved feks gå på en konsert, er minimal iforhold til Psykidelisk sopp.
Sitat av CheGabba Vis innlegg
Men sjansen for at du dør ved feks gå på en konsert, er minimal iforhold til Psykidelisk sopp.
Vis hele sitatet...
Hehe. Det er nesten litt søtt hvor hardt fordommer mot rusmidler har blir pakket ned på deg. Jeg kan fint respektere at du velger å ikke benytte deg av det, men det gir deg ikke automatisk frihet til å trekke statistikkopplysninger opp fra en flosshatt.
Sitat av CheGabba Vis innlegg
Men sjansen for at du dør ved feks gå på en konsert, er minimal iforhold til Psykidelisk sopp.
Vis hele sitatet...
Nei, ikke nødvendigvis. Selv om man regner med tilfeller der det dreier seg om dødsfall som en indirekte følge av inntak av sopp og tilfeller der soppen har blitt inntatt ved en feiltakelse, kan man telle alle dokumterte dødsfall på en hånd. Uten å uttale meg for bastant vil jeg tro det er noen hundre dokumenterte dødsfall som følge av klemming/nedtråkking på konserter (samt en del som følge av bevisst vold). En del påkjøringer har det jo også vært. Nå har man jo ingen oversikt over hvor mange mennesker som har spist sopp og heller ikke over hvor mange som har gått på konsert, men jeg er selvfølgelig med på at det er langt flere som går på konsert. Alikevel synes jeg det er såpass store blindområder i regnestykket at det er litt raskt å si at risikoen for død er langt høyere ved inntak av sopp enn ved å gå på konsert. At sjangsen for å stryke med i begge tilfeller er lav, kan jeg dog være med på
Sist endret av felix_poker; 8. desember 2010 kl. 18:43.
Sitat av CheGabba Vis innlegg
Men sjansen for at du dør ved feks gå på en konsert, er minimal iforhold til Psykidelisk sopp.
Vis hele sitatet...
Virkelig, virkelig bullshit. Faktum er at virkestoffene i sopp er noen av de minst toksiske stoffene vi kjenner. LD50 for psilocybin, virkestoffet i psykedeliske sopper, er 280 mg/kg. En person på åtti kilo må dermed få i seg 22400 mg, eller 22,4 g. Soppen består av rundt 1 % psilocybin, så du kan ta regnestykket selv. Det er i praksis umulig å ta dødelig dose på sopp, ihvertfall uintensjonelt. Sjansen for å dø på en konsert er mye større, faktisk noe man stadig hører om.
ZionRoad, ang ditt svar. Etanol dreper en del pr år, men setter du deg i en bil har du større sjansje for å dø selv og drepe andre, stemmer det ja.

Du må gjerne hevde at å gå på konsert er statistisk farligere enn å spise sopp, (vis gjerne kilde på antall som går på konsert over 1 år og hvor mange som dør unaturlig der, og gjør det samme med de som spiser sopp, helt greit argument dette).

Da dette er noe annet enn å sammenligne sopp og "musikk", så om det var å gå på konsert du mente, så skriver du det, å spise sopp gir mindre sjans for å dø enn å gå på konsert(kilde). Ikke sammenligne med musikk som ble gjort. Noe du gjerne må hevde, og da ber jeg gjerne om å utdype dette, da du mener i din argumentasjon av alt som gjøres mens man hører på musikk skjer pga musikken, slik som alkohol og kjøring, noe jeg mener er tull og lavt argument nivå.
Sist endret av seven_up; 8. desember 2010 kl. 19:26.
Jeg sa ingenting om at etanol alene aldri dreper noen. Jeg hevdet nettopp det om konsert i mitt første innlegg angående temaet. Seven up ditt innlegg kunne du spart deg bare du hadde lest innleggene mine litt nøyere.
"-Men sjansen for at du dør ved feks gå på en konsert, er minimal iforhold til Psykidelisk sopp."

Har lyst å være litt enig med denne påstanden. Ingen som vet hvor mange som hadde dødd som følge av ting de gjorde når de trippet på sopp, hvis å trippe på sopp var like utbredt som konsertbesøk.

Hvis noen hundre tusen trippet på sopp hver uke i Norge hadde det nok blitt noen dødsfall etterhvert.
Og hvis de trippet på sopp og gikk på konsert samtidig er det ikke godt å si hva som hadde skjedd.
Jeg er ikke helt enig med deg. Det finnes forholds regler autoriteter tar ved slike konserter. Akkurat som vi sivile mennesker ville gjort om sopp var ett akseptert og lovlig rusmiddel, det ville vært "common knownledge" hvordan du unngikk problemer med bruk av sopp, akkurat som det er med alkohol i dag. De fleste ville brukt det med måte mens noen ville spist så mange at det endte galdt, slik er det med alt. Sopp har vært lovlig i mange år i Nederland uten at det ble flere dødsfall sådan, men alikevel har det blitt ulovlig, nettopp fordi turister kom til landet og spiste ting de ikke visste hva kunne gjøre med dem ect. Alt er veldig inviduelt og relativt.
Sitat av polizei Vis innlegg
"-Men sjansen for at du dør ved feks gå på en konsert, er minimal iforhold til Psykidelisk sopp."

Har lyst å være litt enig med denne påstanden. Ingen som vet hvor mange som hadde dødd som følge av ting de gjorde når de trippet på sopp, hvis å trippe på sopp var like utbredt som konsertbesøk.

Hvis noen hundre tusen trippet på sopp hver uke i Norge hadde det nok blitt noen dødsfall etterhvert.
Og hvis de trippet på sopp og gikk på konsert samtidig er det ikke godt å si hva som hadde skjedd.
Vis hele sitatet...
Der har du jo selvsagt et poeng. Det er betydelig mange fler som går på konsert, i forhold til de som velger å innta sopp eller andre ymse ulovlige substanser.
Tror det er en mye, mye større sjanse for psykiske problemer ved bruk av de aller fleste rusmidler kontra dødsfall.
Grunnene til at mange velger å ruse seg, det være seg på alkohol, cannabis, amfetamin, er nok mange og sammensatte.
Noen velger å flykte fra tilværelsen, en såkalt virkelighetsflukt.
Andre vil nok bare søke fart og spenning, få nye impulser og få nye perspektiver på livet.

De aller fleste som begynner å ruse seg gjevnlig, vil få mer eller mindre problemer av det. Kanskje mye av grunnen er at barrierer brytes i forhold til hva som er ulovlig, man tøyer stadig strikken mer og mer. Blir enda mer nysgjerrig på andre rusmidler, hvem vet.

Jeg kan godt forstå at folk velger trippe på sopp osv. Det høres jo vanvittig spennende ut, men jeg føler at informasjonen som er ute og går angående rusmidler generelt, ofte er misvisende og noe feil.
Kanskje dette også er noe av grunnen til at det går så galt som det gjør.

Til syvende og sist, tror jeg sannsynligheten for å utvikle psykiske problemer er stor, i alle fall til stede, ved eksperimentering av slikt.

Jeg har alltid vært ganske så liberal i forhold til rusbruk, i alle fall til rekreasjonelt bruk, men mange av påstandene om rusmidler og rusbruk her inne, skremmer meg virkelig.

Det er en stor forskjell på å være blind, og det å være åpen.
Sitat av zhpongl Vis innlegg

Grunnene til at mange velger å ruse seg, det være seg på alkohol, cannabis, amfetamin, er nok mange og sammensatte.
Noen velger å flykte fra tilværelsen, en såkalt virkelighetsflukt.
Andre vil nok bare søke fart og spenning, få nye impulser og få nye perspektiver på livet.

De aller fleste som begynner å ruse seg gjevnlig, vil få mer eller mindre problemer av det. Kanskje mye av grunnen er at barrierer brytes i forhold til hva som er ulovlig, man tøyer stadig strikken mer og mer. Blir enda mer nysgjerrig på andre rusmidler, hvem vet.
Vis hele sitatet...
Jeg er veldig uenig i at rus nødvendigvis er et resultat av ønsker om å komme seg vekk fra virkeligheten. Selvsagt er det ofte en drivkraft, men jeg mener den generelle vinklingen om at mennesker "naturlig" avskyr rus er en veldig feil tilnærming.

Det "instinktive" er jo å være nysgjerrig på rus, og instinktivt vil vi like det. Dette kan uendelig mange dyreforsøk bekrefte. Jeg tror derfor problemet heller er at de som missbruker ikke har "en grunn" til å avstå. Mangelen på sunn fornuft og innsikt i konsekvensene rusmissbruk medfører tror jeg er en veldig undervurdert årsak. Jeg har sett mange ende "på kjøret", og dette har sjelden vært et resultat av ønsker om å "ruse seg vekk", men heller en liten uvane/hobby som eskalerte uten at de naturlige tankene om at "dette begyner å bli for mye" dukket opp.

Dette er selvsagt min subjektive oppfatning, men tørr påstå jeg har en del erfaring på emnet etter å ha sett så mange venner kjøre seg på ræv. Føler dette med "virkelighetsflukt" og dype psykologiske tilnærminger rett og slett er en veldig overanalysering av hva man på godt norsk kaller dårlig selvdisiplin.

Det andre avsnittet er jeg forøvrig svært enig i, jeg tror det er få som føler jevnlig rusmissbruk har vært et konstruktivt bidrag i livet. (Utenom stonerkidza selvfølgelig)
Jeg må bare påpeke at de absolut fleste ruser seg for å møte verden på en annen måte. Ikke rømme fra den..

Jeg f.eks har aldri tatt meg en joint i dårlig humør. De gangene jeg gjør det er når jeg har hatt en god dag, og jeg vil gjøre den enda litt bedre.
(kun erfaringer med nikotin, alkohol og cannabis)
Sitat av polizei Vis innlegg
"-Men sjansen for at du dør ved feks gå på en konsert, er minimal iforhold til Psykidelisk sopp."

Har lyst å være litt enig med denne påstanden.
Vis hele sitatet...
Nei, ærlig talt folkens. Vold og død som skjer på konsert er som oftest (ikke spør om statistikk, hvis du har vært på konsert så vet du at alle som står i en moshpit er ravfulle) er forbundet med alkohol, og derfor er et dopingproblem. Påstanden sier rett og slett at alkohol er værre enn sopp, og det kan helt sikkert argumenteres for.
Sist endret av anamnesis; 9. desember 2010 kl. 11:49.
Om ikke noe mer spennende er det alltid godt med en pils utpå kvelden
anamnesis: Alkohol kan være 1 av grunnene til at slike arrangemang går til helvete ja, men på ingen måte hovedårsaken. Hovedårsaken er rett og slett for mange folk på ett for lite sted, enkelt og greit. Pluss dette med masse forskjellige rusmiddler, elendig planlegging og gjennomføring av arrangemanget, så er det ikke lange veien før noe går galt.
Sitat av ZionRoad Vis innlegg
anamnesis: Alkohol kan være 1 av grunnene til at slike arrangemang går til helvete ja, men på ingen måte hovedårsaken. Hovedårsaken er rett og slett for mange folk på ett for lite sted, enkelt og greit. Pluss dette med masse forskjellige rusmiddler, elendig planlegging og gjennomføring av arrangemanget, så er det ikke lange veien før noe går galt.
Vis hele sitatet...
Så klart mange faktorer som spiller inn. Jeg bare viderefører personlig erfaring fra konserter der det absolutt hat vært alkohol som har klart å lage trøbbel. E.g hove og skral festival var det myee alkohol på og folk var ravfulle om du kome i nærheten av scenen. Men også det med masse folk, det blir jo en ting i seg selv, spesielt om du blander det med rusmidler.
Balance is the key to everything. Som jeg skulle sagt det selv, alt med måte. Alkohol er oftest opphavet til problemer på slike steder fordi alkohol er det eneste lovlige sterktvirkende rusmidlet.