Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  29 19688
Jeg har bare navnet. Vet han var hardt på heroinkjøret.

Har ikke noe lyst å kontakte familie/venner (som jeg ikke kjenner) for å spørre om en person er død..
Søk i skattelistene. Personen blir fjernet derifra ved dødsfall.
Freak
Susa's Avatar
Trådstarter
Han har nok ikke vært død lenge nok (hvis han virkelig er død da..) Han står i skattelistene, også for 2011. Men jeg tror ikke han døde før i starten av 2012..

En annen jeg kjenner som jeg vet er død, står i skattelistene for de årene han levde, men mangler i årene etter sin død.
Sitat av Susanna Vis innlegg
Jeg har bare navnet. Vet han var hardt på heroinkjøret.

Har ikke noe lyst å kontakte familie/venner (som jeg ikke kjenner) for å spørre om en person er død..
Vis hele sitatet...
http://en.wikipedia.org/wiki/Social_...ring_(security)

Hvorfor spørre om han er død, hva med: "Hei, jeg er en gammel veninne av XXXX, og lurte på om du hadde tlf hans". Hvis han er død, får du nok vite det da..
Ring til familien og spør etter nummeret hans, lat som at du ikke har en anelse om at personen er død.
Freak
Susa's Avatar
Trådstarter
Jeg kunne selvsagt gjort det. Har googlet meg frem til navn på både mor, far og søsken. Men har ikke så veldig lyst å plage dem med det egentlig...
Ikke ring familien, spør en venn istedet.
Se om personen kan ha vær aktiv på sosiale mediaer?
Freak
Susa's Avatar
Trådstarter
Sitat av Mkvarner Vis innlegg
Se om personen kan ha vær aktiv på sosiale mediaer?
Vis hele sitatet...
Han har ikke vært aktiv på facebook siden starten av 2012. I en enslig kommentar under et bilde av ham er det en som uttrykker hvor mye hun savner han, men ellers er der ingen ting. Jeg sendte en venneforespørsel som jeg ikke har fått svar på. Har også lett etter minnesider/minnevideoer og sånt som folk gjerne legger ut på nettet uten å finne noen, men jeg tror egentlig ikke han hadde så mange rundt seg som kunne tenkes å lage sånt heller.

Grunnen til at jeg tror han kan være død er at vi har hatt litt kontakt på msn gjennom mange år og plutselig forsvant han. Siste gang jeg snakket med ham ventet han på rehab, hadde fått lurt til seg en del penger og skulle feste hardt de siste ukene før han ble innlagt...

Det ser ikke ut til at han har noen adresse eller telefon mer heller. Men alt sånt kan jo ha flere forklaringer for en som levde det livet han levde da..

Det finnes ikke et register over alle dødsfall i Norge altså? Så irriterende!
http://www.obit.no/public_annonse.jsp
Har ikke prøvd den, men er vel verdt et forsøk.
Ca alder og hvor i landet? Mange som kjenner en, som igjen kjenner en annen på freak som kanskje kan gi deg et svar. Om ikke vedkommende bodde i en av de større byene, der sprekker det vell en junkie eller to om dagen.
Sist endret av UngarEffect; 4. januar 2013 kl. 02:53.
Freak
Susa's Avatar
Trådstarter
Sitat av Ketenna Vis innlegg
http://www.obit.no/public_annonse.jsp
Har ikke prøvd den, men er vel verdt et forsøk.
Vis hele sitatet...
Takk. Får ikke noe treff der da. Men dødsannonser er vel avhengig av at en av de pårørende setter inn en, og det er det vel ikke alle som gjør..

Prøvde å søke på en annen som jeg vet er død og fikk ikke treff på ham heller.

Sitat av UngarEffect Vis innlegg
Ca alder og hvor i landet? Mange som kjenner en, som igjen kjenner en annen på freak som kanskje kan gi deg et svar. Om ikke vedkommende bodde i en av de større byene, der sprekker det vell en junkie eller to om dagen.
Vis hele sitatet...
Bodde i Oslo, så det går jo med noen her som du sier..

Men synes ikke jeg kan identifisere fyren her heller. Tenk om det skulle vise seg at han ikke er død.
Synes bare du skal ringe familien. Da slipper du å lure og er han virkelig død så kan du jo fortelle dem at du ikke var en del av miljøet hans og dere hadde kontakt jevnlig. Gjør sikkert godt for mor hans å høre at han ikke bare var en knarker men også et menneske.
høres ut som han sitter i fengsel for min del, første jeg tenkte hvertfall.
Freak
Susa's Avatar
Trådstarter
Sitat av lookster Vis innlegg
høres ut som han sitter i fengsel for min del, første jeg tenkte hvertfall.
Vis hele sitatet...
Det er jo en mulighet. Men det finnes vel ikke noe register over fengselsfugler heller, antar jeg..

Jeg kommer til å ringe noen til slutt, dersom ikke løsningen dukker opp av seg selv.
Sitat av Susanna Vis innlegg
Takk. Får ikke noe treff der da. Men dødsannonser er vel avhengig av at en av de pårørende setter inn en, og det er det vel ikke alle som gjør..

Prøvde å søke på en annen som jeg vet er død og fikk ikke treff på ham heller.



Bodde i Oslo, så det går jo med noen her som du sier..

Men synes ikke jeg kan identifisere fyren her heller. Tenk om det skulle vise seg at han ikke er død.
Vis hele sitatet...
Nå sitter jeg på mobil, og får derfor ikke sjekket hva som faktisk står her, men kanskje du kan finne noe hos Oslo Byfogdembete?
Sjekk på; Gravferdsetaten i Oslo kommune.
Evnt andre plasser han kan være gravlagt.
Chatta med ei dame for noen år siden. Hun hadde snakket om å ta livet sitt, og når hun sluttet å komme online hadde jeg mine mistanker. Hun var medlem på ei datingside, og så at hun hadde sluttet å logge seg inn der. Så desverre også en kommentar på gjesteboka hennes som indikerte at hun hadde valgt å forlate denne verden. Søkte også på henne på de siste skattelistene for 2011. Der var hun ikke lista, og det er jo også en sterk indikasjon på at hun er død.
▼ ... over en uke senere ... ▼
Freak
Susa's Avatar
Trådstarter
Får vel følge opp denne.

Nå har jeg tatt mot til meg og sendte en melding på facebook til en av de som hadde kommentert under noen bilder hos ham. Og han er død, ja.

Synes det fremdeles er rart det ikke finnes en oversikt over alle dødsfall i kommunen/fylket/landet.
Prøv denne. Velg fylke først, og deretter navn.
En kredittsjekk vil avdekke om personen er avgått med døden!
Sitat av penol Vis innlegg
En kredittsjekk vil avdekke om personen er avgått med døden!
Vis hele sitatet...
Men hvem som helst kan vel ikke foreta en kredittsjekk av en annen person?
Søk gjennom dødsannonsene i Aftenposten!
Kanksje du finner noe der!

Eller så er jo face, ganske greit, sikkert noen vennene hans om er villig til å svare deg

Håper det går bra med kompisen din, lykke til !
Sitat av 1onlife Vis innlegg
Søk gjennom dødsannonsene i Aftenposten!
Kanksje du finner noe der!

Eller så er jo face, ganske greit, sikkert noen vennene hans om er villig til å svare deg

Håper det går bra med kompisen din, lykke til !
Vis hele sitatet...
Uh.. Sjekk siste posten fra Susanna på førstesiden igjen.
▼ ... mange måneder senere ... ▼
av ren nysjerrighet, hva fant du ut?
Ring Politiet. De har tilgang på folkeregisteret
Sitat av Gargoyle Vis innlegg
Ring Politiet. De har tilgang på folkeregisteret
Vis hele sitatet...
Sitat av cold Z Vis innlegg
av ren nysjerrighet, hva fant du ut?
Vis hele sitatet...
Er det ingen som leser at han har funnet ut at vedkommende har avgått med døden?
Sitat av cold Z Vis innlegg
av ren nysjerrighet, hva fant du ut?
Vis hele sitatet...
Les førstesiden på nytt.


Sitat av Gargoyle Vis innlegg
Ring Politiet. De har tilgang på folkeregisteret
Vis hele sitatet...
Les førstesiden på nytt.


------------

Sitat av Susanna Vis innlegg
Får vel følge opp denne.

Nå har jeg tatt mot til meg og sendte en melding på facebook til en av de som hadde kommentert under noen bilder hos ham. Og han er død, ja.

Synes det fremdeles er rart det ikke finnes en oversikt over alle dødsfall i kommunen/fylket/landet.
Vis hele sitatet...
Sånn ellers, hvis man kjenner noen som jobber på sykehus, går det ann å spørre vedkommende om h*n kan søke personen opp i journalsystemet. Når en pasient er død dukker det opp "Navn Navnesen er død (dato)", hvertfall i DIPS, men det er heller få som er villig til å risikere autorisasjonen sin for noe slikt.
▼ ... flere år senere ... ▼
Sitat av Fuzzybossen Vis innlegg
Prøv denne. Velg fylke først, og deretter navn.
Vis hele sitatet...
Tusen hjertlig takk!!! Har leita etter informasjon om hvor to avdøde er gravlagt i årevis og endelig fikk jeg svar! Awesomecakes!!