Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  1270 518404
har dikemark nedlagte og tilgjenglige(åpne) bygg da?
Sitat av RiffAlven
har dikemark nedlagte og tilgjenglige(åpne) bygg da?
Vis hele sitatet...
Ettersom jeg har forstått er de gamle byggene låst. Det ser ut (på norgeibilder) som om dem er tilgjengelige med vei via boligfeltet som ligger like ovenfor byggene..
Bakrus
Pumpkin's Avatar
Trådstarter
Sitat av RiffAlven
har dikemark nedlagte og tilgjenglige(åpne) bygg da?
Vis hele sitatet...
Det skal vist være 2 stk langt oppe i skogen. Men de det "spøka" mest i, brant ned for et par år siden..

Historien sier at det var en dude som tent på bygge, pga dama hans å ei veninne hadde vært der inne ei natt. Dama hans ble skremt av noe, etter det var hun et nervervrak å aldri seg selv igjenn.
lol, vi hørte ikke noe mer fra rotskrot:P
Bakrus
Pumpkin's Avatar
Trådstarter
Nei nå vil jeg også ha en update rotskrot! Å plis, FILM neste gang du drar! Lån deg et cam elns! Har sett endel bilder, men vil se flere filmer =D

Selv har jeg en film på mobilen fra jeg var på lier Kan se om jeg får slengt den ut på nette litt senere :>
Rotskrot lever i beste velgående, han levde iallefall nesten da han dro til sverige for å forstette sin skolegang, så det kan ta litt tid før det blir liertur, men det skal bli til høstferien om ikke før
Bakrus
Pumpkin's Avatar
Trådstarter
Nicenice! Jeg vurderer sterkt en Oslotur i nermeste framtid, etter som jeg skal å møte ei der nede ;P
Men dæven søkke, tro meg! Jeg setter faen meg av tid til en ny Lier tur =D Denne gang med noe innabors, så alt blir mer creepy
Ja, Lier er nok stedet for den ultimate LSD-trippen:P
Bakrus
Pumpkin's Avatar
Trådstarter
Åsatan, skal du ha i deg slike stoffer på en sånn plass, så ber du om død's-noian Seriøst, alkohol\hasj er mer enn sterkt nok, får jo creepy følelse bare man er edru
damn. satt nettop å leste om 23-salen så spurte jeg moren min om hun kunne leie den til meg på biblioteket. når jeg løp ned net trappa hørtes det ut som on noen hvisket. tror jeg hørte "mot veggen"
så gikk jeg en rar kribling gjennom meg!! dette var jævlig ekkelt!!!det skjedde i midten av trapppa. brrr. satte meg rett ned og skrev dette. serøst. nå kødder jeg ikke. første gangen jeg har hatt den føelsen. har planlagt en uke nå å dra til nedlagte lier, men nå ble jeg litt redd. jeg så også på det ansiktet i filmen. ufff. håper jeg ikke går klikk
Sitat av Pumpkin
Åsatan, skal du ha i deg slike stoffer på en sånn plass, så ber du om død's-noian Seriøst, alkohol\hasj er mer enn sterkt nok, får jo creepy følelse bare man er edru
Vis hele sitatet...
Ja det var vel sånn halvveis useriøst ment :P LSD på et slikt sted vil vel gjøre deg koko, men da er det ikke langt til den delen som er i drift:P Det ligger jo sprøyter rundt om, og det er jo kjent at knarkiser vanker der, men da er det vel heroin som er i farten.
Sist endret av Sot-Jo; 24. august 2006 kl. 23:16.
Scary ass. Fikk nesten lyst til å ta meg en tur. Bor jo i Hønefoss, noen få mil unna bare.
Bakrus
Pumpkin's Avatar
Trådstarter
Sitat av Sot-Jo
Ja det var vel sånn halvveis useriøst ment :P LSD på et slikt sted vil vel gjøre deg koko, men da er det ikke langt til den delen som er i drift:P Det ligger jo sprøyter rundt om, og det er jo kjent at knarkiser vanker der, men da er det vel heroin som er i farten.
Vis hele sitatet...


Knarker folka holder til i tredje etagen. Der er det tepper,puter, aviser, mat, flasker osv. Alt mulig for å si det sånn

Når vi gikk opp trappa til tredje etagen, det var seriøst JÆVLIG! Knirka som faen, jeg gikk å trampa forsiktig på trinne forrand meg, viste jo aldri om shiten ville gi etter å rast, havna i kjellern elns

Det var som på en jævlig skrekkfilm, når de går opp å ikke vet hva man blir møtt av!

Når vi kom opp i tredje etagen, stod vi litt i døråpningen til avdelinga, så innover! I enden så vi et lite vindu som de hadde dekt til med et pledd elns, på karmen av døra var det ei ringeklokka, som var merka "Avdeling B-31". Noe som var ringeklokka til Lier's verste avdeling. Der var det sprinkeldør engang i tia.

Så fant kompisen min ei avis som var datert tilbake i fra 1987, skulle til å ta bilde av den osv, men som sakt tidligere, så rakk jeg ikke det pga damene




Nok engang, anbefaler turen på det sterkeste! Uansett hvor du bor i lande, du vil ikke bli skuffa etter å ha kjørt så langt for å oppleve det kicke der





[COLOR=DarkOrange]POST 1000 [/COLOR]
Sitat av Pumpkin
Nok engang, anbefaler turen på det sterkeste! Uansett hvor du bor i lande, du vil ikke bli skuffa etter å ha kjørt så langt for å oppleve det kicke der
Vis hele sitatet...
Men husk kamera!
Ikke glem kamera!
Og for all del, ta med kamera!
sykt sykt sykt ................... jeg har så lyst til og dra ditt. men jeg kommer til og drite i buksa ass
Bakrus
Pumpkin's Avatar
Trådstarter
Neida h0w! Så lenge du drar dit for å utforske å bli skremt, så er det en sinnsykt bra tur!


Om noen skulle ta turen innom kontor byggene, så fortell hva dere fant! Eneste delen jeg ikke var innom Men neste gang
Var der i går, men hadde ikke med lommelykt. Har flyttet til Drammen så det blir nok en tur til senere. Stod bare utenfor og kikket litt.
Bakrus
Pumpkin's Avatar
Trådstarter
Hvordan så det ut rundt der da ? Hadde de spikra igjenn dørene mer på bildet som ligger i første posten ? Er jo et vaktselskap som har ansvar for å sikre område osv..
Gjerdet med "Adgang Forbudt" var revet ned. Det var fortsatt planker skrudd fast foran dørene og vinduene, men jeg tror ikke det er noe problem å komme seg inn hvis du har med en skrutrekker eller brekkjern. Var btw noe oranget som kunne skimtes igjennom det ene vinduet i første etasje. Noen som vet hva det er? Holdt på å pisse på meg når jeg så en farge inni ene ruta, så jeg torde ikke å finne ut hva det var. Gikk bare derifra. Ikke det at jeg tror på ånder og spøkelser, men ingen kan nekte på at det er en skummel plass.
Bakrus
Pumpkin's Avatar
Trådstarter
Jehes : Det er en skummel plass, uansett
Det orange kan ha vært en av madrassene som er revet sund, en fucka stol\soffa elns ? Er jo endel av det der..
Paranormal Fog
Den tåka dere har på bildene er visst paranormal tåke, altså, dere sier dere ikke så den med øynene deres, men den var tydelig på kameraet? Sjekk linken...
Sitat av AleXzorZ
Paranormal Fog
Den tåka dere har på bildene er visst paranormal tåke, altså, dere sier dere ikke så den med øynene deres, men den var tydelig på kameraet? Sjekk linken...
Vis hele sitatet...
Ja det var liksom det vi også tenkte, ganske freaky. Er det noen "naturlige" forklaringer på dette fenomenet?
Trigonoceps occipita
vidarlo's Avatar
Donor
At kameraet mest sannsynleg oppfattar IR-lys, noko auget ditt ikkje gjer. Ein del ting som er gjennomsiktige for IR er ikkje gjennomsiktige for synleg lys, og omvendt.
Bakrus
Pumpkin's Avatar
Trådstarter
Med andre ord, tåka er der hele tiden ? Bare at vi ikke oppfatter den?
Isåfall, hvorfor er den tåka altid med når noen tar bilde på Lier eller Dikemark, men aldri når de tar bilde av de nye skia uttafor hytteveggen ?
Trigonoceps occipita
vidarlo's Avatar
Donor
Sitat av Pumpkin
Med andre ord, tåka er der hele tiden ? Bare at vi ikke oppfatter den?
Isåfall, hvorfor er den tåka altid med når noen tar bilde på Lier eller Dikemark, men aldri når de tar bilde av de nye skia uttafor hytteveggen ?
Vis hele sitatet...
Omgjevnader er stikkordet... og kva folk *vil* sjå. Og at alle dei bilda eg har sett av området er uten...
sånn "paranormal" tåke kan jeg sia at jeg får av og ta skia og(kan poste de), det er ikke bare der.
Bakrus
Pumpkin's Avatar
Trådstarter
Driter i hva det kommer av, det gir bare en mer spooky stemning over bildene, så det er en liten positiv ting ;P
Fy faen, mange av bildene her minner om Silent Hill-spillene!
Noen som har det nummeret som det går myter om at hvis man ringer det så skjer det enkelte ganger at man får en rekke tall.. eller no.. :P er ikke sikker på om det er lier eller dikemark..
22351289
det er nummere
Sitat av pg2307
22351289
det er nummere
Vis hele sitatet...
Hva skjer med det nummeret? Eieren heter Kai Berg????
Sist endret av wickwire2000; 31. august 2006 kl. 22:09.
Sitat av glowbug
Noen som har det nummeret som det går myter om at hvis man ringer det så skjer det enkelte ganger at man får en rekke tall.. eller no.. :P er ikke sikker på om det er lier eller dikemark..
Vis hele sitatet...
du kunne ikke forklart det litt mere?

pg2307, det nummeret er til en privat person, bare prøv telefonkatalogen.no

ok, det var skummelt! det var ei dame som svarte *sarkasme* sikkert feil nr. det du gidde.
Sist endret av Jorgens; 31. august 2006 kl. 22:12.
det er nummre til fiendene mine moren som svarte kari bergh skikkelig bitch haha
hun anmeldte meg for å ha trua tvillingene hennes

snakka dere med henne??
kari bergh XD
Bakrus
Pumpkin's Avatar
Trådstarter
Offtopic
For nå var du "tøff" pg2307. Håper du blir banna ..


Ontopic: Hvilket nr snakker du om glowbug ?
Bare noe jeg hørte i farta. vet ikke om de mener nr til sykehuset eller hva det er.. :P
Hei hehe! lier ja, ser andre folk har vært der mye også ja
har vært i alle Avdelingene, før 2 av dem ble Stengt igjen
Har hørt at Lier skal rives om en måneds tid, eller at prosjektet skal starte!

Er utrolig spennende der, er fascinert av sånne ting ! ! !
skal ditt i kveld klokken 22:00 Noen andre som møter opp?
hadde jo vært veldig gøy

de første gangene jeg var der, var for 5 år siden, Da var det nesten ikke noe hærverk, jeg fant mange journaler, jeg fant smertestillende, jeg fant sprøyter , jeg fant Tvangstrøyer!
kan nok Scanne Journalene ut på nettet!

å til de som ikke vet det, i Det stengte bygget helt øverst, er det en "hemmelig" jordkjeller, der brente Dem lik, for Kirken i lier området! det ABSOLUTT DET Værste stedet på HELE LIER!
det er som En ruin i en pyramide, jordkjelleren er lang og går langt under, skulle trodd den endte under hele byen, har ikke gått hele! men røyken måtte ut når de drev med kremaotering så et sted må det ende! Man Kan nesten Lukte Lik lukten som sitter fast i veggen! anbefales ikke å gå ned dit, om du finner veien, hvis du er veldig skremt av sånne ting! advarsel!

Btw, dette er ikke verken kjelleren på noen av de andre byggene som dere ser, denne kjelleren er skjult, det har skjedd ufattelige ting skjult der i norsk samtid!
jeg sier ikke inngangen, det er som en bunker!
men jeg kan svare, og skaffe bilder derifra!

å jeg kan nok få til å legge ut Journaler på nett! hvis noen er interisserte? !
Ja, få se da.
Bare å legge ut.
Hvorfor sier du ikke hvor inngangen ligger? høres ut som bullshit. Scan journalene så kanskje innlegget ditt blir mer troverdig.
Skal de seriøst rive ned Bygga der? :S
Sitat av goodfellow
Hei hehe! lier ja, ser andre folk har vært der mye også ja
har vært i alle Avdelingene, før 2 av dem ble Stengt igjen
Har hørt at Lier skal rives om en måneds tid, eller at prosjektet skal starte!

Er utrolig spennende der, er fascinert av sånne ting ! ! !
skal ditt i kveld klokken 22:00 Noen andre som møter opp?
hadde jo vært veldig gøy

de første gangene jeg var der, var for 5 år siden, Da var det nesten ikke noe hærverk, jeg fant mange journaler, jeg fant smertestillende, jeg fant sprøyter , jeg fant Tvangstrøyer!
kan nok Scanne Journalene ut på nettet!

å til de som ikke vet det, i Det stengte bygget helt øverst, er det en "hemmelig" jordkjeller, der brente Dem lik, for Kirken i lier området! det ABSOLUTT DET Værste stedet på HELE LIER!
det er som En ruin i en pyramide, jordkjelleren er lang og går langt under, skulle trodd den endte under hele byen, har ikke gått hele! men røyken måtte ut når de drev med kremaotering så et sted må det ende! Man Kan nesten Lukte Lik lukten som sitter fast i veggen! anbefales ikke å gå ned dit, om du finner veien, hvis du er veldig skremt av sånne ting! advarsel!

Btw, dette er ikke verken kjelleren på noen av de andre byggene som dere ser, denne kjelleren er skjult, det har skjedd ufattelige ting skjult der i norsk samtid!
jeg sier ikke inngangen, det er som en bunker!
men jeg kan svare, og skaffe bilder derifra!

å jeg kan nok få til å legge ut Journaler på nett! hvis noen er interisserte? !
Vis hele sitatet...
Greit nok, men blir selfølgelig litt mistenksom når du ikke røper inngangen eller har lagt ut noen bilder ennå.
Hadde vært gøy å tatt seg en tur, men med mine nerver så hadde jeg vel blitt sinnsyk og blitt lagt inn der etterpå. :P
Bakrus
Pumpkin's Avatar
Trådstarter
goodfellow: Nå må du hoste opp bildene, sitter bare å tripper etter å se ;D
Rive Lier ? Avdelinga ? Kilde ?
Sitat av Pumpkin
goodfellow: Nå må du hoste opp bildene, sitter bare å tripper etter å se ;D
Rive Lier ? Avdelinga ? Kilde ?
Vis hele sitatet...
hehe, joda, en bruker med 1 -ett- innlegg, og *så* mye opplysninger om ditt og datt. Det er nok bull fra ende til annen.

Når jeg blir frisk nok, så skal jeg reise til Dikemark selv og ta masse bilder jeg. Men jeg må lære meg å gå skikkelig igjen først.
http://i63.photobucket.com/albums/h154/petagora/HPIM2871.jpg

Her har dere en av lukene ned i kjelleren!
Jeg tror ikke på spøkelser og rare energier. Men det er fortsatt skummelt med slike ting. Vi mennesker ser hva vi vil se. Og vi mennesker liker overnaturlige ting. Derfor ser vi overnaturlige ting. Jeg har laga en bilsnutt av "den mystiske videon med ansiktet" Den viser "ansiktet" som folk prater om i videon.

http://www.geocities.com/mask_of_jason/Part2.wmv
Var det noe kult der nede?
Forestiller meg at det må være heftig å finne pasientjournaler og liknende. Fatter egentlig ikke at helsevesenet kan papirer med folks navn på ligge igjen på sånne steder.

Spørsmålet mitt var til tøffel forresten.
Det ligger ikke noen parpirer med noen spess betydning.. hva slags piller og litt slik pasiente har fått.

Ser det er en del her som ikke tror på ånder og slike ting. Jeg vedder 100 kr på at nesten alle dere tror litt på det men er "redd" for et fenomen dere ikke har noe kontoll på så da vil dere ikke tro på det.

Tenkte å legge inn her litt hva slags ting som skjedde på lier når det vår i drift...

Lobotomi:

Lobotomi er et fint ord for hva det egentlig inne holder.
Det som ble gjort under et Lobtomi ingrep var å borre hull
den pasientens kraniet med håndborr for så å kutte av en
del til hjernen, slik at personen skulle få et mer rolig sinn

Metoden ble brukt på personer med schizofreni og depresjoner.
Veldig mange ingrep var velykka! Men en del som ble "offer"
for dette ingrepet, døde av betendelse og blødning på hjernen.

Mange som i dag enda lever har fått erstatning i senere tid!
En person som har vert igjenom noe slikt som det vil aldri bli
100% friskt igjen

------------
Elektro Sjokk behandling eller ECT:

Ect ble brukt på pasienter for å framkalle sterke krampe trenkninger
(ikke spør meg hvorfor)
Metoden var å koble til et strøm aperat til hode på pasienten for så
å fremkalle disse krampetrekkningene ved veldig sterk støm.
Metoden var mest beregna på pasienter med sterke depresjoner.

ECT ble utført lenge uten bedøvelse og noe forvarsel, det ble heller
ikke brukt lukkede rom for dette. ECT ble utført mens andre pasienter
kunne se på enten di ville eller ei!
Jeg vet også at ect er blitt brukt som en "straffe" metode på di syke!

Ect brukes den dag i dag men da under helt andre omstendigheter
Du er nå i full narkose og under full overvåkning men ikke minst
ved mye myndre stømbruk!

-------------
Badekar og dysj:

Mange pasienter ble lagt i lange gode varme bad, det som var meninga med
dette var å få et mer rolig sinn hos pasienten. Dette er faktisk
dokumentert å ha en bra effekt hos den syke. FLott? joda

Men dette ble også brukt som en staff for mange!
Når pasienter satt i badekaret å ante ingen fare og fred,
kunne en pleier trykke hode til pasient under vannet helt uten videre slik
at vedkommende skulle få seg et sjokk! samme brukte di dysjen til!
Dette er også en metode som skulle roe ned pasienten!
-------------
LSD:

Det ble testet med LSD på pasienter på lier, men det ble for slutt på det pga folk flippa ut
Det som skjer ved intak av LSD er at kroppstemperaturen stiger, blodet og hjerte pumper fortere, du svetter og kan få heftige halliser. Ikke rart dem flippa.

--------------
Pillebruk:
Det ble også eksperimentert med piller på lier...
DI blanda mange slags piller for å se hva slags reaksjon pasienten ville få.
Flere personer ble mongo rett som det var!

--------------
Likovn:

På lier hadde dem egen likovn, folk som var gitt opp av familie å slike ting ble brent på stedet!
Løse rykter sier også at på lier brant dem folk for kirka også.
Kan godt tenkte meg at personer med famile ble også prent pga av dem var så misshandla at di ikke kunne vise dem til famile.

------------------

Prøv å ring kommunen der oppe å hør hva di har å si... Dere vil garantert ikke få noen informasjon om hva som har skjed der oppe! uten om normale ting som at det var et galehus..

Jeg kan tippe at mange av dem ble slått voldtat osv av pleiere..
Snakka med en kar som hadde en onkel som jobba på lier i den tiden det var i drift,
han sa det at ned i kjelleren burde ingen gå... noe som tyder på at det er ikke noe gøy!
Sist endret av tøffel; 5. september 2006 kl. 15:54.
Bakrus
Pumpkin's Avatar
Trådstarter
Utrolig bra tøffel ! Har du mer informasjon\bilder fra Lier eller Dikemark ? (=
syns dette er litt creepy. opplevede noe greier for 6 år siden. jeg trodde ikke det var så store greier og trodde det bare var jeg som visste om det eller noen som kødda med meg. Har fortalt mange venner om historien men få som tror på det.
Jeg hadde jeg en venninde, en venn av moren henns hadde jobbet der for lenge siden eller kjente noen som hadde jobbet der eller noe og fortalte oss masse historier derifra. Vi fikk tak i telefonnummeret som skulle være til mentalsykehuset på lier. Når vi ringte det nummeret hørte vi en gammel dame som satt i gyngestol eller noe og sa masse forskjellige tall om og om igjen. Når vi pratet til henne så stoppet hun opp til vi sluttet å prate og fortsette å lese opp tallene. Og hver dag sa hun forskjellige tall.
Er det noen som har dette nummeret? Er ingen som tror på meg.. jævlig irriterende..
Sitat av tøffel
Lobotomi:

Lobotomi er et fint ord for hva det egentlig inne holder.
Det som ble gjort under et Lobtomi ingrep var å borre hull
den pasientens kraniet med håndborr for så å kutte av en
del til hjernen, slik at personen skulle få et mer rolig sinn

Metoden ble brukt på personer med schizofreni og depresjoner.
Veldig mange ingrep var velykka! Men en del som ble "offer"
for dette ingrepet, døde av betendelse og blødning på hjernen.

Mange som i dag enda lever har fått erstatning i senere tid!
En person som har vert igjenom noe slikt som det vil aldri bli
100% friskt igjen
Vis hele sitatet...
Men det er jo litt av meningen, siden Lobotomi gjør drastiske forandringer i tankegang og hjerneaktivitet. Foreksempel veldig aggresive mennesker ble veldig rolige.

Sitat av tøffel
Badekar og dysj:

Mange pasienter ble lagt i lange gode varme bad, det som var meninga med
dette var å få et mer rolig sinn hos pasienten. Dette er faktisk
dokumentert å ha en bra effekt hos den syke. FLott? joda

Men dette ble også brukt som en staff for mange!
Når pasienter satt i badekaret å ante ingen fare og fred,
kunne en pleier trykke hode til pasient under vannet helt uten videre slik
at vedkommende skulle få seg et sjokk! samme brukte di dysjen til!
Dette er også en metode som skulle roe ned pasienten!
-------------
!
Vis hele sitatet...
Tror de fleste mentale syke så godt som normale mennesker ville skjønnt at de skulle dusje hvis de faktisk befinner seg i en dusj.

Tror veldig mange blir tatt litt med av assosiasjoner til Gjøkeredet.