Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  529 60840
Sitat av Omaha Vis innlegg
selv om jeg stemmer blankt.
Vis hele sitatet...

Husk at når du ikke deltar i demokratiet så har du faktisk ingenting du skulle ha sagt eller noe grunn til å klage på noe.
Trigonoceps occipita
vidarlo's Avatar
Donor
Sitat av Sneipen92 Vis innlegg
Husk at når du ikke deltar i demokratiet så har du faktisk ingenting du skulle ha sagt eller noe grunn til å klage på noe.
Vis hele sitatet...
Demokratiet er ikkje bare det å stemme. Debatt, organisering og slike ting er også del av demokrati. Og når ein stemmer blankt deltar ein - ein protesterer mot samtlege alternativer. Det er mykje kraftigare verkemiddel enn å ikkje stemme.
Sitat av slashdot Vis innlegg
Demokratiet er ikkje bare det å stemme. Debatt, organisering og slike ting er også del av demokrati. Og når ein stemmer blankt deltar ein - ein protesterer mot samtlege alternativer. Det er mykje kraftigare verkemiddel enn å ikkje stemme.
Vis hele sitatet...

Haha, åja. Trodde å "stemme blankt" var et annet ord for å ikke gidde å stikke ned på stemmekontoret. Men man kan jo alltids melde seg inn i partier og prøve å påvirke dem. Hvis man har ganske kontroversielle/liberalistiske meninger så er det jo mange ungdomspartier som deler din mening.
Sitat av Omaha Vis innlegg
Vis hele sitatet...
Faen meg forkastelig. Jeg blir så oppgitt.
Men det er jo ikke over enda. Hvis de 11 som stemte mot DLD i Høyre også stemmer nei i Stortinget så skal det være nok til å velte forslaget. Det lover jo forsåvidt bra.
Sitat av Don Veto Vis innlegg
Men det er jo ikke over enda. Hvis de 11 som stemte mot DLD i Høyre også stemmer nei i Stortinget så skal det være nok til å velte forslaget. Det lover jo forsåvidt bra.
Vis hele sitatet...
Usikkert om godene de får veier opp får å hore seg ut som det enda. Vi vet jo ikke hvilke krav de hadde i forkant av forhandlingene Høyre hadde.
Sitat av Sneipen92 Vis innlegg
Husk at når du ikke deltar i demokratiet så har du faktisk ingenting du skulle ha sagt eller noe grunn til å klage på noe.
Vis hele sitatet...
Feil, hvis du ikke stemmer så kan du faktisk klage på absolutt alt du vil fordi du har ikke stemt for at noen skal lede over deg.

Jeg stemmer ikke blankt, jeg stemmer svart.
Bare minne om at artikkelen er oppdatert. Det koker i kommentarfeltet.
Sist endret av Omaha; 28. mars 2011 kl. 16:10. Grunn: Leif
Bare jeg som oppdaget at Avstemingen på DB forsvant? Om du var Enig eller Uenig i at de innfører DLD.
Sist jeg sjekket var det over 70% som var uenig.. hmm
Hva tid setter de igang dld, viss det går gjennom?
faen at jeg ikke får møtt opp på demoen. Jævla dritt jobb.
Sitat av Digern Vis innlegg
Bare jeg som oppdaget at Avstemingen på DB forsvant? Om du var Enig eller Uenig i at de innfører DLD.
Sist jeg sjekket var det over 70% som var uenig.. hmm
Vis hele sitatet...
Jupp avstemmingen er borte.
Liker ikke hvordan dette går
Sitat av EoT Vis innlegg
faen at jeg ikke får møtt opp på demoen. Jævla dritt jobb.
Vis hele sitatet...
Feel you, brother.

Ironisk nok jobber jeg for staten. Burde få fri for å demonstrere.
Sitat av brsbent Vis innlegg
Feel you, brother.

Ironisk nok jobber jeg for staten. Burde få fri for å demonstrere.
Vis hele sitatet...
Hvorfor er det ironisk. Du jobber for oss andre, vi betaler deg ikke for å gå å ytre din egen mening.

Hadde du jobbet i det private næringsliv hadde det vært opp til sjefen din å være snill å la deg ha egne meninger - men når du er ansatt av oss i almuen så må du "dessverre" holde meningene dine for deg selv.
Sitat av MrBlaine Vis innlegg
Hvorfor er det ironisk. Du jobber for oss andre, vi betaler deg ikke for å gå å ytre din egen mening.

Hadde du jobbet i det private næringsliv hadde det vært opp til sjefen din å være snill å la deg ha egne meninger - men når du er ansatt av oss i almuen så må du "dessverre" holde meningene dine for deg selv.
Vis hele sitatet...
At det var? Han har da like mye rett til å fremme sin mening som du, eller noen andre har. Uavhengig av hvor han er ansatt.


Forøvrig mistet høyre en hel horde med stemmer, inkludert min. Forbaskede tullinger.
Sitat av Lille Nikotin Vis innlegg
At det var? Han har da like mye rett til å fremme sin mening som du, eller noen andre har. Uavhengig av hvor han er ansatt.


Forøvrig mistet høyre en hel horde med stemmer, inkludert min. Forbaskede tullinger.
Vis hele sitatet...
Jeg tror han mener at du ikke burde ha rett på fri for å demonstrere i arbeidstiden som statlig ansatt.

Selv mener jeg det i likhet med det private bør være opp til nærmeste leder.
Sitat av MrBlaine Vis innlegg
Hvorfor er det ironisk. Du jobber for oss andre, vi betaler deg ikke for å gå å ytre din egen mening.

Hadde du jobbet i det private næringsliv hadde det vært opp til sjefen din å være snill å la deg ha egne meninger - men når du er ansatt av oss i almuen så må du "dessverre" holde meningene dine for deg selv.
Vis hele sitatet...
Jeg skatter på lik linje som deg. Men det er greit, du kan få tilbake øra du bidro med ved utbetaling av lønnen min.

Fordi om du er ansatt av staten, betyr ikke det at du automatisk er enig i alt staten står for. Det er som å si at du er tilhenger av FrP, og er enig i alt FrP står for.

Vi er for øvrig staten, og jeg kan i et demokrati være uenig i andres sluttninger og meninger, på lik linje som andre kan være uenig i mine.
Jeg har ikke satt meg ordentlig inn i saken om datadirektivet. Men jeg bryr meg virkelig ikke om politiet kan få tilgang til informasjon om min nettbruk og telefonbruk.

Jeg kan heller se for meg at direktivet kan hjelpe politiet og spesielt enheter som PST med å kartlegge større kriminelle miljøer. Som kan være narkotika miljøer, ekstreministiske miljøer og i det hele tatt organiserte kriminelle miljøer. Så hvis det kan hjelpe dem, ser jeg ikke problemet. Tror heller ikke direktivet vil ha noe å si for Ola Normann, hvis ikke politiet går tom for mer alvorlig kriminalitet enn ulovelige nedlastninger.
Sitat av Alfram Vis innlegg
Jeg har ikke satt meg ordentlig inn i saken om datadirektivet. Men jeg bryr meg virkelig ikke om politiet kan få tilgang til informasjon om min nettbruk og telefonbruk.

Jeg kan heller se for meg at direktivet kan hjelpe politiet og spesielt enheter som PST med å kartlegge større kriminelle miljøer. Som kan være narkotika miljøer, ekstreministiske miljøer og i det hele tatt organiserte kriminelle miljøer. Så hvis det kan hjelpe dem, ser jeg ikke problemet. Tror heller ikke direktivet vil ha noe å si for Ola Normann, hvis ikke politiet går tom for mer alvorlig kriminalitet enn ulovelige nedlastninger.
Vis hele sitatet...
Poenget er at DLD er utrolig lett å omgå for organisert kriminelle miljøer. Det er mannen i gata dette er et problem for, og derfor en direkte krenkelse mot alt hva Norge står for.

DLD's hovedfunksjon blir derav rendert ubrukelig.
Sist endret av brsbent; 29. mars 2011 kl. 12:03.
Det gjør i det minste det er vanskeligere å operere for disse miljøene.
Også lurer jeg på hvordan man kan kommse seg rundt det? Satelitt telefon og walkie talkie, er de eneste jeg ser.
Sitat av Alfram Vis innlegg
Det gjør i det minste det er vanskeligere å operere for disse miljøene.
Vis hele sitatet...
Kort sagt, nei.

Edit: Ihvertfall ikke i Deutschland.
Sist endret av Scipio; 29. mars 2011 kl. 12:25.
Tallene i artikkelen er sikkert korekte. Men artikkelen i seg selv er politisk rettet mot direktivet.
Alvorlig kriminaliteten kan ha steget pga direktivet hjelper deg oppdage det.
Oppklarings prosenten har gått ned pga kanskje det over, og da prosenten ligger egentlig på samme nivå.

Men prøver forsvare noe jeg egentlig ikke kan noe om. Synes alltid begge sider skal komme fram. Og ikke alltid stol på tall ogstatestikk blindt, uansett hvor dem kommer ifra.
Sitat av Alfram Vis innlegg
Tallene i artikkelen er sikkert korekte. Men artikkelen i seg selv er politisk rettet mot direktivet.
Alvorlig kriminaliteten kan ha steget pga direktivet hjelper deg oppdage det.
Oppklarings prosenten har gått ned pga kanskje det over, og da prosenten ligger egentlig på samme nivå.

Men prøver forsvare noe jeg egentlig ikke kan noe om. Synes alltid begge sider skal komme fram. Og ikke alltid stol på tall ogstatestikk blindt, uansett hvor dem kommer ifra.
Vis hele sitatet...
Kanskje det, kan ikke sette meg inn i tallene fra andre kilder nå, jeg kan likevel gjøre som deg å si at jeg tror du tar feil uten å komme med noe nytt argument, men synsing. En annen ting å tenke på er hva som blir betegnet som alvorlig kriminalitet.

Finnes det entydige, omforente definisjoner av «serious crime»? I Sverige er det blitt antydet at kriminalitet med en strafferamme på seks måneder kommer under inn under grensen for «alvorlig» kriminalitet. Dersom noe tilsvarende blir innført i Norge, vil det nesten bare være feilparkering og for sent innlevert selvangivelse som faller utenfor.
Vis hele sitatet...
Georg Apenes

Går utifra at de ikke har kommet så langt i behandlingsprosessen ennå?
Poenget var bare at tall satt i en sånn sammenheng ikke trenger være riktig. Spesielt når den er rettet mot direktivet, setter de jo tallene mot det. Selvom det kanskje var en helt annen grunn.

Men det vet jeg ikke, jeg slutter denne diskusjonen siden jeg egentlig ikke vet noe om det. Men begge sider burde vært representert, hvis ikke blir det ikke en diskusjon bare en tråd full av en sides argumenter.
Sist endret av Alfram; 29. mars 2011 kl. 13:08.
Sitat av Alfram Vis innlegg
Jeg har ikke satt meg ordentlig inn i saken om datadirektivet. Men jeg bryr meg virkelig ikke om politiet kan få tilgang til informasjon om min nettbruk og telefonbruk.

Jeg kan heller se for meg at direktivet kan hjelpe politiet og spesielt enheter som PST med å kartlegge større kriminelle miljøer. Som kan være narkotika miljøer, ekstreministiske miljøer og i det hele tatt organiserte kriminelle miljøer. Så hvis det kan hjelpe dem, ser jeg ikke problemet. Tror heller ikke direktivet vil ha noe å si for Ola Normann, hvis ikke politiet går tom for mer alvorlig kriminalitet enn ulovelige nedlastninger.
Vis hele sitatet...
Hadde du syntes det var greit om en politimann/kvinne satt i en bil og registrerte når du var hjemmer, forlot huset ditt og hvor du var når du gikk ut? For det er dette som i realiteten skjer. Eneste forskjell er at en datamaskin gjør jobben.
Sitat av Alfram Vis innlegg
Men det vet jeg ikke, jeg slutter denne diskusjonen siden jeg egentlig ikke vet noe om det. Men begge sider burde vært representert, hvis ikke blir det ikke en diskusjon bare en tråd full av en sides argumenter.
Vis hele sitatet...
Naturligvis, men for å kunne gjøre dette må man ha argumenter for DLD. Noe jeg dessverre ikke har, vel, for å fortsatt bedre innføringen av direktiver, det er vel kanskje det eneste. Skriver kanskje for jeg tviler likevel på at jeg ser på dette som et godt argument.

Flesteparten av brukerne på freak er vel generelt mot DLD vil jeg tro? Du som hevder du ikke har noen kunnskap om det er imot. Jeg skal ikke komme her å si at jeg kan øse ut av kunnskap selv, men jeg har satt meg inn i enkle fremstillinger uten for mye grunnlag på det tekniske da jeg rett og slett ikke har kompetanse til det. Jeg vet ihvertfall at jeg er imot en masselagring av data uten at det er grunn til mistanke på den enkelte person.
Sist endret av Scipio; 29. mars 2011 kl. 14:20.
Sitat av murloc Vis innlegg
Hadde du syntes det var greit om en politimann/kvinne satt i en bil og registrerte når du var hjemmer, forlot huset ditt og hvor du var når du gikk ut? For det er dette som i realiteten skjer. Eneste forskjell er at en datamaskin gjør jobben.
Vis hele sitatet...
Nei, det blir ikke det samme, da ingen har direkte innsyn i direktivet uten grunn.

Uansett poengterte jo bare Alfram at denne tråden stort sett er en sirkelrunk i unøyaktige argumenter mot DLD..
Sitat av fetter Vis innlegg
Nei, det blir ikke det samme, da ingen har direkte innsyn i direktivet uten grunn.
Vis hele sitatet...
Du mener kansje innsynet i innholdet som blir lagret, direktivet er noe helt annet og forøvrig noe man kan få innsyn i.

Men jeg ser ikke forskjellen. Politimannen vet ikke hvem du er, han noterer ikke HVA du gjør, bare de samme tingene som logges hvis DLD blir innført. Ja en politimann ser hva du gjør på utsiden av en bygning, men det kan jo også hvem som helst.

Problemet oppstår likefullt når man snakker om lagringen av disse dataene. En ploitimann som følger deg husker uansett ikke hva du har gjort i løpet av 6-24 mnd(alt etter hva som blir innført) så man måtte ha hentet frem loggene uansett.

Hadde det vært greit om det var et kamera utefor huset ditt da?

Sitat av fetter Vis innlegg
Uansett poengterte jo bare Alfram at denne tråden stort sett er en sirkelrunk i unøyaktige argumenter mot DLD..
Vis hele sitatet...
Ønsker gjerne at du presisserer hva du mener er unøyaktig og hvorfor. Vil heller påstå at de som er for DLD sliter sterkt med og finne konkrete beviser for at dette faktisk er til nytte.
Om DLD bli innført da kan jeg love deg at jeg skal si opp abbonementet mitt på bredbånd, jeg skal kaste telefonen min (gjerne på stortinget) og jeg kommer til å GI OPP HELE JÆVLA NORGE!
Det er så mange tinger jeg er MISSFORNØYD med... Om ikke i tillegg de skal drivepå å snoke på hva jeg driver med. Jeg ønsker ikke at noen skal kunne vite hvor jeg er, hvem jeg snakker med, hvor lenge, hva vi snakket om, hva jeg gjør på nettet, vanene mine ... Selv om dette ikke er noe de kommer til å lese hver dag, ønsker ikke jeg at det skal finnes en mulighet for å gjøre det.... Fy faen jeg er så lei nå!
Tror dere at Norge har flertall som er imot DLD? Det er bare 44000 på facebook som har sagt seg uenig med DLD, og 49000 som har sagt seg enig (mulig mange av disse er uinformerte om hva DLD innebærer). Om vi ikke retter oss etter flertallets ønsker, så vil jo demokratiet falle sammen. Er det det du vil, zub_zer0, og sikkert mange andre?

Er mot DLD.
Utrolig trist at dette skjer. EU burdte gå tilbake til det de orginalt var. En økonomisk instans. Jeg føler meg som Polen under Sovjetunionen.
Mye av artikkelen var tydeligvis borte igjen nå. Voten viste også 84% mot DLD med haugevis av stemmer, før den også forsvant


Sitat av Hoksalon Vis innlegg
Tror dere at Norge har flertall som er imot DLD? Det er bare 44000 på facebook som har sagt seg uenig med DLD, og 49000 som har sagt seg enig (mulig mange av disse er uinformerte om hva DLD innebærer). Om vi ikke retter oss etter flertallets ønsker, så vil jo demokratiet falle sammen. Er det det du vil, zub_zer0, og sikkert mange andre?

Er mot DLD.
Vis hele sitatet...
Morsomt hvordan du bruker Facebook som fasit i ett slikt spørsmål. Hvor på Facebook har du dette fra forresten?
Sist endret av Omaha; 29. mars 2011 kl. 15:42.
Sitat av woff Vis innlegg
Vis hele sitatet...
Blitt posta før den der

Og jeg spør også hvor du finner den siden for datalagringsdirektivet.

Jeg søkte på "datalagringsdirektivet" og fant en side for DLD med ca 200 medlemmer eller noe sånt. Derimot var det side opp og side ned med ikke bare norske men også svenske sider mot DLD.
Trigonoceps occipita
vidarlo's Avatar
Donor
Alfram, tenester som gmail er ikkje underlagt dld, så om dei kriminelle bytter fra å bruke eposten som kjem med adslabbonementet til å nytte gmail så omgår dei det. Det er ikkje å gjere det vanskelegare for dei å operere.
Hadde vert kult om alle som var mot DLD twittret Jens Stoltenberg med "landssviker!" elns. Hadde vert morro å bombet profilen hans med våre meninger, alle (nesten) på likt.
Sitat av murloc Vis innlegg
Du mener kansje innsynet i innholdet som blir lagret, direktivet er noe helt annet og forøvrig noe man kan få innsyn i.
Vis hele sitatet...
jada jada, du vet godt hva jeg mente..

Sitat av murloc Vis innlegg
Men jeg ser ikke forskjellen. Politimannen vet ikke hvem du er, han noterer ikke HVA du gjør, bare de samme tingene som logges hvis DLD blir innført. Ja en politimann ser hva du gjør på utsiden av en bygning, men det kan jo også hvem som helst.

Problemet oppstår likefullt når man snakker om lagringen av disse dataene. En ploitimann som følger deg husker uansett ikke hva du har gjort i løpet av 6-24 mnd(alt etter hva som blir innført) så man måtte ha hentet frem loggene uansett.
Vis hele sitatet...
Ser hva du mener, men måten du formulerte det på sist ga meg inntrykket av at du mente 'dld er det samme som at politiet overvåker deg hele tiden', noe blir ganske søkt.

Sitat av murloc Vis innlegg
Hadde det vært greit om det var et kamera utefor huset ditt da?
Vis hele sitatet...
Den måten her å argumentere på syntes jeg er utrolig irriterende. Du tar saken ut av sammenheng og prøver å få det til å høres mye mer skummelt ut enn det egentlig er.

Sitat av murloc Vis innlegg
Ønsker gjerne at du presisserer hva du mener er unøyaktig og hvorfor. Vil heller påstå at de som er for DLD sliter sterkt med og finne konkrete beviser for at dette faktisk er til nytte.
Vis hele sitatet...
Dataverden og den virkelige verden er to ganske forskjellige ting. I IT logges alt by default, det ligger i arkitekturen og 'naturen' til informasjonsnettverk at kommunikasjonen til en viss grad logges og rapporteres, både fordi det i mange tilfeller er nødvendig i en teknisk sammenheng og pga. muligheten for feilsøking osv. Spørsmålet som DLD definerer er hvordan denne informasjonen skal behandles i ettertid.

Å sammenligne dette med å sette opp overvåkingskameraer eller spaningsenheter blir derfor utrolig søkt, og er i mine øyne med på å gjøre hele diskusjonen useriøs.

Jeg har aldri sagt jeg er tilhenger av DLD.
Sitat av fetter Vis innlegg
Ser hva du mener, men måten du formulerte det på sist ga meg inntrykket av at du mente 'dld er det samme som at politiet overvåker deg hele tiden', noe blir ganske søkt.
Vis hele sitatet...
Hvorfor er det søkt? Alle tjenestetilbydere blir pålagt av staten ved lov å lagre alt du foretar deg som etterlater elektroniske spor. Nettopp slik at politiet kan bruke det senere om du skulle finne på noe ugang. Hvordan de tilegner seg denne infoen spiller for meg liten rolle. Om det samles i en data eller på notisblokken til en tjenesteperson.


Sitat av fetter Vis innlegg
Den måten her å argumentere på syntes jeg er utrolig irriterende. Du tar saken ut av sammenheng og prøver å få det til å høres mye mer skummelt ut enn det egentlig er.
Vis hele sitatet...
Jeg synes det er ganske skummelt. Det tok under et år før noen hadde rotet vekk info som var blitt lagret i tyskland mener jeg det var. Og hva med fremtidige utvidelser av denne loven? Jeg mener det er et stort skritt mot noe skummelt. Og ikke minst er det prinsipielle viktig i dette.



Sitat av fetter Vis innlegg
Dataverden og den virkelige verden er to ganske forskjellige ting. I IT logges alt by default, det ligger i arkitekturen og 'naturen' til informasjonsnettverk at kommunikasjonen til en viss grad logges og rapporteres, både fordi det i mange tilfeller er nødvendig i en teknisk sammenheng og pga. muligheten for feilsøking osv. Spørsmålet som DLD definerer er hvordan denne informasjonen skal behandles i ettertid.
Vis hele sitatet...
Hvis det allerede lagres og er sporbart allerede så mener jeg vi i alle fall ikke trenger DLD. Stopp DLD var ganske overbevisende i sin høringsutalelse den 6. februar i hvorfor det ikke virker.

Et viktig punkt for lagring av data hos f.eks et mobilselskap er at det er frivillig fra min side. Det er også bare for faktureringsbehovet til selskapet. Denne infoen kan jeg dessuten be om og få slettet om jeg vil si opp min avtale med dem. DLD vil innføre lagringsplikt.

Sitat av fetter Vis innlegg
Jeg har aldri sagt jeg er tilhenger av DLD.
Vis hele sitatet...
Det var ikke det jeg sa, og beklager om det hørtes slikt ut. Jeg har fått med meg allerede at du er imot. Jeg må innrømme at jeg liker og diskutere ikke bare for og overbevise men jeg liker og høre andres synspunkter
Sist endret av murloc; 29. mars 2011 kl. 18:06.
Sitat av Hoksalon Vis innlegg
Tror dere at Norge har flertall som er imot DLD? Det er bare 44000 på facebook som har sagt seg uenig med DLD, og 49000 som har sagt seg enig (mulig mange av disse er uinformerte om hva DLD innebærer). Om vi ikke retter oss etter flertallets ønsker, så vil jo demokratiet falle sammen. Er det det du vil, zub_zer0, og sikkert mange andre?

Er mot DLD.
Vis hele sitatet...
Ja.. det var akkurat det jeg skrev.. Jeg ønsker at demokratiet skal falle sammen, jeg ønsker at norge skal bli utsatt for naturkatastrofer, og jeg ønsker at Kadaffi skal regjere i norge...
Nei jeg sa at JEG ikke ønsker DLD, og at jeg kommer til å si opp internett..
Hvis man ser hvor dårlig de behandler sensitive data i stat og kommune allerede idag er dette grunn nok alene til å ikke innføre. For ikke å snakke om PRIVATE firmaer som har fått lov til å totalt omgå de riktige kanalene for utlevering.

Det europeiske forbundet som også det norske politiet er medlem av (husker ikke navnet i farta) har jo gått ut og sagt at dette ikke vil hjelpe. Studier fra Tyskland viste også mindre enn en promille større oppklaringsprosent i tiden man hadde tilgang.

Så står Jens og taler om at Norge er utrygt uten DLD, det er nok heller Stoltenberg selv som gjør Norge til ett utrygt land.
Sitat av Hoksalon Vis innlegg
Tror dere at Norge har flertall som er imot DLD? Det er bare 44000 på facebook som har sagt seg uenig med DLD, og 49000 som har sagt seg enig (mulig mange av disse er uinformerte om hva DLD innebærer). Om vi ikke retter oss etter flertallets ønsker, så vil jo demokratiet falle sammen. Er det det du vil, zub_zer0, og sikkert mange andre?

Er mot DLD.
Vis hele sitatet...
Det er nok sannsynligvis flertall for DLD i folket. Grunnen til dette er at folk generelt er kunnskapsløse, og lar seg villede av løgnene fra både politi og andre myndigheter.

De innser ikke at DLD er som om man skulle spore alle nordmenn døgnet rundt, og hele året. Og da snakker jeg om at hvis du spaserer ned til nærmeste kiosk, ville det blitt ført opp i et sentralt register. Der ville det også bli registrert hvor lenge du ble i kiosken, og hvem du snakket med der.

Ingen ville godtatt noe slikt i det virkelige liv, men på nettet er det visst ikke noe problem å godta noe tilsvarende.
Jeg tror nok ikke jeg er den eneste som trykker "not attending" fort som svint på fjasboka, hvis det er det du legger til grunnlag for tallene dine.


Sitat av hemmeligegreier Vis innlegg
Det er nok sannsynligvis flertall for DLD i folket. Grunnen til dette er at folk generelt er kunnskapsløse, og lar seg villede av løgnene fra både politi og andre myndigheter.

De innser ikke at DLD er som om man skulle spore alle nordmenn døgnet rundt, og hele året. Og da snakker jeg om at hvis du spaserer ned til nærmeste kiosk, ville det blitt ført opp i et sentralt register. Der ville det også bli registrert hvor lenge du ble i kiosken, og hvem du snakket med der.

Ingen ville godtatt noe slikt i det virkelige liv, men på nettet er det visst ikke noe problem å godta noe tilsvarende.
Vis hele sitatet...
Har du sett noen polls fra norske nettaviser? Ikke at det er så riktig måte å måle på heller, men det virker som folk flest er imot på alle jeg har vært borti. Og det er typisk 80-85% mot.
Sist endret av Omaha; 29. mars 2011 kl. 18:59.
Sitat av Omaha Vis innlegg
Har du sett noen polls fra norske nettaviser? Ikke at det er så riktig måte å måle på heller, men det virker som folk flest er imot på alle jeg har vært borti. Og det er typisk 80-85% mot.
Vis hele sitatet...
Slike undersøkelser er verdiløse. Jeg mener å ha sett statistisk gyldige undersøkelser som viser at det er flertall for. Har dessverre ingen konkrete kilder til det akkurat nå.
Sitat av hemmeligegreier Vis innlegg
Slike undersøkelser er verdiløse. Jeg mener å ha sett statistisk gyldige undersøkelser som viser at det er flertall for. Har dessverre ingen konkrete kilder til det akkurat nå.
Vis hele sitatet...
Så passende. De jeg har sett er gamle, og svært mange svarte at de ikke visste hva det dreide seg om.
Sitat av hemmeligegreier Vis innlegg
Slike undersøkelser er verdiløse. Jeg mener å ha sett statistisk gyldige undersøkelser som viser at det er flertall for. Har dessverre ingen konkrete kilder til det akkurat nå.
Vis hele sitatet...
Disse nett-pollene er uansett mer verdt enn hva du tror du har sett.
http://interaktiv.vg.no/avstemning/?...ultat&id=14699
Ordenens Seglbevarer
Ond^Sofa's Avatar
Sitat av Omaha Vis innlegg
Hvis man ser hvor dårlig de behandler sensitive data i stat og kommune allerede idag er dette grunn nok alene til å ikke innføre. For ikke å snakke om PRIVATE firmaer som har fått lov til å totalt omgå de riktige kanalene for utlevering.
Vis hele sitatet...

Kan du utdype dette litt mer?
Sitat av Ond^Sofa Vis innlegg
Kan du utdype dette litt mer?
Vis hele sitatet...
Har litt dårlig tid akkurat nå, men snakker om rapporter jeg har lest og undersøkelsen gjort av Ibas. Pluss egne erfaringer med maskiner som er proppfulle av pasientdata som ble satt utenfor butikken vår.

Det private firmaet jeg prater om er advokatfirma Simonsen.

Kan gjerne finne fram linkene senere hvis det trengs.
Sitat av Ond^Sofa Vis innlegg
Kan du utdype dette litt mer?
Vis hele sitatet...
Sitat av Omaha Vis innlegg
Har litt dårlig tid akkurat nå, men snakker om rapporter jeg har lest og undersøkelsen gjort av Ibas. Pluss egne erfaringer med maskiner som er proppfulle av pasientdata som ble satt utenfor butikken vår.
Vis hele sitatet...
Jeg tipper han sikter til disse:
http://www.ibas.no/nyheter/articles/...-sikkert.html/
http://www.abcnyheter.no/nyheter/110...te-person-info
http://www.utforsk.com/nyttige-tips/slett-data/