Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  61 7567
Lurer litt på om det bare er jeg som merker dette..

Nå skal ikke jeg kjønnsdiskriminere her, men siden jeg er gutt virker det logisk og velge det motsatte kjønn.

Men det jeg skulle frem til var at, jenter / kvinner idag ikke kan stoles på når det gjelder samliv og forhold.

I de siste 60-100 årene har det forandret seg stort, før trengte man en familie for og overleve, nå som alle kan ordne seg med utdanning og jobb så er alle likegyldige på det planet, men er menneskene lykkelige? For så vidt jeg vet finnes det utrolig få forhold pr dags dato som er ekte kjærlighet, og mye mere rettet mot utroskap.

Siden man idag ikke er så hard på akkuratt dette, så vil jeg tro at alle som lever idag kan være utro, så lenge de møter rett person, eller er beruset nåkk..

Jeg er i et forhold og sliter kraftig med og stole på jenta jeg er sammen med. Jeg vet også at uten tillit fungerer ikke et forhold, og jeg er ekstremt nedfor siden jeg ikke vet helt hva jeg skal gjøre : (

Og hverdagen blir tyngre for hver dag, siden frykten for at noe skal hende stiger. Jeg personlig kommer aldri til og være utro og tror på ekte kjærlighet, og jeg lever for jenta mi. Og vil så gjærne tro det samme om hun mot meg. Men som sagt, usikkert
Du kan ikke slå alle over en kam. Pr dags dato er det mer sosalisert akseptert å få skillsmisse enn det var før. Det er også lettere å inngå skilsmisse nå enn det var før. (med tanke på selve prosessen)

Om du ikke stoler på jenta di, så oppnår du lite ved å grine på et internettforum. Ta det opp med henne.
Jeg tror ikke problemet ligger hos det kvinnelige kjønn. Vi i vesten har innstilt oss på å binde oss til en partner av gangen. Jeg tror neppe mennesker egentlig egner seg til dette, men at vi tvinger oss selv på grunn av samfunnets lover og normer. Tror vi alle hadde blitt lykkeligere som polygamister.
Hadde samme problemet selv før. Det jeg fant ut er at hvis dama ikke er til å stole på(er utro) er hun ikke noe å samle på uansett, så du kan like så godt stole på henne.
Problemet er hvis du er så glad i henne at du fortsatt ville vært sammen med henne hvis hun er utro, dette er jo egentlig bare bra så lenge det er gjensidig.
Uansett burde du drite i å tenke på deg, slutte å bli sjalu, se for seg scenarioer osv, det er bare negativ tankegang.
For meg virker det som om at sannsynligheten for at hun kommer til å være utro bare øker jo mer du bekymrer deg for det(du fokuserer så mye på det at det blir virkelig).
Jeg tror egentlig ikke du vet hva du snakker om, stort sett alle nyere undersøkelser viser at jenter og gutter er like mye utro. Og selv om din jente ikke kan stoles på betyr det ikke at alle jenter er som henne. Nå er nok ikke dette forumet rett plass å ta opp personlige problemer på, vi vet da vel ikke hva kjæresten din gjør og ikke :P

Du "vet" at det er utrolig få forhold som er ekte kjærlighet, og at de derimot er rettet mot utroskap? Tror du virkelig at størsteparten går inn i forhold for å være utro? Kjenner meg overhodet ikke igjen i at utrolig få forhold er ekte kjærlighet, dette er vel et fenomen som tilhører den østlige verden og gamle tider..
Sist endret av STOREida; 4. mars 2008 kl. 12:57.
Leste nettopp en artikkel i ELLE:Mann, hvor de tok opp akkurat dette. De satt fingeren på hvordan kvinnerollen har forandret seg i samfunnet og ikke minst i underholdningen.
Vi har gått fra serier hvor kvinner er stille og trofast, eller den gamle "gneldre/husmor" rollen, til nå med Desperate Housewifes ol. I disse seriene blir det sett på som akseptabelt at kvinnene er utro, diskriminerende og andre ting som tidligere bare var forbundet med mannsgriser.

Dette er vel også en side av "kvinnefrigjøringen", men her mener jeg vi går i feil retning.

Har selv problemet med å være "paranoid" ovenfor damen, og vet at følelsen er helt forferdelig. Eneste tipset jeg har er å ta det opp med henne, si hvordan du føler. Det du ikke vil gjøre er å prøve å ta kontroll over henne. Det er fasiten på et dårlig forhold
Sitat av shinobi
Hadde samme problemet selv før. Det jeg fant ut er at hvis dama ikke er til å stole på(er utro) er hun ikke noe å samle på uansett, så du kan like så godt stole på henne.
Problemet er hvis du er så glad i henne at du fortsatt ville vært sammen med henne hvis hun er utro, dette er jo egentlig bare bra så lenge det er gjensidig.
Uansett burde du drite i å tenke på deg, slutte å bli sjalu, se for seg scenarioer osv, det er bare negativ tankegang.
For meg virker det som om at sannsynligheten for at hun kommer til å være utro bare øker jo mer du bekymrer deg for det(du fokuserer så mye på det at det blir virkelig).
Vis hele sitatet...
Tusen Takk for et flott svar..
hehe det er det som er så morsomt med hele kvinnefrigjøringa , når kvinnene først blir "frigjort" oppfører de seg akkurat sånn som menn alltid har gjort.
Sitat av Akanth
Leste nettopp en artikkel i ELLE:Mann, hvor de tok opp akkurat dette. De satt fingeren på hvordan kvinnerollen har forandret seg i samfunnet og ikke minst i underholdningen.
Vi har gått fra serier hvor kvinner er stille og trofast, eller den gamle "gneldre/husmor" rollen, til nå med Desperate Housewifes ol. I disse seriene blir det sett på som akseptabelt at kvinnene er utro, diskriminerende og andre ting som tidligere bare var forbundet med mannsgriser.

Dette er vel også en side av "kvinnefrigjøringen", men her mener jeg vi går i feil retning.

Har selv problemet med å være "paranoid" ovenfor damen, og vet at følelsen er helt forferdelig. Eneste tipset jeg har er å ta det opp med henne, si hvordan du føler. Det du ikke vil gjøre er å prøve å ta kontroll over henne. Det er fasiten på et dårlig forhold
Vis hele sitatet...
Takker : )
Sitat av Akanth
Leste nettopp en artikkel i ELLE:Mann, hvor de tok opp akkurat dette. De satt fingeren på hvordan kvinnerollen har forandret seg i samfunnet og ikke minst i underholdningen.
Vi har gått fra serier hvor kvinner er stille og trofast, eller den gamle "gneldre/husmor" rollen, til nå med Desperate Housewifes ol. I disse seriene blir det sett på som akseptabelt at kvinnene er utro, diskriminerende og andre ting som tidligere bare var forbundet med mannsgriser.

Dette er vel også en side av "kvinnefrigjøringen", men her mener jeg vi går i feil retning.

Har selv problemet med å være "paranoid" ovenfor damen, og vet at følelsen er helt forferdelig. Eneste tipset jeg har er å ta det opp med henne, si hvordan du føler. Det du ikke vil gjøre er å prøve å ta kontroll over henne. Det er fasiten på et dårlig forhold
Vis hele sitatet...
Underholdningen har endret seg ja, men selv om du ser på tv at noen er utro betyr det jo ikke at du selv drar på byen og er utro etterpå. På samme måte hvis noen på tv raner ei gammel dame, så stikker du jo ikke ut og gjør det samme.

Men for all del ta det opp med henne, og ikke vis henne at du ikke stoler på henne ved å spørre hvor hun er til enhver tid.
Sitat av STOREida
Underholdningen har endret seg ja, men selv om du ser på tv at noen er utro betyr det jo ikke at du selv drar på byen og er utro etterpå. På samme måte hvis noen på tv raner ei gammel dame, så stikker du jo ikke ut og gjør det samme.
Vis hele sitatet...
Sikkert derfor unger fly rundt å dreper hverandre mens de leker wrestling og power rangers.
Sikkert derfor ungdom leker jackass.
Sikkert derfor voksne menn leker fight club.

Vi lar oss påvirke mer enn du tror, hvorfor tror du noen i det hele tatt røyker?

Men tilbake til topic; Eneste du virkelig kan gjøre er å be henne alltid være ærlig, samme hva det gjelder. På denne måten vil det være lettere å kunne ta opp problemer og andre ting som måtte gnage på forholdet før det er for sent.

For min egen del stoler jeg ikke på noen, selv ikke meg selv.
Sitat av MorPHeuZ
Sikkert derfor unger fly rundt å dreper hverandre mens de leker wrestling og power rangers.
Sikkert derfor ungdom leker jackass.
Sikkert derfor voksne menn leker fight club.

Vi lar oss påvirke mer enn du tror, hvorfor tror du noen i det hele tatt røyker?

Men tilbake til topic; Eneste du virkelig kan gjøre er å be henne alltid være ærlig, samme hva det gjelder. På denne måten vil det være lettere å kunne ta opp problemer og andre ting som måtte gnage på forholdet før det er for sent.

For min egen del stoler jeg ikke på noen, selv ikke meg selv.
Vis hele sitatet...
Nå var jo poenget mitt at vi ikke alltid gjør ting bare fordi vi har sett noe på tv, noe som gjelder både jenter og gutter. De fleste ser nok på det som underholdning, selv om noen såklart blir litt for påvirket. Røyking var forøvrig et veldig dårlig eksempel, men skjønner hvor du vil

Men resten av posten din er jeg enig i
Sist endret av STOREida; 4. mars 2008 kl. 13:37.
Sitat av Usikkertja
Men det jeg skulle frem til var at, jenter / kvinner idag ikke kan stoles på når det gjelder samliv og forhold.
Vis hele sitatet...
Tror nok den største delen av jenter, har det slik med sine menn. Kvinner har mer vanskelig for å stole på menn nå - enn før, fordi utroskap fra mannens side er blitt mer normalt, og ekteskap hverken er like hellig, eller like troverdig som før.

Så jeg må si meg veldig uenig med deg, at det er jenter som ikke kan stoles på, når den store andelen med dette problemet ligger på gutter..
Sitat av vacant
Tror nok den største delen av jenter, har det slik med sine menn. Kvinner har mer vanskelig for å stole på menn nå - enn før, fordi utroskap fra mannens side er blitt mer normalt, og ekteskap hverken er like hellig, eller like troverdig som før.

Så jeg må si meg veldig uenig med deg, at det er jenter som ikke kan stoles på, når den store andelen med dette problemet ligger på gutter..
Vis hele sitatet...
Utroskap fra begge sider er blitt mer normalt, så vil ikke akkurat si at problemet ligger bare på guttene heller. Men TAKK for at du innser at ikke bare jenter er problemet her. Føler meg til tider alene som jente her på forumet
Hva er vitsen med denne "hvem er mest utro" diskusjonen, det er ikke det som er meningen med tråden. Det blir mer og mer vanlig for jenter å være utro og jeg sier ikke da iforhold til gutter eller noe. Det er vanskelig for oss gutter nå når det ikke lengre er slik at det er bare gutter som er utro.

Og jeg vet at jenter har det vanskelig også, sa tidligere at jeg var paranoid ovenfor damen min, men damen min er om ikke mer, så like paranoid som meg. Så jeg sier ikke at gutter nå har blitt mindre utro enn jenter, men det har blitt mer akseptabelt for jenter.
Sitat av Akanth
Hva er vitsen med denne "hvem er mest utro" diskusjonen, det er ikke det som er meningen med tråden. Det blir mer og mer vanlig for jenter å være utro og jeg sier ikke da iforhold til gutter eller noe. Det er vanskelig for oss gutter nå når det ikke lengre er slik at det er bare gutter som er utro.

Og jeg vet at jenter har det vanskelig også, sa tidligere at jeg var paranoid ovenfor damen min, men damen min er om ikke mer, så like paranoid som meg. Så jeg sier ikke at gutter nå har blitt mindre utro enn jenter, men det har blitt mer akseptabelt for jenter.
Vis hele sitatet...
Jeg ville bare understreke at trådstarter har et utrolig snevert syn på saken, og at han bør innse at ikke alle jenter er utro. Og heller ikke at jenter er mer utro enn gutter.

Om han har grunn til å være paranoid er det jo vanskelig å svare på, men han har jo fått noen tips med å snakke med henne. Ellers har det jo også blitt lettere å overvåke kjæresten med tanke på mobil og data, så det er jo også et tips om du er paranoid nok
det finnes vel noen par som har det bra og noen som ikke har det..jeg tror alle par egentlig går gjennom det samme.. bare at de "gode" parene er bedre til å tilgi hvereandre, og kanskje elsker hverandre mer...
jeg vet ikke jeg...tror ikke kvinner er mer utro enn menn, heller at de lissom kan være mer utro nå enn for 100 år siden.
Sitat av artemiz
tror ikke kvinner er mer utro enn menn, heller at de lissom kan være mer utro nå enn for 100 år siden.
Vis hele sitatet...
V

Sitat av Usikkertja
Nå skal ikke jeg kjønnsdiskriminere her, men siden jeg er gutt virker det logisk og velge det motsatte kjønn.
Vis hele sitatet...
Det jeg mente var at jeg vet at begge kjønn er like mye utro, men mitt synspungt kommer fra gutter MOT jenter. Siden jeg er gutt selv.

Og for 100 år siden så måtte man være en familie for og overleve. Det trengs ikke idag, siden kvinner kan ha jobb selv og forsørge seg selv, derav er det mer "velg og vrak".
Sitat av Usynlige K
Det er bare en ting å si om denne saken.
Jenter er som internet; fylt med møkk.
Vis hele sitatet...
Ut ifra dine poster her på forumet tviler jeg på at du har hatt særlig mye kontakt med det kvinnelig kjønn annet enn i hjelpepleiersammenheng, så gjør litt research før du prater.
Herregud da! Kvinner er fantastiske når du starter å forstå litt hvordan de tenker. Dessuten det viktigste i et forhold er tillit og aldri gjør henne til hele din verden, det setter deg mindre enn henne, med mindre hun føler akkurat det samme + det kan creepy ut de fleste...
Når ble freakforum et mekka for samlivsproblemer?
Hva skjer med at menn er totalt låst for dialog i samlivet? Det virker som om dere forventer at chicks skal stå for 90% av pratingen om følelser. (ikke for å dra alle menn under en kam; jeg har møtt flotte og åpne menn også.) Burde ikke være så veldig mye vanskeligere enn å SPØRRE henne om du betyr like mye for henne? Hvis du er så paranoid så er det kanskje deg feilen ligger hos og ikke henne.
srsly.

Enig med posten over meg, kvinner er fantastiske når du finner ut mekanismen bak.
Sist endret av mrscox; 4. mars 2008 kl. 16:41.
Trigonoceps occipita
vidarlo's Avatar
Donor
På den annen side kan ein sei at ein har gått frå ein situasjon der kvinna i familien var *NØYDD* til å godta at mannen hadde sidesteg, fordi det var han som hadde all lønnsinntekt, og kvinna var dermed avhengig av han. I dag har dette endra seg, slik at begge partar er meir likeverdige, og kvinna faktisk kan velje å gå frå mannen, utan alt for store konsekvensar, verken sosialt eller økonomisk.

Eg meiner faktisk at det er eit gode at samfunnet har blitt meir likestilt på mogelegheiter til å splitte samliv, på alle måtar.
Skjønner ikke helt hvordan man kan generalisere kvinner så jævlig.

Hvis kjæresten din er utro? Hva så! For meg ville det bare vært en bekreftelse på at det forholdet ikke var noe å satse på uansett, fordi han/hun er ikke en person du kan stole på, og han/hun ikke har nok "respekt" for deg til å holde seg trofast.

Samfundet har endret seg, og jeg ser ikke problemet med at kvinner slipper å være avhengig av sine menn for å kunne nå sine mål og drømmer.

Hvis det er et veldig stort problem for deg, så hvorfor ikke bare si det? Hun kommer sikkert til å bli skuffa hvis du ikke stoler på henne (med mindre det er en grunn til at du ikke stoler på henne), men da kan dere/du i hvertfall få det ut.
Sist endret av Mowie; 4. mars 2008 kl. 17:39.
Sitat av STOREida
Om han har grunn til å være paranoid er det jo vanskelig å svare på, men han har jo fått noen tips med å snakke med henne. Ellers har det jo også blitt lettere å overvåke kjæresten med tanke på mobil og data, så det er jo også et tips om du er paranoid nok
Vis hele sitatet...
Vet det er klisje, men gode forhold bygger på tillit. Lar du deg først bite av "paranoidbasillen" så blir det bare vanskeligere og vanskeligere, og face it, uansett hvor mye du ønsker kan du ikke kontrollere typen/damen din hele tiden....

Hehe btw, damen min var inne og snoket på pc'n min (som sagt begge to er ganske paranoid) og hadde funnet freakforum, men hun trodde det var www.freakforum.com, og LOL, tror hun ble litt satt ut.
Sitat av Akanth
Vet det er klisje, men gode forhold bygger på tillit. Lar du deg først bite av "paranoidbasillen" så blir det bare vanskeligere og vanskeligere, og face it, uansett hvor mye du ønsker kan du ikke kontrollere typen/damen din hele tiden....

Hehe btw, damen min var inne og snoket på pc'n min (som sagt begge to er ganske paranoid) og hadde funnet freakforum, men hun trodde det var www.freakforum.com, og LOL, tror hun ble litt satt ut.
Vis hele sitatet...
Jeg er helt enig i at gode forhold bygger på tillit, noe som tydeligvis mangler i trådstarters forhold.. Kontroll på den måten vil jeg så absolutt ikke anbefale, ettersom jeg selv gikk ut av et forhold fordi jeg følte meg overvåkt. Men skjønner jo også at overvåkningen til slutt blir en avhengighet, spesielt hvis man først har funnet ut noe man ikke liker så godt.

Haha, stakkars dame fikk seg en lærepenge der
tnt
Mr Robbie Williams
tnt's Avatar
Jeg gidder ikke lese hele tråden her, men hvor har du det ifra at det er mer utroskal idag enn det var for 100år siden? Har du statistikk for dette?
Vær god og snill, så ordner det seg. Gjør det ikke, så gå videre.. Uansett, for alt vi vet så kan du bli sjalu bare hun snakker med noen.. Dere er sammen, men du må la henne ha et liv uten å tro at hun er utro også..
Sitat av Usikkertja
Lurer litt på om det bare er jeg som merker dette..

Nå skal ikke jeg kjønnsdiskriminere her, men siden jeg er gutt virker det logisk og velge det motsatte kjønn.

Men det jeg skulle frem til var at, jenter / kvinner idag ikke kan stoles på når det gjelder samliv og forhold.

I de siste 60-100 årene har det forandret seg stort, før trengte man en familie for og overleve, nå som alle kan ordne seg med utdanning og jobb så er alle likegyldige på det planet, men er menneskene lykkelige? For så vidt jeg vet finnes det utrolig få forhold pr dags dato som er ekte kjærlighet, og mye mere rettet mot utroskap.

Siden man idag ikke er så hard på akkuratt dette, så vil jeg tro at alle som lever idag kan være utro, så lenge de møter rett person, eller er beruset nåkk..

Jeg er i et forhold og sliter kraftig med og stole på jenta jeg er sammen med. Jeg vet også at uten tillit fungerer ikke et forhold, og jeg er ekstremt nedfor siden jeg ikke vet helt hva jeg skal gjøre : (

Og hverdagen blir tyngre for hver dag, siden frykten for at noe skal hende stiger. Jeg personlig kommer aldri til og være utro og tror på ekte kjærlighet, og jeg lever for jenta mi. Og vil så gjærne tro det samme om hun mot meg. Men som sagt, usikkert
Vis hele sitatet...
Ok - først og fremst må du sette deg ned å tenke fornuftig over hvorvidt misstankene dine er berettiget. Har hun vært utro før mot deg eller andre? Har du noengang snakket med noen som har snakket med henne på fest f.eks som ikke hun visste du kjente? Generelt sett hvordan hun oppfører seg - og ikke minst hvordan du møtte henne, ble sammen med henne, ahdde sex med henne første gang osv.

I værste fall kan du jo finne en noe kjekk fyr som du stoler litt på, spandere fylla på han og be han sjekke opp dama di. "Galt" - ja, men med mindre planen gjennomskues får du et utrolig bra vurderingsgrunnlag.

Og har hun bein i nesen? Mange jenter er rett og slett for pinglete til å si nei. De blir ikke voldtatt, enda folk liker å kalle det det, men de blir overtalt til å gå med på sex enda de i utgangspunket er veldig nølende.

Hvis du derimot konkluderer med at damen din faktisk er en av de få (ja det er få) som sannsynligvis vil holde seg trofast må du bare greie å gi litt slipp og stole på henne. Husk at uansett hvor godt du passer på, uansett hvor stramme tøyler du prøver å holde henne i, uansett vil hun greie å være utro hvis hun vil det. Det er ingenting du kan gjøre annet enn å vise deg fra din beste side og få henne til å se at det ikke er verdt det.
For dere som maser og syter om hvorfor det ikke var noe særlig enkelt å skille seg før i tia eller hva enn det måtte være:
det er en pike som heter Nora som vil fortelle hennes historie for dere.
Sist endret av Joachimsen; 5. mars 2008 kl. 17:33.
Og gutter som stadig vekk klager over at jenter aldri sier det de mener.... Begynner å lure på om gutter gjør akkurat det samme jeg

Og trådstarter, lille venn, du er jo bare 18år! Det er ikke slik at du er gammel nok til å forstå hva det betyr å elske noen, nei, det er noe man lærer når man nærmer seg 50.

Dessuten finnes det en bråte med gode psykologer der ute som kan hjelpe deg med paranoia.
Men nå er jo litt paranoia normalt i alle tennåringsforhold (og ofte blandt eldre også) tillitt er noe som kommer etter noe år, når man er skikkelig inngarvet og man ikke alltid lenger husker å spørre hvordan dagen gikk med en gang partneren kommer inn døra, og du har timeplanen klistret i hodet slik at du aldri glemmer hvilken dag partneren gjør hva, og nøyaktig hvor mange øl som trengs før det er leggetid, eller hvor ofte man trenger å kjøpe toalettpapir.

Men når man bare er små tennåringsbarn (som de fleste av oss her inne) så vil man alltid ha problemer med å stole på partneren sin.
Og dersom man sliter skikkelig sitter man og fantaserer om hvem/hva/hvordan partneren er utro. Men, så er det jo ikke værre enn å prate om det - og ta tida til hjelp.

Finner du ut at partneren din er utro, så er det "baby bye bye!" - da er det jo ikke noe å samle på.

Men, jeg må ærlig inrømme at jeg syns det er litt rart med samlivsspørsmål ol. på et IT-forum, når det allerede kryr av sex og sammlivsforum der ute, og det ikke tar stort lenger enn 3minutter å lage deg en profil, om du skriver skikkelig sakte.
Sitat av GothQueen
Og gutter som stadig vekk klager over at jenter aldri sier det de mener.... Begynner å lure på om gutter gjør akkurat det samme jeg

Og trådstarter, lille venn, du er jo bare 18år! Det er ikke slik at du er gammel nok til å forstå hva det betyr å elske noen, nei, det er noe man lærer når man nærmer seg 50.

Dessuten finnes det en bråte med gode psykologer der ute som kan hjelpe deg med paranoia.
Men nå er jo litt paranoia normalt i alle tennåringsforhold (og ofte blandt eldre også) tillitt er noe som kommer etter noe år, når man er skikkelig inngarvet og man ikke alltid lenger husker å spørre hvordan dagen gikk med en gang partneren kommer inn døra, og du har timeplanen klistret i hodet slik at du aldri glemmer hvilken dag partneren gjør hva, og nøyaktig hvor mange øl som trengs før det er leggetid, eller hvor ofte man trenger å kjøpe toalettpapir.

Men når man bare er små tennåringsbarn (som de fleste av oss her inne) så vil man alltid ha problemer med å stole på partneren sin.
Og dersom man sliter skikkelig sitter man og fantaserer om hvem/hva/hvordan partneren er utro. Men, så er det jo ikke værre enn å prate om det - og ta tida til hjelp.

Finner du ut at partneren din er utro, så er det "baby bye bye!" - da er det jo ikke noe å samle på.

Men, jeg må ærlig inrømme at jeg syns det er litt rart med samlivsspørsmål ol. på et IT-forum, når det allerede kryr av sex og sammlivsforum der ute, og det ikke tar stort lenger enn 3minutter å lage deg en profil, om du skriver skikkelig sakte.
Vis hele sitatet...
Er så utrolig uenig med deg.

Jeg har hatt et par kjærester opp gjennom, og kjenner meg godt igjen i "paranoiaen" som beskrives. Det er vanskelig å stole på de fleste jenter. Men kjæresten jeg har no stoler jeg 110% på, hun kan gå på byn alene uten å gi meg klump i magen, hun kan sitte med en kompis å se film uten at jeg begynner å mase osv. Grunnen til dette er at det er såpass med tak i henne, hun viser så bra at det er meg hun vil ha, og hun er såpass prinsippfast at jeg er overbevist om at ikke noe skjer - og skulle det gjøre det hadde jeg fått vite det med en gang.

Man MÅ ikke kunne timeplanen til kjæresten i hodet for å stole på vedkommende slik du fremstiller det. Det du beskriver har ikke en dritt med tillit å gjøre engang, det eneste det handler om er kontroll. To vidt forskjellige ting.

Edit, de fleste samlivsforum er full kjerringer med sand i vaginaen. Dette forumet er mye gøyere
Sist endret av Elefanten; 5. mars 2008 kl. 17:41.
Elefanten:
Dersom kjæresten din hadde dratt til utlandet på skole/jobb og du ikke hadde fått sett henne på et år, hadde du likevel kunnet stole på at hun ikke gjorde noe som helst som du var litt skeptisk til?

Kanskje du er naiv. (men bare kanskje)
Sitat av GothQueen
Elefanten:
Dersom kjæresten din hadde dratt til utlandet på skole/jobb og du ikke hadde fått sett henne på et år, hadde du likevel kunnet stole på at hun ikke gjorde noe som helst som du var litt skeptisk til?

Kanskje du er naiv. (men bare kanskje)
Vis hele sitatet...
Jeg har som sagt vært i flere forhold før, og selvom jeg har vært fullt klar over at det har vært gjensidige følelser har jeg ikke kunnet følt meg trygg på samme måten før. Så naiv virker litt søkt, de fleste rundt meg ville nok heller kalle meg så til de grader paranoid =P

Dersom? Hun er i militæret atm, og nei, jeg har ikke noe problem med det.
Sitat av Joachimsen
For dere som maser og syter om hvorfor det ikke var noe særlig enkelt å skille seg før i tia eller hva enn det måtte være:
det er en pike som heter Nora som vil fortelle hennes historie for dere.
Vis hele sitatet...
Jeg vet ikke om jeg helt forsto hva du mente, men Ibsen var banebrytende i Et Dukkehjem, og det skapte enorm debatt at Nora kunne være så "egoistisk" at hun gikk fra Helmer. "Helmere" derimot, gikk fra konene sine rett som det var, uten at noen reagerte spesielt på det. Ibsen er og var fantastisk.
Sitat av GothQueen
Og trådstarter, lille venn, du er jo bare 18år! Det er ikke slik at du er gammel nok til å forstå hva det betyr å elske noen, nei, det er noe man lærer når man nærmer seg 50.
Vis hele sitatet...
Honestly; Jeg tror ikke å elske har noe med ALDER å gjøre. Ikke i det hele tatt. Dårlig attitude. Skjerpings!
Sist endret av mrscox; 5. mars 2008 kl. 20:53.
Sitat av DonTomaso
Jeg vet ikke om jeg helt forsto hva du mente, men Ibsen var banebrytende i Et Dukkehjem, og det skapte enorm debatt at Nora kunne være så "egoistisk" at hun gikk fra Helmer. "Helmere" derimot, gikk fra konene sine rett som det var, uten at noen reagerte spesielt på det. Ibsen er og var fantastisk.
Vis hele sitatet...
Sorry elendig formulering.

Poenget mitt var at det virket som om noen ikke hadde så mye peiling om hvordan kvinner hadde det før, så ville tipse om å lese/se Et Dukkehjem. For det er fremdeles (desverre) ofte like aktuellt i dag på noen områder.
Sitat av mrscox
Honestly; Jeg tror ikke å elske har noe med ALDER å gjøre. Ikke i det hele tatt. Dårlig attitude. Skjerpings!
Vis hele sitatet...
Nei, det har ikke noe med alder å gjøre.. Men det er alltid fjortis jentene som sier "JEG ELSKER DEG PEWSSSSIIIIZZZZZ!!!! <33333" Og så snakker de dritt om dem 2 min senere. Eller sier det til kjæresten og så går og kliner med en annen.

Så om du elsker noen går ikke på alder, men på om du har forstått hva ordet betyr. Det er akkurat som å hate.. Du hater f.eks ikke en person etter en krangel.

Men personlig er jeg veldig godtroende.. Kall meg naiv om du vil.. Men jeg gidder ikke sitte og bekymre meg.. Paranoia kommer man ingen vei med. Kan man ikke stole på den man er sammen med, er de ikke noe å spare på. Man skal føle seg trygg på de man er sammen med, hvis ikke så er det jo ingen vits å være sammen med dem. Kjærlighet er jo trygghet, er det ikke? Eller, det er en av mange ting det er..


Edit; brukte post 400 på å snakke om kjærlighet.. Blitt for bløthjerta..
Sist endret av Xasma; 5. mars 2008 kl. 22:26.
Trådstarter skriver bla. : ...Men det jeg skulle frem til var at, jenter / kvinner idag ikke kan stoles på når det gjelder samliv og forhold.

Det er feil, og det kan ikke sammenlignes. Du er en person. Du har tydligvis hatt et typisk forhold av den siden. Selv har jeg hatt et seriøst forhold til en gutt bare. Jeg følte og at jeg hadde problemer med å stole på han. NOEN av veninnene mine har hatt samme problemet. Uansett, ingen jenter/damer gutter/menn er 100% like angåendes den saken.

"Jeg synest jeg at gutter/menn ikke kan stoles på"

Det blir mye av det samme. Husk at alle vi jenter/kvinner ikke er like. Til slutt sier jeg meg meget enig med Xasma sin siste post! Kjenner meg igjen flere ganger. Beklager mye OT.
Sitat av [GC/Betater]
Trådstarter skriver bla. : ...Men det jeg skulle frem til var at, jenter / kvinner idag ikke kan stoles på når det gjelder samliv og forhold.

Det er feil, og det kan ikke sammenlignes. Du er en person. Du har tydligvis hatt et typisk forhold av den siden. Selv har jeg hatt et seriøst forhold til en gutt bare. Jeg følte og at jeg hadde problemer med å stole på han. NOEN av veninnene mine har hatt samme problemet. Uansett, ingen jenter/damer gutter/menn er 100% like angåendes den saken.

"Jeg synest jeg at gutter/menn ikke kan stoles på"

Det blir mye av det samme. Husk at alle vi jenter/kvinner ikke er like. Til slutt sier jeg meg meget enig med Xasma sin siste post! Kjenner meg igjen flere ganger. Beklager mye OT.
Vis hele sitatet...
Personlig ville jeg si at gutter er VÆRRE enn jenter til slikt. Bare se på hvor mange gutter som "player" jenter.. Ihvertfall på skolen min er det noe som skjer ofte. Noen jenter er utro, ja.. Men nå har det seg sånn at om ei jente kliner med 2-3 gutter på fest, så er hu hore. Men om en gutt gjør det samme, så er han jo bare rååå kul, eller hva? Man må se ting begge veier.
Xasma skrev bla.: ...om ei jente kliner med 2-3 gutter på fest, så er hu hore. Men om en gutt gjør det samme, så er han jo bare rååå kul, eller hva?

Korrekt! Mye av det samme her også. Om en jente har seg med et par gutter, blir hun stemplet hore. Om gutten gjør det samme, kan han kan skryte av det til alle kompisene sine. Har aldri hatt sansen for søppel som det der
Uansett, det finnes ingen fasit/ SSB , o.l ang. poenget til deg trådstarter. Ønsker deg lykke til, og håper dt ordner seg
det er bare å la være å gi dama en grunn til å være utro. om dama er utro uansett.. ja da var ikke forholdet noe å satse på uansett.

gothqueen: du er helt bak mål.
Sitat av styggen
gothqueen: du er helt bak mål.
Vis hele sitatet...
Bare fordi majoriteten av freakene her er uenige med meg - så betyr ikke det at jeg er bak mål Det betyr bare at jeg definerer ting på en annen måte enn dere.
Og ikke er redd for å si det - selv om jeg vet at jeg kommer til å få refs - fordi dere er uenige!
-Ta-Daaaa!
Trådstarter:

Hva mener du med ekte kjærlighet? Er det forrelskelsen? Første kyss? Første gang dere har sex? Følelsen av endelig å bo sammen?

Kjærlighet er etter mitt syn noe helt annet! For forrelskelsen går over, første kyss blir glemt ved første morgenkyss og du kjenner en hensidig møkkaånde. Etterhvert blir det mindre sex, og å bo sammen er bare rot, fordi hun alltid "rydder" xbox-spillene dine, uten å legge dem i coveret sitt.

Etter mitt syn, handler kjærlighet om holde ut! Bite i seg og ta vare på de gode stundene dere har! Få ting til å fungere, fra økonomisk- til fordeling av oppgaver hjemme. Egentlig kunne jeg personlig levd livet mitt med en mann, og jeg tror det hadde vært enklere :S

Når det er sagt, har jeg vært samboer med dama mi nå i 4 år, og vi har aldri hatt det så bra! Det er mange nedturer, og det er da jeg mener man må bite i seg. Være "enig".

Kvinnfolk er noe herk!
Trenger jo ikke være damas feil at du ikke stoler på henne. Har bevitnet endel forhold som har gått i vasken grunnet overbeskyttende og paranoide menn. Tillit er viktig i et forhold, men man må kunne se litt i seg selv også.
Det som er viktig er å forsøke å se objektivt på det faktiske "trusselbildet" og handle derretter. Om du vet at sjalusifølelsene kun er følelser og ikke noe du har en faktisk grunn til å ha så bør du være veldig varsom med å "kjefte" og gå aggressivt ut.

Når jeg er sjalu, men egentlig ikke har noen grunn til å være det, så tar jeg det bare opp med dama på en saklig og ydmyk måte. Sier jeg ikke kan noe for det, men pga det og det så føler jeg det og det. Det funker veldig bra, og istedenfor at jenta havner på defansiven (slik de som regel gjør om du kommer for hardt ut med kjefting og frustrasjon) så forklarer hun meg hvorfor jeg ikke har noe å frykte. Ting jeg egentlig vet fra før - men trust me, det gjør underverker.
Føler man sjalusi og paranoia, så er det fordi man tenker at partneren man har (kjæresten sin) er for god for deg. (okey, kanskje ikke bare det.)

Til hyys;
neh, er uenig i stort sett alt du sier. Jeg mener at kjærlighet er grunnen for at du biter i det sure eplet når dama de rydder bort xbox spillene, og ikke, som du sier, at det å bite i det sure eplet er virkelig kjærlighet.

Til STOREida;
Du er helt på bærtur, hvem tror du det er som har frontet store deler av kvinnefrigjørelsen ? I would take a wild shot in the dark and say...... media. Og du kan ikke si at man blir like lite påvirket av utroskap på tv som f.eks ran av eldre damer, det får meg nesten til å lè.

Til Nichotin;
Hvorfor har vi egentlig kjærlighet da ? Når vi, ifølge deg (om jeg tolket posten din korrekt), er "skapt" til å være polygamister, hva er det vi føler når vi treffer den spesielle personen som ikke vil forlate hodet ditt uansett hva du gjør, og som får deg til å holde ut ting som du normalt aldri hadde akseptert ? Hva er det som får deg til å gå tilbake ?

Jeg mener kjærlighet er en underliggende og grunnleggende følelse vi alle har, om det enten er for kjæresten sin, mamma, pappa, bikkja eller katta, så er det uansett noe vi alle har, for å binde oss til ting, eller kanskje mer nøyaktig, medmennesker.
Sitat av SalkiN
Til STOREida;
Du er helt på bærtur, hvem tror du det er som har frontet store deler av kvinnefrigjørelsen ? I would take a wild shot in the dark and say...... media. Og du kan ikke si at man blir like lite påvirket av utroskap på tv som f.eks ran av eldre damer, det får meg nesten til å lè.
Vis hele sitatet...
Hvordan er jeg på bærtur egentlig, når jeg ikke har sagt noe mot media? Jeg sa at underholdningen har blitt endret, at folk blir påvirket, men at ikke alle automatisk gjør ting _bare_ fordi de har sett det på tv. Hvis du leser alle postene vil du nok se at det er andre som er mer imot media sitt fokus på utroskap via kjerringseriene.

Jeg sa ikke at man blir like lite påvirket, det var din tolking av kommentaren. Det var ment som en sterk overdrivelse for å bemerke at ikke alle blir påvirket. Det at du virkelig tolket det helt seriøst får MEG til å le.

Må faktisk si meg enig med hyys, det at man takler irriterende trekk og dårlige stunder med kjæresten er et tegn på ekte kjærlighet. (med mindre grunnen til at man takler det er økonomisk/sosial trygghet etc). At man fortsetter å elske noen selv etter man har funnet feil, er et godt tegn
Etter å ha lest denne tråden føler jeg meg ekstremt voksen og heldig. Det blir flaut når gutter (og jenter), hvor jenna jameson på dataen er nærmeste damekontakt de har, uttaler seg om hvordan forhold fungerer.

Finner du ut at partneren din er utro, så er det "baby bye bye!" - da er det jo ikke noe å samle på.
Vis hele sitatet...
Tror du det er så enkelt? Om du virkelig elsker personen som dreit seg ut da? Livet er ikke helt identisk med Days of our Lifes!

Gothqueen, du mener også at man må være over femti og vært i et forhold som har vart i mange år før man kan vite hva å elske betyr?

Jeg er nitten år, er i et seriøst forhold som hittil har vart i seks måneder, og sier jevnlig til kjæresten min at jeg elsker henne. Og jeg mener det virkelig. Hun var nettopp på ferie i utlandet i to måneder, noe som gikk helt fint. Ikke alle som sprer beina med en gang man er out of sight av kjæresten sin.

Til det som er nevnt før; tillit er alfa og omega i et forhold.
Sitat av Lootfisk
Etter å ha lest denne tråden føler jeg meg ekstremt voksen og heldig. Det blir flaut når gutter (og jenter), hvor jenna jameson på dataen er nærmeste damekontakt de har, uttaler seg om hvordan forhold fungerer.


Tror du det er så enkelt? Om du virkelig elsker personen som dreit seg ut da? Livet er ikke helt identisk med Days of our Lifes!

Gothqueen, du mener også at man må være over femti og vært i et forhold som har vart i mange år før man kan vite hva å elske betyr?

Jeg er nitten år, er i et seriøst forhold som hittil har vart i seks måneder, og sier jevnlig til kjæresten min at jeg elsker henne. Og jeg mener det virkelig. Hun var nettopp på ferie i utlandet i to måneder, noe som gikk helt fint. Ikke alle som sprer beina med en gang man er out of sight av kjæresten sin.

Til det som er nevnt før; tillit er alfa og omega i et forhold.
Vis hele sitatet...
Jeg mener at om man er 19 år, og har vært sammen med en dame i 4 måneder (6-2 da hun var bortreist) bør man heller holde seg for god til å kommentere noe som helst!

Det er jo ganske innlysende at dere ikke har rodd langt på fjorden, om dere bare har vært sammen så lite!

Så for å si det slik: Jeg garanterer deg en annen oppfatning når dere har vært sammen noen år.

Edit: Du kan kanskje si noe om kjærlighetsfølelsen du har, og forrelskelsen, men du kan neppe ha noe glupt å komme med når man snakker forhold!
Sist endret av hyys; 9. mars 2008 kl. 00:46.
Sitat av STOREida
Underholdningen har endret seg ja, men selv om du ser på tv at noen er utro betyr det jo ikke at du selv drar på byen og er utro etterpå. På samme måte hvis noen på tv raner ei gammel dame, så stikker du jo ikke ut og gjør det samme.
Vis hele sitatet...
Det er her jeg mener du er ute for å plukke bær.

Du tok vist ikke mitt poeng når jeg sa at media kanskje er den største aktøren for kvinnefrigjørelsen. Jeg sier dette fordi du påstår at
selv om du ser på tv at noen er utro betyr det jo ikke at du selv drar på byen og er utro etterpå.
Vis hele sitatet...
Nei, kanskje ikke etter en episode av Desperate Housewives, men etter en del år, der den kvinnelige frigjøringsrevolusjonen (nå drar jeg det veeeldig langt) er blitt tv-sendt i form av "damer kan være like store svin som menn når det kommer til sex, drikking og oppførsel" ... "damer kan være like selvstendig som menn" ... "damer er like sterke som menn" osv, så sier jo dette seg selv at flere 10-talls generasjoner med jenter/damer/kvinner har blitt påvirket, og sett sin frihet bli større igjennom tv og media generelt.

Vi kan også bare kalle dette for sosial utvikling.

Om "det er greit å rane gamle damer" hadde blitt frontet like sterkt i media som kvinnefrigjørelse har blitt, så skal du ikke se bort ifra at det var ganske så utbredt at vi ranet eldre mennesker, såklart, sett bort fra at det er en smule mer ulovlig enn friere kvinner. Men du skjønner hva jeg mener, noen 10-år med mediapåvirkning, så blir man, om man vil eller ikke, nettopp påvirket.