Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  332 52659
Trådstarter
Angående den linken du oppgir så står det ikke hvilken styrke som koster $15
Tipper det er 1 eller 5mW jeg

Du kan jo også bestille herfra: http://www.laserglow.com/ men jeg vet ikke om lommeboken din holder

Som jeg tideligere har nevnt selger nettshop på qxl også: http://my.qxl.no/accdb/viewItem.asp?IDI=27423100 Her står det en del ekstra info om laseren som jeg ikke klarer å finne på nettsiden. bla. "Garantert 50mW med effekt" og bekreftelse med måleutstyr og masse rart. Sjapper du deg så får du den billig
Trangsynt visjonær
Polar-'s Avatar
Er det den laseren du har campod? Kanskje jeg bare gønner til og kjøper den.
Trådstarter
Sitat av Polar-
Er det den laseren du har campod? Kanskje jeg bare gønner til og kjøper den.
Vis hele sitatet...
Nei, jeg har en på 40mW den på qxl er på 50mW og v2.0
Så den er sterkere enn min, men jeg er allerede superfornøyd med min
Trangsynt visjonær
Polar-'s Avatar
Fett. Så du kan anbefale den? Hvor lang leveringstid har disse folka? Kjører de postoppkrav? Takker for svar.
Ligg unna polar! Neida, men jeg klarer ikke å finne en annen nettside om noen Firebolt laser.. Leverer den?
Trådstarter
Sitat av ptt
Ligg unna polar! Neida, men jeg klarer ikke å finne en annen nettside om noen Firebolt laser.. Leverer den?
Vis hele sitatet...
Hvis du leser tråden så kan du se at jeg er veldig fornøyd med min på 40mW, og den på 50mW er en forbedret og sterkere versjon Den gir garantert 50mW, og hver enhet er nøye målt og sjekket og bla bla bla..

Hvis du f.eks kjøper en laser fra e-bay og de sier at den er på 80mW hvordan kan du finne ut at den virkelig er det, og ikke på "bare" 40mW. Som du tideligere presiserte; det er mange useriøse selgere der ute.

Sitat av Polar-
Fett. Så du kan anbefale den? Hvor lang leveringstid har disse folka? Kjører de postoppkrav? Takker for svar.
Vis hele sitatet...
Jeg fikk min innen 2-3 dager mener jeg, men jeg forskuddsbetalte da. De sender i oppkrav også ja.
Trangsynt visjonær
Polar-'s Avatar
Shit, jeg har en time på å bestemme meg! *tenke-tenke*
Trådstarter
Sitat av Polar-
Shit, jeg har en time på å bestemme meg! *tenke-tenke*
Vis hele sitatet...
Ja nå bør du tenke godt nå, he he Den går utrolig mye billigere der enn den gjør på nettsiden. Intet dumt valg.
▼ ... over en uke senere ... ▼
Jeg kjøpte en 40mW "Phoenix" fra nettshop.net for ca 2 uker siden, desverre var den jeg mottok ikke helt god, noen ganger funket den ikke, og det var fokus problemer på strålen.

Så, jeg sendte den tilbake og betalte mellomlegget for en 50mW "Firebolt" istedet.. Var på posten og hentet den i dag og så langt er jeg ganske fornøyd. Litt småpirk må jeg komme med for å være ærlig.. Også denne har litt fokusproblemer, tykkelsen på strålen øker ganske betraktelig på bare 3-4 meter. Jeg har ikke fått testet den på lengre avstander enda, venter bare på nattemørket!
Litt kult selvbygg: http://www.felesmagus.com/pages/lasers-howto.html
Noen her som har prøvd å ta i bruk laseren fra en DVD brenner?
Sitat av nZaal
tykkelsen på strålen øker ganske betraktelig på bare 3-4 meter. Jeg har ikke fått testet den på lengre avstander enda, venter bare på nattemørket!
Vis hele sitatet...
Hvor tykk er det den blir da? Det er jo helt normalt at strålen sprer seg litt.
Regner med at den modellen du har, er lik i oppbyggingen som jeg har. Da kan du skru av topplokket og skru på linsa. Prøv deg frem, så får du nok bedre fokus, hvis du mener at det er alt for ille da. Gjorde dette med min etter at den fikk seg en liten støyt, den ble helt bra igjen. Du kan jo se på filmene på nettsiden og sammenlikne, hvis du mener at din er langt fra det normale. Ps. støv, fingermerker etc. egner seg dårlig på linsa..
dritt feit hehe..
Sitat av Yhea-Hame
dritt feit hehe..
Vis hele sitatet...
Må se litt på sammenhengen da
Sitat av campod
Hvor tykk er det den blir da? Det er jo helt normalt at strålen sprer seg litt.
Regner med at den modellen du har, er lik i oppbyggingen som jeg har. Da kan du skru av topplokket og skru på linsa. Prøv deg frem, så får du nok bedre fokus, hvis du mener at det er alt for ille da. Gjorde dette med min etter at den fikk seg en liten støyt, den ble helt bra igjen. Du kan jo se på filmene på nettsiden og sammenlikne, hvis du mener at din er langt fra det normale. Ps. støv, fingermerker etc. egner seg dårlig på linsa..
Vis hele sitatet...
Den vokser til størrelsen på en 20 kroning etter kanskje sånn ca 8 meter.. det plager meg ikke så mye for å være ærlig, men jeg skal teste ut det du sa om å skru på linsa.
Sitat av nZaal
Den vokser til størrelsen på en 20 kroning etter kanskje sånn ca 8 meter.. det plager meg ikke så mye for å være ærlig, men jeg skal teste ut det du sa om å skru på linsa.
Vis hele sitatet...
20 kroning er bittelitt stort ja. Men er du sikker på at det er punktet du måler, og ikke lyset rundt? Lyser du på en mørk eller hvit bakgrunn? Punktet, eller strålingen rundt punktet syns mye bedre på en lys bakgrunn, enn en mørk bakgrunn.

nb. Her er link til filmene
Sitat av campod
20 kroning er bittelitt stort ja. Men er du sikker på at det er punktet du måler, og ikke lyset rundt? Lyser du på en mørk eller hvit bakgrunn? Punktet, eller strålingen rundt punktet syns mye bedre på en lys bakgrunn, enn en mørk bakgrunn.

nb. Her er link til filmene
Vis hele sitatet...
Brukte svart bakgrunn, og røyk for ekstra effekt, hehe
Sitat av nZaal
Brukte svart bakgrunn, og røyk for ekstra effekt, hehe
Vis hele sitatet...
Ekstra røyk? Da blir jo alt sterkere og klarere
▼ ... over en måned senere ... ▼
BTW, jeg har kjøpt en sånn laser med, utrolig morsomt å lure rus påvirkede naboer her i "narko byen" haugesund:P og det funker faktiskt!!
denne laseren du har kjøpt.. kan den anntenne planter?
Jeg har ingen slik laser men kan svare likevel: Nei, det kan du ikke. Dvs. du kan tørke en plante til den er knusktørr og sikkert klare å antenne løvet etterhvert, eller la laseren ligge og varme opp planten til alt vannet i den har fordampet. Uansett vil det ta veldig lang tid, både fordi laseren er grønn (og planten er grønn) og fordi den nok ikke er kraftig nok til sånne ting.

Hadde du kunnet antenne en plante med noen sekunders stråling fra en laserpeker hadde du nok kunne antenne mye annet rart også (mennesker? )
Trådstarter
De sterkere skal vist nok klare å tenne røyken din..
Men jeg benytter ikke 10000 kr på en lighter..
Jada, knusktørr mørkebrun tobakk skal gå greit. Svart papir går greit. (Brune) fyrstikker går greit. Men å antenne en plante, med mindre den er tørket, synes for meg ganske umulig.
Trådstarter
Sitat av mxyzptlk
Jada, knusktørr mørkebrun tobakk skal gå greit. Svart papir går greit. (Brune) fyrstikker går greit. Men å antenne en plante, med mindre den er tørket, synes for meg ganske umulig.
Vis hele sitatet...
Ja du har rett der. Med mindre du har en industrilaser på et par tusen Watt
plantene mine er alltid brune å ut tørka ;D har klart å ta livet av en kaktus
Wannabe Ellusionist
totto's Avatar
En sånn grønn en på 20mW, hva må man ut med egentlig? så en slik her om dagen, og den kicka ass, sterkt grønt lys og sånn.. Nice...
Trådstarter
890,- koster den på nettshop.net
Sitat av gaara
plantene mine er alltid brune å ut tørka ;D har klart å ta livet av en kaktus
Vis hele sitatet...
En kaktus? Klarer ikke de seg uten vann i flere år?
haha. uttørket en kaktus faktisk. genialt. godt jobbet.
Jeg et titalls kliss nye lasere fra NS.


Modell #1
Bølgelengde: 532nm
Dynamisk effekt: 10mw
Kontinuerlig effekt: 6mw
Branded: 5mw

Pris: 469,- NOK inkl. porto og ekspedisjon.



Modell #2
Bølgelengde: 532nm
Dynamisk effekt: 42mw
Kontinuerlig effekt: 30mw
Branded: 50mw

Pris: 869,- NOK inkl. proto og ekspedisjon.


http://www.5877.com/com/greenlaser/pic/1159329320.jpg

Dropp meg en privat beskjed om du er intr. i å kjøpe. Husk, pek aldri (spesielt de over 5mw) på andre menensker, dyr, eller mørke lett-antennelige objekter/væsker (gjelder 30mw og opp).
Sist endret av xceed; 2. november 2006 kl. 10:35.
Hehe, da var de alle borte! Vel, bortsett fra 2 på 6mw, om noen fler vil ha så får dere droppe meg en priv beskjed fortest mulig.
Anbefaler alle som vurderer å kjøpe en laser å lese denne: http://www.felesmagus.com/pages/lasers-cheap.html
Lest gjennom siden du anbefaler ptt. Veldig interessant.

xceed, Sikker på at disse har IR filter? Virker for godt til å være sant, i tillegg til at det første du poster på forumet er en annonse..
Hei campod,

Yes, alle NS lasere har IR filter med -+85% ved 808nm og -+60% ved 1064nm. Problemet er først og fremst med 808nm siden denne ikke vil 'lase' likt med 532nm og spre seg (samme grunn som gjør at dpssYAG lasere uten skikkelig 808nm filter vil være vesentlig sterkere på 1-5cm rekkevidde fra linsen). 1064nm lekasjen er vanskelig å stoppe uten å øke produksjonskostnaden vesentlig, men fordelen her er at 1064nm fotonene ikke vil spre seg slik som 808nm, og holde seg i samme punkt som 532nm bestråler. NS'ene (selv pen-style) har rikelig med kjøling (men ikke nok til å sørge for kontinuerlig mer enn 30mw, derfor vil du heller ikke se mer enn 30mw i NS pen-style dpss lasere) og vil holde kontinuerlig effekt uten duty cycle.

Er du keen kan jeg skaffe deg 50mw og 100mw 'overdriven' peker (pen-style) til $35 og $55, men pga. upassende konstruksjon og medfølgende dårlig kjøling, vil disse ha en meget høy dynamisk effekt, men en veldig veldig lav kontinuerlig effekt, rundt 10 og 15mw respektivt. Disse har samtidig en duty cycle på ca 100 seconds on, 10-20 seconds off. Følges ikke denne vil du ganske kjapt sitte med en 808nm diode som gir deg en heftig 0.00mw stråle

IR filter er ikke nødvendig, men nå som fler og fler kaster seg på morroa med å tenne fyrstikker og sprekke ballonger, så er risikoen stor for at personer uten kjennskap til lasere, kjøper og bruker disse. Du vil kanskje ikke se helt rå ut, men er du en av de som ikke har erfaring med lasere og vil kjøpe en billig highpower laser uten IR, så skaff deg samtidig briller som blokker ut 750nm - 1200nm fotoner.

Ordtaket som gjelder ved lasere: "Do not look into the laser with remaining eye."

Take care, og beklager at min første post ble en ganske lame annonse.. Kan forsikre at gevinsten min på disse lå på godt under 100kr pr. De er nå iallefall solgt.
Sist endret av xceed; 4. november 2006 kl. 01:11.
▼ ... over en uke senere ... ▼
Har en 250mw dpss grønn laser til salgs. brukt.
med powersupply og blanking. Kraftig laser Selges grunnet overgang til 1,2W laser.

Ta kontakt om det er noen som er intr.

Har også RGB system også for salgs. Kommer opp med bilder etc.

Har en film der man tenner på en fyrstikk med 1,2Watt laser på under 1 sek.
sjekke denne linken: burn.mpg

Avatar er laget med en 50mw blå laser!
Sist endret av laserfreak; 11. november 2006 kl. 13:22.
Sykt hehe. mye skal du ha for 250mw?
Avatar laget med 50mw laser? Eller bare brukt neonglow tekst?
avatar er laget med RGB lasern min! Blå laser er på 50mw. Skal ta bilde av 250mw grønne lasern. Kan ta et bilde av RGB'n også!
Sitat av laserfreak
avatar er laget med RGB lasern min! Blå laser er på 50mw. Skal ta bilde av 250mw grønne lasern. Kan ta et bilde av RGB'n også!
Vis hele sitatet...
Ja ok. Men PRIS?!
har fått min firebolt v 2.0 for noen uker siden.. den brukte vist cr2 batteri, og ikke cr123A som det sto på nettshop.net... noen andre som har lagt merke til dette ?
Pris på 3000,- + frakt!
Men dette er ingen laserpenn.
Legger ut et par bilder her

samt rgb system med video
Sist endret av laserfreak; 11. november 2006 kl. 17:11.
Hei igjen, fått inn et par nye 100-120mW portable lasere. ca 14cm lengde, 3cm diameter, og bruker CR2 batterier (foto litium). De forrige ble revet vekk ganske fort og har bare 2 av disse ute for salg. 2000,- + frakt.

Førstemann til mølla, kontakt meg på eller privat beskjed her på forumet.

532nm, 1.1 mRad, 800mW 808nm diode, 13-15% krystall effektivitet, ingen duty cycle så kan brukes kontinuerlig uten overoppheting av diode.

Edit: Ja, disse er grønne og popper ballonger og brenner gjennom mørke klær etc. Bruk hodet ved bruk tho. Hva du gjør er ditt eget ansvar.
Sist endret av xceed; 12. november 2006 kl. 10:07.
Ok, denne tråden var ment for diskusjon av grønne lasere, ikke for at alle nyregistrerte handelskåte kremmere skal kaste seg over brukermassen. Det er en egen kjøp/salg del i forumet. BRUK DEN.
Sitat av campod
Ok, denne tråden var ment for diskusjon av grønne lasere, ikke for at alle nyregistrerte handelskåte kremmere skal kaste seg over brukermassen. Det er en egen kjøp/salg del i forumet. BRUK DEN.
Vis hele sitatet...
Du selger jo lasere på nettshop.no og linket til 'butikken' din i tråden. Hva er forskjellen?
Ehh, nei.. Les tråden du.

EDIT: men kanskje det ikke hadde vært så dumt.. Slik som du promoterer så er det visst penger å hente.
Sist endret av campod; 12. november 2006 kl. 23:08.
Sitat av campod
Ehh, nei.. Les tråden du.

EDIT: men kanskje det ikke hadde vært så dumt.. Slik som du promoterer så er det visst penger å hente.
Vis hele sitatet...
Har lest hele tråden, og det virker suspekt hvor ofte du nevner nettshop.no, hvor fornøyd du er med de, hvor raske de var med å sende ut vare, at de er en 'sikker vinner' gang på gang, etc.

Det er et sjeldent skue at noen er så aktive på å skryte av en privatperson som selger en vare uten å selv ha økonomiske interesser. Men i rettferdighetens navn så kan det jo hende du er en genuin ildsjel som bare vil spre budskapet og hjelpe dine felles 'freaks' med å finne et godt produkt til en god pris.

MEN, burde du ikke, som den ildsjelen du er, synes det er fantastisk at noen andre kan tilby de nøyaktig samme laserene, og kraftigere utgaver, for en mye billigere penge?

Les gjennom tråden selv, lille luring, og spør degselv hvem du lurer.
Sist endret av xceed; 12. november 2006 kl. 23:45.
pimper de? da har jeg hørt den og..
Jeg kjøpe laser, jeg syns laser gøy, jeg spre det glade budskap.

Den eneste grunnen til at du har registrert deg på nFF er for å selge produktet ditt.
Hvis du ikke hadde vært så ivrig med å slenge ut spam, så hadde du kanskje rukket å lese forumreglene:
Sitat av regel #21
Reklame er ikke tillatt i noen form.
Vis hele sitatet...
Du reklamerer direkte på forumet, det er bangrunn nok.

Edit: og det er nettshop.net ikke nettshop.no

Edit2: jeg ser at du nå har redigert ditt forrige innlegg, det var smart. Ble litt for useriøst..
JA jeg er for billige produkter.
NEI jeg liker ikke at folk slenger ut spam, og at eneste grunnen til at de regger seg på forumet er for å promotere seg selv. Jeg henviste til Kjøp/salg delen av forumet, og du starter et fullt frontangrep.
Sist endret av campod; 12. november 2006 kl. 23:54.
Sitat av campod
pimper de? da har jeg hørt den og..
Jeg kjøpe laser, jeg syns laser gøy, jeg spre det glade budskap.

Den eneste grunnen til at du har registrert deg på nFF er for å selge produktet ditt.
Hvis du ikke hadde vært så ivrig med å slenge ut spam, så hadde du kanskje rukket å lese forumreglene:

Du reklamerer direkte på forumet, det er bangrunn nok.
Vis hele sitatet...
Jeg så et forum med folk som var intr. i grønne lasere. Jeg presenterte et produkt og en pris som var bedre enn tidligere vist i forumet. Prisen de gikk for ga meg mindre fortjeneste enn jeg tjener på én vanlig konsulent-time, så nei, noen lukrativ bombe var det ikke.

Du derimot bryter bevisst regelen. Du starter en tråd, og formulerer den på en slik måte at det ikke skal virke som du har noe med nettshop.no å gjøre, og sikre flere salg. Spør du meg er det -værre- enn å komme med en meningsløs obvious spam.

Jeg merket en etterspørsel og kan tilby en bedre pris. Hvorfor du blir amper pga. det og rasler med regel-boka, bekrefter jo bare hvor fast du selv har plantet deg i dritten med denne tråden.
1 jeg har ikke noe med nettshop.no/net å gjøre
2 Jeg blir "amper" fordi du spamer, det slår jeg ned på.

Hvis du tjener så lite på det, hvorfor henger du deg da opp i en slik bagatell?

Edit: en person som er født i 54 sier ikke "pimper" Tror du prøver å virke litt mer seriøs enn du er.. Men du har ødelagt bittelitt for deg selv
Sist endret av campod; 13. november 2006 kl. 00:04.
Sitat av campod
1 jeg har ikke noe med nettshop.no/net å gjøre
2 Jeg blir "amper" fordi du spamer, det slår jeg ned på.

Hvis du tjener så lite på det, hvorfor henger du deg da opp i en slik bagatell?
Vis hele sitatet...
Bra vinkling, og ikke et dumt spørsmål. Derfor skal jeg faktisk svare på det!

Er i kontakt med to av de største laserprodusentene i Kina. NS Optics, og CNI. Målet er å starte salg ala. WickedLaser og Laserglow. Jeg har pr. nå gått inn i en 'market sensing' avtale med NS Optics. Det betyr at jeg får tilsendt fra 5-15 enheter av de forskjellige modellene de tilbyr, mot at jeg betaler samme unit price som ved bestilling av 200 pcs eller mer.

Jeg gir bort / selger enheter til kompiser til nær prisen jeg har gitt. Spesiellt intr. er det å spre disse laserene til folk som kommer til å være aktive brukere og igjen 'spread the word'.

Går ting rett, så skapes etterspørsel i markedet og man kan begynne med normalt salg. Skapes det ingen 'blest' og det ikke finnes etterspørsel, så har man 'senset' markedet, og funnet ut at tiden ikke er riktig for sitt eget vedkommende.

Eller så kan man gjøre som CocaCola og bruke 2 milliarder på PR med en gang ;p
CNI lasere er noe av de beste man kan få tak i!
Iallefall til en overkommelig pris!
Det høres veldig bra ut. Men gjør det i Kjøp/salg delen av forumet!