Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  25 4436
bøtte-reppratør
ass-beer's Avatar
Hey freaks!

Jeg og en kompis hadde en liten diskusjon på hvorvidt det er best å røyke en spliff med brunt fort eller sakte?

Jeg mente at det var best å røyke sakte, fordi da brenner man hasjen saktere, og får mer ut av spliffen. Og fordi man da slipper å skeivrøyke jayen.

Kompisen min mente at det var bedre å trekke fort, fordi man får mer ut av trekket da varmen trekkes nedover i spliffen, og tar med seg mer thc enn et tregt trekk.

Det vi da lurer på, er hva som stemmer her? Vi kom begge to frem til at den andres teori hørtes logisk ut, men er fortsatt uenige i saken. Kan noen hjelpe oss lit her? På forhånd takk
Spliffen brenner jo seg selv opp og, så jeg tipper fort er best :P
har ikke peiling på kjemien, men røyker min ganske sakt. Brenner jevnere og slipper og varmrøyke den.
Sitat av danseku Vis innlegg
har ikke peiling på kjemien, men røyker min ganske sakt. Brenner jevnere og slipper og varmrøyke den.
Vis hele sitatet...
Samme her. Men jeg ruller med grønt, så da kubber den veldig fort. Da kan jeg gjerne sitte med den i alt fra 10 til 30 minutter. Det er hvis jeg røyker en stor jonas aleine.
Sist endret av GrowMoe; 3. november 2010 kl. 00:00.
greia for meg hvertfall når jeg røyker en god spliff er å kose meg lenge med den, gjerne la den dø litt mens jeg chiller til en film, slipper også skjeiv røyke den. Tror du vil få mere ut av å røyke chill istedenfor å stressrøyke den, sløserjo noe jævlig når den skjeiver seg og mine spliffer pleier hvertfall slukke før den brenner opp! er jo det å røyke som er chill!
Jeg tror på at det er bedre å ikke stressrøyke, med tanke på at man alltid blir mer fjern når man røyker i ring med andre og må ha pause etter hver gang man passer.
Sitat av DC89 Vis innlegg
, sløserjo noe jævlig når den skjeiver seg
Vis hele sitatet...
Hva mener du/dere med skjeivrøyking/at den skjeiver seg? Er det et annet ord for sideburn (engelsk)?
Jeg kan lage tittel?
Takub's Avatar
Jeg vet ikke hva sideburn betyr (bortsett fra kinnskjegg men jeg regner med at det ikke er det du sikter til);

skevrøyking er når gloen går mye lengre ned på en side enn en annen.
Det vil si at den ene siden når enden av sigaretten fortere, du ender opp med å sløse og det smaker bajs.
Sitat av Takub Vis innlegg
Jeg vet ikke hva sideburn betyr (bortsett fra kinnskjegg men jeg regner med at det ikke er det du sikter til);

skevrøyking er når gloen går mye lengre ned på en side enn en annen.
Det vil si at den ene siden når enden av sigaretten fortere, du ender opp med å sløse og det smaker bajs.
Vis hele sitatet...
Da snakker vi om det samme Alltid moro å ta til seg nye uttrykk!
Tok nettopp tiden for deg. Brukte omtrent 0.8 gram weed vakumpakket fra Amsterdam. Ble en OCB fylt til randen, bladet med minimalt med tobakk. 02:08 - 02:22. Da trakk jeg fra det ca 1 minuttet som gikk til å flytte meg til røykeplass (Vinduet, ca 3 meter unna). Altså 16 minutter totalt. Merk at dette var en veldig stor dose, selv for meg. Var egentlig meningen å dele den med en annen. En vanlig stor en altså.
Håper det hjalp
Dette kommer jo veldig an på mekket.. seigt hasjmekk med lite tobakk MÅ røykes sakte, hvis ikke blir gloa en meter lang og du kækker bort halve jointen i askebegeret. Tynnere mekk, eller weedmekk, bør trekkes litt hardt i for å opprettholde gloa...
Sist endret av fetter; 3. november 2010 kl. 08:28.
Chill er best, hva er vel vitsen med å trekke hvis man skal stresse?
Vil anbefale deg å gjøre slikt.

Kun Grønt - 3 trekk per minutt.
Tobakk og Grønn - 6 trekk.
Brunt - 6 trekk i minuttet.

Da unngår du å skeivrøyke spliffen og du får en mer sigende rus.
Sitat av Kelso39 Vis innlegg
Vil anbefale deg å gjøre slikt.

Kun Grønt - 3 trekk per minutt.
Tobakk og Grønn - 6 trekk.
Brunt - 6 trekk i minuttet.

Da unngår du å skeivrøyke spliffen og du får en mer sigende rus.
Vis hele sitatet...
voldsomt spesifikt og jeg ser ikke helt logikken..
Er bare og trekke normalt da, om du skal begynne og stresse med og ta tia og passe på hvor mange trekk man tar i minuttet, så går jo avslappinga bort!

Ta det rolig og følg med på tuppen av jointen, begynner den og bli skeiv, så kan du rette den opp med et par sekunders flamme fra lighteren.
Røyk i det tempoet du liker selv, folk er gjerrige ass øyke jointen fortest mulig for litt mere effekt, neinei invister heller 100 kr ekstra og røyk sakte.
Sitat av Tengel Vis innlegg
Da snakker vi om det samme Alltid moro å ta til seg nye uttrykk!
Vis hele sitatet...
Det er ikke noe nytt utrykk, det er det norske utrykket! vi kan ikke la oss bli helt amerikanisert heller =)
ArbeidsledigProletar
Sakte er best, blir ikke trekkene like sure på slutten heller. Værste som finnes er å rulle opp på fest for å dele så trekker alle grådigpeiser så hardt at man sitter igjen med 145616541 METER lang glo og drit sure trekk på slutten. Mindre funk ut av hele greia og.
Det aller viktigeste er at du skal kose deg!

Alt det der med hvor lenge enn skal røyke en yay, hvor mye weed som skal i og slikt, er bare tull.

Røyk slik du koser deg mest!
Sitat av oamo91 Vis innlegg
Det aller viktigeste er at du skal kose deg!

Alt det der med hvor lenge enn skal røyke en yay, hvor mye weed som skal i og slikt, er bare tull.

Røyk slik du koser deg mest!
Vis hele sitatet...
Skulle inn å skrive akkurat dette!

Hvis det er en eneste regel du skal følge under fyringen, så er det at du skal kose deg og gjøre det du finner behagelig. Personlig har jeg ikke noe hastverk når det går i jonas; ikke noe påfyll, ikke noe rot med lighter, og ikke noen sprengte lunger!
Jeg har merket at effekten virkelig kommer sigende på først etter at man har tatt seg et par gode trekk med vanlig luft, etter at man har tatt et trekk av jointen.
Derfor prøver jeg å gjøre dette istedenfor å sitte der som en grådig faen som er livredd for å ikke få i seg nok narkotika før det skal rulles en ny joint.

Man trekker når man føler for det, enkelt og greit.
røyk i et behagelig tempo og nyt livet.. drit i hvordan du blir "steinest", stein blir du som regel uansett.
Sitat av DC89 Vis innlegg
Det er ikke noe nytt utrykk, det er det norske utrykket! vi kan ikke la oss bli helt amerikanisert heller =)
Vis hele sitatet...
Det jeg mente var at det var et nytt uttrykk meg bekjent. Importord og utenlandske uttrykk er kun et pluss i boka for min del
Røyk akkurat some det passer deg. Jointen sier ikke "pofff" og forsvinner etter 2 minutter og 32 sekunder.
"Faen, jeg som hadde et halvt mekk igjen også..."

Man skal kulen med en joint. Det er nå hvertfall min mening.
lol, som å spørre "hvor fort kjører du bil?" Det kommer jo helt ann på sjåføren det.
Helt enig med deg avanced. Noen ganger vil jeg "stress-røyke" litt, kanskje hvis jeg vet den er litt dårlig eller litt liten, noe jeg ofte kan gjøre uten å tenke over det også. Ellers kan jeg også røyke den veldig rolig og kose meg med den, særlig om det er en potent grønn type. Alle røyker på sin måte, som alle gjør alt annet på sin egen måte også.