Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  1919 215951
Hehe, spørr igjen jeg for å være sikker.

http://www.dustinhome.no/Favorites.a...f959ee76388429

Produktene jeg har tenkt å kjøpe, det vil klare å takle Skyrim på Ultra/High?
Er litt skeptisk til skjermkortet, er det noen her som kan linke til en skjermkort som er til samme pris eller mindre som er bedre? Hvis ikke trengs det ikke.

Også en liten ting;
http://www.dustinhome.no/asus-p8z68-...Provider_dacsa
http://www.dustinhome.no/asus-p8z68-...Provider_dacsa
Hva er forskjell på disse to? Et par ting jeg ser er at den ene har 4 SATA 6 Gbit/s kanaler og den andre 2, pluss en liten ting til, men orker ikke å ta opp det.

Burde jeg gå for den som er billigst, eller den andre? Regner med at det ikke er så stor forksjell?
Hva er egentlig SATA 6Gbit/s kanaler?
Jeg har en alienware aurora pc til 16,000 whahahaaha
Sitat av Savior Vis innlegg
Jeg har en alienware aurora pc til 16,000 whahahaaha
Vis hele sitatet...
Gratulerer, du har kjøpt noe som er totalt overprisa.
Kan noen ta en titt på listen min og kanskje gi meg noen tips?

http://www.komplett.no/k/shoplist.as...9-3ABBFB7EC4BC

PCen skal for det meste brukes til spilling, SC2, WoW o.l.

Noen spørsmål:
1. Skal dette oppsettet dra WoW på ultra uten lag?
2. Burde jeg velge 650w eller 750w strømforsyning?
3. Trenger jeg en CPU kjøler når jeg kjøper Intel® Core i5-2500K Boxed w/fan?
4. Har jeg glemt å ta med noe i listen utenom hdd?

Takk på forhånd
Sist endret av dracv; 5. april 2012 kl. 15:01.
Sitat av Savior Vis innlegg
Jeg har en alienware aurora pc til 16,000 whahahaaha
Vis hele sitatet...
Jeg har bygd egen til 8,000 som er mye kraftigere en din, whahahaaha
Ung og vanskelig
83leo's Avatar
Sitat av dracv Vis innlegg
Kan noen ta en titt på listen min og kanskje gi meg noen tips?

http://www.komplett.no/k/shoplist.as...9-3ABBFB7EC4BC

PCen skal for det meste brukes til spilling, SC2, WoW o.l.

Noen spørsmål:
1. Skal dette oppsettet dra WoW på ultra uten lag?
2. Burde jeg velge 650w eller 750w strømforsyning?
3. Trenger jeg en CPU kjøler når jeg kjøper Intel® Core i5-2500K Boxed w/fan?
4. Har jeg glemt å ta med noe i listen utenom hdd?

Takk på forhånd
Vis hele sitatet...
1. Jeg har ingen erfaring med WoW, men såvidt jeg har fått med meg er et slikt oppsett mer enn kraftig nok.

2. Nå har du to ulike skjermkort i listen din, men hva enn du velger behøver du strengt tatt kun 500W. Skal du kjøre GTX560ti SLI bør du ha 650W og med GTX570 SLI bør du ha 750W. Corsair HX750 er forøvrig en knallgod PSU så med mindre du vil spare inn noen kroner ved å velge en svakere PSU kan du like godt gå for denne først som sist.

3. Kjøler medfølger CPU, men denne duger ikke til overklokking. H60 som du har valgt er et dårlig kjøp til den prisen. Du har også valgt et kabinett uten sidevindu så jeg ville heller valgt en god luftkjøler som f.eks Noctua NH-D14. Denne er bedre enn H60 på de fleste områder.

4. Såvidt jeg kan se har du alt du behøver, bortsett fra DVD/CD-drev og ev. OS. En liten tube termisk pasta kan være kjekt å ha på si hvis du klæbber med monteringen av kjøleren.
Hvor stor strømforsyning trenger du vist du skal ha 680 i Sli ? (A)
Hva vil det si å sette flere SSD i raid?
Og hvordan vet man om GPU, CPU, HK osv er kompitable med hverandre? og passer alle HK i "alle" kabinetter?
Gpu passer så å si på alt bare det har fysisk plass, Cpu og hk har en soccet, som f eks er 1155 2011 1156 Dette er da intel, men bare sjekk soccet, på specsa til kabinetta står det hvilken hk som passer, f.eks M-atx atx og e atx, da sjekker du bare hvilken størrelse Hk har, og vist den størrelsen står på Kabinett så passer det, sry for rotete tråd
F.eks hvis det står på kabinettet ATX / E- ATX så passer ikke en M-ATX Hovedkort i kabinettet.. Got it?

Hvis du ser på Hovedkortet ser du 4 sifrede tall som 1155, 1556 og 2011 osv.. Og hvis du velger en 1155 prossesor og en 2011 hovedkort så passer det _IKKKE_. Den må ha like tall.. GPU passer i de fleste tilfeller (da er det snakk om den passer i kabinettet PGA lengde osv.. ikke åssen formfaktor den har)

Men spørr gjerne før du bestiller!


Noen som vet om www.dustinhome.no er stengt i påska?
Måken's Aspirant
Fleff's Avatar
Donor
ScottPott: Et M-ATX hovedkort passer fint i et E-/ATX kabinett.
Skal vel en del til at M-atx ikke passer ? og ikke 4 sifrede , amd har en bokstav og et tall Men bra nok Scottpott
Edit: Ninjaed
Sist endret av SvampebobFTW; 5. april 2012 kl. 17:21.
Takk for hjelpen
Noen som vet om dette hadde passet sammen. Eventuelt om det er noen deler som kunne byttes ut til en annen del som er billigere og gir nesten samme ytelse ?
http://www.komplett.no/k/shoplist.as...8-91D6C1E1C471

Edit: kanskje dumt spørsmål, følger det med kabler til delene ? hehe
Sist endret av Popstickel; 6. april 2012 kl. 03:05.
Sitat av Popstickel Vis innlegg
Noen som vet om dette hadde passet sammen. Eventuelt om det er noen deler som kunne byttes ut til en annen del som er billigere og gir nesten samme ytelse ?
http://www.komplett.no/k/shoplist.as...8-91D6C1E1C471

Edit: kanskje dumt spørsmål, følger det med kabler til delene ? hehe
Vis hele sitatet...
du vil definitivt bytte til en raskere HDD finn deg en disk på 7200 rpm, sånn som western digital caviar black for eksempel
Popstickel: Det følger med nødvendige kabler så du trenger ikke å bekymre deg for det

kan gi deg stikkord hvis planen er å få en skikkelig gaming PC

i5 2500k
8 GB Corsair Venegance lave brikker
minst 500 GB HDD, 7200RPM
60/120 GB SDD INTEL 520 / Samsung 830 / Crucial m4
560 TI, 580, 680, 7950, 7970 ASUS/MSI skjermkort
Kabinett du selv liker
MODULAR/MODULÆR STRØMFORSYNING 650W++
1155 SOCKET HOVEDKORT OG PROSSESOR
Z68 Chipset Hovedkort - ASUS
RANDOM DVD-driver
Sitat av vangsfreaken Vis innlegg
du vil definitivt bytte til en raskere HDD finn deg en disk på 7200 rpm, sånn som western digital caviar black for eksempel
Vis hele sitatet...


Okay, da skal jeg gjøre det. Men ellers funka resten ?
Scottpott, nå har Z77 Chipset kommet, som er bedre en Z68
Ssd gjir snart null ytelse i spill. Men gjør at ting som er lagret på den går raksere og loade, som f.eks oppstart av maskin. Annet sjermkort som er å anbefale er 680, som er verdens raskeste kort, dog koster 4k
I failed unit tests
Freddy_fred5's Avatar
Sitat av SvampebobFTW Vis innlegg
Scottpott, nå har Z77 Chipset kommet, som er bedre en Z68
Ssd gjir snart null ytelse i spill. Men gjør at ting som er lagret på den går raksere og loade, som f.eks oppstart av maskin. Annet sjermkort som er å anbefale er 680, som er verdens raskeste kort, dog koster 4k
Vis hele sitatet...
Er ikke dual mars II det raskeste? Eller er 680 raskere?
Er forsjelli, somme spill er 680, 590 ,6990 og Dual mars er vel de som er på topp offtes.
Det raskeste skjermkortet
''For ytelse, det leverer GTX 680 mer enn nok av. Vi har testet og testet, og resultatene tegner et klart bilde. Dette skjermkortet er nå det raskeste kortet på markedet, så lenge vi luker ut dobbelkjernemodellene. ''
-Hardware
Heisann. Hvordan kan jeg være safe for statisk elektrisitet? Eneste jeg har er kabinett (NZXT PHANTOM 410 WHITE) og anti-statisk armbånd. Problemet er at kabinettet er lakkert overalt, slik har jeg forstått det.. Hva kan jeg gjøre for å være safe ang. det med ESD?


Går det an å skade kabler/ledninger fra PSU'en og selve PSU'en med statisk elektrisitet?
Sitat av ScottPott Vis innlegg
Heisann. Hvordan kan jeg være safe for statisk elektrisitet? Eneste jeg har er kabinett (NZXT PHANTOM 410 WHITE) og anti-statisk armbånd. Problemet er at kabinettet er lakkert overalt, slik har jeg forstått det.. Hva kan jeg gjøre for å være safe ang. det med ESD?


Går det an å skade kabler/ledninger fra PSU'en og selve PSU'en med statisk elektrisitet?
Vis hele sitatet...
-Det har du spurt om mange ganger nå.
Du må feste klypen fra det antistatiske armbåndet i en bit med metall på kabinettet, PSU må være montert og plugget i stikkkontakten.
Sitat av Fekillix Vis innlegg
-Det har du spurt om mange ganger nå.
Du må feste klypen fra det antistatiske armbåndet i en bit med metall på kabinettet, PSU må være montert og plugget i stikkkontakten.
Vis hele sitatet...
Har spurt om det flere ganger pga. er redd for å skade noe. Kan vel ikke bare feste armbånds klypa på et sted i kabinettet der det er malt eller lakkert?
Måken's Aspirant
Fleff's Avatar
Donor
Hvis ikke kan du bare montere PSU, og sette armbåndet i jorden i et støpsel om du har dette.

Statisk er ikke noe du bør være så veldig redd for heller, iallefall om du tar visse forhåndsregler, slik som klær og sokkevalg osv.

Edit: Jeg kan garantere deg at du finner mange små steder som ikke er lakkert, blandt annet der ekspasjonslottene skal være, eller om du fjerner gummien til kabelgjennomføringen.
Sist endret av Fleff; 7. april 2012 kl. 17:55.
http://www.dustinhome.no/razer-arcto...Provider_dacsa

Noen som har erfaring og er den bedre enn Microsoft Sidewinder X4?
Har fått pcen min men har ett problem. Når jeg gamer BF3 går CPUen opp i 90 grader. Usikker på om kjølern er helt neppå, får ikke "klikka" inn 2 av de pinnene som skal ned i hovedkortet. Som om hullet i hovedkortet er for lite..

Også lurer jeg på om 90 grader er skadelig for CPUen? Snakk om i5 2500k.
Ung og vanskelig
83leo's Avatar
For kortere perioder går det fint, men hvis man vil være på den sikre siden er maks anbefalte kjernetemperatur ca. 72C. CPU throttler vel også ved ca. 98C så du er ikke langt unna. Mtp. at BF3 på langt nær stresser CPU på lik linje med torturtester som P95 eller IBT må du ha svært dårlig kontakt med kjøleren. Grunnen til at CPU throttler ved 98C er forøvrig for å unngå permanent skade så det skal ekstremt godt gjøres å skade den sånn sett, med mindre man går inn for det ved å f.eks fôre den med skyhøye spenninger.

Nå har jeg faktisk aldri brukt standardkjøleren, men jeg mener man må bruke litt makt for å presse alle klipsene gjennom. Husk også at den termiske pastaen som er påklint kjøleren er beregnet for én montering så hvis du har løftet eller kommer til å løfte kjøleren bør du skaffe en ekstra tube.
Sist endret av 83leo; 11. april 2012 kl. 00:54.
Sitat av 83leo Vis innlegg
For kortere perioder går det fint, men hvis man vil være på den sikre siden er maks anbefalte kjernetemperatur ca. 72C. CPU throttler vel også ved ca. 98C så du er ikke langt unna. Mtp. at BF3 på langt nær stresser CPU på lik linje med torturtester som P95 eller IBT må du ha svært dårlig kontakt med kjøleren. Grunnen til at CPU throttler ved 98C er forøvrig for å unngå permanent skade så det skal ekstremt godt gjøres å skade den sånn sett, med mindre man går inn for det ved å f.eks fôre den med skyhøye spenninger.

Nå har jeg faktisk aldri brukt standardkjøleren, men jeg mener man må bruke litt makt for å presse alle klipsene gjennom. Husk også at den termiske pastaen som er påklint kjøleren er beregnet for én montering så hvis du har løftet eller kommer til å løfte kjøleren bør du skaffe en ekstra tube.
Vis hele sitatet...
Jeg fant ut at Physx processor sto på CPU. Når jeg skifta til GPU ligger CPU på rundt 50-60 i BF, rundt 30 idle. GPU(560ti) ligger på 70-75 i BF. Høres dette normalt ut? Skal ordne ny pasta, men skal jeg presse så hardt som han gjør i den videoen i signaturen din, når jeg har den på? Bare en dot på midta også presse?
Sist endret av ClosetotheEdge; 11. april 2012 kl. 04:16.
Hjerneskadet Shitkid
CHillZoNE's Avatar
70-75 er vel ingen unormal temp for en GPU. Mitt stakkars GT560M ligger på 90 o.O Det er ikke å anbefale, men lever i beste velgående!
Tenkte jeg skulle kjøpe meg ny skjerm, skal i hovedsak brukes til dota 2 og diablo III (når det kommer), er ikke noe allvor til fps-kar. Noen som har noe anbefalinger eller tips? 22"+.

Takk på forhånd.
Veldig skummel freak
Frufsa's Avatar
Sitat av FiikusaN Vis innlegg
Tenkte jeg skulle kjøpe meg ny skjerm, skal i hovedsak brukes til dota 2 og diablo III (når det kommer), er ikke noe allvor til fps-kar. Noen som har noe anbefalinger eller tips? 22"+.

Takk på forhånd.
Vis hele sitatet...
slik
Kjapt spørsmål, når jeg kommer til ett veldig lyst område i ett spill så blir alt nesten helt hvitt i ett halvt sekund eller noe sånn, før det liksom "adjuster" seg til normalt. Er dette pågrunn av skjermen min? Skjer på TV'n og pc-skjermen.. regner med det er fordi de var ganske billig?
Sitat av Frufsa Vis innlegg
Vis hele sitatet...
Har sett litt på den ja, for det er vel ikke så mye vits for meg å anskaffe en slik én, når jeg ikke driver med fps?
Funnet ut at Zotac 560TI kortet mitt bråker ganske mye, og blir ganske varmt. Er det noen andre kort i prisklassen som kanskje bråker litt mindre og holder samme ytelse?
Måken's Aspirant
Fleff's Avatar
Donor
Skjermkortet bråker, du vurderer ikke ny kjøler til det?
Joda, men ville det da vært bedre å legge de pengene i ett dyrere kort? Har angrerett på kortet..
Hjerneskadet Shitkid
CHillZoNE's Avatar
Her en fin oversikt for dere som lurer på mye i forhold til dette med gaming pc'er!

http://www.hardware.no/artikler/spilleren/78531


Synes dette var en bra artikkel.
Jeg synes den var elendig. Hvordan kan de anbefale i5 2500 ikke K versjon?!? Og 1tb green disk til spill.
Sist endret av Mkvarner; 14. april 2012 kl. 01:41.
Hjerneskadet Shitkid
CHillZoNE's Avatar
joda, men for den vanlige bruker som ikke bryr seg om 10 sek ekstra loading time på BF3 så er det ok.... Dessuten, en ok oversikt på hva man trenger....
I verste fall så kan harddisken skru seg av under spilling og hvorfor ikke bare legge til noen ekstra kroner for K versjonen da det gir deg mulighet til å få litt bedre ytelse uten å kjøpe nytt. Kanskje man ikke kan å overclocke prosessoren når man bygger den, men etterhvert kan det bli aktuelt og da hadde jeg blitt småirritert når jeg ikke brukte noen kroner ekstra.

Skal man overclocke så er også det lurt å kjøpe en bedre kjøler enn stockkjøleren, men det kan faktisk gjøres i ettertid med mindre man bruker komplett pc bygger og ikke tørr å åpne sidedøra på kabinettet engang. Da kan det være lurt å kjøpe en billig kjøler som Cooler Master Tx3 eller H40.
Sist endret av Mkvarner; 14. april 2012 kl. 09:28.
Vodka! Vodka! Vodka!
31 8
KAN NOEN LINKE TIL EN DVI-D SKJERMKABEL??

SKAL HA DVI-D SKJERM, og lurer på om noen kan linke til en skjermkabel som funker slik;

Tar den ut, kobler den på pc, så andre bak skjermen...


Noen fortalte meg om single og dual link hva er det hva skal jeg kjøpe linken må være fra dustinhome.no
Kjøp denne, enkelt og greit.

Forskjellen på single og dual link.
Single link DVI is able to transfer 1920 x 1080 resolution vs dual link 2048 x 1536
Vis hele sitatet...
Veldig skummel freak
Frufsa's Avatar
Sitat av Mkvarner Vis innlegg
Kjøp denne, enkelt og greit.

Forskjellen på single og dual link.
Vis hele sitatet...
kommer egentlig ann på om hvilken skjerm han skal kjøpe det skal han kjøpe en ultrasharp dell skjerm, må han opp i DVI-D
Ser dere snakker om DVI- kabler, hvilken skal jeg kjøpe til denne?
Veldig skummel freak
Frufsa's Avatar
Sitat av Micki Vis innlegg
Ser dere snakker om DVI- kabler, hvilken skal jeg kjøpe til denne?
Vis hele sitatet...
Den mk linker til

Eller en eller annen random clas ohlson kabel
Sist endret av Frufsa; 14. april 2012 kl. 20:16.
Sitat av vodkaa Vis innlegg
http://www.dustinhome.no/Favorites.a...63c0678807722a

Hva syns dere om oppsettet? Bestiller mest sannsynlig imorra eller idag. Skjerm + HDMI kabel, er de ok?

Resten? Vil den takle skyrim på ultra/high med 50+ fps? og bf3 på minst high!
Vis hele sitatet...

Trenger ny pc selv, tenkte bruke 6-8k på den. Er det noen som har noe å på lista til Vodkaa som burde byttes ut? Det eneste jeg vil, er at pcen ikke skal høres ut som et sagbruk når jeg slår den på. Vil denne gjøre dette?
Skal den brukes til gaming? Isåfall må du ha et ordentlig skjermkort.
http://www.dustinhome.no/product/501...ci-e-dvi-hdmi/
vil den passe til lista?
Ja. Du trenger vel ikke DVD'er?

Edit: Innlegg 900
Sist endret av Mkvarner; 19. april 2012 kl. 20:49.
Hjerneskadet Shitkid
CHillZoNE's Avatar
Skal du dra BF på HIGH med det kortet der Uten FPS drop? o.O