Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  3185 305363
Hjerneskadet Shitkid
CHillZoNE's Avatar
End game er en god expansion, men kan tidvis bli veldig campy...
Tips for å hente flag! M320 Squad. En med Smoke og en med et eller annet som smeller, så man kan få vekk C4, miner etc på flagget. Works like a charm
Sitat av CHillZoNE Vis innlegg
End game er en god expansion, men kan tidvis bli veldig campy...
Tips for å hente flag! M320 Squad. En med Smoke og en med et eller annet som smeller, så man kan få vekk C4, miner etc på flagget. Works like a charm
Vis hele sitatet...

M320 er litt undervurdert. Røykgranater kombinert med IR-sikte (på hagle?) og lyddemper fungerer riktig så bra, spesielt i trange områder som f.eks ved flagget i tunnellen.
Er bf3 verdt å kjøpe på pc? Er ikke lenge siden jeg bygde min første stasjonære, så jeg har muligheten til å prøve det ut på pc.
Synes bf3 er et bra spill, men har bare spilt på ps3 så langt. Er det mye forskjell fra ps3 til pc(nok til å kjøpe for andre gang..)?
Sist endret av LordMinning; 18. mars 2013 kl. 13:16. Grunn: ninja grammar
Sitat av LordMinning Vis innlegg
Er bf3 verdt å kjøpe på pc? Er ikke lenge siden jeg bygde min første stasjonære, så jeg har muligheten til å prøve det ut på pc.
Synes bf3 er et bra spill, men har bare spilt på ps3 så langt. Er det mye forskjell fra ps3 til pc(nok til å kjøpe for andre gang..)?
Vis hele sitatet...
Hvis du liker det på PS3, så er det definitivt verdt og kjøpt til PC!
Sitat av LordMinning Vis innlegg
Er bf3 verdt å kjøpe på pc? Er ikke lenge siden jeg bygde min første stasjonære, så jeg har muligheten til å prøve det ut på pc.
Synes bf3 er et bra spill, men har bare spilt på ps3 så langt. Er det mye forskjell fra ps3 til pc(nok til å kjøpe for andre gang..)?
Vis hele sitatet...
Største forskjellen er vell gfx & at man på pc kan spille med 32 personer på hvert team, mens på konsoll er det "kun" 16 på hvert team.
Meningsløst medlem
Quakecry's Avatar
Se på et kill jeg fikk som tanks her om dagen! Synes det var litt kult.
http://www.youtube.com/watch?v=OGcVSHEkBj8
Flere enn meg som synes helikopterne og tanksene er veldig overlegne i BF3? Første gangen jeg spilte tanks så klarte jeg uten særlig problem å oppnå k/d på over 10 og det uten å være alt for defensiv. Helikopterne er litt værre, men ved å kun gå etter infanteri så blir det jo raskt like mye der. Skjønner godt at de som har spilt mye tanks/heli lett havner på konstant på førsteplass med langt over 100 kills på enkelte av brettene. Nå spiller jeg mest på Noshahr canals og Damavand Peak.
Sitat av LTd Vis innlegg
Flere enn meg som synes helikopterne og tanksene er veldig overlegne i BF3? Første gangen jeg spilte tanks så klarte jeg uten særlig problem å oppnå k/d på over 10 og det uten å være alt for defensiv. Helikopterne er litt værre, men ved å kun gå etter infanteri så blir det jo raskt like mye der. Skjønner godt at de som har spilt mye tanks/heli lett havner på konstant på førsteplass med langt over 100 kills på enkelte av brettene. Nå spiller jeg mest på Noshahr canals og Damavand Peak.
Vis hele sitatet...
Nå er jo Damavand peak den banen det er letteste å kjøre heli og da, men på andre brett med piloter på likt nivå som deg kan det bli veldig morro
ヽ༼ຈل͜ຈ༽ノ
Lima's Avatar
Sitat av LTd Vis innlegg
Flere enn meg som synes helikopterne og tanksene er veldig overlegne i BF3? Første gangen jeg spilte tanks så klarte jeg uten særlig problem å oppnå k/d på over 10 og det uten å være alt for defensiv. Helikopterne er litt værre, men ved å kun gå etter infanteri så blir det jo raskt like mye der. Skjønner godt at de som har spilt mye tanks/heli lett havner på konstant på førsteplass med langt over 100 kills på enkelte av brettene. Nå spiller jeg mest på Noshahr canals og Damavand Peak.
Vis hele sitatet...
Har en k/d på 31 på Damavand Peak med Helikopter. Det er lett å fly utenfor kanten i starten av mappet for cover.

Men hvis laget imot samarbeider med stingers, softlam osv, så tar de deg lett uansett... Men igjen samarbeid er et sjeldent syn i Bf
Hjerneskadet Shitkid
CHillZoNE's Avatar
Tankser er ikke særlig OP, ikke de små heliene heller. Derimot fly og kamp heli mener jeg er OP. En dude som er flink i fly/heli kan dominere en 64 man conquest, selvom hele teamet går soflam/javelin spam. Sett det skje hundrevis av ganger.

Jeg forstår godt at de som kjører mye luft liker det, og eie folk er alltid gøy. Men når det er klin umulig for 32 man å gjøre noe som helst, fordi de mangler en god pilot blir feil IMO.

Jeg er forøvrig en som liker å kjøre tanks, og benytter meg av anledningen så fort den byr seg. Mitt store mareritt er jihads, soflam/javelin spam og gode piloter.
Sitat av CHillZoNE Vis innlegg
Tankser er ikke særlig OP, ikke de små heliene heller. Derimot fly og kamp heli mener jeg er OP. En dude som er flink i fly/heli kan dominere en 64 man conquest, selvom hele teamet går soflam/javelin spam. Sett det skje hundrevis av ganger.

Jeg forstår godt at de som kjører mye luft liker det, og eie folk er alltid gøy. Men når det er klin umulig for 32 man å gjøre noe som helst, fordi de mangler en god pilot blir feil IMO.

Jeg er forøvrig en som liker å kjøre tanks, og benytter meg av anledningen så fort den byr seg. Mitt store mareritt er jihads, soflam/javelin spam og gode piloter.
Vis hele sitatet...
Det jeg syntes ødelegger med tanks, i BF3. Er at det er bare en "class" som kan ta tanks effektivt. (Engineer)
Sitat av Iluwu Vis innlegg
Det jeg syntes ødelegger med tanks, i BF3. Er at det er bare en "class" som kan ta tanks effektivt. (Engineer)
Vis hele sitatet...
Support? C4?
Går det an å snipe de som sitter i kjøretøyene slik som på BF2?

Fungerer forresten Javelin mot luftfartøy? Trodde den kun fungerte mot landkjøretøy.

Og hva er greia med at man kan unlocke soflam på tanksene, hvordan fungerer den?
Hjerneskadet Shitkid
CHillZoNE's Avatar
Sitat av Iluwu Vis innlegg
Det jeg syntes ødelegger med tanks, i BF3. Er at det er bare en "class" som kan ta tanks effektivt. (Engineer)
Vis hele sitatet...
Njaaa... Hender man må improvisere litt i BF3, og xbow med C4 piler er ganske plagsomme etter nr 2. Har alltid det med meg som recon og fungerer ganske strålende For å ikke snakke om C4 og Jihads. Det er helt grusomt!

Sitat av Julenisse97 Vis innlegg
Support? C4?
Vis hele sitatet...
Grøss... bymaps, trange gater + C4 er bare horribelt. Dør vel nesten mere av det enn RPG/Javelin.

Edit:

Hvilke setups kjører folk på tanksene sine?

Kjører alltid Reactive og smoke, og variere mellom Guided missile og HMG etter maps.
Sist endret av CHillZoNE; 19. mars 2013 kl. 21:28.
Sitat av Julenisse97 Vis innlegg
Support? C4?
Vis hele sitatet...
Og løpe mot en tanks og plassere C4 er ikke en effektiv måte.

Ikke er det safe heller, blir som regel drept i forsøket.

EDIT: Og er det noe som ødelegger opplevelsene mine på BF3, er det engineer's som bruker tanks, når dem mister "hp" på tanks'n bare går de ut og fikser den.
Sist endret av Iluwu; 19. mars 2013 kl. 22:19.
Hjerneskadet Shitkid
CHillZoNE's Avatar
Skjeldent en tanks lever lenge om han er alene. Om han klarer å hpppe ut å reparere alene, kan du skylde like mye på teamet ditt. Ikke noe stress å legge noe miner, spamme litt RPG og lokke tanksen til seg. Fungerer hver gang!
Sitat av CHillZoNE Vis innlegg
Skjeldent en tanks lever lenge om han er alene. Om han klarer å hpppe ut å reparere alene, kan du skylde like mye på teamet ditt. Ikke noe stress å legge noe miner, spamme litt RPG og lokke tanksen til seg. Fungerer hver gang!
Vis hele sitatet...
Tenker mer på flere folk ja, 1 er ikke noe problem.
Sitat av Iluwu Vis innlegg
Og løpe mot en tanks og plassere C4 er ikke en effektiv måte.

Ikke er det safe heller, blir som regel drept i forsøket.

EDIT: Og er det noe som ødelegger opplevelsene mine på BF3, er det engineer's som bruker tanks, når dem mister "hp" på tanks'n bare går de ut og fikser den.
Vis hele sitatet...
Spørs hvilket map man spiller på, med trange gater er C4 en stor fordel mot tanks, hvis du kan å bruke det riktig.
Sist endret av Julenisse97; 19. mars 2013 kl. 22:50.
Hjerneskadet Shitkid
CHillZoNE's Avatar
Sitat av Iluwu Vis innlegg
Tenker mer på flere folk ja, 1 er ikke noe problem.
Vis hele sitatet...
Akkurat. Da er det stort sett teamplay og litt dedikasjon som kreves for å kvitte seg med en tanks. En god tanker er vanskelig å ta ned, men det å være en god tanker er meget vanskelig.
The World Is Yours
Dongerino's Avatar
Sitat av Julenisse97 Vis innlegg
Spørs hvilket map man spiller på, med trange gater er C4 en stor fordel mot tanks, hvis du kan å bruke det riktig.
Vis hele sitatet...
C4 jeep eller C4 på steder der de ikke forventer det bruker også funke bra, feks vegger eller tak.
Hjerneskadet Shitkid
CHillZoNE's Avatar
På veien? Drepte meg senest istad...
The World Is Yours
Dongerino's Avatar
Sitat av CHillZoNE Vis innlegg
På veien? Drepte meg senest istad...
Vis hele sitatet...
Jeg bruker stort sett bare IR vision med tanks da, er jævla sjeldent folk faktisk bruker Jav's og gjør de det klarer man fint å komme seg unna det med litt taktisk kjøreri. Bruker du IR vision til tanks og ikke klarer å se miner/C4 så suger du hardt.
Har spilt BF3 i noen minutter fordi det lagger for mye (laptop, do I have to say more?).
Men de minuttene jeg har spilt syntes jeg det var dritt gøy, mye bedre en COD (Selv om noen ikke vil innrømme det).
Kan se et lys der framme, nemlig BF4
Sitat av CHillZoNE Vis innlegg
Skjeldent en tanks lever lenge om han er alene. Om han klarer å hpppe ut å reparere alene, kan du skylde like mye på teamet ditt. Ikke noe stress å legge noe miner, spamme litt RPG og lokke tanksen til seg. Fungerer hver gang!
Vis hele sitatet...
Kan knapt huske å ha sett en stridsvogn som har kjørt på miner. Etter min mening er beste måten å takle dem på å unngå dem. Det er ikke så vanskelig da de som oftest står på et sted hvor de har god oversikt og med retrettmulighet og skyter etter infanteri for kills og lar flaggene være i fred.

Sitat av Skeetonez Vis innlegg
Jeg bruker stort sett bare IR vision med tanks da, er jævla sjeldent folk faktisk bruker Jav's og gjør de det klarer man fint å komme seg unna det med litt taktisk kjøreri. Bruker du IR vision til tanks og ikke klarer å se miner/C4 så suger du hardt.
Vis hele sitatet...
Hva er fordelene med Javelins foruten at de er målsøkende?
The World Is Yours
Dongerino's Avatar
Sitat av LTd Vis innlegg
Hva er fordelene med Javelins foruten at de er målsøkende?
Vis hele sitatet...
Siden de fleste ikke bruker Javelin så bruker ikke de fleste (inkludert meg) IR smoke, som igjen fører til at hvis noen har en javelin så får de fort tatt damage. Javelin er EGENTLIG crap, men hvis man sammenligner javelin eller RPG mot en tanks som ikke har IR smoke så er nok javelin en god del bedre.

Vet ikke hvor mye skade javelin tar i forhold til RPG da, men er man på et åpent område uten IR smoke så er javelins jævlige.
Yeeaaa! Fikk battlefield til og funke, Bare venta og nå funker det. Ea har forresten fattig customer support,

Måtte gjøre masse shlt som ikke funka også hadde de "fikset" problemet mitt, jeg måtte bare sende det under til Eidsiva

"128ms 126ms 0% 4 / 4 123ms / 128ms
* Unknown Host * 192.205.34.53 10 "

Så skulle Internett leverandøren min fikse det. Noen som har peiling på det over eller hva det er?
Sist endret av Iluwu; 20. mars 2013 kl. 14:41.
Sitat av Skeetonez Vis innlegg
Siden de fleste ikke bruker Javelin så bruker ikke de fleste (inkludert meg) IR smoke, som igjen fører til at hvis noen har en javelin så får de fort tatt damage. Javelin er EGENTLIG crap, men hvis man sammenligner javelin eller RPG mot en tanks som ikke har IR smoke så er nok javelin en god del bedre.

Vet ikke hvor mye skade javelin tar i forhold til RPG da, men er man på et åpent område uten IR smoke så er javelins jævlige.
Vis hele sitatet...
Kan du bruke de mot heli/fly også hvis man bruker soflam?
Sitat av LTd Vis innlegg
Kan du bruke de mot heli/fly også hvis man bruker soflam?
Vis hele sitatet...
Stemmer. Funker mot tanks også, når man locker på en tanks som er locket av soflam så gjør javelinen et "top attack" og skader mye mer.
The World Is Yours
Dongerino's Avatar
Sitat av LTd Vis innlegg
Kan du bruke de mot heli/fly også hvis man bruker soflam?
Vis hele sitatet...
Hehe, du har ikke spilt så mye battlefield før nei? Men ja, det kan man! Det er dog ikke alltid det er like effektivt, men klarer du å få inn et hit så skal du som regel ødelegge flyet/chopperet.
Javelin raketter er veldig effektive. Littlebird/z11w rett ut, samme med havoc og viper, stor sjanse for de også, men litt mindre. Jet er rett ned. Desverre er det smokes, flares og jammers som ødelegger. Kjører rpg/smaw for flykjøretøy, tanks også, men hender jeg bruker heli/jet/tank mot det
Meningsløst medlem
Quakecry's Avatar
I BF4 håper jeg det blir mindre. MYE mindre av "BIIP, BIIIIIP, BIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIP" lyden.
Valgfri brukertittel
ArtOfHacking's Avatar
Sitat av Quakecry Vis innlegg
I BF4 håper jeg det blir mindre. MYE mindre av "BIIP, BIIIIIP, BIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIP" lyden.
Vis hele sitatet...
Burde tatt det tilbake til BF2 med en liten nerf på fly.

Håper også at de lager mapsa sånn som på BF2 at capture points er spred utover et stort område og ikke mye sånn som i BF3 der de bare bruker 25% av mappet ells..
Ja, men det er jo også litt kult at man kan ligge i en hill langt unna å snipe, og gjøre long shots på 800meter++, sjeldent det skjer, dessuten må man ha headshot og det er liten sjanse, så det er ganske useless...
Sitat av Skeetonez Vis innlegg
Hehe, du har ikke spilt så mye battlefield før nei? Men ja, det kan man! Det er dog ikke alltid det er like effektivt, men klarer du å få inn et hit så skal du som regel ødelegge flyet/chopperet.
Vis hele sitatet...
Har ikke spilt det så veldig mye nei, dessuten har jeg ikke unlocka javelin enda. Ser noen stridsvogner som også kjører rundt med soflam. Fungerer den på samme måte som den recon har?
Sitat av Oatre Vis innlegg
Ja, men det er jo også litt kult at man kan ligge i en hill langt unna å snipe, og gjøre long shots på 800meter++, sjeldent det skjer, dessuten må man ha headshot og det er liten sjanse, så det er ganske useless...
Vis hele sitatet...
er jo bare å game hardcore så trenger man ikke hs for one shot one kill

Longest Headshot 1,267.13 m
1,301 meter her, men dropper damage over range på hardcore også?
den gjør vist det. leste litt kjapt her. quoter litt:

If you are playing hardcore mode, the M98B is a 1 shot kill anywhere to the body at almost any distance, except at long ranges; this is because the M98B's minimum damage is 59 at anything past 120 meters, and in hardcore players only have 60 health.

As of the recent large update, the M98B has had its damage changed and has a new chest multiplier of 1.06. This means that within 15 meters, it will kill in one shot to the chest. It also means that in hardcore game modes, it will be able to kill in one shot to the chest at any range.
The World Is Yours
Dongerino's Avatar
Sitat av LTd Vis innlegg
Har ikke spilt det så veldig mye nei, dessuten har jeg ikke unlocka javelin enda. Ser noen stridsvogner som også kjører rundt med soflam. Fungerer den på samme måte som den recon har?
Vis hele sitatet...
Hehe. Soflamen til stridsvogner, littlebirds og recons fungerer likt ja. De kan være ekstremt effektive med Javelins/Tanks/Osv hvis man har et lag som samarbeider jævlig bra! Men så er det stort sett bare one man army på BF3, og da fungerer det svært sjeldent.
ヽ༼ຈل͜ຈ༽ノ
Lima's Avatar
Sitat av skepsis Vis innlegg
er jo bare å game hardcore så trenger man ikke hs for one shot one kill

Longest Headshot 1,267.13 m
Vis hele sitatet...
Longest Headshot : 2,252.49 m
Sitat av Lima Vis innlegg
Longest Headshot : 2,252.49 m
Vis hele sitatet...
Dæven døtte! Jeg kan bare skryte på meg 1,485.86 m, men så er det omtrent et år siden jeg lå oppi fjellet med sniper sist.
The World Is Yours
Dongerino's Avatar
Dere har sick lange headshots, hahaha. Alt jeg har er 885.59 m, men det var med tanks da (UTEN zoom optics), som jeg vil si er litt stas!
ヽ༼ຈل͜ຈ༽ノ
Lima's Avatar
Sitat av Eplekjekk Vis innlegg
Dæven døtte! Jeg kan bare skryte på meg 1,485.86 m, men så er det omtrent et år siden jeg lå oppi fjellet med sniper sist.
Vis hele sitatet...
Hehe lå på et fjell i flere timer å bommet på snipere/traff de i kroppen, så kom lykkeskuddet til slutt
Sitat av LTd Vis innlegg
Har ikke spilt det så veldig mye nei, dessuten har jeg ikke unlocka javelin enda. Ser noen stridsvogner som også kjører rundt med soflam. Fungerer den på samme måte som den recon har?
Vis hele sitatet...
Mange ganger nesten bedre. Det er en wunderfull følelse å se 7 javelins søke seg inn mot heliet du har "tagget".
Sitat av Quakecry Vis innlegg
I BF4 håper jeg det blir mindre. MYE mindre av "BIIP, BIIIIIP, BIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIP" lyden.
Vis hele sitatet...
Det er bare å hore mindre med stridsvogn eller heli eller fly det.
Er jo halve greia i bf3 å hore rundt med tanks og flyvekjøretøy
Sitat av Skeetonez Vis innlegg
Hehe. Soflamen til stridsvogner, littlebirds og recons fungerer likt ja. De kan være ekstremt effektive med Javelins/Tanks/Osv hvis man har et lag som samarbeider jævlig bra! Men så er det stort sett bare one man army på BF3, og da fungerer det svært sjeldent.
Vis hele sitatet...

Men er det slik at du ikke er avhengig av en sniper som tagger da? Hvis man spiller som engineer og har javelin, kan man da bare hoppe ut av tanksen og skyte mot kjøretøyene man har tagget med tanksen?
The World Is Yours
Dongerino's Avatar
Sitat av LTd Vis innlegg
Men er det slik at du ikke er avhengig av en sniper som tagger da? Hvis man spiller som engineer og har javelin, kan man da bare hoppe ut av tanksen og skyte mot kjøretøyene man har tagget med tanksen?
Vis hele sitatet...
Nope, du er avhengig av noen som har en soflam eller tagger den. Det "taggemerket" som kommer opp går bort etter sånn 2-3 sekunder, så man blir ikke å ha nok tid til å hoppe ut av tanksen. Men jeg har ikke prøvd det ut selv, men tviler veldig sterkt på at det funker å tagge for så å hoppe ut og skyte.

Javelin er sick effektivt på CTF da! Masse folk som kjører rundt med dirtbikes, og det er jævla enkelt å bare plaffe de ned med javelin pga de har jo ikke smoke og hører ikke pipinga engang.
Superlurker
merulz's Avatar
Sitat av Skeetonez Vis innlegg
Javelin er sick effektivt på CTF da! Masse folk som kjører rundt med dirtbikes, og det er jævla enkelt å bare plaffe de ned med javelin pga de har jo ikke smoke og hører ikke pipinga engang.
Vis hele sitatet...
Enda bedre med scout-heli og guided missiles. Har flere runder med 50+ kills og null dødsfall fordi jeg nesten utelukkende tar ut mopeder og det andre helikopteret.
Noen med på bf3 i løpet av tg-dagene?