Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  125 16981
umulig er det ikke, men da må du skjønne hvordan startsperren fungerer og gjerne ha EL-skjema over den aktuelle bilen, noe de ferreste har.
Du må også tenke på at du neppe har all verdens tid til å knabbe denne bilen.....
Stjele ekke enkelt, jævla gressklippern ville ikke starte, vi sto 30 min og prøvde og tjuvlkoble!
Så gi heller opp med æren i behold
Nei, jeg tror ikke det er så mange som klarer å stjele en ny bil, med mindre de enten har nøkklene eller frakter den bort med en lastebil e.l. Uansett tror jeg det ville vært mer risikabelt. Jeg kan tenke meg at det ville tatt for "lang" tid også, så det beste alternativet må være å få den inn i en lastebil og jobbe med den i fred på et skjult verksted.

Men det er fortsatt andre måter å gjøre ting på, det er slik man må tenke, at det er mulig å komme rundt enhver hindring uten å bli tatt, hvis det er penger du tenker på. Det er bare snakk om kreativitet og planleggning. Du selger en ny bil, og så stjeler du den tilbake etter en liten periode, gjør om litt og selger den igjen. Dette må du selvsagt ha andre til å gjøre, ellers blir man tatt til slutt. Ellers så kan man kle seg ut/blende inn i et miljø hvor du kan utgi deg for å være en parkerings"tjener"(I mangel på det rette ordet) f.eks. Da får du jo nøklene rett i handa og kan kjøre videre.

Det førstnevnte ville vel isåfall fortsatt vært det beste alternativet. Jeg har ikke tenkt så nøye igjennom akkuratt slike type situasjoner. Det finnes bedre måter å tjene penger på, som på langt nær er så risikabelt, nøye og detaljert som et biltyveriprosjekt ville vært. Uansett så tror jeg det ville vært mer å tjene på båtrelatert. Det er noe som er for dyrt for de fleste, spesielt motor, helt urimelige priser. Dermed er det større sjans for et større marked, nettopp fordi folk ikke tyster over slike tilbud du kan tilby på noe de egentlig ikke har råd til.

EDIT: Det finnes f.eks mange pepperhoder her i landet. De stjeler på bestilling ofte. Det er på en måte en del av "greia" med å ruse seg på amfetamin. De gjør ikke annet enn å stuke med elektronikk og søppel som de har stjelt over alt. Si at du skal ha den og den motoren, så står de der med verktøyet og LED-lyset på hodet, nesten på sekundet bare de får et par tusen.
Sist endret av HippiRødstrømpe; 13. juni 2011 kl. 04:25.
Sitat av pondelover Vis innlegg
Når det kommer til kriminalitet er det ikke alltid fordi man ikke har penger, men fordi man kjeder seg.
Vis hele sitatet...
Om du kjeder deg så mye at du må stjele en bil så trenger du en hobby!
Ordenens Seglbevarer
Ond^Sofa's Avatar
Sitat av Fleff Vis innlegg
Ahh, var noe annet med eldre biler, bare å jiggle litt, så kom den med en gang, evt slimjim.

Om det er VAG biler(audi vw osv) så kan du lett programmere egne nøkler om du har tilgang til VAG diagnosemaskin og et par andre finesser.
Vis hele sitatet...
Etter 2005 så trenger du diagnoseutstyr som ringer hjem til moderlandet for å kode nøkler. Før dette så må du uansett ha tilgang til PIN/SKC for å omprogrammere nøkler.

Sitat av xavi0n Vis innlegg
der tar du feil. hvis man klarer og få opp pansret og koble fra batteriet kan man ta ut tenningslåsen sånn at bilen ikke merker at noe er galt. så kobler du den rett, og kobler på batteriet igjenn. å så starter du den ved og føre noen ledninger sammen. nermene bestemt jord og +

rattlåsen løser man enkelt med en stort flatt skrujern
jeg kan som bilmekaniker si at det er ingen problem og stjele en bil i dag så lenge du har basic kunnskaper og hvilke systemer som gjør hva og hvordan du kan slå de av
Vis hele sitatet...
Hjelper deg jo ikke så veldig mye å koble deg rundt tenningslåsen, når det er denne som gir signal til både ecu og instrumentpanelet om at nøkkelen faktisk er godtkjent, og at bilen kan starte.


Sitat av kurt kåre jonny Vis innlegg
umulig er det ikke, men da må du skjønne hvordan startsperren fungerer og gjerne ha EL-skjema over den aktuelle bilen, noe de ferreste har.
Vis hele sitatet...
Koblingsskjema er jo som regel ganske fritt tilgjengelig i alle verkstedhåndbøker, men det hjelper deg ikke akkurat så veldig mye. Se svar ovenfor.
[quote=Ond^Sofa;2136722]Etter 2005 så trenger du diagnoseutstyr som ringer hjem til moderlandet for å kode nøkler. Før dette så må du uansett ha tilgang til PIN/SKC for å omprogrammere nøkler.QUOTE]

Det har jeg ikke hørt om,hvor har du det ifra?
Ordenens Seglbevarer
Ond^Sofa's Avatar
[quote=bumpman;2137380]
Sitat av Ond^Sofa Vis innlegg
Etter 2005 så trenger du diagnoseutstyr som ringer hjem til moderlandet for å kode nøkler. Før dette så må du uansett ha tilgang til PIN/SKC for å omprogrammere nøkler.QUOTE]

Det har jeg ikke hørt om,hvor har du det ifra?
Vis hele sitatet...

http://www.ross-tech.com/vag-com/faq_4.html#4.15
Starting April 1, 2005, VW/Audi dealerships switched to the new GEKO system, whereby their factory scan tools dial up the factory while connected to a car. Under this system, the technician no longer sees the SKC at all and you will need to bring your vehicle into the dealer to have Immobilizer work performed
Vis hele sitatet...
La nå gutten drite seg ut, mulig han lærer av det. Minner meg litt om et spedbarn... "Ikke lek med lightern" smeller det fra muttern , *Ungen ignorer...Gnistende antenner gassen noe som svir av øyenbryna på'n* , *Ungen griner og leker aldri med lighter igjen*

Gutten får problemer med snuten, barneværnet osv. Da er vi forhåpentligvis kvitt all den ljuginga og bullshiten han har satt i gang her.
Har sett utstyr som kan analysere og kopiere iden til bilnøkler bare ved å sette den inn i tenningslåsen.
var en helt ny a4 2010 modell. utstyre kan du google deg fram til. meste er å få tak i kina uten locksmith godkjenning
Når jeg kjøpte min 2011 A3 så sa selgeren det at bil alarm ikke var så populært å kjøpe lengre fordi det så og si var umulig å stjele dem uten orginal nøkkel. De som da stjeler disse bilene bryter seg så først inn i huset ditt og henter nøkkelen og stikker av.
Det er simpelt og stjele en bil om vinteren,bare og finne en som står på tomgang et elller annet sted.Kjenner til noen som driver aktivt med dette,og det er overraskende lett og kjøre rundt i en stjelt bil uten og bli tatt.Og det er ikke akkurat gammle vrak disse tar,alltid nye fine biler.
Sist endret av JayHova; 23. juni 2011 kl. 20:44.
Sitat av High-on-life Vis innlegg
Det er simpelt og stjele en bil om vinteren,bare og finne en som står på tomgang et elller annet sted.Kjenner til noen som driver aktivt med dette,og det er overraskende lett og kjøre rundt i en stjelt bil uten og bli tatt.Og det er ikke akkurat gammle vrak disse tar,alltid nye fine biler.
Vis hele sitatet...
Det er sant. Var et slikt tilfelle utenfor vår lokale Kiwi-butikk i vinter. Kunne betalt mye for å ha sett trynet på eieren i det han kom ut av butikken og så at bilen var borte! xD

Har forresten hørt om slike bander som kjører bilene rett på kaia:
(eller så er det bare fra "Gone in 60 seconds")
Sitat av pondelover Vis innlegg
Er forøvrig ikke gammel nok til å kjøpe bil, men har råd, er ganske sikker på at jeg har mer penger enn deg også.
Vis hele sitatet...
Du trenger forøvrig ikke være over en gitt aldersgrense for å kjøpe bil, det gjelder kun for å få førerkort og lovlig kjøre bil at du må være over 18år.

Så mitt forslag til deg er å kjøpe deg en bil, da du antyder at du har store mengder med penger å holde deg på rett side av loven.

Og hvis du kjeder deg så finnes det mye annet å gjøre med det problemet enn å stjele en bil!? F.eks få deg en utdannelse og gjør noe nyttig ut av livet ditt.
Sitat av pondelover Vis innlegg
Ikke for å være frekk, men blir litt provosert av at du insinuerer at jeg ikke har råd.
Vis hele sitatet...
Altså.. det er du som vil stjele en jævla bil.
etter som du har så mye penger syns jeg du kjøper deg en ny bil og prøver deg fram på den jeg C:
Du vil ikke klare og stjele en nyere bil uten å ha orginalnøkkelen.
Elektronikken er integrert i hele systemet på bilen, så skal sinnsykt mye til (Om det i det hele tatt er mulig)
å lure systemet.

Få taki nøkkelen eller som andre sier, kjøpe en bil!
Sitat av pondelover Vis innlegg
Penger er ikke et problem, siden du nevner det. Er forøvrig ikke gammel nok til å kjøpe bil, men har råd, er ganske sikker på at jeg har mer penger enn deg også. Og det er ikke fordi jeg er en bortskjemt snørrunge som bor på Oslos beste vestkant. Ikke for å være frekk, men blir litt provosert av at du insinuerer at jeg ikke har råd. Når det kommer til kriminalitet er det ikke alltid fordi man ikke har penger, men fordi man kjeder seg. Kanskje liker man å planlegge?
Og, forresten, du trenger ikke ha noe spesielt for å spare penger. Du antyder dog det; '' så har han ikke det som trengs.. ''

Takker for svar, Zohan!
Vis hele sitatet...
Så du sier at du skal ödelegge for folk som har tjent seg opp for å kjöpe noe de vil ha, for så at du skal stjele det så du skal ha noe å bruke tiden din på!?
sjekk ut en dokumentarfilm som heter "fransk mafia". det er dokumentar om gangstere i frankrike, blandt noen av tingene de gjør er og stjeler biler med en boks de kobler opp mot bilen.

......jeg leste ikke hele posten så kansje dette er nevnt før

http://svt.se/2.149955/1.2383274/fransk_maffia

http://svt.se/2.1995?cx=004713329048...q=fransk+mafia



...vet att den også ligger ute som torrent
Har ikke lest hele tråden her, men kan bare si at det ikke er så lett som å vite hvordan startspærren fungerer, du må koble deg til fabrikken på nettet for å kode den, dette krever omfattende sikkerhets sjekk som tar flere uker. går alarmen på bilen du skal stjele så starter den ikke uansett.. jeg har en 98. mod Audi og der holder det å jekke opp bilen eller at det er bevegelse inni bilen så er det bare å glemme å starte den. For å fikse startspærre trenger du ikke koblingsskjema, men sikker forbindelse til fabrikken.
Ordenens Seglbevarer
Ond^Sofa's Avatar
Sitat av a4dtm Vis innlegg
Har ikke lest hele tråden her, men kan bare si at det ikke er så lett som å vite hvordan startspærren fungerer, du må koble deg til fabrikken på nettet for å kode den, dette krever omfattende sikkerhets sjekk som tar flere uker. går alarmen på bilen du skal stjele så starter den ikke uansett.. jeg har en 98. mod Audi og der holder det å jekke opp bilen eller at det er bevegelse inni bilen så er det bare å glemme å starte den. For å fikse startspærre trenger du ikke koblingsskjema, men sikker forbindelse til fabrikken.
Vis hele sitatet...
En 98 mod Audi har første generasjon startsperre, og du trenger nødvendigvis ikke kontakt med fabrikken for å kode den om. Så lenge du har SKC-koden som fulgte med bilen når den var ny, kan du gjøre dette selv med riktig programvare.
▼ ... over en uke senere ... ▼
ser ikke helt hvorfor noen ville koble en nyere bil i det hele tatt når nøkkelen henger i nøkkelskapet i gangen??

Skal dere sikre bilen ... lås giret
Sist endret av TomC; 23. juli 2011 kl. 02:24.
måtte en gang "stjele" min egen bmw e36 325 en gang (1995mod.)
alarmen hadde klikka så biln gikk i en slags "sikkermodus" så dørene låste seg, startsperra slo inn, alarmen hyla om jeg rørte døra, og bensinpumpa ble "frakobla"
så måtte knuse ruta rive opp dashbordet, og så begynte et ledningsrot tatt fra helvette for å få bort alarmen å startsperra.. etter og ENDELIG ha fått bort startsperra starta helvettet med og finne riktig ledninger til bensinpumpa... gikk med ca 2 dager og da fikk jeg hjelp av folk som har måtte gjort noen "tjuvtriks" før som ikke skjønte drittn.
viste seg at det var ettermontert en defa alarm og at alt var kobla gjennom der.
(idag er ALT kobbla gjennom sikkerhetssystemet/alarmen, til og med el-sete instillingene)
så folka som eier bilen du skal stjele bør helst vær bortreist og du bør ha good tid
good luck. banner på at du kommer til og bli busta i forsøket om du er så dum og prøver på en ny bil uten peil..:P
Alle nye biler som blir stjelt, blir tatt med kran- eller flak bil.. eller med orginalnøkkel såklart

Gamle biler trenger du bare et skrujern og veltrente armer.
Sitat av 0rgasmatr0n Vis innlegg
Letteste måten er vell bare å leige seg en bilhenger. Dra bilen du vil stjele opp på hengeren (bil uten alarm er å anbefale i dette tilfellet). Kjør derifra og kos deg noen dager hjemme i garasjen med å fjerne rattlås, og hotwire tenningslåsen til feks. En knapp som starter bilen.
Vis hele sitatet...
Nyere biler har alarm som går av hvis den går mer enn 10% helning elns, så det funker ikke


EDIT: How i know? Har prøvd på dette selv og alarmen gikk.

Needless to say, har ikke prøvd på dette igjen, såklart er vel masse biler som ikke har det, da.
Sist endret av Bundy; 25. juli 2011 kl. 03:48.