Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  17 1326
Jeg tenker å kjøpe en ny mobiltlf til far da denne han bruker til dags er veldig, veldig gammel. Jeg står litt fast på hva jeg skal velge, og lurte på om dere kunne hjelpe meg litt?

Disse er hva jeg har tenkt på:

Galaxy S3, men denne blir vel for stor?
HTC One S
iPhone 4S, litt redd for at han vil tenke at denne er utdatert, og 5ern blir litt for dyr.

Faren min er 53, og ikke særlig kompetent med teknologiske produkter.
Mitt tips er 4S, den er ikke utdatert selv om 5'a er ute. Er ikke mega forskjell på de to akkurat :P
Sitat av Tesio Vis innlegg
Jeg tenker å kjøpe en ny mobiltlf til far da denne han bruker til dags er veldig, veldig gammel. Jeg står litt fast på hva jeg skal velge, og lurte på om dere kunne hjelpe meg litt?

Disse er hva jeg har tenkt på:

Galaxy S3, men denne blir vel for stor?
HTC One S
iPhone 4S, litt redd for at han vil tenke at denne er utdatert, og 5ern blir litt for dyr.

Faren min er 53, og ikke særlig kompetent med teknologiske produkter.
Vis hele sitatet...
Vist han bruker en veldig gammel telefon nå, å ikke er særlig kompetent med teknologi så tenker han vel ikke på at iPhone 4s er utdatert? Tror også det er lettere å lære seg ios fremfor android.
Sist endret av GJERDE; 1. januar 2013 kl. 15:02.
Hva med en "clas olshon" Nokia til 300,-? Husker ikke hva den heter, men de har den vel basicly overalt.
Passa perfekt til faren min.. En ukes batterilevetid, kan sende meldinger og ringe + høy ringetonelyd OG fargeskjerm :P
Er jo ikke akkurat den mest "high tech" mobben som er på markedet, men funker ideelt til sitt bruk
Nokia lumia 900 / 930 ? Veldig enkel å bruke samt en god telefon
Trådstarter
36 2
En kollega på jobben hans har 5ern. Tenker bare litt rundt det.
Jeg vil at han skal lære seg touch-teknologien, og ikke forbli gammeldags. Har lært han å sjekke e-post og basic nett, på tide å ta et skritt videre!
Sist endret av Tesio; 1. januar 2013 kl. 15:13.
Hva med en Galaxy S2 ganske billig nå og det er fortsatt en knall telefon, fin og lys skjerm og helt passe størelse
Gikk gjennom det samme med min far før jul. Han har bare hatt "lav-teknologiske" mobiler for å si det sånn.
Jeg gikk for iPhonen for han. Han er storfornøyd og syns at systemet er lett å lære seg. For det meste klarer han alt selv, men apper og noen litt mer avanserte innstillinger trenger han hjelp med.
Grunnen for at vi valgte iphone var fordi jeg mener at å gå fra 300kr mobil til android vil skape mer frustrasjon enn komfort med en ny telefon.
Jeg stemmer også for iPhone. Alle lærer seg å bruke iOS i løpet av en dag eller to. Forøvrig: hvis pappaen din blir sur fordi ungen hans bare kjøper en dyr 4S i gave og ikke en svindyr 5, så er han pittelitt barnslig og utakknemlig. Jeg tipper han blir superglad for 4S-en også
Sist endret av DonTomaso; 1. januar 2013 kl. 15:34.
Trådstarter
36 2
Tusen takk for svar! Jeg går nok for 4S, helt enig i at iOS er lettere å lære seg enn Android!

Offtopic: Noen som har erfaring med NetOnNet? Tenker å kjøpe den derfra, slik at jeg får kjøpt en Nexus 7 i samme sleng. Tenker mest på servicen!
Netonet er en butikk du kan stole fult på, har bestilt derifra flere ganger. Kjøpte f.eks datamaskinen min der
Det er ikke lettere å lære seg det ene eller andre. Fått min mor i 60åra å lære seg android på kort tid. Det er bare snakk om å gidde. Og man får mer igjen for penga ved android.
Sitat av Tesio Vis innlegg
Offtopic: Noen som har erfaring med NetOnNet? Tenker å kjøpe den derfra, slik at jeg får kjøpt en Nexus 7 i samme sleng. Tenker mest på servicen!
Vis hele sitatet...
Den koster det samme på apple.no og da slipper du å sende inn telefonen til netonnet hvis du trenger service en gang. Servicen til Apple er halt fantastisk og hvis det er noe feil på den kommer de på døra og henter og leverer den, og du har en ny eller reparert telefon innen ei uke. Jeg tipper det tar betraktelig lengre til hvis det skal gå via en butikk.
Netonet er til å stole på ja. Kjøpte en ekstern hdd der for en tid tilbake. Har ikke trengt å kontakte kundeservicen deres, så vet ikke så mye om den. Men fikk disken kjapt og gale hvertfall.
Iphone tror jeg blir veien å gå mtp hvor brukervennelig å lite problemer med den. Vil anbefale 5eren, siden den vil,"leve" lengre.
Sitat av Rolfhoest Vis innlegg
Det er ikke lettere å lære seg det ene eller andre. Fått min mor i 60åra å lære seg android på kort tid. Det er bare snakk om å gidde. Og man får mer igjen for penga ved android.
Vis hele sitatet...
Jeg synes Android blir alt for rotete, og min mor fikk S2, hun har hatt den i noen måneder og sliter enda med å bruke den. Så jeg synes ikke android er noen god start telefon for eldre personer, da stemmer jeg heller for iOs eller Windows Phone.
Folk er forskjellige, mormor på 69 kjøpte en S2 for noen uker siden og lærte seg Android selv, mens morfar har en eldgammel Ericsson-telefon han ikke klarer å bruke, så den er for det meste utladet.

Er forsåvidt enig i at iPhone er et godt valg, den er enkel i bruk.
Pappa er 55, fikk Iphone 4s av arbeidsplassen, hadde veldig lite kunnskap om generell teknologi, men han lærte å bruke den temmelig fort!