Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  4108 1026643
Sitat av bajjaz Vis innlegg
Gjennomvanning, meningen er å skylle ut gjødselen.
Hvis du gjør det tidsnok kan du stanse skaden i å bre seg. Hvis du har i for stor dose gjødsel ved vanning så brenner bladene, hvis du da skyller med rent vann skyller du ut gjødselen av jorda.

Det kan også komme av for mye gjødsel over tid. Planten får ikke tatt opp alle næringsstoffene så de hoper seg opp og kan brenne blader.

Jeg tror egentlig du har gjort det siste siden bladene dine har blitt så mørke densiste tiden, noe som tyder på for mye fosfat.

Gi planten en hel liter rent vann, tøm fatet under for det som renner igjennom. Neste gang gir du vanlig dose vann uten gjødsel, jeg tipper 0,5l. Deretter gjødsler du som vanlig. Men husk! Rent vann en gang i uka eller ved symptomer på for mye gjødsel.
Vis hele sitatet...
Leste feil på flasken serru. vært sånn 1 mnd ca
1 liter i morgen og 0.5l da den er tørr 5cm neddi?
takker
Det lønner seg å finne ut hvor mye planten drikker for så og tilpasse vanningen så du får vannet daglig. Jeg vil tippe den planten der drikker ca 0,5 pr dag i en tilitersbøtte.

Du fikk en fin læring av den gjødselepisoden, planten brenner alltid bladene ytterst som hos deg nå, hvis du gir en real overdose brenner alt sammen unntatt budsa.
Planten din er også litt vel mørk noe som tyder på mye fosfat. Fosfat trenger og tåler planten i store mengder så den overlever dette men den trives best med en litt lysere farge.

Du kommer til å lære mer når du skal høste. For å få gjødselen ut av budsa før du høster må du flushe med rent vann i 1-2 uker. Da ser du at planten trekker næring ut av bladene så de gulner skikkelig.
Noen som har erfaringer med strainen "White Widow x Big Bud"?
Jeg lurer litt på om jeg bør/trenger toppe den eller ikke, og evt 1, eller 2 ganger..
Sitat av sonixx Vis innlegg
Noen som har erfaringer med strainen "White Widow x Big Bud"?
Jeg lurer litt på om jeg bør/trenger toppe den eller ikke, og evt 1, eller 2 ganger..
Vis hele sitatet...
Jeg har ikke direkte erfaring med denne kryssningen. Men, etter det jeg leser på andre forum så blir de ganske digre. Nå er ikke whitewidow noen kjempeplante i utgangspuntet så regner nesten med at det skal holde med en topping. Dog, kan hende du bør vurdere å binde den litt ned.
Planten min har nå fått hvite prikker langs stammen oppover, ligner nesten litt på kviser..
I tillegg har 2 av de minste nederste bladene fallt av å 2 til gulnet/råtner innover... D:
Noen som vet hva det kan komme av? skal få slengt ut bilde litt senere!
De hvite prikkene er forsøk på å sette rot, men rota møter lys og gir opp. Ingen ting å bry seg om.
Blader med skade tar du av.
Sitat av Juliaan Vis innlegg
Planten min har nå fått hvite prikker langs stammen oppover, ligner nesten litt på kviser..
I tillegg har 2 av de minste nederste bladene fallt av å 2 til gulnet/råtner innover... D:
Noen som vet hva det kan komme av? skal få slengt ut bilde litt senere!
Vis hele sitatet...
Skaff bilder. Vannskelig å si noe uten det.

Det at blader gulner og visner nederst på planten er vanlig og det skjer uten at det trenger å være noe galt med planten heller. Ofte er det også et tegn på nitrogenmangel eller overgjødsling. Om bladene også har brune tupper så er det antagelig overgjødsling, da er det bare å flushe.
Om blad-døden skjer forholdsvis fort så er flushing veien å gå.

Men, legg ut bilder så får vi se.
Den ser jo rimelig sunn og rask ut
Hvor heftig lampe kjører du? Den ser litt fluffy ut, med airy buds. Dette kommer som regel av for lav watt, eller for lang avstand til lampen.
Men, når det er sagt så blir det røykbart det der, godt jobba=)
Sitat av moret Vis innlegg
Den ser jo rimelig sunn og rask ut
Hvor heftig lampe kjører du? Den ser litt fluffy ut, med airy buds. Dette kommer som regel av for lav watt, eller for lang avstand til lampen.
Men, når det er sagt så blir det røykbart det der, godt jobba=)
Vis hele sitatet...
Lampa er 400w. Ja, dette kommer vel av at det var veldig høy temperatur på rommet en vendig, så jeg måtte heve lampa. Den er nå kommet ned riktig høyde igjen. Henger vell ca 50cm over toppene.
Takk for det moret
Sitat av sonixx Vis innlegg
Lampa er 400w. Ja, dette kommer vel av at det var veldig høy temperatur på rommet en vendig, så jeg måtte heve lampa. Den er nå kommet ned riktig høyde igjen. Henger vell ca 50cm over toppene.
Takk for det moret
Vis hele sitatet...
Du kan senke den enda mer om du har lufting/vite nok. Så lenge du ikke griller planten kan du ha lampen så lavt som 15-20cm over toppene. Da blir tapet av lys mye mindre og du får tettere buds.
Har lest en del i denne tråden, og det virker som om det er mange av dere som har litt peiling på dette med growing. Jeg har selv et lite prosjekt på gang, men problemet er at jeg ikke har anelse på hvilken type jeg faktisk driver å grower.. Er det noen måte jeg kan finne ut av det på?
Slenger med et bilde om noen skulle føle for å ta en titt.
http://bildr.no/thumb/984132.jpeg
Sist endret av QueenOfPanic; 26. september 2011 kl. 18:59.
Da er det 18 dager siden jeg satt min kjære i blomst, og nå begynner den å bli en del større enn sist!
MEN, jeg er bekymra ang. de prikkene/kvisene på stammen og skade på blad som jeg nevnte i en tidligere post.

Planten i sin helhet:
http://i54.tinypic.com/f09ovm.jpg

Stammen med "kviser/prikker"
http://i52.tinypic.com/oiyl52.jpg

Noen blader som begynner å se litt syke ut.
http://i53.tinypic.com/6i4rxw.jpg

http://i56.tinypic.com/2mzywkl.jpg

den har nå fellt de 2 nederste sett med blad. Enkelte tupper og kanter er også litt brunaktige her og der.
Noen som vet hva det kommer av og hva jeg burde gjøre?
Sitat av QueenOfPanic Vis innlegg
Har lest en del i denne tråden, og det virker som om det er mange av dere som har litt peiling på dette med growing. Jeg har selv et lite prosjekt på gang, men problemet er at jeg ikke har anelse på hvilken type jeg faktisk driver å grower.. Er det noen måte jeg kan finne ut av det på?
Vis hele sitatet...
Mission Impossible det der. Man kan etter en stund trekke fra karakteristiske tegn ved planten; bladstørrelse, høyde, vekst ol. men det å bestemme en strain, det er det nok ingen som klarer.
Jeg kan kanskje kjenne igjen Outdoor Gold på en god dag i medvind og perfekt lys om jeg blir bedt om å plukke den ut av en gruppe andre; men det er kun fordi jeg har god kjennskap til akkurat denne strainen.
For random strain i bildeform på nett er det lite jeg kan hjelpe med.

Sitat av Juliaan Vis innlegg
Da er det 18 dager siden jeg satt min kjære i blomst, og nå begynner den å bli en del større enn sist!
MEN, jeg er bekymra ang. de prikkene/kvisene på stammen og skade på blad som jeg nevnte i en tidligere post.

den har nå fellt de 2 nederste sett med blad. Enkelte tupper og kanter er også litt brunaktige her og der.
Noen som vet hva det kommer av og hva jeg burde gjøre?
Vis hele sitatet...
Stammen = OK, ingen feil. Det er bare slik cannabis ser ut.
Bladene = Etter det jeg kan se så ser planten rimelig frisk ut, et hint av K- eller Mn-mangel forklarer antaglig de "visne" spotsa på bladene. På ingen måte et fasitsvar, bare min umiddelbare tanke.
Hva forer du den med, og hvor mye?
Ang. det å finne ut hva slags type en dyrker.

Første høsting er vel tørket og konsumert, ble ikke mer enn 30-40 g pr. plante.
Men er jo tross alt første gang, og det viktigste er jo at nå er en i gang.

Ga vekk en del til kompiser som har peil og fikk tilbakemeldinger på at dette var muligens 'Mango Madness'.
Smaker og lukter frukt/honning, men har ikke spist mango på årevis, så er noe (pot) der ute som
heter 'Mango Madnes'?
De har ikke den 'kattetiss' aktige lukten som feks. HP har.

Beklager at det ikke er noen bilder med her.
er det samme hvordan jord man bruker ?

Kan jeg eks ta litt jord fra hagen ?
Sitat av Mohammedlarsen Vis innlegg
er det samme hvordan jord man bruker ?

Kan jeg eks ta litt jord fra hagen ?
Vis hele sitatet...
Nei, jord fra hagen kan inneholde skadedyr, mugg, sopp-sporer osv. det beste er å kjøpe jord fra en blomster-butikk eller lignende. Gjerne med leca kuler for bedre drenering.
Sitat av Mohammedlarsen Vis innlegg
er det samme hvordan jord man bruker ?

Kan jeg eks ta litt jord fra hagen ?
Vis hele sitatet...

Ikke bruk jord fra hagen (for forurenset), kjøp jord på plantasjen med leca kuler. kjøp extra pose med små leca kuler som du blander ut i jorda(ikke alt)

Max
IRC entusiast
dach's Avatar
Jeg lurer på hvordan det er å gro i drivhus som dette. Hvor lenge av året klarer man gro før det er for kaldt? Noen som driver på med dette?
Hvor mye og hvor ofte burde jeg gi planten min næring nå som den er i blomstring?
Det jeg har er "Advanced Hydroponics of Holland, Bloom" med 0% nitrogen, 5% fosfat, og 3,5% potasium, hva enn det er? Har ennå ikke kommet noe buds, satt den i blomstring den 10ende forrige mnd.

Edit: står på flasken at jeg burde gi den 160 ml per 100 liter, og at jeg burde bruke halvparten om det er i jord, nettop det planten min står i. men hovedsaklig lurer jeg på hvor ofte jeg burde gi den.
Sist endret av Juliaan; 3. oktober 2011 kl. 04:20.
Sitat av dach Vis innlegg
Jeg lurer på hvordan det er å gro i drivhus som dette. Hvor lenge av året klarer man gro før det er for kaldt? Noen som driver på med dette?
Vis hele sitatet...
du kan jo gro hele året vis det er isolert og du har god oppvarming og bra med lys vil jeg ivartfall tro
Sitat av Juliaan Vis innlegg
Hvor mye og hvor ofte burde jeg gi planten min næring nå som den er i blomstring?
Det jeg har er "Advanced Hydroponics of Holland, Bloom" med 0% nitrogen, 5% fosfat, og 3,5% potasium, hva enn det er? Har ennå ikke kommet noe buds, satt den i blomstring den 10ende forrige mnd.

Edit: står på flasken at jeg burde gi den 160 ml per 100 liter, og at jeg burde bruke halvparten om det er i jord, nettop det planten min står i. men hovedsaklig lurer jeg på hvor ofte jeg burde gi den.
Vis hele sitatet...
Planter liker å få litt næring i blomstringsfasen. Gi den 1-3 ganger i uken. Kommer litt an på hvor mye den drikker. Jeg har også funnet ut at det er lurt å gi den rent vann innemellom, halvflushing nesten, bare for å balansere jorden.
Pass også på pH, veldig lett at det bygger seg opp salter og rusk når man kjører på med næring.

Synes det forøverig er veldig merkelig at du ikke har noen buds enda, det burde gjort seg gjeldene nå. pics av toppskudd?

Sitat av dach Vis innlegg
Jeg lurer på hvordan det er å gro i drivhus som dette. Hvor lenge av året klarer man gro før det er for kaldt? Noen som driver på med dette?
Vis hele sitatet...
Du kan sikkert kunne gro ut august ihvertfall og litt inn i september. Det kommer helt an på hvor du bor hen i landet. Cannabis klarer seg faktisk overanskende bra, selv ved lave temperaturer. Den skal overleve en god del, men så fort det blir frost er du ferdig. Dog, det skal sies at den ikke akkurat trives ved lave temperaturer og du kommer til å se svært sakte vekst om du pusher den noe videre under 12-15 grader.
Lyset er også et problem i dette landet og man trenger helst 5 timer med direkte sollys for at cannabis skal trives. Vet ikke hvordan det er hos deg med tanke på lys, men det er lurt å tenke over.

Drivhus i sommermånedene derimot fungerer ypperlig.
Hei!

Jeg driver nå med mitt prosjekt nr 2 og det går strålende så langt, de har stått 5 uker i vekst og har akkurat gått over til blomst 12/12.
Jeg dyrker i et skap (100*60) og har en hsp på 400w (bruker samme pære i vekst/blomst). Nå synes jeg det begynner å bli litt tett på toppen og lurer på om det kan være lurt å klippe noen "solfangere" for å få mer lys til framtidige blomster?

Det lukter også veldig i huset, har en vifte på 100m3/60min som sender all luft fra 2. etg og ut. Det stinker pot i hele etasjen og kan ikke ha besøk lengre, er det noe som kan dempe lukten innendørs uten at jeg må inn med ekstra avtrekk?

http://bildr.no/thumb/989761.jpeg
Hei. Har et lite spørsmål jeg håper noen kan hjelpe meg med.

Skal temperaturen i teltet/skapet måles i direkte lys? Eller i "skyggen"?

Har en kompis som lurer se.
Sist endret av A-tillah; 3. oktober 2011 kl. 20:07.
Sitat av A-tillah Vis innlegg
Hei. Har et lite spørsmål jeg håper noen kan hjelpe meg med.

Skal temperaturen i teltet/skapet måles i direkte lys? Eller i "skyggen"?

Har en kompis som lurer se.
Vis hele sitatet...
tempraturen skal måles ved toppen av planta.. den skal ikke være for høy for da svir du top skudda og toppen av planta i værstefall
Sitat av Thinktwice Vis innlegg
lurt å klippe noen "solfangere" for å få mer lys til framtidige blomster?

det noe som kan dempe lukten innendørs uten at jeg må inn med ekstra avtrekk?
Vis hele sitatet...
Store fan leaves er ikke det lureste å klippe vekk, men er det for mange av dem er det ikke noe stress å ta vekk et par. Det er jo de som fanger mest lys, og dermed mest energi planten kan bruke. Jeg ville nok heller klippet vekk "undersiden" om man kan kalle det det. Da slipper du ubrukelig popcorn-buds og så bruker planten heller energi på å fylle ut de bra budsa dine.

Om lukt er problem så er enten carbon-filter eller ozon veien å gå. En ozon-generator kan være noe for deg Koster litt cash though.
Sitat av moret Vis innlegg

Om lukt er problem så er enten carbon-filter eller ozon veien å gå. En ozon-generator kan være noe for deg Koster litt cash though.
Vis hele sitatet...
http://www.ebay.com/itm/7000-mg-h-Ai...item4aaf1d09a7

Om jeg kjøper denne, fester den nederst i skapet og lar den gå hele tiden vil lukten forsvinne? Uten at det går ut over trivselen til plantene?

Tok heller å bandt plantene litt slik at de ikke overlappet hverandre, tror det fungerer greit!
Takk for godt svar!
Sitat av Thinktwice Vis innlegg
Om jeg kjøper denne, fester den nederst i skapet og lar den gå hele tiden vil lukten forsvinne? Uten at det går ut over trivselen til plantene?
Vis hele sitatet...
Etter litt internetsurfing har jeg funnet ut at ionizer antagelig er en bedre løsning enn ozongenerator. På mange måter. Sjekk denne!
Ozon skal du være veldig forsiktig med, for stor konsentrasjon er dødelig. Hvis du ikke får luftet det rett ut vil jeg foreslå 1 min pr time.
Skapet står på soverommet mitt i 2. etg, har vifte på ca 100m3/timen som står i skapet og blåser luft gjennom en ventil og ut.

Det lukter fremdeles i rommet, hele tiden, og må dusje for å ikke lukte pot før jeg drar på jobb. Det kan også lukte i hele etasjen om jeg lar soveromsdøren stå åpen.

Så jeg må vel bare droppe den ozonegeneratoren siden det ikke blir optimalt å sove i dette (spesielt om avsuget plutselig skulle slutte å fungere en natt)


Skjønte ikke helt alt i linken, men jeg kan tolket det slik at en ioniserer var så trygt at det nesten gjorde meg smartere?
Og den skulle fungere opp til like godt om man hadde bare et lite område?

http://www.ebay.com/itm/Hunter-Perma...item51999b83f3

bare å kjøpe med god samvittighet?
Sitat av Thinktwice Vis innlegg
Skjønte ikke helt alt i linken, men jeg kan tolket det slik at en ioniserer var så trygt at det nesten gjorde meg smartere?
Og den skulle fungere opp til like godt om man hadde bare et lite område?
Vis hele sitatet...
Akkurat det at man blir smartere er vel diskutabelt, men det er ihvertfall ikke farlig. Noe som er en fordel.
Sitat av Thinktwice Vis innlegg
http://www.ebay.com/itm/Hunter-Perma...item51999b83f3

bare å kjøpe med god samvittighet?
Vis hele sitatet...
Jeg har aldri vært borti en ionizer tidligere, så vet ikke helt hvordan de fungerer med tanke på romstørrelse, kapasitet og effekt. Men, det kommer antagelig til å hjelpe deg mye med lukt og hadde jeg vært i din situasjon hadde jeg kjøpt en slik.
Siden jeg aldri har vært borti en og ikke vet hva som gjør en ionizer bra eller dårlig kan jeg ikke hjelpe deg med å plukke ut en heller.
Da kjøper jeg bare en som passer i skapet, så kan jeg komme tilbake med resultatet etterhvert!
Ionisering er best på partikler, prøv kullfilter.
Sitat av Thinktwice Vis innlegg
Da kjøper jeg bare en som passer i skapet, så kan jeg komme tilbake med resultatet etterhvert!
Vis hele sitatet...
Få en vifte som klarer å lage ordentlig "vakum" i skapet ditt (slik at all luft kun blir sugd inn i skapet), kjøp ett kullfilter og koble det: Kullfilter->vifte-> flexislange -> ut. Du kan til og med la ut-luften gå rett i rommet uten at det lukter.
Sist endret av Kgrow; 5. oktober 2011 kl. 20:07.
Stakk innom clas ohlson i går og kjøpte en ionisernde luftrenser for 1000 kr, det fungerte perfekt. Det er ikke bare luktfritt i rommet men man må helt inntil planten for å lukte noe inne i skapet. Står på 1/2 og går nesten lydløst.

Sikkert greit å ta frem på vinteren når utlufting etter røyking ikke er like populært!
Sist endret av Thinktwice; 6. oktober 2011 kl. 15:19.
Sitat av Thinktwice Vis innlegg
Stakk innom clas ohlson i går og kjøpte en ionisernde luftrenser for 1000 kr, det fungerte perfekt. Det er ikke bare luktfritt i rommet men man må helt inntil planten for å lukte noe inne i skapet. Står på 1/2 og går nesten lydløst.

Sikkert greit å ta frem på vinteren når utlufting etter røyking ikke er like populært!
Vis hele sitatet...
Bra saker
Veldig kjekt med et slikt apperat altså, kjempekjekt om man ikke har et eget dyrkeskap eller ønsker om å kjøre på med kullfilter og avsug.
Flott at du gir tilbakemelding.
skal jeg legge et lite lag med lecakuler i bunnen på bøtta, eller bare bland inn lecan i jorda? litt mangel på leca ;S
Super Fosfor,Foes på Feleskjøpp 50 gk sekk kun tror jeg øker høstingen med 30 til 40%, De var et helt utrolig gjøsel!
Sitat av sonixx Vis innlegg
skal jeg legge et lite lag med lecakuler i bunnen på bøtta, eller bare bland inn lecan i jorda? litt mangel på leca ;S
Vis hele sitatet...
Bland inn i jorden du. Det med lecakuler i bunnen blir bare waste med plass til røtter om du har god nok avrenning uten. Om du har hull nederst i potta trenger du ikke det lecalaget.
Sjekket underpotta på planten min. Å så røttene har kommet ut igjenom hullet på potta. Er i uke 6 i blomst. Er dette noe stress? Må jeg potte om?
Sitat av Want2Learn2Grow Vis innlegg
Sjekket underpotta på planten min. Å så røttene har kommet ut igjenom hullet på potta. Er i uke 6 i blomst. Er dette noe stress? Må jeg potte om?
Vis hele sitatet...
Nei, ikke nødvendigvis. Det er forskjellige type røtter og de som trekker til seg mest vann i forhold til oksygen har en tendens til å bevege seg mer loddrett(jakter etter vann) og kommer relativt raskt ut hullene i bunn.

Om den er rotbundet bør du ompotte, det ser du ved å ta rotballen opp av potten og se om det er veldig-veldig tett med røtter.
Med tanke på at du er i uke 6 av blomstringsfasen bør du være veldig forsiktig så du stresser planten minimalt.



Hun her trenger ny potte.
Sist endret av Naturgrønn; 8. oktober 2011 kl. 00:24.
Hei igjen

Nå har frøene spira opp og det har blitt en liten plante, nå begynner det og bli tide på og få en sikkerlig lampe( da det begynner og bli vinter og lite sol).

Jeg lurer på om noen kunne gitt meg noen tips som er viktige og ta med seg, og evt en liste over "must have" som er billig.

er ute etter en billig som mulig lampe da økonomien er trang, jeg har planer om å inredde klesskapet mitt, så behøver ikke og være en så stor lampe.


Sitat av Mohammedlarsen Vis innlegg
Jeg lurer på om noen kunne gitt meg noen tips som er viktige og ta med seg, og evt en liste over "must have" som er billig.

er ute etter en billig som mulig lampe da økonomien er trang, jeg har planer om å inredde klesskapet mitt, så behøver ikke og være en så stor lampe.
Vis hele sitatet...
Tips som er viktig å ta med seg? Om du leser gjennom hele tråden tror jeg du er ganske safe for å si det sånn.

Her har du veldig billig lys-pakke med snacks:
http://www.finn.no/finn/torget/tilsa...nkode=31024131

Har selv erfaring med 400w skapdyrking og jeg hadde ikke noe problem med varme, men tror det bare var lampen min som var veldig snill. Så anbefaler deg å være på den sikre siden å skaffe deg en drøy utsugsvifte.

Om du gidder så funker det og la skapdøren stå åpen når lyset er på.

Og var det så lurt å spire 2 stk i ett glass?
Sist endret av Naturgrønn; 8. oktober 2011 kl. 02:59.
Sitat av Want2Learn2Grow Vis innlegg
Sjekket underpotta på planten min. Å så røttene har kommet ut igjenom hullet på potta. Er i uke 6 i blomst. Er dette noe stress? Må jeg potte om?
Vis hele sitatet...
Uke 6, av hvor mange?
Hvor stor potte har du?
Cannabis blir root bound i innendørs grows. Sånn er det bare. Det skal godt gjøres å finne så store potter at det ikke blir et problem. Har selv kjørt 20liter potter og selv med det blir det mye røtter langs kantene og bunnen.
Du kan godt potte om, men det stresser planten mye så om det er relativt kort tid igjen hadde jeg latt være. Du kan alikevel double-potte om du har høyde nok til det.
Altså, du setter bare planten slik du har den nå oppå en ny potte med jord. Der du har kuttet vekk bunnen på den planten står i nå. Min relativt dårlige paint illustrasjon kan kanskje visualisere det jeg mener.
http://bildr.no/thumb/994477.jpeg
▼ ... over en uke senere ... ▼
Da begynner mitt lille prosjekt! Kjøpt HPS lamper - er det noen som har peiling på om det er smartere med LED? Hørt at det er hype fra noen, mens andre sier det bør kjøpes. Lurer også på om det er smart med telt hvis man kjører 4x400w i hydro
Sitat av khalifa Vis innlegg
Da begynner mitt lille prosjekt! Kjøpt HPS lamper - er det noen som har peiling på om det er smartere med LED? Hørt at det er hype fra noen, mens andre sier det bør kjøpes. Lurer også på om det er smart med telt hvis man kjører 4x400w i hydro
Vis hele sitatet...
Jeg støtter LED. Men, da skal du ha BRA lampe også, jeg hadde ikke kjøpt noe mindre enn denne.
Telt er alltid smart, men 4x400w? Rimelig stort telt du må ha da altså. Og ganske grom lufting.
Min mors siste avling. Blueberry (dutch passion) bakerst, White widow fremst.. Blue Heaven
http://imageshack.us/photo/my-images...911202214.jpg/

Max
helt "grønn" på dette temaet, men har vurdert og gro selv, lit, svært lite.. kanskje bare 1 plante.
hvor lang tid tar det før den kan høstes?
hvilken strain tar minst plass/kortest tid og få fram

takk for alle svar på forhånd
Sitat av khalifa Vis innlegg
Da begynner mitt lille prosjekt! Kjøpt HPS lamper - er det noen som har peiling på om det er smartere med LED? Hørt at det er hype fra noen, mens andre sier det bør kjøpes. Lurer også på om det er smart med telt hvis man kjører 4x400w i hydro
Vis hele sitatet...
Jeg tror ikke det er noe smart å kjøpe LED nei. Det er alt for dyrt i forhold til effekt og LED dyrkelamper er veldig tidlig i startfasen når det kommer til utvikling.

Om du først skal kjøre såpass at du kjører 4x400w grow så bør du ikke kaste vekk så mye høyde som du gjør i et telt. Også anbefaler jeg 600w framfor 400w HPS. Sjekk specs.

Sitat av faceplants Vis innlegg
helt "grønn" på dette temaet, men har vurdert og gro selv, lit, svært lite.. kanskje bare 1 plante.
hvor lang tid tar det før den kan høstes?
hvilken strain tar minst plass/kortest tid og få fram

takk for alle svar på forhånd
Vis hele sitatet...
Når den kan høstes kommer helt anpå hvor lang blomstringstid til den hver enkelt strain. De fleste rene Indicaer bruker som regel 7-8 uker på blomstringsfasen men kan variere litt og det er ingen fasit på hver enkelt strain. Noen phenoer kan bruke 1 uke lengre enn andre osv.

Så må du regne med spiring/roting og vekstfasen. Hvor lenge den skal være i vekstfasen bestemmer du egentlig selv. Men la oss si minst 2 uker bare for å ta et eksempel.

2 + 8 +1 = ca. 11 uker.

Om du bare skal dyrke 1 plante så anbefaler jeg deg sterkt å bruke LST-teknikken eller ScrOG teknikk. Søk på google så finner du info ang det.

Personlig elsker jeg LST teknikken, jævlig gøy å holde på med og om du vegger lenge nok kan du få de utroligste monsterbuskene.
Noen av dere som dyrker som har regnet noe på strømforbruk? Ja det kommer helt an på hva man bruker, men noen som har regnet på det som kan komme med sin erfaring?

Kan sikkert sette meg ned selv å regne, men spør først her. Snakker vi over 1000 kr i strøm for å dyrke fram en plante med god kvalitet?

Mulig jeg er på bærtur da jeg sier 1000 kr, derfor jeg spør.
Sist endret av stagg; 19. oktober 2011 kl. 02:41.