Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  1781 145387
Det nekter å tro at noen tilfeldigvis har 50 episoder Lost liggende uten at vi hadde hørt om det andre steder. Bare pisspreik fra ei jente som ikke aner hva hun snakker om, eller som bare gjør dette for å irritere b1rken (noe hun jo har klart).

Når det gjelder "monsteret" har vi jo faktisk sett det da. Husker dere da Michael skulle redde Walt og de gjemte seg inne i bambus-treet? Det var iallefall en jævla stor isbjørn og det er godt mulig at det er det eneste "monsteret" som finnes.
Sitat av DonTomaso
Det nekter å tro at noen tilfeldigvis har 50 episoder Lost liggende uten at vi hadde hørt om det andre steder. Bare pisspreik fra ei jente som ikke aner hva hun snakker om, eller som bare gjør dette for å irritere b1rken (noe hun jo har klart).

Når det gjelder "monsteret" har vi jo faktisk sett det da. Husker dere da Michael skulle redde Walt og de gjemte seg inne i bambus-treet? Det var iallefall en jævla stor isbjørn og det er godt mulig at det er det eneste "monsteret" som finnes.
Vis hele sitatet...
Altså, nå er jeg op på #lostnorge på quakenet og hører dette spørsmålet hver dag.
Saken er at hver gang monsteret utgjør noen form for aktivitet kommer det mekaniske tutelyder. Med mindre isbjørnen har fått en tute i ræva er det nok ikke isbjørnen. =)
Her er noen flere spoilere hentet fra http://www.spoilerfix.com/lost.php

Merk hele det tomme feltet for å se spoileren....

Spoilere

Hvorfor det er isbjørner der ---> [COLOR=White]A cargo plane shipping zoo animals also crashed on the island once. Source: The Fuselage (Thanks irishmegs88 for the tip.) [/COLOR]

Noe som skjer med de som bor på stranden ---> [COLOR=White]I’m hearing that the tide will be coming in and that fuselage will be rolling out … They’ll all scramble to get all the goods that they can out of the wreckage before it washes away. I'm hearing Claire will not be around forever, though she will be around for a while ...[/COLOR]

Noe som skjer i siste episode av sesong 1 ---> [COLOR=White]The pilot (played by Alias' Greg Grunberg) returns in the season finale. I'm thinking we might get to see what happened on that doomed plane pre-liftoff. Source: Ask Ausiello @ TVGuide[/COLOR]

Når får vi svar på hvorfor flyet krasjet? ---> [COLOR=White]Lindelof says he and J.J. Abrams are considering making an original mini-movie that "answers one of the questions we've been asked very frequently about the show but have made no attempt to answer so far. It has something to do with why the plane may have crashed.[/COLOR]
altså, selv om det krasjet et fly med isbjørner der en gang, kan ikke de være der da? ingen dyr kunne tilpasse seg så jæveli, og isbjørnene ville ha død ut fort.
aaah, sitter nå med en cd med episode 11-17, gjett tre ganger hva jeg skal gjøre denne helgen.
Sitat av Cybergasm
Her er noen flere spoilere hentet fra http://www.spoilerfix.com/lost.php

Merk hele det tomme feltet for å se spoileren....

Spoilere

Hvorfor det er isbjørner der ---> [COLOR=White]A cargo plane shipping zoo animals also crashed on the island once. Source: The Fuselage (Thanks irishmegs88 for the tip.) [/COLOR]
Vis hele sitatet...
Det er jo ikke sant..(merk av tekst..SPOILER)
[COLOR=White]Walt hadde jo en eller annen egenskap til og lage dyr han leste om, som da den fuglen kræsjet inn i vinduet. Stefaren sa jo at det var noe rart med han. Han leste om isbjørner i den spanske tegneserien, og etterpå ble han selv angrepet av isbjørnen.[/COLOR]

edit:
Sitat av DonTomaso
Når det gjelder "monsteret" har vi jo faktisk sett det da. Husker dere da Michael skulle redde Walt og de gjemte seg inne i bambus-treet? Det var iallefall en jævla stor isbjørn og det er godt mulig at det er det eneste "monsteret" som finnes.
Vis hele sitatet...
tviler på det. isbjørner kan jo ikke rive ned trær og spise flypiloter i et javs.. monsteret er jo 5 meter høyt tipper jeg. dessuten er det litt kjedelig om det bare er en isbjørn
Sist endret av Zoidberg; 4. mars 2005 kl. 18:52.
Det har jo vært 2 isbjørner der, og etter det jeg kan huske dukket den første opp før Walt leste tegneserien, og som det står lenger oppe her så har alt i serien en naturlig forklaring sier J.J Abrams, finnes ikke noe naturlig forklaring på at Walt kan "skape" dyr.


Fant en litt interresant side om noe de kaller for spynumbers.
spoiler (Merk teksten for å lese) --->[COLOR=White]Som sagt så ble de franske forkerne "lokket" til øya pga. en radio sending som repeterte en tallrekke.[/COLOR]
http://www.spynumbers.com/
Det er så mye teorier som er å går nå..Orke ikke tenke på de i det hele tatt!
Det er fullstendig bullcrap at hun jenta har sesong 2 av Lost når de faen ikke har gjort ferdig enern enda. det blir det samme som ungene på skola som sir at de har Shrek 3 men gav dem bort til en kompis i katmandu da vi spør om vedkommende kan ta den med på skola så vi kan se den
det er 22 eller 24 episoder i sesong 1. hvis ikke jeg husker feil står det på www.lost-norge.net
21 episoder for å være korrekt
men når dere nevner denne isbjørne og alt. Walt leste vell ikke i tegnerserien i de første episodene av Lost? mener å huske dette. men det er mulig at jeg tar feil.
r33l: Man får ikke se det nei, men det betyr ikke at han ikke kan ha gjort det...

Tror dette hele opplegget er fiksa på en måte, no way at det er tilfeldigheter.
[SIZE=7]SPOILERS !![/SIZE]

Vær så snill å kutt spoilerene.

Hva hjelper det at man sladder spoilers hvis idiotene siterer dem.

*leser ikke denne tråden lengre*

Dust
Sist endret av Croyfer; 5. mars 2005 kl. 11:33.
Sitat av Cybergasm
IKKE LES DETTE HVIS DU IKKE HAR SETT ALLE EPISODENE!!
IKKE LES DETTE HVIS DU IKKE HAR SETT ALLE EPISODENE!!
IKKE LES DETTE HVIS DU IKKE HAR SETT ALLE EPISODENE!!




Grunnen til at de franske folkene kom til øya er jo fordi de plutselig mottok en radio melding som repeterte seg, nemmelig de tallene som hurley vant lotteriet med. Derfor begynnte de å lete etter kilden og fant denne øya med et radio tårn på, "The black rock" eller noe sånt.
Vis hele sitatet...
har du sett alle episodene? og hvis ja, hvor har du fått dem fra?
Eller mener du alle som er ute på nettet..?
Sist endret av Noose; 5. mars 2005 kl. 11:45.
Mener alle som er kommet ut på nettet...

Men av en eller annen teit grunn har crew satt en tids grense for redigering av poster så jeg kan ikke endre posten...
Sist endret av Cybergasm; 5. mars 2005 kl. 11:54.
Alle episodene så langt(18 episoder)er kommet ut på nett.
noen som vet hvem som synger den sangen som er i slutten av episode tre?
"going to walk away..." *plystre*
Her!

det er vel en av disse
Sitat av Cybergasm
Mener alle som er kommet ut på nettet...

Men av en eller annen teit grunn har crew satt en tids grense for redigering av poster så jeg kan ikke endre posten...
Vis hele sitatet...
ok, regna egentlig med det..
Men det er lov å håpe
Sitat av Pantoliano
Spoiler
Jeg tror ikke Hurley jobber fordi han var god for mange millioner.
Vi hørte han advokaten/finansmannen til Hurley sa han var god for 137millioner dollar eller kanskje mindre.
Vis hele sitatet...
Nei nå tuller du pantoliano....
Fikk ikke med meg første eppisode av Lost ,fordi jeg trudde serien var dårlig...
Når jeg begynte å følle med på serien foranret den meningen seg fort! Nå syntes jeg serien er KJEMPE KUL!
Sitat av Croyfer
[SIZE=7]SPOILERS !![/SIZE]

Vær så snill å kutt spoilerene.

Hva hjelper det at man sladder spoilers hvis idiotene siterer dem.

*leser ikke denne tråden lengre*

Dust
Vis hele sitatet...
når det er diskusjon rundt serien kan vi jo ikke bare sitte og diskutere episode 1. må vel spoile litt om man skal diskutere.
Det er forresten bekreftet en sesong til.

Edit: Legger til kilden: http://www.lost-media.com/modules.ph...rticle&sid=492
Sist endret av awt; 7. mars 2005 kl. 12:40.
nååååis! Regner med at DVD'en av første sesong kommer rundt juletider
The Lost DVD is coming out in early September. Cocreator Damon Lindelof tells that they have an "amazing amount" of extras planned, including "awesome commentaries," deleted scenes between Locke and Hurley, Sawyer and Charlie and Locke and young Walt; footage of the Boeing 747 being cut up in the Mojave Desert and transported via barge to Hawaii; and a look at what went into making the original polar bear sequence. But here's the best part: Lindelof says he and J.J. Abrams are considering making an original mini-movie that "answers one of the questions we've been asked very frequently about the show but have made no attempt to answer so far. It has something to do with why the plane may have crashed." Source: Ask Ausiello @ TVGuide - http://www.spoilerfix.com/lost.php
SPOILER!
Interesant ting om de tallene..

Sakset fra et annet forum:
If you play the lottery.

You add up all the numbers except the mega.

4 8 15 16 23 = 66 Then add the mega
4 2 = 6

You have 666
Vis hele sitatet...
One of the good guys
2rs1's Avatar
tvtome har flere teorier om tallene:
The Numbers
The numbers Hurley uses for his winning lottery are 4, 8, 15, 16, 23, and 42. The flight number that the survivors crashed on has two of those numbers - 815.

Numbers 2
If you add all the digits of the numbers plus Hurley's worth in america ($156 mil) 4+8+1+5+1+6+2+3+4+2+1+5+6=48 which is the same number of the original survivors on the island.

More with addition and subtraction
If you add up the numbers, 4+8+15+16+23+42=108, and subtract that from Hurley's net worth (156-108=48), again, it equals the number of survivors.

Numbers numbers numbers
Adding up 4+8+15+16+23 = 66 Add the digits of the PowerBall number 4+2=6 Also, read the Bible/Torah's Book of Numbers (4th book) 15 and 16 (Numbers <4> 8:15-16): 15 "After you have purified the Levites and presented them as a wave offering, they are to come to do their work at the Tent of Meeting. 16 They are the Israelites who are to be given wholly to me. I have taken them as my own in place of the firstborn, the first male offspring from every Israelite woman. The Levites were chosen by God to maintain the tabernacle in the middle of the wilderness and the different groups lived in tents surrounding it. Only the high priests were allowed to enter the tabernacle. People who were on the run for a crime could come to a Levite place for sanctuary and were spared. If they left, they could still be tried for their alleged crimes. However, once the high priest died, all of the people could leave and have their reputations restored. Could the hatch be a passage to a Pandora's Box or a Ark of the Covenant-type place?

16 as an overall number
Interesting how the transmission was picked up 16 years ago, but also how the lottery had not been won in 16 weeks...

4, 8, 15, 16, 23, 42
8 & 15 ... 815 was the flight number of the place 4 people have been killed the french woman (chick) has been on the island for 16 years 42 survivors left what about the 23?

http://www.tvtome.com/tvtome/servlet...3/epid-394985/
Vis hele sitatet...
off. Hvis det er viser seg å være noe slik satanskap i denne serien og at det ikke er naturlig så trekker jeg tilbake alt det positive jeg har sagt om serien!
Ja. For det hadde vært skikkelig teit altså! Men hvis det var en bulldoser som bare velta trær, da hadde det vært kult. Ok, litt veldig satt på spissen, men kom igjen da, hele serien er jo basert på unaturlige ting...
men uansett.. 666 blir for drøyt!
Det er jo bare en teori...
Har ikke lest igjennom hele tråden, men en ting jeg har tenkt litt på.

Husker en episode hvor Locke var alene i skogen, eller forsvant vekk når de ble angrepet av monsteret. Så ikke han monsteret da? kom det ikke rett mot han, vi så jo locke stå å se på monsteret. Har ikke sett diskusjon om dette noe sted..
jo. senere pratet han om at han hadde sett øyas øye og at det var vakker eller noe sånt.
jeg tror han vet mer om øya enn han sier.
husker at det kom et ganske sterkt lys når monsteret kom. Akkurat som en lyskaster. Dessuten kom det mekaniske lyder fra junglen helt i begynnelsen av s1 når "monsteret" herjet rundt og reiv ned trær. Når piloten blir tatt så befinner han seg ganske høyt oppe på det havarerte flyet(kanskje 6 meter) så "monsteret" må ha høyden med seg...
Alt her i li-hi-vet!
Magisk's Avatar
Er det noen som kan fortelle meg hvorfor det ikke kommer noen ny episode før om en måned?
etter at locke møtte monsteret, har han jo hjulpet de andre på øya med problemer..som f.eks han bassgitaristen med narkoproblemer..
Sitat av Magisk
Er det noen som kan fortelle meg hvorfor det ikke kommer noen ny episode før om en måned?
Vis hele sitatet...
mhm.. De tar en pause fra å sende det for å kunne dra serien så langt ut på våren som mulig, få høyest mulig seer tall også lage ny sesong..

jeg holder på å dø av spenning.. E18 var vill!
Alt her i li-hi-vet!
Magisk's Avatar
Ok.. Jeg sitter å gnager på TP'en min etter neste episode, som egentlig skulle komme i natt da..
Sitat av Magisk
Ok.. Jeg sitter å gnager på TP'en min etter neste episode, som egentlig skulle komme i natt da..
Vis hele sitatet...
I natt du liksom.. 19. 1-19 118 13-Apr-2005 Deux Ex Machina. Lenge til .
Ja men hadde den ikke vært utsatt hadde den kommet inatt, hvis den hadde fulgt vanlig rutine. Skjønner?
Ja jeg vet det.
tnt
Mr Robbie Williams
tnt's Avatar
Hmm, mine kilder sier at neste episode ikke kommer 13 april men,

"Next episode of Lost is S01E19 and airs on 30 Mar 05. The title of the episode is Deux Ex Machina"
Det typiske for å være amerikansk, hadde vært at det var noen med hemmelig militærbase eller noe slikt på øyen Nå venter jeg bare på neste episode... Damn det er spennende, men 24 slår alt!
Det med hemmelig base er jo ikke helt på tulletur.. Iogmed radiotårn og noe som ligner bunkere i bakken. samtidig som det går en kabel langt til helvete ut i havet..
Fra lost-norge.tk:
ABC opplyser at episode 1x20 "Do No Harm" blir sendt 6 April. Dette betyr at episode 1x19 "Deux Ex Machina" antagelig kommer den 30 Mars. Dette betyr at fansen slipper å vente helt til 13 April for å se denne episoden!
Sitat av Teegah
på tvtome.com står det at det skal være 21 episoder i ses. 1
Vis hele sitatet...
Ehh.. der står 24 episoder... 11 mai sendes episode 23 og 24 i usa og det er slutten på denne sesongen!
One of the good guys
2rs1's Avatar
Sitat av Bønna
Ehh.. der står 24 episoder... 11 mai sendes episode 23 og 24 i usa og det er slutten på denne sesongen!
Vis hele sitatet...
tvtome har oppdatert iløpet av sesongen, startet på 16, så 19, så 21 og nå 24. 24 er jo vanlig blandt serier, så det er nok tallet.

Men 11 mai? Det vil jo si at det blir flere pauser :s
åh deavan.. har bare kommet til episode 5, og visse folk burde være flinkere til og sette spoiler! Hadde ikke særli tro på denna serien, men fy... er så hekta etter og ha sett di 5 første, og har fremdeles 13 igjen :P Men lurer på en ting, så loche den derre tingen? når han var alene i jungelen og jaktet..
www.analbros.info
TurboAciid's Avatar
Det har vi ikke fått noe konkret svar på ennå, men han sier at han så noe der som har fått han til å skifte oppfatning av øya totalt. Han er helt klart den roligste på hele øya, man kan se at han ikke er den samme som på flashbackene.
Du er min venn
niigu's Avatar
Jeg tror nok at Locke vet noe som ingen andre vet. Han bærer på et eller annet. Denne roligheten hans gjør han til en mer hemmelighetsfull karakter syns nå jeg.

Uansett; etter å bare ha sett 4 episoder av denne serien er jeg hekta. Har plaget Tangaalf til å brenne ut 6 nye episoder Gleder meg til å se dem alle. Utrolig bra serie.