Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  17 1644
Hallo.
Er en jente på 14 som blir 15 i desember.
Har utrolig lust på en jobb, eller en måte å tjene penger på.
Noen som har forslag?
Skal ikke lyge, det er veldig vanskelig å få jobb i den alderen. det enkleste er å få via noen som allerede jobber på en matbutikk, f.eks en søster / bror / tante osv. som kan ordne for deg.
Ellers er det bare å skrive søknader og gå rundt å levere de på stedene du vil jobbe.
Avisbud?

Du kan jo ordne en deal med foreldre og/eller naboer om å måke snø og lignende
Har en deal med svigerbror om å måke snø når snøen kommer, og skal spør om jeg kan være med han på jobb noen ganger for å tjene litt. avisbud vil jeg helst ikke vært det før, aldri igjen.
Men takk for forslag.
vaskehjelpassistent!
I de siste ukene har det kommet veldig mange tråder om dette, ta et raskt søk så finner du masse.
Som sagt snakk med foreldrene dine, jeg jobber selv på arkitekt kontoret til fattern:P
Crows Before Hoes
HanDuck's Avatar
Det beste er nok avisbud. Jeg har jobbet i kantina og i "felten" hos jobben til mutter
Siden du er 14 er det nok ikke så mange jobber du kan få, men en mulighet er å gå med reklame.

Det er ikke så veldig godt betalt, det tar en del tid og om vinteren kan det bli ordentlig kald. Men det er da en måte å tjene litt penger. Jeg gjorde dette selv for noen år siden da jeg var 14. En gang i uka gikk jeg en runde på ca 1,5 time, tjente rundt 170,- på en runde. Spesielt rundt jul kunne man tjene en del, når det var mye julekataloger og annen reklame.

Lykke til med jobbjakt
Takk for alle som kommer med hjelp og tips.
Skal helt klart tenke mer over dette.
Sitat av Vodo Vis innlegg
Siden du er 14 er det nok ikke så mange jobber du kan få, men en mulighet er å gå med reklame.
Vis hele sitatet...
Hehehe.. husker jeg gikk med reklame i Molde når jeg var rundt 13-14. Endte fort med at jeg gikk opp til hoppbakken og laget meg bål.
Ellers har jeg jobbet på butikk med å pakke ut varer når det kom inn nye varer. Tjente greit for aldern og ikke så kjedelig som å gå med reklame.
Sist endret av nobels; 18. november 2012 kl. 00:28.
Sitat av nobels Vis innlegg
Hehehe.. husker jeg gikk med reklame i Molde når jeg var rundt 13-14. Endte fort med at jeg gikk opp til hoppbakken og laget meg bål.
Ellers har jeg jobbet på butikk med å pakke ut varer når det kom inn nye varer. Tjente greit for aldern og ikke så kjedelig som å gå med reklame.
Vis hele sitatet...
Akuratt det, har tenkt på avisbud og gå med reklame å lignende, men det blir for kjedelig. Gidder ikke stå opp tidlig søndags måren for å selge aviser og sånn.
Har gjort dette før, folk kommer frekke på døren, noe som gir meg lite motivasjon til og fortsette. :P
Det enkleste alternativet er å høre med slekt og kjentfolk rundt deg, å om de ikke vet om nå er de hvertfall klar over at du er på utkikk om de skulle komme over noe en dag. Hvis det ser mørkt ut kan du skrive ut så mange CV'er nok til alle potensielle butikker og bedrifter hvor du slenger med litt om hva du tror du duger til, hvorfor du har lyst på jobb etc
Sitat av pappabetaler Vis innlegg
http://www.smil-norge.no/
"Søt jente såvidt under 15 på utkikk etter velstående og gavmild onkel"
Vis hele sitatet...

Og med det så mener du?...

Sitat av tgod Vis innlegg
Det enkleste alternativet er å høre med slekt og kjentfolk rundt deg, å om de ikke vet om nå er de hvertfall klar over at du er på utkikk om de skulle komme over noe en dag. Hvis det ser mørkt ut kan du skrive ut så mange CV'er nok til alle potensielle butikker og bedrifter hvor du slenger med litt om hva du tror du duger til, hvorfor du har lyst på jobb etc
Vis hele sitatet...
Takk for tips
Skriv en CV. (Med telefonnummer og FULT navn, samt. annet relevant informasjon) (Dersom du ikke har noe å skrive, gjør noen basice jobber for å ha noe)
Print ut CV, med et evt. bilde av deg selv. (Skolebilde, ikke facebookbilde)

Lag deg en liste over aktuelle butikker.
Kle deg ordentlig, og ta et nei for et nei, og ikke begynn og argumenter.

Gå fra butikk til butikk, og be om jobb, lever en CV til hver butikk.

Det er vært et forsøk
Lykke til!
Er mange som er på utkikk etter vaskehjelp i privathus.. Er verdt et forsøk på å smelle opp en poster på nærmeste butikken ihvertfall..
Sitat av vonSkien Vis innlegg
Skriv en CV. (Med telefonnummer og FULT navn, samt. annet relevant informasjon) (Dersom du ikke har noe å skrive, gjør noen basice jobber for å ha noe)
Print ut CV, med et evt. bilde av deg selv. (Skolebilde, ikke facebookbilde)

Lag deg en liste over aktuelle butikker.
Kle deg ordentlig, og ta et nei for et nei, og ikke begynn og argumenter.

Gå fra butikk til butikk, og be om jobb, lever en CV til hver butikk.

Det er vært et forsøk
Lykke til!
Vis hele sitatet...
Takk for tips
Skal tenke på dette, har vært på di fleste butikker og spurt, men har aldersgrense 16 år. Kjipt men skal ikke gi opp!

Sitat av pappabetaler Vis innlegg
Du vet godt hva jeg mener...
Og slapp av, det var ment som en spøk. En svært upassende en, men hey, dette er freak

Du bør gjøre som noen andre har sagt: hør med familie. Kan godt hende du har for eksempel en onkel som kan ansette deg der han jobber. Hvis det ikke funker så setter du sammen en skikkelig CV, kler deg pent (men ikke for pent) og går rundt til alle steder du kan finne på å dropper CV'er og spør etter jobb.

Lykke til!

Edit: å være barnevakt er også en mulighet, spesielt for deg som er jente
Vis hele sitatet...
Ja, men kanskje du skal tenke litt på hva du spøker med?
Asså helt greit, kom ikke innpå meg på noen måte.
Men har egentlig ingen onkler her i Norge, fleste familien bor i Filippinene, og den eneste onkelen jeg hadde her i Norge døde av sykdom, så ja...
Men greit får se på det som en spøk da

Sitat av pappabetaler Vis innlegg
Du vet godt hva jeg mener...
Og slapp av, det var ment som en spøk. En svært upassende en, men hey, dette er freak

Du bør gjøre som noen andre har sagt: hør med familie. Kan godt hende du har for eksempel en onkel som kan ansette deg der han jobber. Hvis det ikke funker så setter du sammen en skikkelig CV, kler deg pent (men ikke for pent) og går rundt til alle steder du kan finne på å dropper CV'er og spør etter jobb.

Lykke til!

Edit: å være barnevakt er også en mulighet, spesielt for deg som er jente
Vis hele sitatet...
Men det med barnevakt, er jo en god ide.
Har vært litt før, og tjente godt på dette. Men sluttet da jeg ikke hadde tid, pga skole :P
Jeg jobbet som støttekontakt når jeg var 15, super times lønn også.

Du spiller kort, drar på kino, ser på tv og mye mer.

Fin jobb og kan gjøre deg motivert til å bli noe innen helse også.