Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  8 2122
Vi har alle opplevd at melodier/låter har satt seg fast slik at man ubevist kanskje nynner/synger på det over en lengre tid. I det siste har jeg lagt merke til at jeg gjør dette på en helt annen måte enn hva jeg tidligere visste om.

Jeg våkner med en ny melodi/låt surrende i hodet nesten hver dag, uten at jeg trenger å ha hørt den på lengre tid.

Er det noen som har noe forklaring på dette?
Tror egentlig ikke det er noen forklaring på det, men hvis det er det er jeg også interessert i å høre den.

Jeg våkner forresten opp hver dag med Finger Eleven - Paralyzed på hjernen.
Noen driver å kødder med deg og sniker seg inn på rommet ditt om natta med musikk

Eneste gode grunnen jeg kan se for meg er at du eventuelt har hørt denne sangen i en drøm eller vært et sted i en drøm som minner deg om en sang.
når du får en sang på hjernen er fordi du har hørt en del, eller hørt noe som minner om den sangen tidligere, så bare bygger hjernen på resten av seg selv.

Jeg elsker det faktisk
waf
Ocupado...
waf's Avatar
Trådstarter
@1337Wince: Jeg har forskjellige låter nesten hver dag.

@Trollsauen: Tvilsomt. Madammen sover kanskje dypere enn meg, men vi har begge våknet dersom noen hadde kommet inn på rommet. Har hørt sangene før, og noen for lenge siden, men er en utrolig merkelig opplevelse uansett.

@olaPola: Når man ikke har hørt den på -utrolig- lenge begynner jeg å klø meg i hodet og lure på hvor det kommer fra.

At man har drømt noe som kobles mot sangen kan jeg tro på, men er vanskelig å bekrefte når man ikke lengre husker hva man har drømt.
Jeg våknet opp her en morgen med Bullet for my Valentines "The Last Fight" på hjernen og lurte på hvorfor, og da hadde broren min spilt den av på høyttalere på datan sin tidligere på morgenen, så det er nok derfor
må bare få lovdt til å stille et kjapt spørsmål Noen her som har merket at visst de har hørt på musikk på headsettet og når de tar det av så hører de fortsatt musikken i hode, selv om det ikke er noe musikk der i det hele tatt? Noen som har en forklaring på dette?
Fordi du "synger" den til deg selv inni hodet ditt. Det er det JEg gjør
▼ ... flere år senere ... ▼
Sitat av waf Vis innlegg
Vi har alle opplevd at melodier/låter har satt seg fast slik at man ubevist kanskje nynner/synger på det over en lengre tid. I det siste har jeg lagt merke til at jeg gjør dette på en helt annen måte enn hva jeg tidligere visste om.

Jeg våkner med en ny melodi/låt surrende i hodet nesten hver dag, uten at jeg trenger å ha hørt den på lengre tid.

Er det noen som har noe forklaring på dette?
Vis hele sitatet...
Jeg opplever nøyaktig det samme (neste hver dag i det siste)

Noen som har et fornuftig svar på dette?