Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  12 1495
Ja, jeg har en server jeg bruker til egne hjemmesider, minecraft og litt diverse andre ting, men jeg merker at jeg har mye ubrukt nettlinje og datakraft igjen. Derfor fant jeg ut at jeg vil gi ut gratis wordpress sider til ungdoms bedrifter!

Jeg tildeler deg ett område av min server, en database og det du ellers trenger. Du kjøper selv domene og peker mot din del av mitt domene. Enkelt og greit. Det eneste du da betaler for nettstedet er en drøy 100lapp for domenet.

Noen som kunne tenke seg dette?
Kontakt meg gjerne.
Missforstår jeg eller er det nettsider du snakker om? I såfall så kunne min ungdomsbedrift vært interesert
Sitat av whaeck Vis innlegg
Missforstår jeg eller er det nettsider du snakker om? I såfall så kunne min ungdomsbedrift vært interesert
Vis hele sitatet...
det er ikke websider han gir bort, men en plass og hoste den ifra.
Hvorfor i all verden skal folk gå for et lugubert hobbyprosjekt i noens kjellerstue når et webhotell i et ordentlig datasenter, fra en ordentlig leverandør, som gir deg backup, oppetidsgaranti og bedre tilkobling til nett koster mindre enn et par brusflasker pr måned?
Sitat av moridin Vis innlegg
Hvorfor i all verden skal folk gå for et lugubert hobbyprosjekt i noens kjellerstue når et webhotell i et ordentlig datasenter, fra en ordentlig leverandør, som gir deg backup, oppetidsgaranti og bedre tilkobling til nett koster mindre enn et par brusflasker pr måned?
Vis hele sitatet...
Da beklager jeg så meget for at jeg ville være litt snill da. Mensen i dag eller?
Lugubert? Kjellerstue? Du tar nok feil.
Sitat av moridin Vis innlegg
Hvorfor i all verden skal folk gå for et lugubert hobbyprosjekt i noens kjellerstue når et webhotell i et ordentlig datasenter, fra en ordentlig leverandør, som gir deg backup, oppetidsgaranti og bedre tilkobling til nett koster mindre enn et par brusflasker pr måned?
Vis hele sitatet...
Det er nok flere som synes at å bruke penger på hosting kan være dyre penger, selvom ikke det er mer enn priser av 2 brusflasker.
Folk prioriterer forskjellig.

Synes selv det er bra at folk tilbyr dette!
Ikke det at jeg er intresert i det heletatt (servere har jeg nok av)
Men hva maskinvare/linje er det det snakkes om her?
Syns tilbudet er flott jeg.
At du ikke tilbyr 24/7 support og alt slikt, tror jeg de fleste skjønner.

Julestemning er toppers!
Sitat av wtf1337 Vis innlegg
Ikke det at jeg er intresert i det heletatt (servere har jeg nok av)
Men hva maskinvare/linje er det det snakkes om her?
Vis hele sitatet...
http://freak.no/forum/showthread.php?t=236958

+ en bakup server alt synkroniseres til, i tilfelle maskinen dør. Da tar den andre serveren over alt sammen.

Sitat av yellowpillow Vis innlegg
Syns tilbudet er flott jeg.
At du ikke tilbyr 24/7 support og alt slikt, tror jeg de fleste skjønner.

Julestemning er toppers!
Vis hele sitatet...
Jeg mener ikke at jeg er noe proff web host i det hele tatt, men jeg liker å holde på med dette, og da må jo gratis host til UB være genialt?

Takk for en positiv tilbakemelding hvertfall, i forhold til visse andre som bare er ute etter å bryte ned andre.
Det der er vel hovedmaskinen? isåfall 2x skjermkort i en server...
Nvm. leste ikke hele tråden.
Sist endret av wtf1337; 6. desember 2012 kl. 21:36.
Om dere (som mulige kunder) har noen som helst planer om å ha A) data dere bryr dere om B) data dere ikke vil at andre skal ha innsyn i C) sensitiv data, hostet på maskinen så ville jeg tenkt om igjen, og heller betalt de knappe 29,- kronene man må ut med for å få seg en ordentlig host i et datasenter som moridin nevner.

Selv om trådstarter mener godt og det sikkert virker som et godt tilbud (for de av oss som ikke vet bedre) ville jeg heller gått for et sikkert hosting-tilbud hos en kjent tilbyder med backup, redundans, sikker lokasjon, god support og garantert 99.9% oppetid.
Sist endret av flexd; 6. desember 2012 kl. 21:48.
folkens, det er ungdomsbedrifter han snakker om.. dere veit, selskapsformen som er spesifikt laget for VGS-elever og som oppløses automatisk når skoleåret slutter...

De har verken A) data de bryr seg om B) data de vil at andre ikke skal ha innsyn i eller C) sensitive data. De har heller ikke penger og vet veldig lite om hvordan hosting fungerer.

Dette er et bra tilbud for dem.. særlig hvis trådstarter faktisk gidder å forklare dem hva et domene er og hjelpe dem igang.. for seriøst, hvor mange hosting firmaer er villige til å sette av timene som trengs for å forklare en 16-åring hvordan verden fungerer?

.. så, trådstarter: Kred.
Sist endret av DumDiDum; 6. desember 2012 kl. 23:41.
Sitat av DumDiDum Vis innlegg
folkens, det er ungdomsbedrifter han snakker om.. dere veit, selskapsformen som er spesifikt laget for VGS-elever og som oppløses automatisk når skoleåret slutter...

De har verken A) data de bryr seg om B) data de vil at andre ikke skal ha innsyn i eller C) sensitive data. De har heller ikke penger og vet veldig lite om hvordan hosting fungerer.

Dette er et bra tilbud for dem.. særlig hvis trådstarter faktisk gidder å forklare dem hva et domene er og hjelpe dem igang.. for seriøst, hvor mange hosting firmaer er villige til å sette av timene som trengs for å forklare en 16-åring hvordan verden fungerer?

.. så, trådstarter: Kred.
Vis hele sitatet...

Takk, endelig noen som ser min side av saken også.
Jeg gjør jo dette mye for å lære mer innen temaet selv.

Kan legge til at jeg setter opp wordpress for deg hvis det trengs.