Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  6 1827
Hei!

Har en pose med kalium nitrat (ca. 4kg) som jeg ikke har bruk for lenger da interessen for sånt forsvant for lenge siden.
Hva er normal prosedyre i slike saker? Kan jo ikke bare putte det i søppla.

Dynga har jo slått meg, men hvis det er andre steder som er dedikert til slikt hadde det vært fint å vite.
Selg det eller gi det bort til en annen freak?
Brannvesenet tar mot spesialavfall.
Valgfri brukertittel
Nygaard's Avatar
Tjah. Om du ikke vil ta deg bryet med å gi vekk/selge kan du jo saktens gjødsle med det. Gitt at du har noe å gjødsle, naturligvis. Alternativt kan du alltids kaste det på sjøen eller i en elv med litt størrelse. Eutrofiering av vann er ikke noen høydare, men med fire kg skulle du ikke trenge allverdens vannmengder før effekten er forsvinnende liten.
Sitat av Nygaard Vis innlegg
Tjah. Om du ikke vil ta deg bryet med å gi vekk/selge kan du jo saktens gjødsle med det. Gitt at du har noe å gjødsle, naturligvis. Alternativt kan du alltids kaste det på sjøen eller i en elv med litt størrelse. Eutrofiering av vann er ikke noen høydare, men med fire kg skulle du ikke trenge allverdens vannmengder før effekten er forsvinnende liten.
Vis hele sitatet...
Hmm, har en plett hage som litt av og på får omsorg.
Det med vann er jo ikke dumt i seg selv, men kan nok virke en smule mistenkelig for en eventuell forbipasserende.
Jeg hadde tømt det i avløpet, evt ute. Så lite av et såpass lite miljøskadelig stoff vil ikke gjøre noe nevneverdig skade.
Reinert med beine !
griped's Avatar
eller bland det tørt med et par kilo sukker og sett fyr på det