Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  1895 838460
Hei hei.nå har jeg lest hele tråden her og lært endel. Jeg er en ganske vanlig hardtarbeidende kvinne som har hatt endel utfordringer i livet, men jeg har kommet ganske greit gjennom disse utfordringene uten særlig medisinering.

Jeg er jomfru når det gjelder det psykedeliske og har kun sjelden brukt små mengder cannabis for å dempe smerter og heve stemningsleiet. Ellers røyker jeg sigaretter, ca 10 pr dag, noe jeg har gjort i 3 år nå, men helst ønsker å slutte med.

Jeg kom tilfeldig over endel hyggelige ayahuasca filmer for et år siden, og har egentlig en plan om å reise til Peru og få litt schmanhjelp gjennom noen dmt turer, som en slags 50 årsgave til meg selv. Men så begynte jeg å høre på Mckenna foredrag, en elskelig og håpefull fyr hvis livsanskuelser definitivt appelerer til min sarte sjel.Så nå har jeg begynt å vurdere fleinsopp. Og vips, i dag da jeg rydda på sauejordet fant jeg en hel del av disse soppene som virkelig ser ut til å være flein, De stod liksom å ropte til meg: plukk oss, her er vi, så plukk oss
Så nå ligger det 15 sopp og tørker på kjøkkenbenken. Soppene ser ut til å være litt gamle, og varierer i størrelse, men ingen hadde begynt å råtne, de var ganske brune i hatt og stilk. De fleste er tydelig blå nederst på stilken.
Er det unge eller eldre sopper som er mest potente? At jeg begynner å bli eldre, og ikke eier erfaring, men har lest mye og forventer gode sjelelige opplevelser , vil det kunne bidra til en god start/tur, om jeg tar alle 15?

Jeg burde vel ha en god venn i nærheten, men har ingen som kan egne seg til et slikt oppdrag Er det ok å ta jomfruturen alene?

Om det skulle dukke opp besøk, vil de oppfatte meg som annerledes med bare 15 sopp i systemet?
Veldig takknemlig for litt tips fra dere som kan dette
Sitat av finnenymening Vis innlegg
Hei hei.nå har jeg lest hele tråden her og lært endel. Jeg er en ganske vanlig hardtarbeidende kvinne som har hatt endel utfordringer i livet, men jeg har kommet ganske greit gjennom disse utfordringene uten særlig medisinering.

Jeg er jomfru når det gjelder det psykedeliske og har kun sjelden brukt små mengder cannabis for å dempe smerter og heve stemningsleiet. Ellers røyker jeg sigaretter, ca 10 pr dag, noe jeg har gjort i 3 år nå, men helst ønsker å slutte med.

Jeg kom tilfeldig over endel hyggelige ayahuasca filmer for et år siden, og har egentlig en plan om å reise til Peru og få litt schmanhjelp gjennom noen dmt turer, som en slags 50 årsgave til meg selv. Men så begynte jeg å høre på Mckenna foredrag, en elskelig og håpefull fyr hvis livsanskuelser definitivt appelerer til min sarte sjel.Så nå har jeg begynt å vurdere fleinsopp. Og vips, i dag da jeg rydda på sauejordet fant jeg en hel del av disse soppene som virkelig ser ut til å være flein, De stod liksom å ropte til meg: plukk oss, her er vi, så plukk oss
Så nå ligger det 15 sopp og tørker på kjøkkenbenken. Soppene ser ut til å være litt gamle, og varierer i størrelse, men ingen hadde begynt å råtne, de var ganske brune i hatt og stilk. De fleste er tydelig blå nederst på stilken.
Er det unge eller eldre sopper som er mest potente? At jeg begynner å bli eldre, og ikke eier erfaring, men har lest mye og forventer gode sjelelige opplevelser , vil det kunne bidra til en god start/tur, om jeg tar alle 15?

Jeg burde vel ha en god venn i nærheten, men har ingen som kan egne seg til et slikt oppdrag Er det ok å ta jomfruturen alene?

Om det skulle dukke opp besøk, vil de oppfatte meg som annerledes med bare 15 sopp i systemet?
Veldig takknemlig for litt tips fra dere som kan dette
Vis hele sitatet...
15 sopp vil du kjenne lite/nesten ingenting av og er noe du fint kan ta alene.
Jeg ville nok heller ha sparet dem 15 og plukket 15/20 til for å få bedre effekt.
Sitat av finnenymening Vis innlegg
Hei hei.nå har jeg lest hele tråden her og lært endel. Jeg er en ganske vanlig hardtarbeidende kvinne som har hatt endel utfordringer i livet, men jeg har kommet ganske greit gjennom disse utfordringene uten særlig medisinering.

Jeg er jomfru når det gjelder det psykedeliske og har kun sjelden brukt små mengder cannabis for å dempe smerter og heve stemningsleiet. Ellers røyker jeg sigaretter, ca 10 pr dag, noe jeg har gjort i 3 år nå, men helst ønsker å slutte med.

Jeg kom tilfeldig over endel hyggelige ayahuasca filmer for et år siden, og har egentlig en plan om å reise til Peru og få litt schmanhjelp gjennom noen dmt turer, som en slags 50 årsgave til meg selv. Men så begynte jeg å høre på Mckenna foredrag, en elskelig og håpefull fyr hvis livsanskuelser definitivt appelerer til min sarte sjel.Så nå har jeg begynt å vurdere fleinsopp. Og vips, i dag da jeg rydda på sauejordet fant jeg en hel del av disse soppene som virkelig ser ut til å være flein, De stod liksom å ropte til meg: plukk oss, her er vi, så plukk oss
Så nå ligger det 15 sopp og tørker på kjøkkenbenken. Soppene ser ut til å være litt gamle, og varierer i størrelse, men ingen hadde begynt å råtne, de var ganske brune i hatt og stilk. De fleste er tydelig blå nederst på stilken.
Er det unge eller eldre sopper som er mest potente? At jeg begynner å bli eldre, og ikke eier erfaring, men har lest mye og forventer gode sjelelige opplevelser , vil det kunne bidra til en god start/tur, om jeg tar alle 15?

Jeg burde vel ha en god venn i nærheten, men har ingen som kan egne seg til et slikt oppdrag Er det ok å ta jomfruturen alene?

Om det skulle dukke opp besøk, vil de oppfatte meg som annerledes med bare 15 sopp i systemet?
Veldig takknemlig for litt tips fra dere som kan dette
Vis hele sitatet...

Yngre sopp er mest potente, har jeg lest og hørt. Men stemmer det?
Noen som vet tilnærmet hvor lenge man kan oppbevare tørket flein, hvis det ligger i en zip-lock-pose, inni en boks, i anntatt romtemperatur?
Finnenymening: 15 sopp er en lav dosering. Det er få terapeutiske effekter av en slik dosering. Men grei introduseringsdose for å få en liten smakebit av effekten.

For terapeutisk effekt anbefales det en langt større dosering og å ha en sitter som kan berolige deg. Helst noen erfarne. For terapeutisk effekt gjelder det også å vende seg mest mulig innover. Ha på noe rolig musikk på headset og å være oppmerksom på bevistheten.

15 fleinsopp kan greit taes alene uten sitter.

Det er selvsagt mulig å egeneksperimentere, men vil vel helst anbefale deg å gå på reatreat. Det er noen retreats i nederland for psilocybin,

Link: http://www.psilohuasca.com/

Ayahuasca retreats (eventuellt iboga - som etter min mening er enda mer lovende for effektene du søket) er det også mulig å delta på i Nederland. Da slipper det å koste deg allverdens.

Lykke til.
Bearass: Tusen takk for godt svar. Mulig jeg bør søke mot Nederland for dmtretreat. Tanken ved å reise til Peru var å gjøre det til en slags dobbeltreise(trip), men ser jo at det blir dyrt og litt skummelt å dra ut på en slik reise alene i min alder.

I dag fant jeg 7 nye sopp, mye lysere og sikkert yngre eksemplarer, så nå samler jeg opp😀. Jeg har jo god tid, så ser jeg meg om etter en erfaren sitter. Jeg kjenner ikke så mange i dette miljøet, men får orientere meg litt.

Jeg føler meg litt privilegert som kan finne slike naturens skatter rett utenfor stuedøra😃
Sitat av finnenymening Vis innlegg
Jeg burde vel ha en god venn i nærheten, men har ingen som kan egne seg til et slikt oppdrag Er det ok å ta jomfruturen alene?

Om det skulle dukke opp besøk, vil de oppfatte meg som annerledes med bare 15 sopp i systemet?
Veldig takknemlig for litt tips fra dere som kan dette
Vis hele sitatet...
Hei! Jeg smakte på mine første flein nå nylig. Var ute og gikk en tur på en nydelig klar blå høstdag. Gikk meg på tre fine hatter midt i stien, og fikk et innfall og tygde de i meg. Kom over tre til litt seinere. En stund seinere begynte det virkelig å skinne av omgivelsene, og det var som om verden til nå bare hadde blitt observert i 2.5D med gråfilteret på. Hadde ikke forventa så mye effekt av 6 medium size sopper! Hvis du har funnet flere, så anbefaler jeg å teste ut med lite først.
Sitat av Fjodir Vis innlegg
Hvis du har funnet flere, så anbefaler jeg å teste ut med lite først.
Vis hele sitatet...
Jeg tar med meg det rådet videre Fjodir! Kandkje jeg burde slippe meg litt mer løs, rett og slett, ta non sjanser og bare hive innpå noen sopp når jeg kommer over dem og se hva som skjer, som deg!
Anbefaler også at du starter rolig, 15 sopp er nok en mild men allikevel brukbar dose, du vil nok ikke få noen overveldende effekter men du får nok smakt på litt av det soppen har og tilby.
Sitat av finnenymening Vis innlegg
I dag fant jeg 7 nye sopp, mye lysere og sikkert yngre eksemplarer, så nå samler jeg opp😀. Jeg har jo god tid, så ser jeg meg om etter en erfaren sitter. Jeg kjenner ikke så mange i dette miljøet, men får orientere meg litt.
Vis hele sitatet...
En sitter er ikke alfa og omega. Siden du søker de terapeutiske sidene ved sopp så anbefales det å vende seg innover og å la soppen ta deg med ut på reise. En sitter skal igrunnen bare være der og sende deg gode vibber. Holde deg i handa etc. om det trengs, men minst mulig innblanding altså. En sitters jobb er helst å få deg tilbake til internalisering, om du skulle bli stressa eller oppspilt. Det skal handle om deg, og din egne indre reise - ikke om menneskelig samhandling.

En rolig harmonisk venn, som vet hva han/hun går til, og kan forholde seg som et rolig ankepunkt i bakgrunnen kan fungere greit.

Ellers går det fint å ta sopp uten sitter også. Men da må man starte i små doseringer, og jobbe seg oppover. Det anbefales ikke å hive i seg 3-4 gram tørket sopp alene, om man aldri har prøvd det før. Dette kan fort bli overveldende for en nybegynner, helt alene.
▼ ... noen uker senere ... ▼
Noen spørsmål. Noen som vet sånn ca når de vokser ut igjen på den samme spotten? Hvis sesongen er over, kan de dukke opp igjen hvis de blir feks mildere?
Sitat av Tangerine Dream Vis innlegg
Er det noen her som har spist mer enn 5 gram tørket fleinsopp, altså nærmet seg eller overskredet det såkalte nivå 5?

Hva skjer om man spiser la oss si 15-20 gram (eller enda mer)? Det er vel langt unna dødelig dose, da må en vel opp i kilo? Jeg regner med at sjansen for å bli permanent sinnssyk øker betraktelig.

Barnslig spørsmål kanskje, men lurer virkelig.
Vis hele sitatet...
Langt ifra dødelig dose, da skal du spise mange kilo, men mye spiselig er dødelig i kilo dosering

Å spise mer enn 5 gram fleinsopp er absolutt ikke å anbefale. Da skal du vite hvor du er på vei og ha gode "hjelpere" på reisen.

Vi er to kompiser som pleier ofte å overskride 10g flein hver. Å få kontakt med andre entiteter skjer hver gang på så høye doser, ihvertfall etter min erfaring. Itillegg blir tid og rom oppfatningen snudd på hodet også litt til, muskel kontroll,språk og tale opphører helt.
Ayahuasca er det eneste som kan toppe en slik tripp for meg.

"After effekten" dagene etterpå kan bli litt plagsomme om du ikke legger opp til det, da pupillene mine er store som f i 48 timer etterpå, og musklene er ikke helt med, så gangen blir litt sjanglete, men ikke noe jeg ikke takler

Å bli permanent sinnsykt på slike doser vet jeg ingenting om og tviler, men kan godt forstå at en person som ikke er vant med psykadelika kan får varige arr i psyken hvis den personen ikke vet hva han/hun går til, eller at personen har lidelser fra før, som ikke bør kombineres med psykadelika. Alle "lander", men erfaringene har du med deg resten av livet, positive og negative.

Over 5 gram flein, bør hodet være sortert og psyken sterk.
Sitat av makkapakka Vis innlegg
Langt ifra dødelig dose, da skal du spise mange kilo, men mye spiselig er dødelig i kilo dosering

Å spise mer enn 5 gram fleinsopp er absolutt ikke å anbefale. Da skal du vite hvor du er på vei og ha gode "hjelpere" på reisen.

Vi er to kompiser som pleier ofte å overskride 10g flein hver. Å få kontakt med andre entiteter skjer hver gang på så høye doser, ihvertfall etter min erfaring. Itillegg blir tid og rom oppfatningen snudd på hodet også litt til, muskel kontroll,språk og tale opphører helt.
Ayahuasca er det eneste som kan toppe en slik tripp for meg.

"After effekten" dagene etterpå kan bli litt plagsomme om du ikke legger opp til det, da pupillene mine er store som f i 48 timer etterpå, og musklene er ikke helt med, så gangen blir litt sjanglete, men ikke noe jeg ikke takler

Å bli permanent sinnsykt på slike doser vet jeg ingenting om og tviler, men kan godt forstå at en person som ikke er vant med psykadelika kan får varige arr i psyken hvis den personen ikke vet hva han/hun går til, eller at personen har lidelser fra før, som ikke bør kombineres med psykadelika. Alle "lander", men erfaringene har du med deg resten av livet, positive og negative.

Over 5 gram flein, bør hodet være sortert og psyken sterk.
Vis hele sitatet...

Andre entiteter - hva skal det bety? Er du inne på jungiansk psykologi nå?
ओम नमो नारायण
Dodecha's Avatar
Trådstarter DonorCrew
Sitat av Tangerine Dream Vis innlegg
Andre entiteter - hva skal det bety? Er du inne på jungiansk psykologi nå?
Vis hele sitatet...
Egoet ditt splittes, man vil snakke med det man oppfatter som andre intelligente entiteter, de kan ta mange forskjellige former. Det refereres ofte til jungs verker i flere kjente tripprapporter, som de i PiHkal og TiHkal.
Sitat av Tangerine Dream Vis innlegg
Andre entiteter - hva skal det bety? Er du inne på jungiansk psykologi nå?
Vis hele sitatet...
Ved høyere doser sopp så får man et breakthrough lignende f.eks DMT røyking. Man bryter gjennom - og oppdager at man ikke er alene. At det er andre entetiteter der. McKenna kaller dem Alver, andre kaller dem 4de dimensjons skapninger. McKenna mener at om man ikke tror på "aliens" (ikke nødvendigvis fra andre planeter - men fra andre dimensjoner), så spis 5g med tørket sopp - også snakker du etterpå.

Grunnen til at disse entetitetene blir mulig å kontakte - eller hva de representerer er vanskelig å si. Det kan være sjelelige arketyper ala Jungs psykologi - eller det kan være andre forklaringer. Enktelte ur-samfunn snakket om ånder, om forfedre og om guder.

Om det har med egoet som blir splintret, så er jeg personlig litt i tvil. Selv om det selvsagt er en plausibel forklaring med like mye sannhet i seg som andre. Egoet blir splintret på LSD også. Men påtrengende kontakt med andre entetiteter er heller uvanlig.Dette skiller sopp fra LSD f.eks.

HVa disse entetitetene er - er jo også muligens et blindspor. Det er hva oppplevelsene eventuellt gir deg - og eventuelle positive innvirkninger på egen person og vekst som til syvende sist har den virkelige verdi.
Sist endret av Bearass; 7. november 2014 kl. 22:32.
Sitat av Bearass Vis innlegg
Grunnen til at disse entetitetene blir mulig å kontakte - eller hva de representerer er vanskelig å si. Det kan være sjelelige arketyper ala Jungs psykologi - eller det kan være andre forklaringer. Enktelte ur-samfunn snakket om ånder, om forfedre og om guder.
Vis hele sitatet...
Gitt en vitenskapelig forklaringsmodell er det kanskje nærstående å gi
en forklaring i retning av at hjernen, under påvirkning av psilocybin, fungerer
på et vis "annerledes" enn normalt (i forhold til trypraminet som "kaprer"
serotoninreseptorene).

Man kan tenke seg at "synaesthesia" ikke bare innebærer en
blanding/forvirring i forhold til kjente sanser, men også en forvirring
av ens egen virkelighetsoppfatning og selvforståelse.

Samtidig vil kanskje hjernen forsøke å tolke og ordne inntrykkene etter
en iboende eller tilvendt modell. Litt som man selv kan tenke "dette er
helt sykt" men samtidig vite "det er bare soppen".

Men jeg ser lett at man kan anvende Jung (bl.a.) på disse inntrykkene.

Håper vitenskapen får en bedre sjanse fremover til å forske på dette.
Sitat av PVestlandia Vis innlegg
Gitt en vitenskapelig forklaringsmodell er det kanskje nærstående å gi
en forklaring i retning av at hjernen, under påvirkning av psilocybin, fungerer
på et vis "annerledes" enn normalt (i forhold til trypraminet som "kaprer"
serotoninreseptorene).

Man kan tenke seg at "synaesthesia" ikke bare innebærer en
blanding/forvirring i forhold til kjente sanser, men også en forvirring
av ens egen virkelighetsoppfatning og selvforståelse.

Samtidig vil kanskje hjernen forsøke å tolke og ordne inntrykkene etter
en iboende eller tilvendt modell. Litt som man selv kan tenke "dette er
helt sykt" men samtidig vite "det er bare soppen".

Men jeg ser lett at man kan anvende Jung (bl.a.) på disse inntrykkene.

Håper vitenskapen får en bedre sjanse fremover til å forske på dette.
Vis hele sitatet...
Ja. Likevel sitter hvertfall jeg igjen med at hva det kommer ifra ikke trenger å være det viktige. Man kan selvsagt bomme hårdt begge veier. Å avfeie dyp indre innsikt som hallusinasjoner eller fjas - eller like ille; å havne i en konspiratorisk "reptilian alien"-verdenssyn. (sjøl om jeg tror det skal mye til for det. Soppen gjør en jordnær tross alle trippy ting (er iallfall min erfaring)

Personlig litt sans for McKenna og gamle urbefolkningers fortolknings modell - som forfedrenes ånder. Det kan også greit gi mening utifra jungiansk arketypisk psykologi.
Sist endret av Bearass; 8. november 2014 kl. 00:54.
Hei, En venn av meg som veier 85 kg ville ha en mild introduksjon, så han spiste 18 stk medium til små tørkede fleinsopper med litt fersk ingefær, effekten var rastløshet, litt kvalme og følte seg litt svak, kvalmen varte til dagen derpå. Nå har han funnet ca 100 stk medium til store. Hvor mange burde han spise denne gangen ? Er te en god ide?
Først synes jeg han burde sikre seg at det faktisk er fleinsopp han har. Spesielt med tanke på kvalmen som varte over en dag. Fikk han ingen psykedeliske effekter?
Han sier at stilken gikk rundt fingeren uten å knekke, alle hadde spiss hatt, funnet på gressplen i park, gummiaktig konsistens, hatten ryker ikke når han klemte på de. 99% sikker sier han. Ingen psykadeliske effekter utenom kanskje forvrengt tidsperspektiv. men det kan ha vært en placebo effekt.

han hadde heller ikke fastet eller fått i sg noen spesielle menger c vitamin.
Sist endret av achillesthecat; 8. november 2014 kl. 15:42. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Hei, gått til innkjøp av ~10g flein som skal oppbevares en stund.

Er et norgesglass under senga et greit sted å oppbevare det? Tror nok det er rundt 20 grader der. Burde jeg heller sette det i en bod da (der temperaturen kan variere veldig)?
Kaldt, mørkt og tørt er stikkordene. Kaldt, mørkt og tørt. Og så kjenner du nok ditt hus og din bod bedre enn noen her.

achillesthecat: Merkelig at han ikke merket noe. Som sagt, hvis han er sikker, er det jo forsåvidt intet annet å gjøre enn å gå opp i dose.
Sist endret av Saksen; 8. november 2014 kl. 17:11.
Takk for svar Saksen, Han skal veie det neste gang, tror nok mengden var alt for lite.
Mulighet for å dra igang en liten grow room i hjemmet? Er det mye som skal til for å kunne gro flein hjemme, og hvordan får jeg tak i sporer?
ओम नमो नारायण
Dodecha's Avatar
Trådstarter DonorCrew
Flein kan ikke gros hjemme, men du kan dyrke cubensis bl.a. det finnes en sopp kultiverings guide her på forumet.
Sånn i parentes bemerket, bare for moroskyld, cubensis er også en fleinsopp, som er den norske betegnelsen på sopper i Psilocybe-slekten. Psilocybe cubensis (som vi meg bekjent ikke har et navn for på norsk, men som på dansk heter trold-nøgenhat) og Psilocybe semilanceata, spiss fleinsopp (som på dansk heter spids nøgenhat).
Noen ide hvordan jeg får tak i det da? har sett etpar grow kits på nett men kjenner ikke risken ved å ta det over landegrenser. at ikke jeg kan gro den Typiske flein er ikke så nøye så lenge jeg kan gro noe med Psilocybe
ओम नमो नारायण
Dodecha's Avatar
Trådstarter DonorCrew
Growkits med sporer er ulovlige, å få ting igjennom tollen er en risiko du selv må vurdere om du vil ta, noen gang er man heldig, andre ikke.

Her er Kultiveringsguide for sopp.
Sist endret av Dodecha; 13. november 2014 kl. 09:56. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Er det mulig å gjøre det like enkelt som med grow kits, bare at man skaffer delene selv? Så så veldig enkelt ut og bare ha en liten boks med sporer og litt vann i en pose. Litt mer stress om man skal ha et akvarium osv.
Sitat av Loffenius Vis innlegg
Er det mulig å gjøre det like enkelt som med grow kits, bare at man skaffer delene selv? Så så veldig enkelt ut og bare ha en liten boks med sporer og litt vann i en pose. Litt mer stress om man skal ha et akvarium osv.
Vis hele sitatet...
Det er nok litt mer jobb å kultivere selv ja, men det er egentlig ikke
spesielt vanskelig. Når man først har gjort grovarbeidet er det vel
egentlig tålmodigheten som settes på den største prøven. Som bonus
får man også utvidet kunnskap om hvordan sopp vokser og lever.
Og i tillegg - hvis man ikke bryr seg om psykedelika, kan man kultivere matsopp i stedet - østerssopp og shiitake er populære "hobbysopper".
Sitat av Saksen Vis innlegg
Psilocybe cubensis (som vi meg bekjent ikke har et navn for på norsk, men som på dansk heter trold-nøgenhat) og Psilocybe semilanceata, spiss fleinsopp (som på dansk heter spids nøgenhat).
Vis hele sitatet...
Psilocybe cubensis kalles ofte for cubafleinsopp.
▼ ... noen uker senere ... ▼
Det at styrken på soppen (dvs. mengden av de virkesomme stoffene psilocybin og psilocin) varierer med voksested: er det gjort forskning omkring dette, altså hvilke typer jordsmonn, steder etc. som eksempelvis bevirker at spiss fleinsopp som vokser der er ekstra potent? For det er vel stadig en myte at styrken øker jo lenger nord i landet du kommer, ikke sant?
Uansett sikkert temmelig vanskelig for en ufaglært person å avgjøre dette...
Såvidt meg bekjent er det ikke gjort videre forskning på dette.
Men siterer her fra "The Content of Psilocybin in Norwegian
Psilocybe semilanceata (A. L. Christiansen, K. E. Rasmussen
and K. Høiland)" publisert i journalen Planta Medica i 1981:

The psilocybin content varied considerably, but does not seem
to be correlated with the geographical location of the mushroom.
There must be other reasons for the variation of the psilocybin
content. We suggest that the concentration of soluble nitrogen
and phosphorus compounds in the soil may play an important
role for the psilocybin content in the mushroom.
Vis hele sitatet...
Uvaksinert 👍
Rimelig sikker på at jeg skulle klart å dyrke litt sopp hjemme, men trenger sporer. Det ser ikke vanskelig ut i det hele tatt, alfa omega er at alt er sterlit. Fordelen med sopp er at den vokser raskt og soppen lever jo under jorda så den er lett å ta avlegger av også. Det som dukker opp over jorda er "frukten" og selve soppen kan bli kjempestor under bakken.
▼ ... over en uke senere ... ▼
Hvordan påvirkes hukommelsen (lang- og korttidshukommelsen) av å spise fleinsopp? Tenker primært på langtidseffektene, ikke under rusen.
Sitat av Tangerine Dream Vis innlegg
Hvordan påvirkes hukommelsen (lang- og korttidshukommelsen) av å spise fleinsopp? Tenker primært på langtidseffektene, ikke under rusen.
Vis hele sitatet...
Lite forskning rundt dette - men av det lille jeg har sett - så har det positiv innvirkning på hukommelse.

http://www.deathandtaxesmag.com/1794...mory-enhancer/
Er det mulig å finne f-sopp nå i desember?
Du kan sikkert være heldig og finne noen, men det er naturligvis avhengig av værforholdene som har vært på stedet ditt. Jeg vet lite om hvorvidt den soppen som er der fra før dør, råtner og forsvinner når det blir kaldt og det er kommet litt snø. Men det kommer ikke til å vokse opp nye, det tror jeg vi kan fastslå...
Sitat av achillesthecat Vis innlegg
Er det mulig å finne f-sopp nå i desember?
Vis hele sitatet...
Jeg ser folk har funnet kantarell på østlandet et sted nå i desember, så
jeg antar ingenting er umulig. Men jeg vil tro du må lete hardt og lenge,
og at om du skulle finne, så ville det sannsynligvis ikke være mye.
Som regel lovlydig
Dr. fungitumb's Avatar
Heisann folkens!

Jeg skal ha med meg en kompis på "tur" en av de nærmeste dagene.
Han er en kar som er glad i trening. Han har i den forbindelse inntatt diverse substanser som skal fremme kroppens naturlige produksjon av testosteron .............

Spørsmålet er da om dette kan ha noe innvirkning på turen hans, og eventuelt min.. Han er en god kompis som har mye respekt for meg. Men jeg vil ikke måtte håndtere en gorilla rundt leirbålet 2 timer fra nærmeste hus -.-

Jeg er selv "erfaren" med sopp og har i mange tilfeller måtte guide folk igjennom turer mens jeg selv er påvirket. Men jeg har aldri vært borti noen som har høye nivåer av slikt under tur..
Sist endret av Dr. fungitumb; 14. desember 2014 kl. 00:46. Grunn: Omformulering
Sitat av Dr. fungitumb Vis innlegg
pling
Vis hele sitatet...
Selvsagt umulig å si hvordan din kompis vil reagere på psilocybin-tur. Er han en hard, tøff i trynet fyr så er det feil innstilling - og noe som kan straffe seg. Tar han disse testosteron-preparatene grunnet egen (mer eller mindre bevisste) usikkerhet så er det også noe en tripp kan røske litt opp i.

Hvis denne kompisen din aldri har prøvd sopp, og det er noe du introduserer han for det, så må du vite at du har et ansvar. Å introdusere noen til tripp, som man i utgangspunktet er usikker på, høres ut som en dårlig ide. Det er også mulig at din skepsis til hvordan kompis takler sopptur - er noe du kan projisere over på han. Jeg ville ha snakket ut om dette før dere går på tur istedet for å lure på slikt i det skjulte. Det er iallfall ingen god ide.

Set og setting som alltid. Sørg for å ha en god, åpen, varm, tillitsfull stemning mellom dere to. Vær ydmyk ovenfor soppen. Ikke prøv å styre. Og bare la ting skje. Det er ikke om å gjøre å være mest mulig "happy go lucky", men heller å akseptere hva som skjer. Jeg tipper du vet dette allerede - også er det ditt ansvar å forklare det for kompis - og sammen ha en fin tur. Lykke til!
Som regel lovlydig
Dr. fungitumb's Avatar
Vel da slår jeg meg til ro med at dette går fint Tar samme forhåndsregler som alltid så går det nok bra!
▼ ... over en måned senere ... ▼
Er de sopptypene som kan forvekles med flein giftige?
Sitat av Paleofriendly Vis innlegg
Er de sopptypene som kan forvekles med flein giftige?
Vis hele sitatet...
Igrunnen ikke. Spiss giftslørsopp kan dog ligne bittebittelitt for den veldig uerfarne. Heldigvis har den forskjellig voksested enn fleinsoppen. Giftslørsoppen vokser i skog, mens fleinsoppen vokser på beitemarker.
Sitat av Bearass Vis innlegg
Igrunnen ikke. Spiss giftslørsopp kan dog ligne bittebittelitt for den veldig uerfarne. Heldigvis har den forskjellig voksested enn fleinsoppen. Giftslørsoppen vokser i skog, mens fleinsoppen vokser på beitemarker.
Vis hele sitatet...
Svaret her beror litt på hvor erfaren man er. Har man først vært i endel fysisk
kontakt med flein i naturen, reduseres sjansen for å plukke feil.

Det fins små giftige sopp som, for en uerfaren soppjeger, i visse tilfeller kan
forveksles med fleinsopp. Av giftige arter man kan finne samme steder, vil
jeg nevne klokkehatter (Galerina), kjeglesopper (Conocybe), erlehatter
(Pholiotina), og i noen tilfeller trevlesopper (Inocybe). Sistnevnte vokser
riktignok i samband med trerøtter, så disse skal man i utgangspunktet
være oppmerksom på når man leter i nærheten av trær.

Bunnlinjen er i hvertfall at man alltid skal se an én og en sopp, og kaste
det man er usikker på.
Tommelfingerregelen er selvsagt å ikke gamble på soppen man inntar. Er man ikke 100% sikker på at det er fleinsopp man har, er det tryggest å kaste dem. Bedre føre var, for ikke å glemme at å lure på om man har inntatt feil sopp, er det siste man ønsker å bekymre seg for på en tripp
▼ ... over en uke senere ... ▼
Hei, er det noen andre som har prøvd Hippieflip? Prøvde det siste uke, veldig unikt opplevelse - var totalt frakoblet fra denne verden, jeg klarte så vidt å presse ut noen enkelte ord :P Da inntok jeg 4,2 g med mexicana og en god del skikkelig emma Noen andre som har lyst å dele deres erfaringer?
Sitat av Bearass Vis innlegg
Tommelfingerregelen er selvsagt å ikke gamble på soppen man inntar. Er man ikke 100% sikker på at det er fleinsopp man har, er det tryggest å kaste dem. Bedre føre var, for ikke å glemme at å lure på om man har inntatt feil sopp, er det siste man ønsker å bekymre seg for på en tripp
Vis hele sitatet...
Hvis man plukker i Norge skal det gå bra, den eneste giftge soppen som kan ligne er "spiss giftslørsopp", men den ligner egentlig ikke i det hele tatt
Sier absolutt ikke at man skal spise all slags sopp man finner som ligner, men man trenger ikke å bekymre seg for å få alvorlige skader av feil sopp.
Og som du sier så er det kanskje ikke så artig å tenke på det under trippen
ओम नमो नारायण
Dodecha's Avatar
Trådstarter DonorCrew
Sitat av losji Vis innlegg
Hvis man plukker i Norge skal det gå bra, den eneste giftge soppen som kan ligne er "spiss giftslørsopp", men den ligner egentlig ikke i det hele tatt
Sier absolutt ikke at man skal spise all slags sopp man finner som ligner, men man trenger ikke å bekymre seg for å få alvorlige skader av feil sopp.
Og som du sier så er det kanskje ikke så artig å tenke på det under trippen
Vis hele sitatet...
Da har du tydeligvis ikke sett i identifiserinstråden, noen folk er så blinde at man lurer på hva i svarte som foregår oppe i topplokket. Ja, folk har til og med plukket spiss giftslørsopp i den tro at det var flein "fordi de ligner på bildene i fleintråden".
Sist endret av Dodecha; 28. januar 2015 kl. 16:03.
Sitat av Dodecha Vis innlegg
Da har du tydeligvis ikke sett i identifiserinstråden, noen folk er så blinde at man lurer på hva i svarte som foregår oppe i topplokket. Ja, folk har til og med plukket spiss giftslørsopp i den tro at det var flein "fordi de ligner på bildene i fleintråden".
Vis hele sitatet...
Hehe.. Ser ut som at flere bare hopper uti det uten å lese seg opp på det. Takk gud for freak