Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  117 12332
med fruktkjøtt.
Tias's Avatar
Crew
Sitat av knuthulu
Kroppens blodsukker synker ikke ved hasjrøyking. Sjekk denne lenken for mer info.

Ikke meningen å være helt opphengt i spissfindigheter og uvesentlige detaljer her, men rett skal være rett.
Vis hele sitatet...
Ved første intrykk var jeg overbevist om at du hadde rett. Nå er jeg ikke helt sikker, for etter en del søking så er det mange som gir intrykk av det samme... F.eks. http://www.schmoo.co.uk/thclub/thcuses.htm

Er og en del på NCI's PubMed: http://www.ncbi.nlm.nih.gov/entrez/q...arch&DB=pubmed

Hvis noen spør meg fremover kommer jeg inntil jeg vet noe konkret til å svare: jeg vet ikke
Sitat av Tias
Ved første intrykk var jeg overbevist om at du hadde rett. Nå er jeg ikke helt sikker, for etter en del søking så er det mange som gir intrykk av det samme... F.eks. http://www.schmoo.co.uk/thclub/thcuses.htm

Er og en del på NCI's PubMed: http://www.ncbi.nlm.nih.gov/entrez/q...arch&DB=pubmed

Hvis noen spør meg fremover kommer jeg inntil jeg vet noe konkret til å svare: jeg vet ikke
Vis hele sitatet...
Nå står jeg vel i fare for å bli forumets "cannabis og blodsukker-nazi" eller lignende, men here we go anyway. Dette er n`te gang noen nevner den undersøkelsen du refererer til, og jeg blir like oppgitt hver gang.

Den første lenken viser til en undersøkelse av Tracy Blevins. Tracy Blevins er en selvutnevnt "Medical Marijuana Babe" performer og marijuana aktivist fra Houston Texas. Hun har aldri publisert noenting i noe anerkjent medisinsk journal og de undersøkelsene hun har gjort er av typen ungdomsskole-eksperiment.

Det bør kanskje nevnes at den "undersøkelsen" av Tracy Blevins schmoo.co.uk viser til ble utført en gang på en kraftig overvektig pasient med type 2 diabetes. En time etter inntak av mat med kjappe karbohydrater, da man skulle forvente at blodsukkeret ville begynne å falle, røykte mannen en joint. Blodsukkeret gikk litt ned. Resten av verdens leger og forskere hadde stort sett kommentaren: "Do`h!" Jeg mener ikke å diskredittere cannabis sine medisinske muligheter her, de her høyst reelle. Men som forsker har Tracy like liten kredibilitet som undersøkelsene sine.

Det er forsket mye, svært mye, på cannabis/THC og hvilken virkning det har på kroppen. Ingen har påvist noen korrelasjon mellom kroppens blodsukkernivå og inntak av THC. Man vet svært mye om, og har forsket svært mye på kroppens metabolisme, energiomsetning, insulingproduksjon, insulinopptak og blodsukkernivå osv.

For å stresse poenget mitt en gang til: Ingen kausale relasjoner mellom inntak av THC og signifikante endringer av glukosenivå i blodet har blitt funnet. Det finnes undersøkelser som hinter til at disse kan finnes - men vær klar over at sammenlignet med en liten gåtur, en øl, et glass melk eller en forkjølelse er dette små endringer i kroppens blodsukkernivå. Noen undersøkelser hinter til at kanskje blodsukkeret går opp ved hasjrøyking, andre synes å indikere at blodsukkeret muligens kan synke. Disse undersøkelsene er i solid mindretall, og man regner de mange undersøkelsene som ikke viser noen endring i glukosenivå som mer vitenskapelig solide.

Sjekk disse linkene for mer info: 1 2 3 4

Internasjonal konsensus pr. idag er at siden ingen har funnet noen nevneverdige sammenhenger mellom inntak av cannabis/THC og blodsukkernivå i kroppen, så påvirker cannabis/THC ikke blodsukkernivået i kroppen i noen særlig grad.

(Sorry for et langt og innviklet innlegg - mener ikke å hijacke denne tråden, men grunnen til at noen blir slappe og får matkick etter å ha røyka er altså ikke pga av lavt blodsukker)
med fruktkjøtt.
Tias's Avatar
Crew
Takk for et godt og velformulert innlegg, og for at du retter på meg .
røyk 0.5g i en joint, hvis du føler at du ikke har lyst til å være i nærheten av andre folk(snakker om f.eks de lokale røyke gutta som ler seg skakk i hjel fordi øya dine ser ut 2 røde klinkekuler) det får deg ikke til å føle deg bra, for hvis du blir fjern første gang..blir du FÆLT fjern:P så pass på å ikke ha NOE å noie for..sørg også for å ha litt smågodt og coca cola
Jeg ser at det er mange som skriver at det er "ufarlig" og bare røyke hasj, men dette er ikke helt sant. Langvarig bruk av hasj og pott osv kan jo føre til skader. Selv har jeg røyka rundt 1 år nå, og det er sant som d blir sagt i flere av postene at man starter og tror man kan holde seg på ett lavt forbruk. Men etterhvert blir dette ikke så lett. Så alle dere som har tenkt å prøve det, pass på. Er ganske lett å bli avhening. Jeg merker faktisk at jeg har røyka en stund nå. Er mye slappere en før, gidder mindre og sånne ting. Tenk på det før dere prøver d for første gang..
Jeg er 15 år, snart 16. Og jeg skal prøve hasj en gang. Men ikke enda. Jeg tror det kan være en litt morsom erfaring å ha med seg i livet. Men, som L0rdMeL sa, så er det kanskje lurt å vente noen år til før vi begynner.
God innstilling, Markus!
Jeg synes man burde rekke å vokse litt til, ungdomsskolen er for tidlig i mine øyne 8-)
Starta selv når jeg var 13. Eneste bivirkningen jeg har hatt (som kanskje bare er noe jeg har innbilt meg) er at jeg byner å bry meg mindre om andre. Jeg har mista samvittigheten min for andre. Men veit ikke om dette har noe med hasjen og gjøre da. er snart 16 nå og har lagt fra meg keefen.
blir litt likegyldig når man røyker ofte. kanskje ikke alle? vet da faen
▼ ... noen måneder senere ... ▼
tom for rizzla/big ben = Bibelen..

funka jævla bra skal eg fortelle dåkke.. saks og 1 stykk bibelside blir bra..

gjort med tobakk..
gammel post!

MEN, jeg har sitt folk røyke joint av bibelen. Jeg kommer alldri til å gjøre dette, krenker den kristelige tro på en måte... la den boka være i fred, nei gjør va du vil bryr meg ikke. Men ta iallfall de blanke sidene å ikke de med blekk
Trigonoceps occipita
vidarlo's Avatar
Donor
Sitat av Paniel
tom for rizzla/big ben = Bibelen..

funka jævla bra skal eg fortelle dåkke.. saks og 1 stykk bibelside blir bra..

gjort med tobakk..
Vis hele sitatet...
Det smaker hor og helvete. Spesielt dersom det er trykk på sidene. Ikkje anbefalt, mtp. at 50 ark rizzla koster et par kroner...
hehe.... det smakte ikke så gale faktisk.. det gikk helt fint å røyke..
dette var jo i nød.. viss man ikke har tilgang på rullepapir.
Tips til hva dere kan gjøre:

Se Fear And Loathing in Las Vegas (www.imdb.com)
Spis litt chips å godsaker, drikk brus å kos dere (ØL er også nydelig)
Ikke vær redd for å røyke for mye (ender bare opp med at dere sovner å drømmer rart) Siden dere røyker første gang, er man som oftest er litt mindre mottakelig for stoffene. Men dette er veldig individuelt..

Jeg foreslår at dere lager dere en bong ut av en vanlig 0.5 l flaske, for å forsterke effekten.

Reis gjerne ut en tur, men vær obs på at man lett får NOIA.. alle biler dere hører er garantert snuten osv.. Men dette kalles skrekkblandet fryd, det er dritmoro å være stein de første gangene. Husker i starten, hvor jeg å kompisene mine kunne ha konstant lattis i evigheter..

Men du må ikke tro at det forblir sånn om du fortsetter å røyke. For etter å ha røyket en god stund forandret rusen jeg fikk seg til å gi meg noia, tretthet og kun lyst til å stikke hjem for å sove + en tur innom kjøleskapet for å finne noe munch man kan sovne til

Nå skal det også legges til at det er stor forskjell på kvaliteten på hasjen man får tak i.. fyr opp en lighter å la flammen touche klumpen i noen sek, å sjekk om den tar fyr, gjør den det er den ganske god å fersk. Hvor hardere, desto eldre/dårligere er shitten. Om det blir noe neste gang, skaff pot, mye bedre !

Men for all del gutter, alkohol er den beste rusen, uansett
Sitat av Antim0n
Tobb:
Kan man ikke gjøre denne såpass enkel som å ta tobakken ut av sigaretten, erstatte ønsket mengde med grønt eller brunt, stappe osv. Og holde på filter osv? Eller blir det mindre effekt av det?
Vis hele sitatet...
Det gjorde jeg første gang jeg røyka. Merka ingenting, sikkert fordi det var 1.gang Men på samme dagen spiste jeg en klumb brunt. Da merka jeg det etter en stund etter dette har jeg begynt å le for ingenting. Det er litt gøy
Sist endret av h4llik; 8. desember 2006 kl. 14:12.
Hvis du absolutt skal mekke det med sigarett så anbefaler jeg deg å bytte ut filteret med "papp" papiret som er på rizlaen eller noe lignende. Filteret som er i sigaretten fra før av tar vekk litt av godsakene.
syns grøftefyll er teit jeg å. Mange ungdommer prøver jo faktisk hasj første gangen. syns dette er noe man burde tenke mere igjennom. de fleste veit ikke effekten av å røyke hasj og er uvitende om hva som skjer med kroppen når man røyker. var jo noen år yngre når jeg prøvde jeg, men jeg hadde jo lurt mye på det da. finni ut hva som skjer med kroppen å sånt. i hovedsakhvertfall.

Tenkte i begynnelsenjeg å, at jeg ikke skulle gjørde det mye. men etterhver som du blir kjent med flere og flere som gjør det. og etterhvert så blir det oftere og oftere. heldigvis er det i dag(der jegbor hvertfall) sånn at det ikke er kult og røyke hasj. men de som gjør det gjør det. jeg gir faen i hva andre mener om det. det er min sak, ingen andre sin.

Første gang tok jeg 0,7 g i en J. det holdt for meg. fikk ikke samme opplevelsen som jeg får nå. de første gangene merka jeg nesten ingenting av det. men nå trenger jeg mere og mere foråfå den samme opplevelsen som jeg gjorde for 1 år's tid siden. husker ikke så mye lengre enn det egentlig:P
hvis man prøver første gang, og bor utenfor oslo bør man passe opp for hva man kjøper. i trondheim feks er det mye dårlige saker å få kjøpt. en tommelfingerregel er at hasjen nesten ikke trenger å varmes før den smuldrer i hånda di.