Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  464 52181
nei.. folk drikker uansett ..
Det finnes mer enn nok tråder om emnet fra før. Det ender opp med at stonerne slenger dritt mot moralistene og omvendt. Måtte de begge brenne.
"Åååeh, æ va såååååh full i går ass! *knis* drakk jo TRE Grans og en shot vodka! Særiøst assa, så full har æ aaaaaaldri vært før! Æ hadd lissom iiiingen kontroll da! Sugd fire gutta og vokna av at en kis pult mæ i rumpa! Mamma vart sint assa, men æ driiiit no i dæm dah, æ e no fjorten for faen!"

Måtte du bli forfulgt av smerte i anus for resten av ditt skitne liv, SJØGE ! Jenter som "mister" kontrollen i fylla og fyker på alle våkne gutter, for deretter å "angre" dagen etter, DET kan jeg ikke fordra..Nesten like ille som de 23 år gamle guttene som benytter seg av dem !
Opprinnelig postet av bjarneper
"Åååeh, æ va såååååh full i går ass! *knis* drakk jo TRE Grans og en shot vodka! Særiøst assa, så full har æ aaaaaaldri vært før! Æ hadd lissom iiiingen kontroll da! Sugd fire gutta og vokna av at en kis pult mæ i rumpa! Mamma vart sint assa, men æ driiiit no i dæm dah, æ e no fjorten for faen!"

Måtte du bli forfulgt av smerte i anus for resten av ditt skitne liv, SJØGE ! Jenter som "mister" kontrollen i fylla og fyker på alle våkne gutter, for deretter å "angre" dagen etter, DET kan jeg ikke fordra..Nesten like ille som de 23 år gamle guttene som benytter seg av dem !
Vis hele sitatet...
det er stygt ja..
men kan vel ikke kometere noe jeg da... siden jeg er
"FjOrTiZz" og drikker meg full hver helg ig masse sånt
seriøst, første gang jeg så mye som smakte alkohol, var jeg 15. det var vodka, blanda ut med Fanta. holdt meg unna alkoholen igjen i ca. ett år. siden da, har jeg drukket relativt lite. er straks 19 nå, og klarer meg helt fint. men sant, det verste jeg ser på fester er og blir deprimerte fjortiser som klager over typen, blablabla, så hiver de seg på en ny, og har sex på dassen med fyren, mens de attpåtil roper feil navn. (ja, dette har jeg vært vitne til).
nå holder jeg meg til en og annen helg med Øl og film. ikke mange øl, bare et par, siden det faktisk smaker godt. nå til helga derimot, blir det nok flatfylla, merker jeg. Juleballet på skola er imorgen, og har allerede en tre-fire vorspiel å dra på. men kommer ikke til å skryte om hvor full jeg var, det er bare fjortiser som gjør
gikk i fjerde klasse på barneskolen første gang jeg full.. i 8.klasse drakk jeg 3-4 ganger i uka.. og nei jeg drakk ikke bare en ølkork.. jeg tålte mye mer en jeg gjør nå.. det var heller snakk om en halvliter 96% som jeg riktignok ble drita full på eller 3-4 sixpac med glassflasker..
helt til jeg en dag ble busta for omsetning av ulovlig sprit, trusler, besittelse av kniv, drikking på offentlig sted, og alt på en gang..
-var ganske langt ute å kjøre.. men fikk bitene litt bedre på plass etterhvert.
nå drikker jeg nesten aldri.. og ikke mer en at jeg blir brisen de sjeldne gangene jeg gjør det..

mange som raver rundt etter å ha sniffa på en pils i 14årsalderen men ikke alle.

legalizer hasj sier nå jeg.. det har iallefall ikke sånne skadevirkninger som alkoholen... ja jeg vet.. offtopic
▼ ... noen uker senere ... ▼
Jeg er 14 år. Bekjente av meg befant seg på en skolegård og ble fulle. De gjorde ikke noe spesielt, bare sto på skolegården, drakk og ble fulle. Hele historien endte med at 3-4 stykker av de som var der yppa på seg bank! Hehe.. velfortjent
bjarneper: Litt trist for at selv de fulleste jentene avviser deg?
Jeg innrømmer det, jeg er 15 og jeg drikker ganske ofte.. så å si hver helg.. drikker standard 10øl, aldri sprit..
Blir full ja, men jeg angrer ikke dagen etterpå, jeg husker alt, og har kontroll hele kvelden..
Man skal drikke enromt mye for å miste hukommelsen altså!

Jentene i klassen min har jo flydd på de fremmedkulturellle,
og tror at gutta på 24år liker jenter som er 9 år yngre osv..
Så da drikker de seg fulle sammen med de gutta, og er kry som faen!

Ett godt eksempel på fjortissfyll var da en jente i klassen min ble full på Fanta.. Ja, faktisk, REN Fanta.. Jeg vil vel mene at jentene er verre enn gutte med skriking osv i fylla da!
Jeremias, traff jeg et sårt punkt? Beklager i såfall
∮ F dr = 0
TrulsH: Kunne ikke forklart det bedre selv. Prakteksempel på hvordan dagens fjortisser er. For å ikke glemme fnising
Du er min venn
niigu's Avatar
Apropos: Geir&Dangerous har lagd en film hvor visse tendenser til dette temaet kommer igjen og igjen og igjen og igjen.. Har du lagt den ut?
Hvis jeg husker riktig var det i forbindelse med et skoleprosjekt han hadde.

Hva fikk du på prosjektet, Geir? Har du filmen?
jeg synes ikke det er noe posivt som kommer ut av at fjortiser drikker, men jeg har vært en selv, og det er en del av oppveksten mener jeg.. du må lære før eller senere
hahaha sitter her å leser alt, og ler
jeg har selv to venner som er slik, drikker 3 rusbrus og er "FULLE" de begynner å grine og skrike, men hvis mammaen demmes ringer så er dem edru igjebn vettu.. LATTERLIG!!!
Opprinnelig postet av That
hahaha sitter her å leser alt, og ler
jeg har selv to venner som er slik, drikker 3 rusbrus og er "FULLE" de begynner å grine og skrike, men hvis mammaen demmes ringer så er dem edru igjebn vettu.. LATTERLIG!!!
Vis hele sitatet...
Hehe, kjenner til typen. Det beste er bare å ikke henge med dem mens dere drikker, ingenting er verre enn slike tosker som bare ødelegger alt.

Selv er min omgangskrets gjevnt over mer kontrollert enn Ola Fjortis, for å si det sånn Selv om fjortiser drikker betyr det ikke at de springer gatelangs og skriker.
Det finnes ikke noe mer hell-a-lame enn fjotiser som skryter av at de var skikkelig fulle i helja...

jeg har faktisk ikke vært full enda av den frykt at jeg enten kom til å kaste en molotov i hodet mitt og fordi kompisene mine på liv og død skal sjenke meg full og det må jeg da stå imot...

jeg husker når jeg gikk i 8. og jentene skrøyt av at de var på fest og drakk seg drita sammen med de 20 år gamle kjærestene dems..

det er også noe jeg hater pedo folk!!!
Er ikke nødvendigvis pedo hvis du er 20 og ligger med jenter som er 14-15...
Opprinnelig postet av mainer
Er ikke nødvendigvis pedo hvis du er 20 og ligger med jenter som er 14-15...
Vis hele sitatet...
Ehh? Ganske så pedo det også synes nå jeg..
når jenta er fjorten og han 20 så vill jeg trykt kalle det pedofili. både etter mine moraler og norsk lov! Og det burde du også synes!
Opprinnelig postet av tnt
La nå de som vil drikke drikke uten at vi skal lage en teit tråd på forumet av den grunn. Er jo faen bedre å diskutere fotball EM selv blandt nerder.
Vis hele sitatet...
Nettopp! Er da ikke vits i å arge seg over drita 14-åringer. Er verre ting å arge seg over en det.
Opprinnelig postet av mainer
Er ikke nødvendigvis pedo hvis du er 20 og ligger med jenter som er 14-15...
Vis hele sitatet...
JO! Det er pedo, det er kvalmt og det er rett og slett patetisk og desperat!:
Pedofilt? Bare hvis jentene ikke har kommet i puberteten (og det har de fleste jentene på den alderen). Tvilsomt? Hell yeah.
når jenta er fjorten og han 20 så vill jeg trykt kalle det pedofili. både etter mine moraler og norsk lov! Og det burde du også synes!
Vis hele sitatet...
Hadde tenkt til å si det IvIoyner sa, men jeg burde tydeligvis synes det samme som deg, så da har jeg vel ikke noe valg... Tvilsomt? Kommer helt ann på det enkelte tilfellet...
...Har ingenting med pedofili å gjøre. Judas du tar feil, bare fordi jenta er under seksuell lavalder betyr det ikke at mannen er pedofil. Men han er nok ikke den skarpeste. Jeg pleier å tolke denslags forhold dithen at mannen ikke er i stand til å få seg dame på sin egen alder. Altså et sosialt avvik. Pervers er nok en bedre betegnelse.
Ei i klassen min er sammen med en på 20 og et halvt år. Hun er 15 og det forholdet fungerer visst bra

Så hvorfor ikke? Har litt og si med hvor voksen du er i hodet og, da. Kjæresten hennes er ikke forholdsvis veldig voksen.



Han bor forøvrig hos henne nå, ble tatt godt imot av foreldrene
▼ ... over en uke senere ... ▼
Opprinnelig postet av knusp3r
...Har ingenting med pedofili å gjøre. Judas du tar feil, bare fordi jenta er under seksuell lavalder betyr det ikke at mannen er pedofil. Men han er nok ikke den skarpeste. Jeg pleier å tolke denslags forhold dithen at mannen ikke er i stand til å få seg dame på sin egen alder. Altså et sosialt avvik. Pervers er nok en bedre betegnelse.
Vis hele sitatet...
Ganske så enig her. Det er ganske så evneveikt, hadde heller levd som en evig runker enn å pule fjortiser når jeg er myndig. Etter Norsk lov er det da pedofili men...

det er en i klassen min som har vært sammen med en på litt over 20 eller noe siden 8. klasse (går i 10. nå)
Hun er den mest veslevoksne stygge drittungen jeg har vært bort i...

hun er også ganske så barnslig til tider og klager på gutta fordi vi er det. Vi herjer litt i friminutta.
Norsk drikkekultur altså.. hehe

Men ja. Har fyllet jeg og. I massevis.
Men har da faen ikke gått rundt å laget kvalm i det minste : )


Og jeg for min del fikk endelig se gode drikkevaner når jeg var på et seminar p å en vingård i frankrike..

De drakk utover hele dagen, og KUN til måltider. + noen glass på kvelden - men da også med snacks og annet.


Beste fyll jeg har hatt iallfall ; )
Lenge leve fyll, uansett hvor gammal man er!
sinnsykt så lang denne tråden var..

Fjortis er ikke en alder, det er en livsstil.
ulysses: det er ikke en livsstil heller vil jeg si, for man "velger" den jo ikke, på en måte. Det er mer en tilstand
Opprinnelig postet av trulsH
!
Ett godt eksempel på fjortissfyll var da en jente i klassen min ble full på Fanta.. Ja, faktisk, REN Fanta.. Jeg vil vel mene at jentene er verre enn gutte med skriking osv i fylla da!
Vis hele sitatet...
Ei på skolen min presterte også å bli "full" på brus, Cola riktignok. Må være noe av det mest patetiske jeg har sett i mitt liv... Jeg skammer meg over å være 14 år...
har bare en ting å si:
patetisk
▼ ... over en uke senere ... ▼
Kjøkkensjef
Hofsoe's Avatar
Trådstarter
For enkelte så holder deg med å si at det lukter alkohol her eller noe slik, så er de sørpe dritings.
Be de drikke surmelk eller noe slik. Det slår ut på alkometer det også og fersk gjerbakst. Kanskje fjortisene blir fulle av det også.
alle som drar ut har vært gjennom 14iss fylla... så det er ikke noe å klage over... det er dritt irriterende for de som er med dem og må passe på dem.... men du har vært sånn selv engang. meen hvis man player drita... da er det jævla teit.... sånne folk har jeg LANGT opp i vrangstrua.... ÆSH!:P
Kjøkkensjef
Hofsoe's Avatar
Trådstarter
Jeg kan med hånden på hjertet si at jeg aldri har vært på fjortisfylla. Tias er mitt vitne. Jeg kan ærlig innrømme at jeg ikke drakk meg full før et par uker etter jeg fylte 18.
Har nok vært der. Men wtf. livets lærdom.
Dere som er 14 og hater det, trøst dere med at dere snart entrer narkotikaens verden. Da blir alt så mye enklere
Substance, Chemicalls, Drugs Syke greier.
▼ ... over et år senere ... ▼
Alle snakker om de fjortissene som spiller full og tror de er nå, men liksom jeg tror de fleste av dere kjenner dere igjen her.. Jeg gjør allefall det, da jeg begynte å drikke som da er nå over 2 år siden var jeg mer redd for å drikke meg drita og dumme meg ut og heller leke litt full.. Å når jeg endelig gjorde det så skal jeg ærlig innrømme at det var bedre å leke full fordi det skjedde forferdelige ting. Men nu som jeg kan drikke med måte vet jeg også det at det er bedre de leker litt full på fest og heller lærer seg og drikke eventuelt med venner de stoler på og kjenner godt eller foreldre som faktisk har ansvaret. For det nytter ikke å nekte ungdommen i dag og drikke, og det trur jeg de fleste her inne også vet..
Grattis med å dra opp en så gammel tråd!
Forresten så er ikke grisefylla noe gøy! Men det å sitte med en gjeng venner og sippe til 4-5 øl er derimot noe annet Fjortissfylla skal uansett mye til for å bli kvitt!
Ok, nå som tråden alderede er dratt opp så slenger jeg meg på denne.

Folk lærer best av sine egne feil, og fjortisfylla er en del av denne læreprosessen før man lærer å beherske sin bruk av rusmiddler. Fjortisfylla er på en måte sundt sånn, man lærer av det.

Har selv lært mye av min tid som fjortis, blant annet det samme som hedning nevner.
Learning the hard way; Husker ennå en av mine fjortis-fyll-fester. : Våkna opp hjemme, med ei bøtte ved siden av senga, sist jeg sjekka var jeg på fest. Fylleangsten slår til... Går ned trappa hjemme, pappa ser oppgitt på meg når jeg kommer ned. Får vite at jeg har blitt kjørt hjem av foreldra til ei veninne av meg. Kasta opp i den nye bilen deres. Knust et par bilder hjemme, og lagt meg til å sove under kjøkkenbordet.

Etter dette har jeg holdt meg til moderate mengder med alkohol. Man lærer av sine feil!

Hele livet er en læreprosess, problemet er bare at vi dør til slutt og dermed er egentlig alt bortkastet...
Har aldri hatt noen interesse i å bli full egentlig. Virker ikke spesielt tiltalende. Og hvis jeg går inn for det så kan jeg få samme effekten på sukker Skal riktignok en god del til men er ikke lett å skille meg fra sørpefulle folk hvis jeg får i meg ekstreme menge sukker. Det praktiske er at det er like morro som å være full bare at jeg aldri mister kontroller over hva jeg gjør.

Men ja fortisfylla er latterlig.. hvis jeg viste om noen som solgte alkohol til lillesøstra mi (13 år) så hadde jeg rundhjult dem. Jeg kan godta at folk begynner å drikke når de nærmer seg 18 men folk som begynner å drikke før de minimum har passert 16 (spesielt i store mengder) er latterlig. De kan la kroppen vokse noe mer ferdig først.

edit: effie: Joda det kan være en lærepenge men kanskje en litt kjip lærepenge hvis du er på fest og drikker deg drita når du er 14 og ender opp med å miste jomfrudommen sin. Er mange som havner i slike situasjoner forde det er for unge til å vite hva de holder på med og sånner ting er litt drøye til å være fornuftige lærepenger.
Sist endret av nan; 4. juli 2006 kl. 02:47.
▼ ... mange måneder senere ... ▼
hej, jeg er 15 år å har egentli aldri drukket meg ordntli full, å når jeg først tar meg en så går jeg ikke rundt å skryter av det dagen etterpå, jeg synes de er så forfærdeli domt og gå å skryte av hvor full man har vært i helgen, da beviser man jo bare vilken idiot man er egentli.
Sitat av sprængt
hej, jeg er 15 år å har egentli aldri drukket meg ordntli full, å når jeg først tar meg en så går jeg ikke rundt å skryter av det dagen etterpå, jeg synes de er så forfærdeli domt og gå å skryte av hvor full man har vært i helgen, da beviser man jo bare vilken idiot man er egentli.
Vis hele sitatet...
Jesus... trenger jeg å si mere? -_-
Fjortisser drikker enten for å være en av di kule, eller så avstår di for å være en av di enda kulere.
(Hvorfor ikke bare leve og gjøre som en føler, ikke heve seg ved alkoholbruken/"ubruken"?) Ingen som tenker selv lenger
Kan ikke si at de som drikker i 14-15 års allderen gjør det fro å vere kule..ja, noen gjør det, men ikke alle..
Alkohol er for noen det de trenger for å vise hvem de er og ikke vere så tilbakestående som de kansje er i ederu tilstand.
Joda, men de fleste fjortisser blir dust av å drikke, sjelden jeg treffer fulle fjortiser som har noe annet å si enn "ØØØØØØØl, DREKKA MEEERRR, FITTE" osv

Alkohol er ikke ment for fjortiser
Haha:P
Ja, du har et godt poeng der, man må jo drikke med en viss måte og klare å styre seg i fylla.
Trigonoceps occipita
vidarlo's Avatar
Donor
Sitat av cryo
Joda, men de fleste fjortisser blir dust av å drikke, sjelden jeg treffer fulle fjortiser som har noe annet å si enn "ØØØØØØØl, DREKKA MEEERRR, FITTE" osv

Alkohol er ikke ment for fjortiser
Vis hele sitatet...
Eg er stortsett einig med deg på samtlige punkt. Det er 18-års grense på alkohol, og det er faktisk en grunn til at meir eller mindre alle land har ei lignande grense (en del har 16, jada jada etc etc). Alkohol er skadelig.

Når det skal seiast så vil eg hevde at eg oppførte meg relativt bra i den alderen Kunne godt sette meg ned med et par venner og drikke et par øl og prate...