Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  194 15041
En som irriterte meg spesielt på film nr2 er han rødhåra wannabi-med-i-gjengen i bakrunnen som ler når han slår han. Og går og slår seg i hånda som at han også har lyst å være med. Å jeg kunne klikket på de hvis jeg hadde vært der :P
Han tapern som slo i den andre filmen kaller seg for Dadar @ Qnet .. Bare så dere vet hvem dere kan ha det litt phun med

Har kannelsnurr (@) på #futurestation .. Er en stooooOr taper !

Folk som Dadar skulle vært kastrert, banket, offentlig ydmyket, drept og alt annet grusomt som vi nerder kan finne på...
[14:45] <aQ|Joshiwo> http://www.vg.no/pub/vgart.hbs?artid=258363
[14:45] <Dadar> vett
[14:45] <Dadar> angrer på det jah
[14:45] <aQ|Joshiwo> poenget med å gjøre slikt da?
[N] No such nickname Dadar on IRC.


Tøff på skolen, feig på irc.. trodde det var omvendt jeg
Selv om han/hun har gjort noe dumt trenger de ikke tusen vis av idioter som skal komme med person angrep. Dobbelt moralen lenge leve.
Opprinnelig postet av raz


Jeg gleder meg om noen år, når han har vokst litt opp i høyden og bredden, begynt å trene litt styrke- og de andre som slo han er blitt på kanten av sammfunets tapere.
For, en dag vill de være kjepphøye igjen- og da kommer han til å svare med slag og spark som får de andre til å pisse på seg.

For det er jo nesten alltid slik? at den snille vinner :)
Vis hele sitatet...
Jeg gleder meg heller om noen år, da har ikke oferet blitt noe større eller sterkere, men han ser ut til og være typen som får seg en utdannelse og kan heve en brukbar lønn, men kødden på filmen, ser du er en av de tøffe gutta, som om noen år får seg en typisk a-etat jobb.

Et langt liv på nederst rang er en bedre hevn enn et slag i trynet.
Prater med denne karen nå, han er (hva forventer du?) 14 år. Han sier dette skjedde for over 1 år siden og alt er oppklart for lenge siden mellom de to.
Han sier også at denne karen ikke er rett i hodet.


<Dadar> jepp sant , men det var jo en grunn til jeg slo han "engang"
<SchmQ> å?
<Dadar> mhm
<SchmQ> hva slags grunn var det? det sies at vold ikke løser noen problemer...
<Dadar> naj
<Dadar> det er sant
<Dadar> hadde det vore nå
<Dadar> så hadde jeg aldri gjort det
<Dadar> "slutta med slossing osv"
<Dadar> men grunnen var
<Dadar> han slo ei vennina av meg, "i tryne"
<Dadar> han ripa opp biler til folk som var i begravelse
<Dadar> dyreplageri
<Dadar> holdt han og på med

Dette er en liten bit av samtalen, resten er bare tomprat.
Må også legge til at jeg virkelig ikke ville ha gjort det på samme måte som han i denne situasjonen, han legger jo ut alt til en han ikke engang kjenner.

Edit: Kan også legge til at han nå ga meg e-mail og MSN adresse til meg.
hei folkens , har lest litt av postene deres osv . Vet mange er imot meg , og vet selv jeg har gjort Noe GANSKE dumt . Men detta hadde sted får 1 år siden, så det er ikke mye jeg kan gjøre i ettertid. Jeg og "offere" har blit ferdig med denne saken og er venner . Jeg har sakt unskyld og har hat kontakt med politiet . Så det er ikke så veldigt mye mer jeg kan gjøre. Det som kommer til og skje er at politie kommer til og stenge alle ftpene "osv" som har denne filmen , og kommer til og straffe eieren av ftpen. Jeg vil gjerne svare på spm dere har . så bare spør om det dere vil . og får og sei det sånt jeg angrer noe sinnsykt :/ .
haha Pump

Edit: Dadar, tror du virkelig politiet får fjernet filmen fra alt som heter nett og ftp? hehe
Jaja .. jeg har ikke noe mer og si enn det som ble sagt fra irc, enn at det er bare latterlig .. Prøv og "hoocke" opp med Rebecca da ? Noe for deg, ei jente som kan og sifra

Edit : solberg .. så dum som han er, så tror han vel det
Sist endret av Pumpkin; 13. desember 2004 kl. 19:48.
naj kansje ikke . Men jeg selv vil ikke ha den ute på nette. heler ville jeg ikke at det skule bli filma , pga da ville jeg få prob med purken , men er ikke så mye jeg kan gjøre :/. mer en og sei at det var dårlig oppførsel av meg , og at jeg angrer på det.
Dadar: Var han fyren med det lange håret på ditt lag eller ikke? Var en liten diskusjon om det litt tidligere her.
Det hele ble vel tatt litt ut av proposjoner. Bare fordi Vg lagde en artikkel om saken. Man fikk jo bare vite at det var et såkalt "voldsnettverk" der diverse klipp florerte. Ettersom man kom rett inn i saken fikk man ikke vite forholdene rundt slåsskampen. Om det Dadar sier om "offeret" er sant, så skjønner jeg godt hvorfor Dadar dro til han. Selv om jeg er imot vold hadde jo Dadar gode grunner.
Sist endret av Sinister; 13. desember 2004 kl. 16:13.
sinister , ja. Men uanset hvor mye jeg hadde hat grunn sjønner jeg at folk er sure på meg . Men jeg kan ikke gjøre noe med det nå . :/
Ok, ryddet opp i litt unødvendig søppel. La meg slippe å gjøre det igjen.
Fatter ikke hvorfor det er blitt så stor sak om det...
Dette var en sak som alle var ferdige meg, helt til media drar og blåser den opp!
Kan nesten vedde på at mange av dere har slått noen før? Det ble sikker ikke filma, men det var jo imot Dadar's vilje og filme, vis jeg har forstått rett ?

Bor i Haugesund jeg også, og kjenner/vet hvem de er. Jeg beskytter de ikke siden jeg kjenner de, men pågrunn av at det er det rette:P Media legger ofte ut litt feil!
Fatter ikke hvorfor det er blitt så stor sak om det...
Dette var en sak som alle var ferdige meg, helt til media drar og blåser den opp!
Kan nesten vedde på at mange av dere har slått noen før?
Vis hele sitatet...
Det her er jo standard når noe sjokkerende kommer i medias søkelys.

Finne liknende episoder, dra det videre, noen halvsannheter her og der etc.
Sånt må man regne med, det selger og sjokkerer.

Når det er sagt, så er det jo mange her som misser poenget med hele media-dekningen.

Problemet / fokuset er ikke at noen faktisk får seg en fik / slag, men at det blir filmet, redigert og lagt ut til forlystelse for alle og enhver.

Skjønner at det er endel unge medlemmer her som synes det er "pinglete" å lage en sak av det her, men tenk dere om før dere poster om hvor latterlig hele saken er.

Det er kommet fram et par eksempler på elev-vold, ikke de værste, men ille nok til at skolen burde hatt helt andre midler tilgjengelig enn bare tre dagers utvisning.

I filmen fra Moss ser man for lite til å danne seg et bilde av hva som egentlig foregår, men filmen fra Haugesund er ganske illustrerende for hvordan de "tøffe" klarer å påvirke de som ønsker å være "tøffe", og de som ikke tør noe annet enn å "heie med".

Må bare påpeke at det også har vært skriverier i lokale aviser i en tid, uten at VG har tatt tak i det, så det her har vært en sak i media lenge før VG gjorde det til en sensasjons-nyhet.

...og resol: legger du ut slike klipp, må du regne med å "miste" litt båndbredde.
Synes egentlig ikke dette var så "sjokkerende".
Går i 9. og sånt skjer jo mange ganger hver uke, ofte hver dag.
Opprinnelig postet av elz
Synes egentlig ikke dette var så "sjokkerende".
Går i 9. og sånt skjer jo mange ganger hver uke, ofte hver dag.
Vis hele sitatet...
Takk for at du understreket poenget mitt.

Atter en gang: Det er ikke volden i seg selv som er "sjokkerende", men at det blir filmet, redigert og lagt ut på nett for "underholdning".
Det som får folk til å reagere er nok at de ser dette på film i motsetning til kun å lese det i aviser o.l.

Film er et mye bedre medie å vise hvor forjævlig dette er... Å se det "i virkeligheten" blir også annerledes. Da spiller mange andre faktorer inn, som f.eks. hvem du kjenner/liker/frykter m.m.

I tillegg må det nevnes at mange av de som reagerer med avsky er gjerne ferdig med ungdomskolen (er eldre / mer moden), og har en bredere forståelse for temaet.
Jeg har ikke sett filmen, kan noen som har den pm meg?
Opprinnelig postet av Bz!
Jeg har ikke sett filmen, kan noen som har den pm meg?
Vis hele sitatet...
Begge filmene er postet i denne tråden.
Nå er jeg lei av å slette søppelpostinga deres. Neste gang diskusjonen sporer av stenger jeg tråden. Temaet er uansett utdiskutert.
Litt artig å se hvor mange som sier: "fatter ikke at dette har blitt en så stor sak", og samtidig får posten 180 svar på to dager i nFF!

Dadar: fint å høre at dere har blitt venner og at du ikke oppfører deg slik lenger!
jeg vet det virker mongo, men hvem codec trenger jeg for å spille av disse filmene? jeg bruker alltid vlc, men det fungerer ikke nå
Dadar, jeg er en av de som lurte på om han med det lange håret var på ditt lag eller ikke... Truet han deg eller backet han deg opp?
Starra: Han svarte "ja, på en måte" tidligere, men posten har visst blitt slettet.
Laurentius, takk
Smiler egentlig litt bredt nå...
Føler for å si "hva var det jeg sa", men dropper det i frykt for det o-store-crew.
starra, greit jeg tok feil.. men du må faen ikke tro jeg er med de folka der, har aldri sett eller snakka med dadar duden.. men jeg går i klasse med han med det lange håret, jeg trodde ikke han var sånn.. men nå veit jeg jo det da...
Nettopp sett den dere fra Haugesund, det er i nærheten av der jeg bor. Faen så provosert en blir, flokker seg rundt EN person, dette er jo direkte mobbing. Synd at slikt skjer på Norske skoler. Og spessielt at det skjer her i distriktet, men det værste er jo at noen filmer dette å legger det ut på nettet. Da er du teit da, da blir det mobbing på et høyrere nivå.

Dere som kaller dette for underholdning, dere synes jeg synd på.
Noen som har navn og addresse på gutten som slår gutten?

-Skal teste noen brannslukningsapparat jeg har hjemme...
Opprinnelig postet av ponni
Noen som har navn og addresse på gutten som slår gutten?

-Skal teste noen brannslukningsapparat jeg har hjemme...
Vis hele sitatet...

Jeg har også et, PM meg for tidspunkt hvis du finner ut
O-Tee, det har jeg aldri sagt.
Du er sikkert en knakendes kjekk kar og er sikkert som de fleste andre 110% imot mobbing. Men da var vi ferdig med den saken.
Dadar: Greit at du angrer, det tror jeg enhver normal person hadde gjort etter dette. Det som er sjokkerende i denne saken er som sagt at det hele ble filmet. Min "moral" preik til deg er at det finnes andre måter å gjøre ting på enn å slå en person. Jeg hadde jallefall snakket til han først (ikke det at jeg hadde slått da). Beklager å si det, men all den medie oppmerksomheten du/dere har fått, har dere faen meg fortjent. Synes det er bra at media tar dette opp, har ikke blitt mobba selv, har heller ikke mobbet, men jeg kan tenke meg det ikke er så kult. Dette er små steg til at flere skoler får bedre rutiner, og at det blir mindre tilfeller av slike teite situasjoner.

Målet ditt med dette var kanskje ikke å mobbe denne gutten heller, men slik ble det. Alle de rette elementene låg tilrette for at dette måtte gå så det gikk. Det ble filmet, på skolen og med mange med-elver. Hadde det vært jeg som hadde slått den personen, og såg at noen filmet hadde jeg jallefall prøvd å fått tak i filmen, å ødelagt den. Tenk hvor kjipt det er for denne gutten å vite at en syk syk faen i Kautokeino kan sitte å morre seg og le av denne filmen.

Det som også virker litt "merkelig" er at det "tilfeldigvis" var et kamera på skolen, nå vet ikke jeg om det va et digitalt fotokamera eller digitalt videokamera, men det virker liksom litt feil at det befant seg på skolen, skrudd på, akkuratt når du slo. Men men, tilfeldigheter hender ofte de, så.. ?
Sist endret av Human-Xit; 14. desember 2004 kl. 00:42.
Opprinnelig postet av Human-Xit
Det som også virker litt "merkelig" er at det "tilfeldigvis" var et kamera på skolen, nå vet ikke jeg om det va et digitalt fotokamera eller digitalt videokamera, men det virker liksom litt feil at det befant seg på skolen, skrudd på, akkuratt når du slo. Men men, tilfeldigheter hender ofte de, så.. ?
Vis hele sitatet...
Kan jo være at det var et mobilkamera. De er raske å fiske opp fra lomma!
Opprinnelig postet av mortal
Kan jo være at det var et mobilkamera. De er raske å fiske opp fra lomma!
Vis hele sitatet...
Hvem faen hadde mobilkamera for et årsiden da?
Opprinnelig postet av mortal
Kan jo være at det var et mobilkamera. De er raske å fiske opp fra lomma!
Vis hele sitatet...
Og med den bildekvaliteten? Nesh, tviler.
Var jo mange som hadde mobilkamera for et år siden. Tenkte det bare som en mulighet, jeg. Ikke noe å bli sur for, da!
Opprinnelig postet av mortal
Var jo mange som hadde mobilkamera for et år siden. Tenkte det bare som en mulighet, jeg. Ikke noe å bli sur for, da!
Vis hele sitatet...
Er da ikke sur jeg, derfor "", men det var da vel ingen mobil-videokamera for et år siden med den kvaliteten?
Hadde det vært jeg som hadde slått den personen, og såg at noen filmet hadde jeg jallefall prøvd å fått tak i filmen, å ødelagt den. <---- Det er det vil holder på med nå ,prøver og få tak i alle "url`ene" den ligger på , så skal politiet stenge sida osv , og kommer til og straffe dem som legger de ut . men desverre blir det vanskeligt og ta alle :/.
Opprinnelig postet av Dadar
hei folkens , har lest litt av postene deres osv . Vet mange er imot meg , og vet selv jeg har gjort Noe GANSKE dumt . Men detta hadde sted får 1 år siden, så det er ikke mye jeg kan gjøre i ettertid. Jeg og "offere" har blit ferdig med denne saken og er venner . Jeg har sakt unskyld og har hat kontakt med politiet . Så det er ikke så veldigt mye mer jeg kan gjøre. Det som kommer til og skje er at politie kommer til og stenge alle ftpene "osv" som har denne filmen , og kommer til og straffe eieren av ftpen. Jeg vil gjerne svare på spm dere har . så bare spør om det dere vil . og får og sei det sånt jeg angrer noe sinnsykt :/ .
Vis hele sitatet...
Lukter evig taper og "aetat-jobb" av han her ja, om han ikke lærer seg litt rettskriving snart.... Og angeren, det er vel helst anger på grunn av all negativ oppmerksomhet som han får, ikke anger overfor offeret...

På den annen side, jenter gjør slikt ut av ren ondskap og hat, gutter har en tendens til å herje slik mer ut av "dyriske" og enkle grunner, siden den tiden vi rusla rundt med klubber og gnagde stein Jenter har ikke det behovet for å måle krefter, de er utspekulerte og beregnende...Derfor mener nå jeg at jentevolden er mer skremmende enn guttevolden, gutter skværer ihvertfall opp. Husker også godt u.skolen, hvordan det var å bli plaga av de som var eldre og hadde rykte på seg for å være farlige osv, selv om du sikkert glatt kunne tatt igjen for deg selv osv osv, så turte du ikke...Noen år på ryggen løser det der, selv om du er fysisk underlegen, må du ikke ta imot dritt, og viser du det, får du være ifred som regel.
Opprinnelig postet av Dadar
Hadde det vært jeg som hadde slått den personen, og såg at noen filmet hadde jeg jallefall prøvd å fått tak i filmen, å ødelagt den. <---- Det er det vil holder på med nå ,prøver og få tak i alle "url`ene" den ligger på , så skal politiet stenge sida osv , og kommer til og straffe dem som legger de ut . men desverre blir det vanskeligt og ta alle :/.
Vis hele sitatet...
UANSETT HVOR MANGE LINKER DERE FINNER OG SPERRER, SÅ VIL DEN ALTID BLI DELT skjønner du ikke det ?

Jeg kommer til og dcc til de som spør om jeg har den, alle andre kommer til og uppe til plasser for og dele.... Dette vil du ha hengende etter deg i MANGE år frammover.. Og hvis du er så naiv og dum at du tror snuten vil straffe alle som deler den filmen, så synest jeg nesten synd på deg! Snuten har da andre ting og finne på enn og straffe folk som upper denne! De skal jo gjøre oslo til "verdens tryggeste hovedstad" nå .. Så da tror jeg ikke de bruker resusjer på og finne EN film som svirrer rundt på nette !!!
For 5 min siden så jeg 2 nye linker til den filmen .. Jeg må bare le av deg .. Du tror virkelig at dette kommer til og gå over ..


Sist endret av Pumpkin; 14. desember 2004 kl. 12:55.
Opprinnelig postet av Pumpkin
UANSETT HVOR MANGE LINKER DERE FINNER OG SPERRER, SÅ VIL DEN ALTID BLI DELT skjønner du ikke det ?

Jeg kommer til og dcc til de som spør om jeg har den, alle andre kommer til og uppe til plasser for og dele.... Dette vil du ha hengende etter deg i MANGE år frammover.. Og hvis du er så naiv og dum at du tror snuten vil straffe alle som deler den filmen, så synest jeg nesten synd på deg! Snuten har da andre ting og finne på enn og straffe folk som upper denne! De skal jo gjøre oslo til "verdens tryggeste hovedstad" nå .. Så da tror jeg ikke de bruker resusjer på og finne EN film som svirrer rundt på nette !!!
For 5 min siden så jeg 2 nye linker til den filmen .. Jeg må bare le av deg .. Du tror virkelig at dette kommer til og gå over ..
Vis hele sitatet...
La oss holde oss litt voksne og oppføre oss som mennesker da, selv om visse andre ikke klarer det hele tiden.
Kan noen reshare den andere filmen eller? sia funker ikke for meg..

edit 1: post 200 om dette temaet..
Sist endret av BuzzR; 14. desember 2004 kl. 13:06.
improbable
Gusto's Avatar
DonorAdministrator
Etter to oppfordringer fra TipeX klarte dere allikevel ikke å la være å skrive piss.

SKJERP DERE!

Denne tråden er herved stengt.