Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  222 16110
Jobber Laerdal Medical ennå og ser ikke lyse i tunnelen enda
Bob Sacamano
John B's Avatar
Jobber i kassa på Coop Mega på Skøyen, men til sommeren blir det studier for alle penga. Informatikk: Distribuerte systemer og nettverk på Universitet i Oslo.
Jeg vil jobbe for FN, som diplomat, tolk eller lignende. Enten det eller flyveleder
Hadde jeg hatt perfekt syn, så skulle jeg blitt pilot.
Automatiker. Begynner på elektro nå til høsten
Enten skal jeg jobbe som automatiker , fikk interessen for det når jeg gikk vg1 elektro, eller så skal jeg bli ingeniør.
Sist endret av stapnes; 14. juli 2007 kl. 22:24.
Etter å ha svippet rundt i Sverige de siste dagene, fikk jeg lyst å begynne på skole der.
Vet ikke hva jeg skal bli egentlig, vipper mellom nettverksadministrasjon og systemutvikler.

1-0 til nettverk som jobb og systemutvikler som hobby i følgende øyeblikk, spørs hva vi lærer på teknologilinja vg1.
19.........bokstaver
bavarai's Avatar
går fortsatt i ungdomskolen har et år på meg. Og jeg tror jeg tar enten IKT Driftsfag / IKT Servicefag eller Medier og Kommunikasjon.

Ingen almenn for meg.
Skal prøve å bli musiker og jobber som telefonselger nå fortiden (ikke en drømmejobb akkuratt)
Selger på Elkjøp, CE-avdelingen. Utrolig gøy, tia går av seg selv... Greit nok betalt også.
Skal nok ta masterutdanning innen programmering (spill for å være mer nøyaktig).
VK2 nå til høsten. (Teoretisk matte, IKT, kjemi og fysikk <3)
Sitat av Grantax
Skal nok ta masterutdanning innen programmering (spill for å være mer nøyaktig).
VK2 nå til høsten. (Teoretisk matte, IKT, kjemi og fysikk <3)
Vis hele sitatet...
Har du link til linjen ?
- Data Ingionør :P - Eller Bartender
Lazywriter
Gisse's Avatar
Jeg starter på Media og Kommunikasjon til høsten, VG1 (Wohoo, 1. valg ^^) men jeg har mest lyst til å få meg jobb som enten webdesigner eller programmerer/systemutvikler.

Om ikke det skjer, så skal jeg søren meg jobbe med reklame og lage verdens mest irriterende reklame sang (Namanamanei full pakke shit), sånn at dere ikke får sove også klikker dere fordi "kidza" nynner og synger på den hele tiden. Min plan for verdens(Norge?)hersking.
Begynner på brønnteknikk linja i Stavanger nå etter sommeren. Skal bli brønnteknikker m.a.o. Har tenkt å utdanne meg videre etter et par år ute i Nordsjøen, vil bare ha en liten pause fra skole nå.
Sitat av typisk
Har du link til linjen ?
Vis hele sitatet...
Hvordan det?
Jeg har ikke bestemt meg for hvor jeg skal gå på enda.
Sussenusselig
CaptainP's Avatar
Mongolsk kriger aller antropolog. Eller noe imellom
Trygdemisbruker eller kaptein på en reketråler.
Sitat av ivioyner
Jeg vet ærlig talt ikke helt hva jeg skal bli, men jeg tar nok allmen. Går i niende, har lang tid enda på å bestemme meg, og jeg burde klare å bli det jeg går inn for.
Vis hele sitatet...
er du bare 14/15 år gammel IvI? d må jeg si, du er da svært moden for din alder

Skal bli selger. Tar lærlingetiden nå så får man se om man havner tilbake på skolebenken..
murloc: den posten var jo fra 2003 :P
Det er ikke lenge siden min største drøm var å bli musiker.
Problemet er bare at det er så jævlig vanskelig å få til. Så jeg satser heller på å bli skuespiller.
Sist endret av Da9L; 18. juli 2007 kl. 19:01.
Sitat av Da9L
Det er ikke lenge siden min største drøm var å bli musiker.
Problemet er bare at det er så jævlig vanskelig å få til. Så jeg satser heller på å bli skuespiller.
Vis hele sitatet...
For det er mye enklere å bli skuespiller? Har hørt alle som søker kommer inn på Teaterhøyskolen...
jeg går på skole for å bli tømrer.
Skal begynne på Film og Fjernsynsvitenskap på Høyskolen i Lillehammer. Planen er å bli filmfotograf senere.
Hva jeg ville bli? Hehe. jeg har levd livet uten noen planer. Så jeg tok ting som det kom.
Så nå jobber jeg som maxitaxi sjåfør fast ansatt.
For å være ærlig. Det er ikkje noe annet jeg ville gjort.
Er en deilig jobb.
Folk seier taxi ser kjedeligt ut og at kun late folk jobber med det.
Men. NEI

Jeg kjører maxitaxi.
Det gjør at jeg automatisk kjører rullestoler og.
I løpet av en dag så er 90% av turene bare rullestol.
Og 70% av de igjen er ikkje elektriske.
Så det er tungt arbeid (Me har ikkje elektrisk rampe)
Så jeg må manuelt ta ut rampen. Og skyve personen opp en høy rampe.
Og det veier mye. Med tanke på personen og rullestol.

Men tilbake igjen.
Grunnen for jeg liker jobber er:
- elsker medarbeiderene.
- Elsker å kjøre.
- Elsker det sosialet med kundene.

Jeg jobber i et firma som ligger litt på landet.
Noe som gjør at me kjenner alle kundene me kjører.

Så... Tut og kjør

Btw. Har ikkje tenkt å kjøre taxi hele livet mitt da.
Men akkurat nå er det jeg vil gjøre. Og får ta ting som det skjer.
Sitter med planer om å kansje reise til Bergen og studere om noen år.
Jeg begynnte på Salg og Service, fordi "pappa'n min sa det".

Så, fant jeg ut at jeg ville bli flyvertinne/kabinansatt.
Men da må man bo innen en times kjøring fra flyplassen, og det er ingen grense på hvor mange skift du kan/må jobbe på rad.
+ at bare 1 av 50 får bli lærling/kommer seg inn i yrket
(var hvertfall slik at jeg undersøkte om yrket)

Så ville jeg bli vekter, for de tjener mye og ofte gjør de veldig lite!
MEN! Det er bare noen få som fullfører hele vekterlærling tiden sin.
*sukk*

Så ble jeg syk, også vet jeg ikke hva jeg skal gjøre :-P
Jobber for øyeblikket på Telenor Feilmottak for internett og telefoni. Veldig artig jobb og sosialt. Snakker med mange spennede folk, og så klart de gode140 år gamle damene som ikke vil inrømme at telefonapparater fra 1899 kanskje har sluttet å fungere siden det har fungert i så mange år. :P

Det er ikke noe yrke jeg kommer til å fortsette med etter jeg har tatt generell studiekompetanse (tar det som brevkurs). Når jeg er ferdig med det kunne godt tenke meg å studere noe som kan minne om ledelse eller kompetanse. Har også en drøm om å bli enten forfatter eller musiker, men jeg er realistisk. Holder på med et bokprosjekt som jeg håper på å få publisert uansett hvor lang tid det tar

Noen av dere er så heldige at dere vet hva dere vil jobbe med fremover. Jeg er 19 år og har null anselse, men det er sikkert fler som føler det som meg også
Begynte lærlingeperioden min i elektrofirmaet Vintervoll den 25 Juni, tre dager etter skoleslutt.
Stortrives, og ser fram til resten av min lærlingetid.

Etter ett par år som elektriker kommer jeg til å ta teknisk fagskole eller ingeniør-utdannelsen.
Og på mine eldre dager starter jeg vel som lærer.
Sist endret av Rakettsau; 18. juli 2007 kl. 22:20.
Er ikke sikker på hva jeg vil gjøre enda, faktisk.
Begynner Medium og Kommunikasjon nå til høsten. Vi får se hva det blir til.
Nerdenes Prins
Stormen's Avatar
Jeg har studert design og kommunikasjon, og jobber nå med webdesign og internett. På litt lengere sikt er mitt mål å eie, eller i det minste styre, et av Norges største mediehus på internett - med minimum 100 ansatte. Da skal jeg misbruke makten min til å plage de ansatte og kreve personlige julegaver fra alle firmaene vi jobber sammen med. Samtidig skal jeg alltid fly business-class når jeg er ute og reiser.
Sitat av Makk
Er ikke sikker på hva jeg vil gjøre enda, faktisk.
Begynner Medium og Kommunikasjon nå til høsten. Vi får se hva det blir til.
Vis hele sitatet...
Visste ikke at man måtte studere for å bli et medium...

Men fra spøk til Halvor

Jeg har absoulutt ingen aning hva jeg skal bli
Jeg går nå i skoleåret 2006-2007 gått ett år på grunnkurs elektro og kom nå inn på vg2 Data og Elektronikk som jeg begynner på til høsten.. Etter 2. klasse skal jeg gå allmenn påbygg så jeg kan studere på Universitet, har lyst til å bli Elektro eller Data Ingeniør og regner med å greie det...

Edit: Må si jeg syntes det er morro å se hva folk på forumet faktisk jobber/vil jobbe med
Sist endret av simdal; 18. juli 2007 kl. 22:33.
Sitat av elemental

Men fra spøk til Halvor

Jeg har absoulutt ingen aning hva jeg skal bli
Vis hele sitatet...
No kiddin'?

...ikke jeg heller. Begynner siste året på dramalinja nå til høsten. Skal vel på et Universitet etter hvert, tenker jeg...
Sist endret av Blomsen Jr.; 18. juli 2007 kl. 22:36. Grunn: blablabla
Kommer nå til mine to siste dager som lærling på IT-seksjonen på Høgskolen i Narvik. Jeg får dessverre ikke jobb etter det, fordi jeg ikke har ingeniørgrad. Jeg orker heller ikke å begynne på noe ingeniørstudie da de lærer programmering, noe jeg ikke trenger for å jobbe i det yrket jeg ville jobbe med. Skal nå ta allmennfaglig påbygning som privatist og så er planen å studere på UiO (Demokrati og rettigheter i informasjonssamfunnet (bachelor) lokker litt), men hvem vet, kanskje jeg endrer karriere... Jeg føler at jeg har lyst til å gjøre noe mer enn å bare fikse datamaskiner - jeg vil hjelpe til å forme verdens framtid.
Sitat av pecado
For det er mye enklere å bli skuespiller? Har hørt alle som søker kommer inn på Teaterhøyskolen...
Vis hele sitatet...


jeg vil si det er mye vanskeligere å leve av å være metalltrommis enn å bli skuespiller.
Sålangt, har jeg funnet ut at jeg vil bli voksen, en eller annen gang senere i livet...

Samt jobbe med IT
jeg er nå ferdig med 2 år på kjemi or prosess, og har fått lærling plass hos ewos hvor jeg skal være i 2 år.

etter det så skal jeg søke meg hos Statoil, får jeg ikke der så vet jeg ikke, nith har fristet litt så vi får se.
Sjefsbikkja
sparco's Avatar
Begynner VK2 medier og kommunikasjon nå, og etter det så får vi se hva som skjer. Er ikke helt sikker på om jeg vil jobbe innen media lenger. Men så lenge jeg får studiekompetanse av å gå media så er ikke det noe fare. Kan studere videre.
Begynner som mediegrafiker lærling nå, ser fram til det..
Begynner nå på Vgs - Har ikke så mange planer enda :P - Men Dataingiønør, Programmerer, Webdesigner, Frisør eller Bartender
Jeg jobber hos YX Energi AS i Oslo ved kundeavelingen.
Trudde jeg skulle bli elektriker jeg, men det var det ingen elektrofirma som trudde da jeg søkte på lærlingerjobb, så begynte på elektromekanisk. Noe som egentlig føltes lurt ut for at det var masse morsommme fag, men ble fort en del fravær med tanke på at jeg var lei av å gå skole.

Så nå sitter jeg å venter på jobbintervju hos NTNU og har en sikra "reserveplass" som fattern har fiksa i Tine om jeg ikke får lærlingerjobben på NTNU
Det som nå står på lista er følgende:
1. Operasjonslege (starte eget legefirma (ikke offentlig))
2. Naturfag/matematikk/Samf., historie, ol. lærer.
3. Advokat.
Jeg skal bli kunstner, og er godt i gang allerede. Hvis jeg mislykkes, har jeg lyst til å bli programmerer eller proskater. Og jeg skal selvfølgelig være rockestjerne på fritida. \o/
Det står liksom mellom best i verden eller multimillionær.

No but srslsy;
Grafisk designer,fotograf etc. the world is mine and all that. Prøver å ikke tenke så mye på det
har løst til å bli ineriør arketekt eller desaign, men for et år siden var det apatrolog:S
kreativ nerd
devotio's Avatar
Jobber i et firma som bygger ut fiberoptisk bredbånd som "alt-mulig-mann", mye kundebehandling og noen installasjoner av kunder, og annet småteknisk... Trives bra, men ikke det jeg har utdanna meg til. Fullførte i vår BA Television Production og skal nå prøve å komme meg inn i et tett jobbmarked, heldigvis er målet å bli billedmikser (noe det er mangel av i Norge...)
Jeg har lyst til å bli anleggsgartner. Ganske artig når man får det til.
Som anleggsgartner drar man rundt og jobber fra alt mellom stein til jord.. Får alltid nye utfordringer, man jobber ikke på samme sted hver jævla dag eller
Jeg skal bli advokat.
Har nettop kommet inn på en skipselektrikerlinje i haugesund, skal gå 9 mnd på skole der og så 21 mnd i lære til sjøs, har sikret lærekontrakt igjennom skolen (skrevet under lærekontrakter og alt) men må fullføre skolen først. Født og oppvokst i Bergen, så å flytte til haugesund som 18åring er ikke akkurat noe jeg ser frem til Har en onkel og tante i haugesund, så får bo gratis i et svært hus sammen med de. så egentlig tror jeg ikke det kommer til å bli så gale alikavel. så er onkelen min skipselektriker i tilegg, så får sikkert litt leksehjelp når han er "onshore"

Gleder meg no ihvertfall til å begynne
Skal bli lege, nærmere kirurg, det er planen. Men fysh for en listetråd!

kom forøvrig inn på sandvika vgs.
Sist endret av bendiks; 19. juli 2007 kl. 22:11.