Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  5761 1402169
var ikke aprilspøk!
Harabo's Avatar
Sitat av noy Vis innlegg
Hvordan veit du at det blir forvaring
Vis hele sitatet...
Det er ganske openlyst. Men dette får vi vel vite nå om ett kvarter?
Sitat av Harabo Vis innlegg
Det er ganske openlyst. Men dette får vi vel vite nå om ett kvarter?
Vis hele sitatet...
Nei, vi får ikke vite noe om forvaringen nå. Er vel varetektsfengslingen det er informasjon om
http://media.aftenposten.no/archive/01516/_SCC-AIPub_A-l_pet_1516127x.jpg
Sitat av Voreah Vis innlegg
Hvordan veit dere at han blir frikjent? Fordi Stoltenberg og AP suger?

Av alle mennesker med fare for gjentakelse som har blitt dømt i Norge, så troner han vel på toppen?
Vis hele sitatet...
So? Det var ikke konkret svar på spørsmålet mitt. Spydigheter biter ikke på meg. Hvordan veit du det blir forvaring? Er du dommeren?
Sitat av Voreah Vis innlegg
Ikke kom med slike idiotiske poster. 21 år forvaring betyr ikke 21 år i fengsel. Han kan i praksis ende opp med 70 år i fengsel for så å dø av alderdom der. Hvor mange år vil du at han skal bli dømt til? 1000 år?
Vis hele sitatet...
Var F ikke meningen å være idiotisk. Men med tanke på hvor mange han har tatt livet av, så satt jeg det i perspektiv med at, den strengeste straffen er 21 år. Som da blir kun 3mnd fengsel per drepe person. Han får jo sikkert mer, men nå i førsteomgang, så er det jo bare 1 år.

Du viste hva jeg mente, så hvis du bare skal lage en diskusjon, så ikke kommentere da.

Han får 99% sikkert aldri komme ut av fengselet, at han kommer til å dø av alderdom, eller noen andre i fengselet "plutselig" dunker borti han med en kniv midt i hode, så han dør da.

Han burde sove på glattcelle med kun vann og brød. Luftes max 20 min hver dag. Sitte der inni mørket, med ingenting, som han kan ta sitt eget liv med da.

så kan vi gi han ett tau, eller noe annet, etter 3 år, så fikser han resten selv.

Så en på Discovery Channel, så var på glasscelle. Han spiste på sin egen arm, å bet seg inn i hovedpulsåren, å så blødde han ihjel.

Ja Voreah, 1000 år.
Sist endret av IphoneFreak; 25. juli 2011 kl. 15:03.
Sitat av Harabo Vis innlegg
Det er ganske openlyst. Men dette får vi vel vite nå om ett kvarter?
Vis hele sitatet...
Nei, etter hva jeg har forstått får vi ikke vite det før etter en rettsak. Når det en gang het sikring mente jeg faktisk påtalemyndighetene måtte begjære om det, men jeg kan ta feil.
Kan noen fortelle meg kjapp og kort hva marxisme er? har prøvd og lese på nette men kommer ikke helt fram, har gjort mine konklusjoner om hva det er så vil bare vite om jeg har skjønnt riktig
var ikke aprilspøk!
Harabo's Avatar
Sitat av IphoneFreak Vis innlegg
Så en på Discovery Channel, så var på glasscelle. Han spiste på sin egen arm, å bet seg inn i hovedpulsåren, å så blødde han ihjel.

Ja Voreah, 1000 år.
Vis hele sitatet...
Det er bare uhumant, og ikke sånn vi ønsker og være i norge.

Er ikke vits i og synke like laft som andre, da norge alt har ett godt system for dette.
Fra funding-delen av manifestet:
Be creative
You can also attempt to get funding from financially privileged sympathisers in your
country. Present related projects (a book project or your plan to create a youth
movement related to Cultural Conservatism, anti-Jihad movement). Create a business
plan. Be very clear about your non-violent means while at the same time sending the
necessary signals.
Vis hele sitatet...
I innleggene på document.no snakker han mye om å skaffe funding til en document.no-trykksak. Han sier der også at han har snakket med Trygve Hegnar. (Virker som jug) Altså, det kan virke som om han brukte den strategien i sammenheng med document.no.
Han ser hverken spesielt tynn eller muskuløs ut, håper politiet tar blodprøver av ham for å finne ut om han løy om dopingbruken.
Skal prøve å skrive dette uten å tråkke på noen tær.

Er det andre enn meg som ikke kjøper karakteristikken media, og ikke minst ABB selv, prøver å selge oss av ABB?

De skal ha han til å være smart, artikulert, og skremmende dyktig til å planlegge. Det er det samme bildet han prøver å tegne av seg selv i manifestet sitt.

Jeg har lest 60% av manifestet og hoppet over alt han har copy-pastet, eller paraphrased fra andre (noe som tilsvarer langt over halvparten). Det kommer ikke frem noe revolusjonerende ifht. ideologi, idealer, intensjoner eller prinsipper i manifestet -- det er det samme oppgulpet som er kjent for de fleste høyre-ekstremister.

Det nye er det som står om ABB og hans oppdrag. For meg virker det innlysende hvorfor denne mannen har et enormt behov for å forklare sine handlinger. Om han var drevet av sine foraktilige idealer hvorfor bruker han så mye tid på å portrettere seg selv? Ta seg tid til å photoshoppe bilder, og laste opp fotograf-bilder av seg selv til facebook?

Han fremstår selvgod og innbilsk, som en person med et enormt behov for forhøye seg selv og ha kontroll over andre.

I youtube-videon han har lagt ut er det heroisk musikk og riddere før bilde montasjen av ABB. Det virker som et forsøk på selv-dramatisering hvor han prøver å opphøye seg selv, og fremstå som en moderne frelser.

Han har dannet sitt eget selvbilde og prøver å rettferdiggjøre handlingene sine med at de er heroiske og nødvendige.


I manifestet skriver han at han har brukt to (tre?) år på å skrive dokumentet. På bakgrunn av hvor dårlig skrevet det er tviler jeg på at han er så opptatt av de idealer og intensjoner som han vil vi skal tro han er, men at han prøver å danne et motiv for handlingene og å fremstå som langt mer intelligent og fremsynt enn han egentlig er.

Media spiller en svært viktig rolle for han, og nå får han nok en sjangse til å vise hvor brilliant og mektig han er.

At han har planlagt dette i ni år har jeg vanskelig for å tro. Det er langt mer sannsynlig at det er et tilfeldig hendelseforløp og en rekke mulighethet som har følgt som har ført opp til denne dramatiske hendelsen, og ut i fra dette har han dannet en virkelighetsforståelse som kan forklare alt som har skjedd.
Nå begynner det å skje ting her!
http://live.vgtv.no/?eventId=44
Sitat av Voreah Vis innlegg
Ikke kom med slike idiotiske poster. 21 år forvaring betyr ikke 21 år i fengsel. Han kan i praksis ende opp med 70 år i fengsel for så å dø av alderdom der. Hvor mange år vil du at han skal bli dømt til? 1000 år?
Vis hele sitatet...
Sitat av downing Vis innlegg
Ville vært passende. Skulle vært mulig å opprettet en siktelse for hvert drap og akkumulert straff.
Vis hele sitatet...
Jeg syns det blir for urealistisk å dømme folk til 1000 års fengsel. Selv er jeg tilhenger at folk får muligheten til å komme ut igjen i samfunnet etter soning.
Helt uenig - jeg tror helt klart han kan ha planlagt dette lenge. I den betydningen at å tenke gjennom noe er første delen av planleggingen.

Skal ikke se bort i fra at han faktisk har møtt noen i England og, men da kan det godt være noe helt annet som skjedde - selv om han tror det er et nettverk i dag.

Det er sånne ting som avgjør om han blir regnet som tilregnelig eller ikke - uansett får han livsvarig forvaring. Uansett om han er tilregnelig eller ikke, så vil dette være for å beskytte allmennheten - det er det dekning for i lovverket.
Sitat av mrleiok Vis innlegg
Skal prøve å skrive dette uten å tråkke på noen tær.

Er det andre enn meg som ikke kjøper karakteristikken media, og ikke minst ABB selv, prøver å selge oss av ABB?

De skal ha han til å være smart, artikulert, og skremmende dyktig til å planlegge. Det er det samme bildet han prøver å tegne av seg selv i manifestet sitt.

Jeg har lest 60% av manifestet og hoppet over alt han har copy-pastet, eller paraphrased fra andre (noe som tilsvarer langt over halvparten). Det kommer ikke frem noe revolusjonerende ifht. ideologi, idealer, intensjoner eller prinsipper i manifestet -- det er det samme oppgulpet som er kjent for de fleste høyre-ekstremister.

Det nye er det som står om ABB og hans oppdrag. For meg virker det innlysende hvorfor denne mannen har et enormt behov for å forklare sine handlinger. Om han var drevet av sine foraktilige idealer hvorfor bruker han så mye tid på å portrettere seg selv? Ta seg tid til å photoshoppe bilder, og laste opp fotograf-bilder av seg selv til facebook?

Han fremstår selvgod og innbilsk, som en person med et enormt behov for forhøye seg selv og ha kontroll over andre.

I youtube-videon han har lagt ut er det heroisk musikk og riddere før bilde montasjen av ABB. Det virker som et forsøk på selv-dramatisering hvor han prøver å opphøye seg selv, og fremstå som en moderne frelser.

Han har dannet sitt eget selvbilde og prøver å rettferdiggjøre handlingene sine med at de er heroiske og nødvendige.


I manifestet skriver han at han har brukt to (tre?) år på å skrive dokumentet. På bakgrunn av hvor dårlig skrevet det er tviler jeg på at han er så opptatt av de idealer og intensjoner som han vil vi skal tro han er, men at han prøver å danne et motiv for handlingene og å fremstå som langt mer intelligent og fremsynt enn han egentlig er.

Media spiller en svært viktig rolle for han, og nå får han nok en sjangse til å vise hvor brilliant og mektig han er.

At han har planlagt dette i ni år har jeg vanskelig for å tro. Det er langt mer sannsynlig at det er et tilfeldig hendelseforløp og en rekke mulighethet som har følgt som har ført opp til denne dramatiske hendelsen, og ut i fra dette har han dannet en virkelighetsforståelse som kan forklare alt som har skjedd.
Vis hele sitatet...
Øh, vil bare opplyse om at du ikke har tråkket på mine tær i hvert fall og jeg håper ikke jeg tråkker på dine nå heller, når jeg spør om dette er noe uvanlig? Jeg mener - hvor mange skytemassakre/terrorhandlinger er det som ikke legger ut video eller manifester av seg selv
Sitat av Kamrud Vis innlegg
Jeg syns det blir for urealistisk å dømme folk til 1000 års fengsel. Selv er jeg tilhenger at folk får muligheten til å komme ut igjen i samfunnet etter soning.
Vis hele sitatet...
Syns du Breivik skal få muligheten til å komme ut i samfunnet etter å ha revet den samme muligheten fra nesten 100 barn og unge? Nei, hold han inne. Det eneste som er bittert er at det koster oss penger å ha han i fengsel.
Sitat av noy Vis innlegg
So? Det var ikke konkret svar på spørsmålet mitt. Spydigheter biter ikke på meg. Hvordan veit du det blir forvaring? Er du dommeren?
Vis hele sitatet...
Jeg svarte ganske tydelig, og jeg var ikke noe mer spydig enn deg. Ingen "vet" noe, men ifølge deg så kommer han garantert til å slippe "for billig unna". Hvordan vet du dette? Hvordan vet du at han ikke blir dømt til forvaring? Det er ikke vits å hetse myndighetene for å gi han en mild straff, når han sannsynligvis vil få den strengeste vi har. Ingenting skulle tyde på noe annet, og du prøver åpenbart bare å legge skyld på myndighetene. Jeg ga også ganske tydelig svar på hva jeg mente om faren for gjentakelse.
var ikke aprilspøk!
Harabo's Avatar
@mrleiok Bra at du kommer med ett slikt syn på saken, etter og ha lest dette vil jeg nokk få ett litt annet syn på saken. Men jeg trur fortsatt att fyren er ganske smart, og da gjerne over normalen.
mrleiok: Veldig bra innlegg. Veldig enig i deg. Karakteristikken av denne personen kan sammenlignes mye med en person som har narsissistisk personlighetsforstyrrelse.

Narsissistisk personlighetsforstyrrelse er en diagnose som har visse fellestrekk med psykopati....

...
Skam er den følelsen som lurer under all usunn narsissisme, samt en manglende evne til å behandle skam på en sunn måte. Frykten for skam fører til at de projiserer egne feil og mangler (skam) over på andre. Utstrakt mindreverdsfølelse, redusert selvtillit og skyldfølelse grunnet konflikten mellom den grandios fanatsi og realiteten.

Magisk tenkning - Narsissister ser på seg selv som perfekte og bruker forvrengning og illusjon, kjent som magisk tenkning. De er ikke psykotiske, men har en lite fleksibel og forstyrret perseptuell virkelighetsforståelse og deres persepsjon preges av perseptuelle sett. Minimalt begrenset av virkeligheten, tilpasser de fakta til egne behov.

Arroganse – Arrogansen søkes skjult, men kommer til syne indirekte gjennom adferd. Hvis en narsissist føler redusert betydningsfullhet (noe de lett gjør i møte med omgivelsenes krav), kan han/hun gjenopprette sin egen betydning ved å klandre eller nedverdige andre. Manglende respekt møtes med forakt.

Misunnelse – Kronisk misunnelse på andres talenter, som de nedsettende kritiserer. Hvis narsissisten har behov for å sikre en følelse av overlegenhet, møte en hindring på grunn av noen andre, vil hun/han nøytralisere det ved hjelp av forakt for å redusere den andre personens betydning. Benekter avhengighet av andre.

Krenkelse – Narsissister er svært sårbare for alt de oppfatter som kritikk av sin person, sitt skjøre Selv. Det andre kan oppfatte som livets normale utfordringer, kan narsissister oppfatte som grove krenkelser. Lav kognitiv fleksibilitet kombinert med rigide perseptuelle sett, umuliggjør samarbeid og konfliktløsning. Det er ”My way or the high way”! Fremstiller seg ofte som ofre for omgivelsenes krav.
Mistillit – manglende evne til å stole på, ha tiltro til andre, som et resultat av tidlige tap og krenkelser.

Manglende empati – Dette kan skjules bak en fasade av ofte uvanlig forståelse og selvoppoffrende interesse i andre. En overdreven involvering i egne barn, en gruppe, en forening osv. Eller som psykiater Finn Skårderud skriver i boken Uro (2002,s.187) "Han samlet på ofre. Hans omsorg for ofrene gav ham - iallfall for en stund - en følelse av å være et betydningsfult menneske"

Selvberettigelse - Narsissister har urimelige forventninger om særlig gunstig behandling og automatisk imøtekommelse, fordi de anser seg selv unike og spesielle. Enhver manglende oppfyllelse, vil bli vurdert som et angrep på deres grandiose selvoppfatning og overlegenhet og gjerningsmannen anses å være en ”klosset" eller "vanskelige" person. Trossing av deres vilje er en narsissistisk skade som kan utløse narsissistisk raseri. Dårlig impulskontrol.

Utnytting - kan ta mange former, men vil alltid involvere bruk av andre uten hensyn til deres følelser og interesser. Ofte er den andre i en underordnet posisjon (barn, ektefelle, ansatt) hvor motstanden ville være vanskelig eller umulig. Barn og ektefelle av narsissister kan innta en slik rolle. Noen ganger er underdannigheten ikke så mye virkelig som antatt.

Dårlige Grenser - Narsissister anerkjenner ikke egne og andres grenser, og ser ikke på andre som selvstendige individer men som forlengelser av seg selv. Særlig blir de som fungerer som narsissistisk supply sett på som forlengelse av dem selv. Barn er svært utsatt i slike settinger. Andre enten eksisterer for å møte deres behov, eller vil ikke eksistere i det hele tatt. De som forsyner narsissistisk supply til narsissister, vil bli behandlet som om de er en del av narsissisten og forventes å leve opp til dennes forventninger. I narsissistens bevissthet, er det ingen normal grense mellom seg selv og andre. Både generasjonsgrenser og individgrenser blir utydelige og overskrides.

Primitive forsvarsmekanismer – Typisk er bruk av projeksjon, projektiv identifikasjon, rasjonalisering og benekting, fortrengning. Slike primitive mekanismer brukes for å fylle udekte grunnleggende behov som tilknytning, selvfølelse og anerkjennelse.

Grandiose – Har et overdrevet grandiost selvbilde, preget utad av et falskt Selv.

Moral og Etikk – Samvittighet hard og nådeløs, slik de selv opplevde i sin egen barndom. Ekstrem moralsk fleksibilitet over egne behov og adferd, men svært firkantet og rigid hva gjelder andres etterlevelse av moral og etikk. En lov for narsissister, en annen for alle andre, opphevet som de tror de er. De kan gi utrykk for at de hater løgn og juks, mens de selv avsløres i den ene løgnen etter den andre. Svært lav terskel for å lyve eller fremsette halvsannheter, ekstremt manipulative og egosentriske. Betydelig redusert selvinnsikt når de avsløres i usannheter. Dårlig evne til konfliktløsning. Samarbeid umulig, da det fordrer evne til kompromiss, som for en narsissist vil si å gi etter eller innrømme feil (ikke perfekt).
...
Vis hele sitatet...
Sakset fra http://no.wikipedia.org/wiki/Narsiss...tsforstyrrelse
Sist endret av Seriously; 25. juli 2011 kl. 15:13.
Sitat av Klatremus Vis innlegg
Han ser hverken spesielt tynn eller muskuløs ut, håper politiet tar blodprøver av ham for å finne ut om han løy om dopingbruken.
Vis hele sitatet...
Legg merke til "bloaten" i ansiktet hans.
Sitat av Voreah Vis innlegg
Ikke kom med slike idiotiske poster. 21 år forvaring betyr ikke 21 år i fengsel. Han kan i praksis ende opp med 70 år i fengsel for så å dø av alderdom der. Hvor mange år vil du at han skal bli dømt til? 1000 år?
Vis hele sitatet...
Nå sa han 21 års fengsel, han nevnte ingen ting med forvaring.
Sitat av noy Vis innlegg
So? Det var ikke konkret svar på spørsmålet mitt. Spydigheter biter ikke på meg. Hvordan veit du det blir forvaring? Er du dommeren?
Vis hele sitatet...
Det blir antagelig forvaring ettersom ABB er tydelig stolt av hva han har gjort. Slik det ser ut nå er det fare for gjenntagelse, dermed må han bli bedømt av fagpersonell som vil se på om det fremdeles er fare for gjenntagelse når han har sonet sin opprinnelige dom.
var ikke aprilspøk!
Harabo's Avatar
Dette trur jeg ikke har kommet ut på freak enda, og var helt nytt for meg:

Breivik hadde med venn for å kjøpe kunstgjødsel
Sitat av Dr. fungitumb Vis innlegg
Fordi gjentagelsesfaren er såpass stor

Edit: Fakk! for sen
Vis hele sitatet...
Han blir nok dømt til forvaring, ikke for gjentagelsesfare men fordi gjeldene lovverk ikke gir samfunnet tilstrekelig beskyttelse mot denne massemorderen.
Og tingene han sier om at det var grusomt men nødvendig og at han ikke mener han har straffeskyld forsterker bare grunnen til å holde han inne leeeenge!
Sitat av mrleiok Vis innlegg
Skal prøve å skrive dette uten å tråkke på noen tær.

Er det andre enn meg som ikke kjøper karakteristikken media, og ikke minst ABB selv, prøver å selge oss av ABB?

De skal ha han til å være smart, artikulert, og skremmende dyktig til å planlegge. Det er det samme bildet han prøver å tegne av seg selv i manifestet sitt.

Jeg har lest 60% av manifestet og hoppet over alt han har copy-pastet, eller paraphrased fra andre (noe som tilsvarer langt over halvparten). Det kommer ikke frem noe revolusjonerende ifht. ideologi, idealer, intensjoner eller prinsipper i manifestet -- det er det samme oppgulpet som er kjent for de fleste høyre-ekstremister.

Det nye er det som står om ABB og hans oppdrag. For meg virker det innlysende hvorfor denne mannen har et enormt behov for å forklare sine handlinger. Om han var drevet av sine foraktilige idealer hvorfor bruker han så mye tid på å portrettere seg selv? Ta seg tid til å photoshoppe bilder, og laste opp fotograf-bilder av seg selv til facebook?

Han fremstår selvgod og innbilsk, som en person med et enormt behov for forhøye seg selv og ha kontroll over andre.

I youtube-videon han har lagt ut er det heroisk musikk og riddere før bilde montasjen av ABB. Det virker som et forsøk på selv-dramatisering hvor han prøver å opphøye seg selv, og fremstå som en moderne frelser.

Han har dannet sitt eget selvbilde og prøver å rettferdiggjøre handlingene sine med at de er heroiske og nødvendige.


I manifestet skriver han at han har brukt to (tre?) år på å skrive dokumentet. På bakgrunn av hvor dårlig skrevet det er tviler jeg på at han er så opptatt av de idealer og intensjoner som han vil vi skal tro han er, men at han prøver å danne et motiv for handlingene og å fremstå som langt mer intelligent og fremsynt enn han egentlig er.

Media spiller en svært viktig rolle for han, og nå får han nok en sjangse til å vise hvor brilliant og mektig han er.

At han har planlagt dette i ni år har jeg vanskelig for å tro. Det er langt mer sannsynlig at det er et tilfeldig hendelseforløp og en rekke mulighethet som har følgt som har ført opp til denne dramatiske hendelsen, og ut i fra dette har han dannet en virkelighetsforståelse som kan forklare alt som har skjedd.
Vis hele sitatet...
Er helt enig i det du sier.. At han liker å framheve seg selv er det ingen tvil om.

Den facebook profilen alle bildene pressen har av han er hentet fra, er langt i fra den ekte profilen. Dette er en profil han i forkant av terrorhandlingen opprettet, og la ut "passende" bilder og info han ville at pressen skulle bruke.
Sitat av Harabo Vis innlegg
@mrleiok Bra at du kommer med ett slikt syn på saken, etter og ha lest dette vil jeg nokk få ett litt annet syn på saken. Men jeg trur fortsatt att fyren er ganske smart, og da gjerne over normalen.
Vis hele sitatet...
50 % er over gjennomsnittlig smarte. Det betyr ingenting. Breivik viser ingen tegn på å være bemerkelsesverdig smart.
Sitat av Voreah Vis innlegg
Jeg svarte ganske tydelig, og jeg var ikke noe mer spydig enn deg. Ingen "vet" noe, men ifølge deg så kommer han garantert til å slippe "for billig unna". Hvordan vet du dette? Hvordan vet du at han ikke blir dømt til forvaring? Det er ikke vits å hetse myndighetene for å gi han en mild straff, når han sannsynligvis vil få den strengeste vi har. Ingenting skulle tyde på noe annet, og du prøver åpenbart bare å legge skyld på myndighetene. Jeg ga også ganske tydelig svar på hva jeg mente om faren for gjentakelse.
Vis hele sitatet...
Den strengeste straffen i Norge er 21 år, såkalt livsstid. I tillegg kan det idømmes særreaksjoner, eksempelvis forvaring. Forvaring kan begjæres forlenget normalt fem år av gangen. Gjentagelsesfare fastsettes av retten. I følge meg er per se det eneste realistiske dommen hva som gjelder for lovbruddene hans, dvs. terrorparagrafen og det er sist jeg hørte på inntil 21 år i fengsel. Det er lovens strengeste straff. Forvaring betyr ikke nødvendigvis fengsel og behøver heller ikke nødvendigvis å være den strengeste straffen. 21 år på et lukket sykehus er ikke det samme som 21 år i fengsel. Tenkte bare du skulle vite det!
Enig med Voreah. Har også hoppet over det meste av plagieringen av Unabomberen og det andre som han har copy/pasta, og det som blir stående igjen da er bare virrvarr. Dog er det selvfølgelig interessant å følge tidslinjene som han skisserer opp osv, slik denne tråden gjør når den er på sitt beste. Når man også kan fastslå at hans organisasjon bare er oppspinn, sitter man igjen med en veldig ødelagt mann.

EDIT: Og så altfor mange tapte liv...

http://www.abovetopsecret.com/forum/thread731913/pg12
Sist endret av djole2; 25. juli 2011 kl. 15:26.
Grafikk: Slik skjedde angrepene 22.juli
http://www.vg.no/nyheter/innenriks/o...-angrepene.php

Dere har sikkert sett det, men samma det. Skader ikke å se igjen!
Jeg tror hovedproblemet er at han selv ikke kommer til å føle seg straffet. Det er akkurat det han ønsker, å sitte på et hotellrom og skrive ned alle sine tanker. Kjenner jeg fengselsvesenet rett får han vel tilgang til internett, penn og papir og alt annet han måtte ønske seg. Han visste jo hva som kom til å skje, og er helt forbredt på tiden som kommer. Som å overtale andre insatte til å følge hans eksempel. Systemet vi har er rett og slett ikke beregnet på mennesker som abb. En handling av dette omfanget inngår rett og slett ikke innenfor det norske straffesystemet.
Nå kommer kjennelsen
var ikke aprilspøk!
Harabo's Avatar
Fullstendig isolasjon i 4 uker ja, med 8 ukers forvaring.
Sitat av Sensi Vis innlegg
Jeg tror hovedproblemet er at han selv ikke kommer til å føle seg straffet. Det er akkurat det han ønsker, å sitte på et hotellrom og skrive ned alle sine tanker. Kjenner jeg fengselsvesenet rett får han vel tilgang til internett, penn og papir og alt annet han måtte ønske seg. Han visste jo hva som kom til å skje, og er helt forbredt på tiden som kommer. Som å overtale andre insatte til å følge hans eksempel. Systemet vi har er rett og slett ikke beregnet på mennesker som abb. En handling av dette omfanget inngår rett og slett ikke innenfor det norske straffesystemet.
Vis hele sitatet...

Jeg har store tvil til at han får tilgang til offentligheten med det første...
Dette er en terrorist, ikke en innbruddstyv...
Sitat av Sensi Vis innlegg
Jeg tror hovedproblemet er at han selv ikke kommer til å føle seg straffet. Det er akkurat det han ønsker, å sitte på et hotellrom og skrive ned alle sine tanker. Kjenner jeg fengselsvesenet rett får han vel tilgang til internett, penn og papir og alt annet han måtte ønske seg. Han visste jo hva som kom til å skje, og er helt forbredt på tiden som kommer. Som å overtale andre insatte til å følge hans eksempel. Systemet vi har er rett og slett ikke beregnet på mennesker som abb. En handling av dette omfanget inngår rett og slett ikke innenfor det norske straffesystemet.
Vis hele sitatet...
Han får ikke tilgang til internett, det kan jeg garantere deg! De færreste i norske fengsler får det. Han får sannsynligvis en PC, men dog uten nett.
8 ukers varetekt, total isolasjon + brev & besøks forbud i 4.
Kjennelsen har ikke kommet, bare politiets begjæring.
Kinda off-topic, kinda on-topic:
Jeg personlig mener vi har ALT for lave straffer i Norge, i forhold til resten av verden.
Jeg mener, la oss f.eks se på "Holmlia-drapet" hvor Benjamin Hermansen ble drept.
Han var 15 år, og hadde hele livet foran seg. Personene fikk 18 og 17 års fengsel. Det er bare 3 og 2 år mer enn Benjamin faktisk hadde levd, tenk på alle årende de tok fra han i forhånd til de årene de måtte sitte i fengsel. Norge burde hatt strengere straffer.
Som regel lovlydig
Dr. fungitumb's Avatar
Jeg hadde sett for meg a sette ABB i en celle som de gjorde på hannibal lecter. Binde ham til en tralle med maske og tvangstrøye Der skal han sitte resten av sitt liv med kateter og feeding tube ^^, Kanskje sette ham ut på jernbanetorget hver 22.07 resten av sitt liv.. slik at folk kan gi ham en god lusing hvis de føler for det

Det høres ut som en passende straff
Ikke erkjent straffesyld - mener han måtte redde Norge og Europa fra muslimsk overtakelse.
Motiv å strupe rekruttering! Han skal få direkteoversendt neste års utøya på tv i cella, han kommer til å se en bevegelse sterkere enn noensinne!
Sitat av djole2 Vis innlegg
Ikke erkjent straffesyld - mener han måtte redde Norge og Europa fra muslimsk overtakelse.
Vis hele sitatet...
Islam, ikke Muslimer. og Marxistisk multikulturalisme.
Trudde det dommeren gjengir nå var sånt som ikke skulle komme fram i dag jeg..
Sist endret av Inge(n); 25. juli 2011 kl. 15:32. Grunn: trykkleif
Skulle søren ikke forundre meg om han blir vurdert som "ikke tilregnelig i gjerningsøyeblikket" ...
Sitat av djole2 Vis innlegg
Ikke erkjent straffesyld - mener han måtte redde Norge og Europa fra muslimsk overtakelse.
Vis hele sitatet...
Missforstå meg ikke, men det er faktisk sånn at jeg kjenner trangen til å le når jeg hører så mye piss av han fyren der..
Noen syke sitater som blir lest opp nå... Han ville ødelegge for rekrutteringsgrunnlaget til AP. Så han skyter ungdom.
Sitat av noy Vis innlegg
Skulle søren ikke forundre meg om han blir vurdert som "ikke tilregnelig i gjerningsøyeblikket" ...
Vis hele sitatet...
Skal mye til for at det skjer, med tanke på den lange planleggingen. Han bestemte seg ikke bare plutselig for å skyte rundt seg.
Sist endret av Nerdefruen; 25. juli 2011 kl. 15:34.
Folk er svært opprørte, og det er lynsjestemning, og enkelte pressefolk skal ha meldt følgende til advokat Lippestad.

- Hils din klient og be ham dra til helvete.
Vis hele sitatet...
http://www.vg.no/nyheter/innenriks/o...artid=10080763
var ikke aprilspøk!
Harabo's Avatar
Sitat av SSH Vis innlegg
Kinda off-topic, kinda on-topic:
Jeg personlig mener vi har ALT for lave straffer i Norge, i forhold til resten av verden.
Jeg mener, la oss f.eks se på "Holmlia-drapet" hvor Benjamin Hermansen ble drept.
Han var 15 år, og hadde hele livet foran seg. Personene fikk 18 og 17 års fengsel. Det er bare 3 og 2 år mer enn Benjamin faktisk hadde levd, tenk på alle årende de tok fra han i forhånd til de årene de måtte sitte i fengsel. Norge burde hatt strengere straffer.
Vis hele sitatet...
Så har norge mye høyere og bedre levestandar enn mange, mang og enda flere andre land.
Sitat av Voreah Vis innlegg
50 % er over gjennomsnittlig smarte.
Vis hele sitatet...
Nei, ikke nødvendigvis.
Sitat av downing Vis innlegg
Motiv å strupe rekruttering! Han skal få direkteoversendt neste års utøya på tv i cella, han kommer til å se en bevegelse sterkere enn noensinne!
Vis hele sitatet...
JA! får nesten lyst til å være med selv bare for å vise at han ikke kan knekke folk så lett.. synd at jeg stemmer høyre
Informasjon om denne tråden: Vi har valgt å kjøre en mer passiv modereringsstil når det gjelder denne hendelsen, men nå begynner ting å gå litt over styr. Vi varsler at denne tråden kommer til å bli stengt om en dag eller to ettersom den har syltet ned i "chatting" og et evig sammensurium av ulike emner. Dere som har emner dere fortsatt ønsker å diskutere som er relatert til dette kan lage dere en egen tråd som er litt mer avgrenset til ett emne.

"Internett-detektiver": Vær snill å tenk dere om et par ganger før dere legger ut informasjon om mennesker som dere "tror" kan ha noe med denne saken å gjøre. Tro kan dere gjøre i kirken, som de sier. Dere hadde ikke likt det hvis andre la ut deres navn og på syltynnt grunnlag insinuerte at dere hadde noe med denne saken å gjøre...
Tråden er nå stengt. Dette er på ingen måte for å stoppe diskusjon om emnet eller å bedrive sensur, men for å føre til en ryddigere og mer strukturert debatt. Dere som ønsker å diskutere videre kan lage nye tråder som er mer avgrenset til et konkret emne per tråd.