Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  212 24358
brukertittel
Widow's Avatar
Sitat av UrbanFreak86 Vis innlegg
Dibsent : Jeg vet godt hva rasisme betyr altså.
Det jeg mener er at det finnes en del muslimer som mener at det er rasisme når man sier at man ikke vil ha et islamsk samfunn.
Eller at man kritiserer deler av koranen/slottene/hijab/muhammed.

Det er det jeg babler om.
Vis hele sitatet...
Hva er sammenhengen med tråden? TS har aldri sagt at alle er rasister fordi noen har kritisert Islam.
Sitat av UrbanFreak86 Vis innlegg
Det jeg har store problemmer med og forstå er hvorfor rasistkortet blir dratt opp vær gang noen kommer med kritikk mot ISLAM.
Man jo ikke si noen ting før noen roper rasisme når det gjelder ISLAM.
Give me a fucking break a.
Jeg vet virkelig ikke om noen relgioner som skriker og hoier rasisme mere en muslimer.


http://www.aftenposten.no/nyheter/os...ece#xtor=RSS-3
65 prosent av alle som er mistenkt for voldtekter i Oslo i 2010 har ikke-norsk bakgrunn.

Innvandrere i Norge utgjør 12,2% av befolkningen i Norge, eller 600 922 personer.


Vi ser jo at det tydeligvis er et eller annet som har gått alvorlig feil.
Når vi leser disse tallene.
Dette er IKKE rasistisk dette er FAKTA.
Vis hele sitatet...
Jeg vet virkelig ikke om noen type tullinger som går ut å debatterer med det første dem får vite. Men nå gjør jeg visst det! Selvfølgelig er 65% mistenkt når det er det første vi skal begynne å mistenke!

Jeg har aldri sett noen muslim klage på at jeg er rasistisk når jeg er imot deres regler. Men tror du har hatt litt dårlig erfaring mot en muslim og sitter foran PCen og klager på urelevante ting

Sitat av Widow Vis innlegg
Hva er sammenhengen med tråden? TS har aldri sagt at alle er rasister fordi noen har kritisert Islam.
Vis hele sitatet...
Les UrbanFreak86 sitt innlegg så skjønner du hva sammenhenget er
brukertittel
Widow's Avatar
Sitat av Mortbaz Vis innlegg
Les UrbanFreak86 sitt innlegg så skjønner du hva sammenhenget er
Vis hele sitatet...
Tråden handler om utlendinger/innvandrere, ikke muslimer. Så nei, jeg ser ingen sammenheng.
Sitat av Widow Vis innlegg
Tråden handler om utlendinger/innvandrere, ikke muslimer. Så nei, jeg ser ingen sammenheng.
Vis hele sitatet...
Men etter at han mener at muslimer mener alle er rasistiske og tråden handler om rasisme ikke utlendinger og innvandrere
Sitat av UrbanFreak86 Vis innlegg
Det jeg mener er at det finnes en del muslimer som mener at det er rasisme når man sier at man ikke vil ha et islamsk samfunn.
Vis hele sitatet...
Igjen så vil ikke dette kunne være rasistisk. Et eksempel; Om jeg sier at jeg ikke vil være en del av et kommunistisk samfunn til kommunister - vil dette da være rasistisk? Nei det vil det ikke.

Sitat av UrbanFreak86 Vis innlegg
Eller at man kritiserer deler av koranen/slottene/hijab/muhammed.
Vis hele sitatet...
Har du noen gang hørt om at ikke-muslimer har kritisert deres slott, og muslimene så svarer med at det er rasisme?

Dessuten, nei du veit tydeligvis ikke hva rasisme er. Kritikk av gudsbøker/religion er ikke rasisme, det kan i ytterste grad kalles blasfemi eller gudsspottelse.

Sitat av Mortbaz Vis innlegg
Men etter at han mener at muslimer mener alle er rasistiske og tråden handler om rasisme ikke utlendinger og innvandrere
Vis hele sitatet...
Tråden omhandler rasisme, UrbanFreak86 snakker om ting som ikke har noe med rasisme å gjøre.
Jeg kan bekrefte at rasisme ikke har noe med såkalt blasfemi å gjøre. Islamfascister (da mener jeg Osama bin laden osv) liker tanken på å få blasfemi likestilt med rasisme, da dette vil gi dem mer makt. OIC(Organisation of the Islamic Conference) har bedrevet lobbyvirksomhet hos FN i lange tider i forsøk på å få innført slike direktiver på verdensbasis, jeg vil påstå at de er delvis vellykket, men det er offtopic.

En fordel med rasistkortet i politiske debatter er at påstanden gjør en skyldig, en idiot behøver bare rope rasist og debattanten er ute av bildet. Dette "kortet" er vel og merke betraktelig redusert i styrke de siste årene men du hører fortsatt en del idioter forsøke seg på denne missbruken av innbildt europeisk skam. For eksempel hørte jeg en historie engang om en innvandrer som prøvde å snike på toget, når konduktøren da selvfølgelig ba vedkommende om å gå av ble han kalt for rasist, alt for å ikke betale den togbiletten.
Er selv 1/4 mørk, altså forholdsvis lysebrun. Opplever jo at det til tider er mennesker som dømmer meg, men jeg er slik selv. Om jeg går hjem fra byen og det kommer 4 somaliere gående mot meg, blir jeg litt mer nervøs enn om det hadde kommet fire etnisk norske mot meg. Det er ikke noe jeg er stolt av, men det er nå slik jeg reagerer i allefall.

Liten sidenote.. Man kan jo ta ting med humor. Når jeg tar tog eller lignende, blir jeg ofte sittende alene i to seter, og flere står i gangen fremfor å sette seg ned vedsiden av en fremmed mørk skapning. Lenge leve fremmedfrykt!
Sitat av Petter H Vis innlegg
En fordel med rasistkortet i politiske debatter er at påstanden gjør en skyldig, en idiot behøver bare rope rasist og debattanten er ute av bildet. Dette "kortet" er vel og merke betraktelig redusert i styrke de siste årene men du hører fortsatt en del idioter forsøke seg på denne missbruken av innbildt europeisk skam. For eksempel hørte jeg en historie engang om en innvandrer som prøvde å snike på toget, når konduktøren da selvfølgelig ba vedkommende om å gå av ble han kalt for rasist, alt for å ikke betale den togbiletten.
Vis hele sitatet...
Er jo fryktelig mye slikt som skjer i hverdagen..
Nei, Sånt skjer ikke i hverdagen og er ganske sjeldent noen diskuterer f. eks. Rosenborg mot Vålerenga og den andre plutselig roper ut at den andre er rasist fordi han foretrekker Brann istedenfor de 2 andre. For det er nesten det samme for muslimer er fra forskjellige raser og jeg mener dem vet det godt.

Sitat av Mussgaas Vis innlegg
Er selv 1/4 mørk, altså forholdsvis lysebrun. Opplever jo at det til tider er mennesker som dømmer meg, men jeg er slik selv. Om jeg går hjem fra byen og det kommer 4 somaliere gående mot meg, blir jeg litt mer nervøs enn om det hadde kommet fire etnisk norske mot meg. Det er ikke noe jeg er stolt av, men det er nå slik jeg reagerer i allefall.

Liten sidenote.. Man kan jo ta ting med humor. Når jeg tar tog eller lignende, blir jeg ofte sittende alene i to seter, og flere står i gangen fremfor å sette seg ned vedsiden av en fremmed mørk skapning. Lenge leve fremmedfrykt!
Vis hele sitatet...
Somalere ville jeg sagt sliter litt med integreringa si!
En familie av 8 går ikke i offentlig område å skriker og hyler!

Men ellers, fint at du fremmedfrykt ikke ødelegger for deg!
▼ ... over en uke senere ... ▼
Er som regel ikke pga hudfargen at folk blir irritert, er pga at innvandrere ikke oppfører seg!
(JA, jeg VET! Er ikke bare utlendinger som ikke oppfører seg)

Skulle vært 3 regler når man kommer inn i landet:

1. Man MÅ lære seg norsk!
2. Skaff seg jobb
3. Gjør du noe kriminelt, så blir du sendt tilbake til det landet du kom fra.
(Spørs da selvfølgelig hva som har blitt gjort)
4. Får maks 5000,- i trygd pr. måned (og MÅ da jobbe, for og ha råd til hverdagslige ting)

Er det ikke bra nok, dra tilbake til ditt eget land!

(Svarte jo egentlig ikke på spørsmålet, men kom forhåpentligvis med en god løsning)
Trigonoceps occipita
vidarlo's Avatar
Donor
Cokebottles, eg mistenker at du ikkje aner skilnaden på innvandring, asylsøkjarar og kvoteflyktningar. Kanskje du skal settje deg litt inn i det først?

Og når det gjeld kriminalitet - mange av dei som sit i norske fengsel er utlendingar, som ikkje hadde intensjon om å bu i Noreg. Det er narkokurer som kjem til landet for å levere knark, og ville returnert med en gang jobben er gjort. Det er folk som er kortvarig i landet, men blir tatt her.
Sitat av Cokebottles Vis innlegg
Er som regel ikke pga hudfargen at folk blir irritert, er pga at innvandrere ikke oppfører seg!
(JA, jeg VET! Er ikke bare utlendinger som ikke oppfører seg)

Skulle vært 3 regler når man kommer inn i landet:

1. Man MÅ lære seg norsk!
2. Skaff seg jobb
3. Gjør du noe kriminelt, så blir du sendt tilbake til det landet du kom fra.
(Spørs da selvfølgelig hva som har blitt gjort)
4. Får maks 5000,- i trygd pr. måned (og MÅ da jobbe, for og ha råd til hverdagslige ting)

Er det ikke bra nok, dra tilbake til ditt eget land!

(Svarte jo egentlig ikke på spørsmålet, men kom forhåpentligvis med en god løsning)
Vis hele sitatet...
#1 Ville vært mye lettere om tilbudet for å lære norsk var bedre.

#2 Jobb kan være vanskelig å få om man ikke kan norsk. Les ^

#3 Sendt tilbake til landet man kom fra. For noen kan det bety død, eller evig fattigdom. Er ikke det en litt vel streng straff for gutten som snek på trikken?

#4 5000 om man er ufør og? Eller bare arbeidsløs? Hva om de ikke klarer å få seg jobb? 5000? VIRKELIG? Idiot.
Sitat av Aaatcho Vis innlegg
Er sånn du kaller white trash det
Vis hele sitatet...
blir ikke det litt av det samme, at du kaller folk for white trash på grunn av meningene dems?
Sitat av Aaatcho Vis innlegg
Er sånn du kaller white trash det
Vis hele sitatet...
Ja for det var jo ikke RASISME!