Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  73 12151
I og med at klassen min har planer om og reise på klasse tur til danmark, som da selvfølgeli innebærer drikking, vill jo selvfølgeli eg og bli med på det.
grunnen til at er litt sen med og begynne og drikke er vell at eg bor veldig usentralt, lite folk der og ingen bussfobindelse.

Er det foresten låv og kjøpe med seg noen 6 pakker med øl hjem fra danmark? der er det jo 16 års grense på kjøp av slikt.
husk at rusen kommer ikke men gang du har downa øl'a
dom som jeg var starta jo ofcorse med halvliter hjembrent dårlig utblandet osv, smakte dritt gjorde det å! men jeg shotta hele flaska nesta og vart skuffa fordi jeg ikke kjente noe, så gikk jeg og noen kompiser nedover til byen og poff, jeg ble waaaasted sjukt, jeg vart btw busta og rå kjipt å få et stykke ropende sur mor i tryne når fyllesjuken er på sitt værste!
og som alle andre her sier spis til du mett, jeg gikk ut på tom mage, og det er ikke noe særligt!
men er godt å kjøpe seg mat på fylla da

vist du får lov for lærern/foresatte så tror jeg det skal gå bra, kan hende tolla kan bli lit skeptisk da
Sist endret av Holmen; 30. november 2007 kl. 14:03.
Sitat av Vidde
Det kommer veldig an på personen vil jeg si.

Dama mi, som er sånn 1.64 høy og 55kg (mao lita og tynn) drakk sprit, øl og shots første gang hu drakk, og det gikk brillefint, men om hu så mye som lukter sprit i dag, har a panikk neste morgen for hodet hennes er fulle av hull fra kvelden.
Vis hele sitatet...
Eh.. Jeg vil ikke kategorisere det som "tynn", da ligger du innenfor normalen.
Jeg er 175 og veier 55kg, da er du tynn da. Normalvekta for min høyde ligger på 60 - 65.

(første gang jeg drakk meg dritas, drakk jeg og ei vennine stjålet sprit med cola - mmmm... blæh!)
Som mange andre her begynte jeg med sprit som så og si gikk greit hvis du har litt kontroll og ikke er altfor "fjortisete" av deg. Da var sprit mange ganger bedre enn øl, fordi øl rett og slett smakte dritt. Uansett, hvis du skal begynne med sprit vil jeg anbefale deg og blande en ganske svak blanding slik at rusen kommer mer gradvis. Jeg vil også anbefale deg og blande med noe du ikke drikker veldig ofte, noe jeg ikke gjorde. Jeg kommer ikke til å drikke Battery på ei stund, da alt jeg forbinder med det er fyll og faenskap/dagen derpå.

Og begynne med Cider vil jeg heller ikke tro er det beste. Det smaker altfor godt, koster altfor mye og er altfor kvalmende i lengden. Har aldri klart å drikke meg full på cider og vil heller ikke klare det. En cider innimellom halvliterne funker derimot, litt godt med variasjon, bare pass på at det ikke blir for mye.

Hvis du ikke har noe imot øl, så drikk det sammen med et par cider. Ellers ville jeg godt for det blanke, aka sprit. Bare pass på at det er vanlig 40% og ikke en hjemmelaga 96% Og forresten, hvis du vil venne deg til øl uten å drikke deg dritings på det hver helg, gå for vørterøl Ikke like godt som den gode sorten, men duger fint.
Sitat av Skall35
Er det foresten låv og kjøpe med seg noen 6 pakker med øl hjem fra danmark? der er det jo 16 års grense på kjøp av slikt.
Vis hele sitatet...
Nei. Det er ikke lov. Kvota er vel på 5liter øl om jeg ikke husker feil, men du må være 18 for å importere øl/vin.
Ok

Men tror ikkje eg skal begynne med sprit almyy :P
Kjør på med Pilsner da
veit ikke om det er nevnt eller ei, men mange har en tendens til å være seriøse personer på fest.

Dette syns jeg du bør styre unna, fest er fest, fest er moro. På fest skal man være useriøs og tørre å ta seg selv fullt ut og ha det morro. Så kan man utsette de seriøse tingene til dagen etter istedet.
Når det gjelder drikke så kos deg med noen øl, og ikke bælm innpå om du ikke har drukket før.

Kos deg med ølen og ha en fin kveld !
Synes det er tull og bull når folk sier "start rolig med en six-pack". Hvor mye en tåler varierer kraftig fra person til person. Første gang kan det være lurt å starte med 3x 0.33 og kjenne på følelsen av å være lett beruset. Vent så gjerne en 30 min ettersom alkoholen ikke har umiddelbar virkning.
Som med fleinsopp kan det være betryggene å drikke første gang med en du stoler på. Settingen er også viktig. Drikk en dag du føler deg i godt humør og i god form. Sett på en kul film, en pizza og litt chill musikk så går alt smooth. Når du føler at rusen har nådd sitt klimaks kan dere evt. strippe på cam for alle chicksa i kontaktlista eller bare dra på fest. Du får et mye bedre forhold til alkoholen hvis første gang er velykket.
Så lenge du ikke er dum nok til å drikke noe annet enn øl. Så går det nok helt fint, og du kommer ikke til å spy. Hvis en eller annen gjøk byr deg på sprit så si NEI. Ellers kommer du til å spy og vil kanskje ikke klare å få ned NOE uten at det går opp igjen. Hold deg til øl og alt går bra. Å være full er gøy! Drikk masse vann før du går å legger deg da, det er viktig. Er du veldig fyllesyk dagen derpå og ikke får ned noe mat/drikke fordi du bare spyr det op igjen, så spis bare knekkebrødd. mørkt knekkebrød.
Kjenner du ingen over 18 som kan kjøpe for deg?
Isåfall er det bare å så utfor butikken og spørre random gammlinger/knarkere om de kan kjøpe for deg.
hehe :P
Joda er jo flere i klassen min som er over 18 år, men blir kansje litt dumt og drasse det med hjem fra skulen.
Men skal se om eg kan få skaffet noe øl, mulig eg får kjøpt selv og?
Er jo ikkje så altfor lenge til eg blir 18 da, 3 måneder ca.
Sist endret av Skall35; 30. november 2007 kl. 15:07.
Ta det sammen med noen kompiser eller en liten fest, så kan de ta med drikka di på festen uten at du trenger ha den hjemme. I tillegg holder det nok godt med en sixpack 0,33L. Du blir ikke dårlig av det hvis du drikker det over en 2-3 timer.

Min første gang var grilling og en sekser Tuborg sammen med kamerater en fin, solfylt junidag. Herlig! :-)
Heineken er den beste øl'en mener nå jeg? Og kanskje budweiser da (vet ikke helt om det er riktig stavet)
ja kommer nok til og ta det med ro første gangen, ikkje for mye folk og sont.
jeg begynte på 40 prosent jeg absolutt vodka
øl smaker drit...
Sist endret av kjetiltheman; 30. november 2007 kl. 15:34.
Folk sier det ikke er lurt å drikke på tom mage, jeg mener det stikk motsatte. Jeg mener det er best å drikke på rimlig tom mage. Ikke slik at du er veldig sulten, men gjærne ikke har spist på et par timer. Da har man bedre plass i magen og slipper bli så full i magen med en gang som man blir av øl. Jeg blir også fortere kvalm når jeg drikker hvis jeg har spist i forkant. Tar gjærne spisinga på vei til ederu tilstand jeg. For de som ikke får lov å drikke vil jo en kebab fjerne litt ånde også. Bare et tips.
ओम नमो नारायण
Dodecha's Avatar
DonorCrew
Skall35: Du har fått mange gode råd her, og det er egentlig ikke mange utfallene du kan få av å drikke: Enten drikker du deg alt for full og spyr, eller så drikker du akkurat nok.

De fleste av oss går igjennom førstnevnte scenario i de første møtene med alkohol og lærer etterhvert. Det er menneskelig å prøve å feile.

Jeg synes du legger for mye i detaljene: Alle drikker seg fra sans og samling en gang, Alle legger ut om hele livet sitt og alt som er feil til en eller annen på festen du absolutt ikke har tillit til i normal tilstand, og alle oppfører seg som en fjortiss i fylla minst en gang.

Og desverre kan du ikke ta med deg alkohol fra Danmark til Norge på klasseturen din, for å innføre alkohol som reisende må du være 18 år. Klart du kan jo prøve å gjemme det, men blir du avslørt vanker det en bot. Jeg betalte 600kr selv når jeg var 17 og tok med meg en sixpack med Engelsk øl tilbake fra London.

barskutenkarsk: Greit at setting/stemning har mye å si i de fleste opplevelser, alt fra en fin middag til en psykedelisk tripp. Men å sammenligne fleinsopp med alkohol er å ta i ganske kraftig.
Sitat av Sokkull
Folk sier det ikke er lurt å drikke på tom mage, jeg mener det stikk motsatte. Jeg mener det er best å drikke på rimlig tom mage. Ikke slik at du er veldig sulten, men gjærne ikke har spist på et par timer. Da har man bedre plass i magen og slipper bli så full i magen med en gang som man blir av øl. Jeg blir også fortere kvalm når jeg drikker hvis jeg har spist i forkant. Tar gjærne spisinga på vei til ederu tilstand jeg. For de som ikke får lov å drikke vil jo en kebab fjerne litt ånde også. Bare et tips.
Vis hele sitatet...
Joda, men med tom mage blir du mye fortere full
Blir kansje mange spørmål fra min side ja, men er liksom helt nytt for meg.
Ikke ta det så høytidelig, du skal bare drikke! Ikke vær så redd, tvilsomt at noe kommer til å gå grusomt galt, med mindre du prøver å drikke ekstremt mye. For alt du vet så kan det hende du ikke får så spesielt mye effekt av whatever du har tenkt å drikke, enten det er øl eller sprit.

Bare ta det med ro, og drikk behersket og rolig.
Ikke styrt nedpå/drikk rein sprit fra flaske (som kompisen min gjorde første gangen hans, han lå å sov ute i -2grader i 40 minutter før noen fant han ) så skal du vel greie deg ganske fint.

Første gangen jeg drakk var det sprit, var bare gøy syns jeg. Helt til jeg spøy 3 timer senere
Sist endret av Archj; 30. november 2007 kl. 16:41.
Du må passe på og ikke bli for full iallefall, du synest kansje rusen er verdens diggeste ting der og da, men du får det igjen dagen etterpå.
Altså, drikk med måte.
En 6'er holder sikkert, spørst helt hvordan du drikker..
Og ja, vann er greit å venne seg til å drikke før du legger deg, for fyllesyke kommer av at kroppen trenger veske, den dehydreres og du får hodepine osv.
Men det hjelper som sagt på og drikke masse vann før du slukkner
Fakktisk: så vil jeg annbefale deg og drikke deg helt på bærtur den første gangen, for da vet du konsekvensene, du lærer fort da, og vet når nok er nok neste gang!
Men da må du ha noe gode kammerater eller noe i nærheten som passer på at du ikke skader deg(for mye) eller stikker av.
Sist endret av PolkagrisLaila; 30. november 2007 kl. 16:53.
ओम नमो नारायण
Dodecha's Avatar
DonorCrew
De siste 2 sidene, evt mer av denne tråden kan oppsummeres med denne setningen:

Spis før du skal drikke, kjøp en sixpack som du drikker i rolig tempo og ikke drikk sprit.

Jeg velger derfor å stenge denne tråden, så slipper vi en endeløs tråd med konstant reposting av samme informasjon.