Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  219 28248
z0p
uʍop ǝpısdn
z0p's Avatar
Sitat av GothQueen
Men! Så kommer vi til den virkelig viktige saken!
Hvor mange av dere dusjer først, og driter etterpå?
Det er jo mer korrekt å drite først og dusje etterpå!
Vis hele sitatet...
Jepp, det der er en vrien problemstilling. Jeg som mange andre har toalettet på samme rom som dusjen. Jeg mener også det er korrekt å drite før man dusjer, men problemet om man driter før man dusjer er at man blir stående i sin egen dritlukt mens man dusjer. Derfor skjønner jeg ikke hvorfor flere bad og toaletter er adskilt.
hentet fra det store Wikipedia:

http://no.wikipedia.org/wiki/Svette
"I tillegg til vann inneholder svette salt, natriumklorid, urea, feromoner og små mengder albumin som er et eggehvitestoff."
"Ved svetting blir salt, urea og feromoner liggende igjen på huden etterat vannet i svetten er fordampet."

http://no.wikipedia.org/wiki/Urea
"Urea (urinstoff, karbamid) Det kan utvinnes av urin og det var den første organiske forbindelsen som ble fremstilt kunstig i laboratoriet"

Altså inneholder svette et stoff som også kan kalles "urinstoff." jeg vil heller tisse urinstoffet enn å gjennomtrenge huden min med det. Derfor driter jeg i å trene, og tisser i dusjen, og jeg nyter det!
Sitat av rivar
hentet fra det store Wikipedia:

http://no.wikipedia.org/wiki/Svette
"I tillegg til vann inneholder svette salt, natriumklorid, urea, feromoner og små mengder albumin som er et eggehvitestoff."
"Ved svetting blir salt, urea og feromoner liggende igjen på huden etterat vannet i svetten er fordampet."

http://no.wikipedia.org/wiki/Urea
"Urea (urinstoff, karbamid) Det kan utvinnes av urin og det var den første organiske forbindelsen som ble fremstilt kunstig i laboratoriet"

Altså inneholder svette et stoff som også kan kalles "urinstoff." jeg vil heller tisse urinstoffet enn å gjennomtrenge huden min med det. Derfor driter jeg i å trene, og tisser i dusjen, og jeg nyter det!
Vis hele sitatet...
Urea er bare en bestanddel av urinen din. Den er også en av to hovedbestandeler i svette. Av svette utskiller du en væske-oppløsning av salt og urea, med noen svake luktstoffer kalt o-cresol og p-cresol. Når bakterier angriper urea, omdannes dette til ammoniakk og sikkert videre til ammonium som igjen vil kjennetegne gammel svette. Med andre ord lukter det skikkelig ille.

Om du vil det eller ei, så svetter du ut dette urinstoffet - pissatrengt eller ikke. Men ta det med ro, ren urin er så sterilt som du kan få det. Det er avfallsstoffene som er et problem, men domestos, kalilut, klorin eller salmiakk skal vel kunne ordne den biffen greit. På dusjgulvet vel å bemerke, på deg selv hadde jeg brukt vanlig dusj-såpe. For hudens skyld..
*offtopic* HAHA Fy faen, altså jeg har lest igjennom ganske mye av det her nå, (Kjeder meg mye på jobb).... Sitter bare igjen med en ting på tankene... (Utenom hvor mange som egenklig pisser i dusjen OG VASKEN) Hvordan/hvorfor/hva gir dette temaet en grunn til og bli tatt seriøst?? :P


*ontopic
Jeg tisser i dusjen en gang i blandt.. Men holder meg unna vasken..
Sitat av leopex
*offtopic* HAHA Fy faen, altså jeg har lest igjennom ganske mye av det her nå, (Kjeder meg mye på jobb).... Sitter bare igjen med en ting på tankene... (Utenom hvor mange som egenklig pisser i dusjen OG VASKEN) Hvordan/hvorfor/hva gir dette temaet en grunn til og bli tatt seriøst?? :P


*ontopic
Jeg tisser i dusjen en gang i blandt.. Men holder meg unna vasken..
Vis hele sitatet...
Den gode grunn er at dette er Freakforum
Sist endret av C.Hendrix085; 16. januar 2008 kl. 12:27.
Jeg tisser i dusjen, peller nese i dusjen, og når jeg er løs i magen så lar jeg til og med rumpejuicen renne i dusjen.
Sist endret av Raptrojo; 16. januar 2008 kl. 12:30.
Sitat av paranoy
Men ta det med ro, ren urin er så sterilt som du kan få det. Det er avfallsstoffene som er et problem, men domestos, kalilut, klorin eller salmiakk skal vel kunne ordne den biffen greit. På dusjgulvet vel å bemerke, på deg selv hadde jeg brukt vanlig dusj-såpe. For hudens skyld..
Vis hele sitatet...
Ok, IKKE gi disse gærningene noen ideer... Mange av dem ser ike ut til å forstå ironi heller så derfor er det vel best å ikke nevne ordet "lut", "klorin" eller "salmiakk" i samme tråd som omhandler "renslighet".

Ser for meg at mange nok ville tenkt "hmmm, det har jeg aldri prøvd, det må jo funke som bare det på klamydiaen min!" eller noe slikt.
Tisser bare i badekaret jeg
Trangsynt visjonær
Polar-'s Avatar
Sitat av z0p
Jepp, det der er en vrien problemstilling. Jeg som mange andre har toalettet på samme rom som dusjen. Jeg mener også det er korrekt å drite før man dusjer, men problemet om man driter før man dusjer er at man blir stående i sin egen dritlukt mens man dusjer. Derfor skjønner jeg ikke hvorfor flere bad og toaletter er adskilt.
Vis hele sitatet...
En avtrekksvifte (som de fleste bad har) skulle vel løse det problemet. Evt kan man installere et kullfilter, om man tar sin drite/dusje combo seriøst.

Sitat av xtapolapocetl
Jeg vil jo tro at svette og menstruasjonsblod er like ekkelt som piss? Eller?
Vis hele sitatet...
Mensen er jo bare som konditorfarget glidemiddel.
Sitat av Polar-
Mensen er jo bare som konditorfarget glidemiddel.
Vis hele sitatet...
Seriøst pjuuuuk.... Det var dæven døtte nasty!
Ja, den var heslig.

Husker ikke hvorfor, men man skal ikke knulle noen mens de har mensen. Noen jævlig gyldige medisinske grunner for begge parter.
Sitat av Polar-
Mensen er jo bare som konditorfarget glidemiddel.
Vis hele sitatet...
Det er jo mye bedre å bruke kroppens eget glidemiddel enn å tilføre allskens unaturlige midler, kremer og oljer. jeg hater når dama ikke har mensen.
Sitat av dynamite
Det er jo mye bedre å bruke kroppens eget glidemiddel enn å tilføre allskens unaturlige midler, kremer og oljer. jeg hater når dama ikke har mensen.
Vis hele sitatet...
Jeg ser sarkasmen lyyyyse imot meg som lyset til gud..! *Slutter å stirre på lampa*

Du er nasty. End of story.

Tilbake til tissing og bæsjing? Jeg la en stooor kabel
Sitat av spaceinvader
Jeg pisser i dusjen og i vasken (tought, bare når jeg ikke gidder å gå til badet) men skyller da veldig godt etter på:P Bor da alene, så det ville blitt en helt annen sak hvis man bor hjemme eller i lag med noen.
Vis hele sitatet...
Du pisser i dusjen ok. Men i vasken?! Ekkelt synes nå jeg. Då skal jo vaske hendene dine der.
Denne debatten har blitt så lang at jeg verken gidder eller har tid til og lese den, men jeg må bare nevne at jeg synes det er rart at så mange mennesker tisser i dusjen. Hva i all verden er problemet med å gå på do før man dusjer? Jeg ville aldri ha stådd i do-skåla i likhet med at jeg ikke ville ha stått å trampet i mitt eget tiss i dusjen.
Hadde du lest gjennom tråden hadde du sett at mange allerede har ytret din mening om saken.

Men jeg er enig, denne tråden har blitt lovlig lang, og jeg tror det meste har blitt sagt. Så om denne stenges nå sutrer ikke jeg iallfall.
Er mange år siden jeg pissa i dusjen sist. Gjorde det ganske jevnlig før, men må ha glemt av gamle kunster eller noe.
Jeg skjønner egentlig ikke hva som er problemet med å tisse i verken dusj eller vask. Jeg gjør ikke noen av delene, men har hendt seg at jeg har pisset i dusjen ja, men ingen vane sak.

Jeg har vel ofte hørt gang på gang, til og med lest i hjemmet, om folk som DRIKKER sin egen urin. Jeg synes det er mye verre enn å pisse i dusjen.

Jeg kan love dere at om dere har sittet på et offentlig toalett, så kan du lure på hvor mange som har pisset på den ringen!? Vanlig tastatur og mus har jo flere bakterien enn på toalettet der man pisser til vanlig. Så hva som er galt med at urinen renner ned sluken sammen med en haug rent vann i dusjen hjemme hos folk plager ikke meg i alle fall.
It's all drains and pipes
Dusj er "rent", urin er "skittent". Jeg føler ikke for å blande de to.