Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  7 868
Jeg er syk for tiden. For å få tiden til å gå har jeg lekt med FL studio.

Ble ganske fornøyd med denne melodien. Men jeg vet ikke om jeg har mix'et den så veldig bra fordi jeg har ganske dårlige hodetelefoner. Hadde vært fint om noen her inne kunne gitt meg noe tips og triks på hvordan mixe bedre.

Sangen består av trommer, 3 synther, orgel, piano, fiolin og bass. Går i C#m.

Og selvfølgelig, hva syns dere? Er den brukbar?


http://www.youtube.com/watch?v=yc1JRcv2Jwg
Sist endret av jegermeg; 24. november 2012 kl. 01:22.
Meget nice og chill
Instrumentene satt godt og var fine og tydelige, men tror du må gjøre noe med trommene og bassen.
Sikkert bare litt eq og kompressor som skal til. og muligens dra trommene litt mer frem i mixen.
Kp
Meget bra! Har ikke hørt på EQen ennå. (kun på mobil)

Førsteinntrykket var veldig bra! KP!
Behagelig lydbilde! Fin kombinasjon med piano og fiolin. Hvis jeg skal påpeke noe er det noen trommefills som blir litt for tydelige og mekaniske i forhold til den "organiske" flyten. F.eks rundt 01:05. Selv er jeg veldig fan av perkusjon på drumpad, slik at man får med det menneskelige delayet, blir som regel dope som søren. Men alt i alt bra til å være første produksjon i FL!
Sitat av BarBeats Vis innlegg
Meget nice og chill
Instrumentene satt godt og var fine og tydelige, men tror du må gjøre noe med trommene og bassen.
Sikkert bare litt eq og kompressor som skal til. og muligens dra trommene litt mer frem i mixen.
Kp
Vis hele sitatet...
Jeg tviler ikke på at jeg må gjøre noe med trommene og bassen. Jeg lagde låta med hodetelefoner som omtrent ikke har bass. Brukte headset'et som fulgte med Samsung Galaxy mobilen min. Haha. :P
Et tips, som overgår nesten alle tips... monitorer!
Dette var veldig fint!

Har lenge tenkt på å lære meg å lage slik musikk.
Hva slags kunnskaper bør man ha for å starte med dette?
Sitat av yellowpillow Vis innlegg
Dette var veldig fint!

Har lenge tenkt på å lære meg å lage slik musikk.
Hva slags kunnskaper bør man ha for å starte med dette?
Vis hele sitatet...
Ingen. Du lærer for hver beat du lager
Though, det skader neppe med litt rytme sans, gehør og kreativitet, hehe
Sist endret av BarBeats; 1. desember 2012 kl. 12:39.