Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  1491 177815
Jeg får ikke til å plante. Vanlige seeds går fint, men når jeg skal plante kaktus eller sugar cane så vil det bare ikke bli plasert. Noen som har hatt samme problem eller vet hvordan jeg skal fikse det ?
Sitat av painmaster Vis innlegg
Jeg får ikke til å plante. Vanlige seeds går fint, men når jeg skal plante kaktus eller sugar cane så vil det bare ikke bli plasert. Noen som har hatt samme problem eller vet hvordan jeg skal fikse det ?
Vis hele sitatet...
Emm, bare et spørsmål, har du prøvd med sand som underlagt til kaktusen?
Potetgullkjenner
FatMan's Avatar
Sugar cane må plasseres på dirt ved siden av en block med vann.
Kaktus må plasseres på sand, med en block ledig på alle kanter (utenom diagonalt)
Jeg bruker Tectonicus (http://www.minecraftwiki.net/wiki/Tectonicus) for å lage et kart over minecraft saven min, men lurer på hvordan jeg skal skrive .bat filen om jeg skal endre texturepack's eller lignende.

noen som vet hvordan ?

takker for svar
Har ikke lest hele tråden så beklager om det er blitt spurt om før.

Har en Acer Aspire 5930, C2D 2 ghz, 4 GB minne og Windows 7. Maskine blir UTROLIG varm med en gang jeg starter å bruke Minecraft. Både CPU og GPU blir alt for varm siden den er hardt belastet. Er dette normalt, eller er det noe jeg kan gjøre med det?

Spiller andre spill som CS, TFC, GTA, og ingen av dem gjør maskinen like varm og er like tunge å kjøre. Minecraft har jo ganske enkel grafikk så er litt rart at det skal kreve så mye.

Tips folkens?
Sang en sang en gang
Echuz's Avatar
Sitat av rolvs Vis innlegg
Har ikke lest hele tråden så beklager om det er blitt spurt om før.

Har en Acer Aspire 5930, C2D 2 ghz, 4 GB minne og Windows 7. Maskine blir UTROLIG varm med en gang jeg starter å bruke Minecraft. Både CPU og GPU blir alt for varm siden den er hardt belastet. Er dette normalt, eller er det noe jeg kan gjøre med det?

Spiller andre spill som CS, TFC, GTA, og ingen av dem gjør maskinen like varm og er like tunge å kjøre. Minecraft har jo ganske enkel grafikk så er litt rart at det skal kreve så mye.

Tips folkens?
Vis hele sitatet...
Task Manager - finn "javaw.exe" - høyreklikk - set affinity - velg en av prosessorene, den står til og bruke to automatisk hver gang du starter minecraft.

Kansje det kan hjelpe?
Sitat av echuz Vis innlegg
Task Manager - finn "javaw.exe" - høyreklikk - set affinity - velg en av prosessorene, den står til og bruke to automatisk hver gang du starter minecraft.

Kansje det kan hjelpe?
Vis hele sitatet...
Hjelper litt men GPU og CPU blir fortsatt fort varm.
Sitat av rolvs Vis innlegg
Hjelper litt men GPU og CPU blir fortsatt fort varm.
Vis hele sitatet...
Legg samme spørsmål under "hardware" forumet.. (Tror det het det)
Sitat av Settoz Vis innlegg
Legg samme spørsmål under "hardware" forumet.. (Tror det het det)
Vis hele sitatet...
Er det normalt at Minecraft skal kreve så mye? Bare det jeg lurer på.
Sitat av rolvs Vis innlegg
Er det normalt at Minecraft skal kreve så mye? Bare det jeg lurer på.
Vis hele sitatet...
Minecraft krever mye av prosessoren AFAIK.
Sitat av Skateward Vis innlegg
Minecraft krever mye av prosessoren AFAIK.
Vis hele sitatet...
Merkelig for et så enkelt spill. Er vel pga. at det bruker java. Har så lyst til å spille!
Sitat av rolvs Vis innlegg
Merkelig for et så enkelt spill. Er vel pga. at det bruker java. Har så lyst til å spille!
Vis hele sitatet...
Det jeg også tror, java.
NOOOOOOOOOOOOOOOOOO-
robhol's Avatar
At det er enkelt har vel ingenting med Java å gjøre... og så er det vel heller ikke det enkleste spillet som finnes.
Noen som blir med å lage en server? Jeg kan godt hoste..
Tenker da på en server med byer osv, litt som thorcraft
Sang en sang en gang
Echuz's Avatar
Sitat av Erlendman Vis innlegg
Noen som blir med å lage en server? Jeg kan godt hoste..
Tenker da på en server med byer osv, litt som thorcraft
Vis hele sitatet...
Hvis du greier og holde den oppe 24/7/365 og rett etter alle updates så ja!
Sitat av echuz Vis innlegg
Hvis du greier og holde den oppe 24/7/365 og rett etter alle updates så ja!
Vis hele sitatet...
ehe..... Ikke 24/7 men jeg sitter nå forran pcn nesten hele dagen.. Jeg kan jo se på VPS da...
Sitat av Erlendman Vis innlegg
Noen som blir med å lage en server? Jeg kan godt hoste..
Tenker da på en server med byer osv, litt som thorcraft
Vis hele sitatet...
Anbefaler deg å la være. Jeg er admin på 3-5 sånne private servere og som oftest blir man lei.
Sitat av Erlendman Vis innlegg
ehe..... Ikke 24/7 men jeg sitter nå forran pcn nesten hele dagen.. Jeg kan jo se på VPS da...
Vis hele sitatet...
Si ifra om du trenger hjelp, kan stå får VPS, og div (Jeg har ikke penger da..)

Sitat av Skateward Vis innlegg
Anbefaler deg å la være. Jeg er admin på 3-5 sånne private servere og som oftest blir man lei.
Vis hele sitatet...
Heahea! ... :P
Sitat av Settoz Vis innlegg
Heahea! ... :P
Vis hele sitatet...
Okey, serveren din er faktisk på topp 2 av de jeg er admin på
Sitat av Skateward Vis innlegg
Okey, serveren din er faktisk på topp 2 av de jeg er admin på
Vis hele sitatet...
topp 2?... ... Nå er jo serveren nede:P
Sitat av FatMan Vis innlegg
Sugar cane må plasseres på dirt ved siden av en block med vann.
Kaktus må plasseres på sand, med en block ledig på alle kanter (utenom diagonalt)
Vis hele sitatet...
Har prøvd det med sugar canen. men kaktusen plantet jeg ikke på sand :P takk for det
Noen som vil være med å starte en minecraft server? Tenker da en build server med forum osv ;p
Send PM hvis du er intressert.
Sist endret av Erlendman; 7. mai 2011 kl. 19:20.
Musikkprodusent
Affe's Avatar
Donor
For at det ikke skal lagge når man hoster server, det er nettet ikke sant ? det har ikke noe med prossesoren på pcen min eller noe ?
Det har i stor grad med prosessoren din også. For å ha en laggfri server må du ha en bra PC og et bra nett.
Deling av minecraft er ulovlig. Det går under piratkopiering.

Når det kommer til Hamachi, så kommer det an på om den som hoster serveren velger å hoste den gjennom Hamachi, eller port-forwarder. Hvis han åpner porter(port-forward), er det ikke verre enn å bare skrive inn IP-en til den som hoster (etterfulgt av et kolon og portnummeret) og trykke connect. Hamachi er litt mer tungvindt, men funker fortsatt, dog med litt mer lagg en normalt.
Du kan jo bare laste ned betalingsversionen på Minecraft.net. Du trenger ikke logge inn eller noe.
Men du må ha bruker får og spille online.
shit was so cash
Anda22's Avatar
Ser at det er noen som skal lage server her. Har bare 127.0.0.1 server og er ikke kjent med hvordan man lager en server alle joiner.

Kan hoste, har ganske bra data, veldig bra nett ( Pingen ligger på rundt 20 og har 23-24 mps download speed + 20-22 upload speed ) Har penger og til en "betalings server" Er online ca hele døgnet og kan godt la pc'n stå på
Kjør Bukkit, og jeg er med
Kan godt hoste med bra nett, kan bruke min gamle PC som kan stå på hele tiden. (Linux ofc.)
Som sagt; kjør Bukkit, og jeg er med.
Sitat av xTech Vis innlegg
Noen som har en gratis nedlasting av "betalings versonen" av minecraft 1.5?
Og trenger du hamachi for å joine andre sine servere på betalings versonen?

Takker for svar

-xTech
Vis hele sitatet...
Ikkje for og være frekk eller noe her, men hvorfor ikkje bare støtte Notch med disse få kronene dette koster? Er vel ikkje en hundrelapp en gang om eg ikkje husker feil.
Sitat av JVMyhre Vis innlegg
Ikkje for og være frekk eller noe her, men hvorfor ikkje bare støtte Notch med disse få kronene dette koster? Er vel ikkje en hundrelapp en gang om eg ikkje husker feil.
Vis hele sitatet...
Enig ! det er ikke en times jobb det og lage Minecraft / oppdatere det.

Sitat av Asus_eee_pc_900 Vis innlegg
Deling av minecraft er ulovlig. Det går under piratkopiering.
Vis hele sitatet...
deling av Minecraft clienten er da ikke ulovelig.
http://www.minecraft.net/download.jsp
Deling av bin-mappe er ulovlig, og det er akkurat det som skal til for å få en piratversjon.
EDIT: og selvfølgelig modifisering av minecraft.jar for å lure den til å tro at du har premium.
Sist endret av krJo; 8. mai 2011 kl. 13:50.
vet noen om et program der man kan tegne det man skal lage så kan man få en plan tegning eller noe?
Inform & TOTS & MOTM
sam500's Avatar
Sitat av Settoz Vis innlegg
Enig ! det er ikke en times jobb det og lage Minecraft / oppdatere det.



deling av Minecraft clienten er da ikke ulovelig.
http://www.minecraft.net/download.jsp
Vis hele sitatet...
Bare Notch(Mojang) som har copyright på den.
Ølglad nordlænning
Foretrekker selv thorcraft sin minecraftserver.
Hyggelige admins og hyggelige spillere.

Reglene er i bunn og grunn ikke særlig strenge hvis du tenker med hodet og ikke med noe annet...
Noen som vet om noen brae seeds?

Jeg synest denne er best: worstseedever
Då spawner du rett ved sisden av 2 monster spawnere, innen en rekkevidde på 30 blocker!

Og er det noen som vet om det er mulig å få map på beta 1-5?
Jeg har sett på youtube filmer at de har det, men jeg finner det ikke:S
Sitat av xTech Vis innlegg
Noen som vet om noen brae seeds?

Jeg synest denne er best: worstseedever
Då spawner du rett ved sisden av 2 monster spawnere, innen en rekkevidde på 30 blocker!

Og er det noen som vet om det er mulig å få map på beta 1-5?
Jeg har sett på youtube filmer at de har det, men jeg finner det ikke:S
Vis hele sitatet...
Nå spawner man på forskjellige steder uansett seed. Så det er ikke sikkert de andre som prøver denne får samme resultat som deg.
Nei, hvis du bruker seeden "gargamel" (Bare små bokstaver) så spawner du alltid i en hule. Gå ut av hulen og se epicness
Noen er alltid samme plass alle spawner. worstseedever spawner du altid i en spessiel Zombie spawner og en til zombie ved siden av.

Det samme med denne: -1293644106920865080 ved siden av en spawner

Men noen som vet om det er mulig å få kart?
Sitat av onClipEvent Vis innlegg
Nei, hvis du bruker seeden "gargamel" (Bare små bokstaver) så spawner du alltid i en hule. Gå ut av hulen og se epicness
Vis hele sitatet...
Den var god! :P
shit was so cash
Anda22's Avatar
har en server som runner via hamachi, når jeg starter serveren kommer dette :


[SEVERE] Unexpected exception
java.lang.NullPointerException
at dg.c(SourceFile:72)
at da.a(SourceFile:1767)
at gr.d(SourceFile:468)
at gn.c(SourceFile:66)
at gn.b(SourceFile:87)
at da.c(SourceFile:319)
at da.a(SourceFile:276)
at da.e(SourceFile:280)
at da.a(SourceFile:218)
at nn.a(SourceFile:51)
at da.c(SourceFile:193)
at da.<init>(SourceFile:171)
at dg.<init>(SourceFile:25)
at net.minecraft.server.MinecraftServer.a(SourceFile:195)
at net.minecraft.server.MinecraftServer.c(SourceFile:160)
at net.minecraft.server.MinecraftServer.run(SourceFile:263)
at bj.run(SourceFile:394)

Men vist jeg skifter level-name så kommer ikke erroren. Noen ideer ?
Har gått meg vekk og finner ikke utgangen dypt nede i bakken i Minecraft. Finnes det noen måte å komme seg opp igjen? Teleport eller noe? Har ikke lyst til å ta selvmord siden jeg har en del ting jeg vil ta vare på.
Sitat av rolvs Vis innlegg
Har gått meg vekk og finner ikke utgangen dypt nede i bakken i Minecraft. Finnes det noen måte å komme seg opp igjen? Teleport eller noe? Har ikke lyst til å ta selvmord siden jeg har en del ting jeg vil ta vare på.
Vis hele sitatet...
Last ned Single Player Commands og skriv /home om du har base nært spawn.
Sitat av Captain Obvious Vis innlegg
Last ned Single Player Commands og skriv /home om du har base nært spawn.
Vis hele sitatet...
Hva er Single Player Commands og hvor finner jeg det?
Inform & TOTS & MOTM
sam500's Avatar
Sitat av rolvs Vis innlegg
Har gått meg vekk og finner ikke utgangen dypt nede i bakken i Minecraft. Finnes det noen måte å komme seg opp igjen? Teleport eller noe? Har ikke lyst til å ta selvmord siden jeg har en del ting jeg vil ta vare på.
Vis hele sitatet...
Hvis du har fakkler, hakke o.sv.

Så kan du grave opp, for så og bygge under deg, for så og bygge opp igjen.

Du hopper bare og plasserer en blokk i lufta.

Altså: Space-venstreklikke og gjenta.
Sitat av sam500 Vis innlegg
Hvis du har fakkler, hakke o.sv.

Så kan du grave opp, for så og bygge under deg, for så og bygge opp igjen.

Du hopper bare og plasserer en blokk i lufta.

Altså: Space-venstreklikke og gjenta.
Vis hele sitatet...
Jeg kom ut, men gravde meg desverre på lava og mistet alt jeg hadde.. Er vel værst med alt kullet jeg hadde og ikke kommet på å legge igjen i kisten oppe. Er bare å begynne å lete etter kull igjen da.
Inform & TOTS & MOTM
sam500's Avatar
Sitat av rolvs Vis innlegg
Jeg kom ut, men gravde meg desverre på lava og mistet alt jeg hadde.. Er vel værst med alt kullet jeg hadde og ikke kommet på å legge igjen i kisten oppe. Er bare å begynne å lete etter kull igjen da.
Vis hele sitatet...
Du kan lage Charcoal, urefinert wood varmes opp blir til charcoal, er akkurat like bra som vanlig coal.

det jeg mener med at det er like bra er at det også smelter åtte ting, og lager fire fakkler.
Best uten ball!
r0bin's Avatar
Sitat av rolvs Vis innlegg
Hva er Single Player Commands og hvor finner jeg det?
Vis hele sitatet...

Single player commands

Men advarer deg, når du først har begynt å spille med spc er det vanskelig å slutte