Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  209 23020
Cthulhu: Det er faenrøskemeg godt gjort å stoppe midt i "magasuget" og feste et barberblad!

Offtopic:
Hyllekjeks: Meg kilde mener jeg pålitelig kilde. Selvfølgelig har du en kilde, med mindre du har funnet på historien selv da. Men det hjelper fint lite når du ikke kan vise til denne kilden fordi det er en kamerat av deg eller noe.
Jeg tenkte mer på et utdrag fra en avis eller en seriøs bok. Noe mer i den retningen. Det blir litt dumt å påstå at noe er 100% sikkert hvis du bare har hørt det av en venn.
Opprinnelig postet av Dionysos
Har hørt at mascara inneholder fett fra aborterte fosteret. Tviler på at sminkeindustrien ville fått lov til å bruke råstoffer fra mennesker, men men...
Vis hele sitatet...
Genialt! DET SA LÆREREN MIN I DAG !!

Kan du fortelle litt mer om det? Skal bruke det mot den dusten..
Har sett en Southpark episode hvor Cartman vil bli rik på å selge fostere så de kan brukes i forskning. Det blir imidlertid ikke noe av fordi de forbyr å bruke fostere eller annet menneske matriale til noe som helst.
Som alle vet lyver Southpark aldri så den historien om fostermascara er sikkert bullshit.
Opprinnelig postet av Dionysos
En annen standard militær-vandrehistorie er jo den om menigen som fikk jobben å vaske latrinene (dassene), og som smører nougatti på et av setene. Når en offiser kommer for å inspisere arbeidet, oppdager han nougattien, og spør menigen hva det er for noe. Menigen svarer "Oj, glemte visst en flekk!", tar fingeren og skraper av nougattien, og spiser den. Han fikk så dimme umiddelbart, noe som var intensjonen til menigen hele tiden.
Vis hele sitatet...
Er ikke den i en av "dimme-trådene" her?
Leste gjennom tråden, og kunne ikke se at noen hadde nevnt kisen som fikk 6 på eksamen uten å _akkurat_ fortjene det:

Han sitter på benken sammen med alle de andre som kom opp i norsk eksamen. En av de valgfrie oppgavene på prøven var:
"Skriv en stil og forklar hva latskap er"
Kisen skrev rett og slett "dette.", leverte, gikk og fikk 6-er :P
knusp3r's Avatar
Trådstarter
Vidde, den er en klassiker!
Scoody: Det trikset med nugatti har jeg selv utført.

Jeg skulle inspisere troppen min en av de aller siste dagene, jeg jobbet på jentetroppen på sjøforsvarets rekruttskole.
Jeg hadde gjemt noe relativt flytende sjokolade på et par fingre som jeg unlot å vise rekrutten. Da jenta stillte toalettet klart til inspeksjon gikk jeg grundig til verks og sjekket under ringer og seter osv, tilsynelatende fant jeg noe brunfarget og forlangte å få vite hva i helvette det var!
Da hun ikke kom med noe vettugt svar smakte jeg skikkelig på mine egne fingre. Effekten var stor men kortvarig...
Begynner å ligne litt på en gal gal verden....
Kongeblad btw
Jeg fikk høre av en fyr, at en venn av mora hans i nabobyen hadde røyka hasj i mange år. Og nå er han blitt gal av det og tror han er en apelsin, og han tørr ikke være ute for han er så redd noen skal skrelle han.
Opprinnelig postet av Vidde

Han sitter på benken sammen med alle de andre som kom opp i norsk eksamen. En av de valgfrie oppgavene på prøven var:
"Skriv en stil og forklar hva latskap er"
Kisen skrev rett og slett "dette.", leverte, gikk og fikk 6-er :P
Vis hele sitatet...
Denne har jeg også hørt, men litt anderledes.

Han fikk i eksamens oppgave og forklare galskap, så hadde han skrevet: dette. Så hadde han gått. Og han fikk 6'er
Har hørt den jeg og. Tror faktisk Bjørnstjerne Bjørnson (det kan ha vært Ibsen, samma det ), gjorde dette, og har senere utviklet seg til å bli en slags spøk, eller vandrehistorie. Vet ikke om noen har gjort dette med vellykket resultat i nyere tid (selv om det er en forbanna bra besvarelse ).
improbable
Gusto's Avatar
DonorAdministrator
Opprinnelig postet av B3ndx
Lurer da på hvor mange ganger den forekommer i kildekoden til windows
Vis hele sitatet...
Det står faktisk bare "fuck" en gang i kildekoden til Linux-kjerna. Det står ikke i en sammenheng, men bare på gøy slik at folk kan grepe etter den.
Apropos eksamensbesvarelser : En vandrehistorie går slik at det var en person som kom opp i et emne han absolutt ikke hadde lest på. Han syntes det var litt pinlig å forlate lokalet med en gang, så istedetfor å levere blankt tegnet han en sjiraff på svarpapiret. Sjiraffen ble veldig fin, og da sensoren skulle rette eksamenen syntes han at giraffen var såpass fin at den fortjente karakteren 4.5 (1 til 4 er ståkarakter, 4 til 6 er stryk) bare for å gi en liten oppmuntring til fyren som tegna sjiraffen.

Totalsnittet på kullet som tok denne eksamenen ble derimot så dårlig at skoleledelsen mente sensorene hadde vært for strenge, slik at de oppjusterte samtlige karakterer et halvt poeng. Fyren med giraffen dermed fikk 4.0 til slutt, og sto dermed på eksamenen med en tegning av en giraff.
Haha! Fet historie.

En kamerat av meg (ikke vandrehistorie, men fønn) sleit litt da vi gikk på form og farge (grunnkurs) back in '96. Vi hadde samfunn, og alle måtte ha et foredrag på ca. 15-20 minutter. Det kunne handle om hva vi ville, var bare for å øve litt på å jabbe foran folk eller noe i den duren.
Vi kom på skolen, og satt i klasserommet timen før vi skulle ha samfunn da han plutselig kom på...faen...jeg har jo ikke mekka no foredrag. Jeg foreslo at han bare skulle dikte opp noe. Det hele endte med at han noterte et navn vi fant på på et ark, og han gikk opp og "foredro" om en person som hadde en egen teori om jorden og at det var en annen verden på innsiden, på vranga på en måte. Masse piss. Han fikk 4 på det, og var happy som faen...
Opprinnelig postet av ninja5000
Haha! Fet historie.

En kamerat av meg (ikke vandrehistorie, men fønn) sleit litt da vi gikk på form og farge (grunnkurs) back in '96. Vi hadde samfunn, og alle måtte ha et foredrag på ca. 15-20 minutter. Det kunne handle om hva vi ville, var bare for å øve litt på å jabbe foran folk eller noe i den duren.
Vi kom på skolen, og satt i klasserommet timen før vi skulle ha samfunn da han plutselig kom på...faen...jeg har jo ikke mekka no foredrag. Jeg foreslo at han bare skulle dikte opp noe. Det hele endte med at han noterte et navn vi fant på på et ark, og han gikk opp og "foredro" om en person som hadde en egen teori om jorden og at det var en annen verden på innsiden, på vranga på en måte. Masse piss. Han fikk 4 på det, og var happy som faen...
Vis hele sitatet...
He he. Samme gjorde en kamerat av meg i 2. klasse. Han hadde et foredrag om den franske revolution. Han hadde ikke forbredt en dritt, men fant bare opp en dame som het Christel Fiona og la ut om hennes kamp som et eksempel på hverdagen under revolutionen. Læreren (som foresten var et inngrodd fossil) syns det var kjempebra at han hadde benyttet andre kilder enn læreboka. Husker ikke karakter, men tror det var 4 eller no han fikk på det.
Det med at det er sperm i kosmetikk/redbull o.l. må jo være tull, siden det må være ganske dyrt å utvinne sperm fra dyr (Hvordan de isåfall gjør det, tørr jeg ikke å tenke på).
Samme gjelder ryktene om at det er kamelhår eller kameldritt i Camel-sigarattene.
Hvordan de gjør det? Har du ikke sett reverunkere? Det er folk som har som jobb å runke rev. De trenger spermen til inseminasjon (elns) av hun-rev i pels-industrien...

Fint det. "Hva skal du bli når du blir stor da, gutten min?" - "Reverunker, bestefar, reverunker"

Tviler på dem bruker samme metode på f.eks. hest da men...
Opprinnelig postet av Vidde
Leste gjennom tråden, og kunne ikke se at noen hadde nevnt kisen som fikk 6 på eksamen uten å _akkurat_ fortjene det:

Han sitter på benken sammen med alle de andre som kom opp i norsk eksamen. En av de valgfrie oppgavene på prøven var:
"Skriv en stil og forklar hva latskap er"
Kisen skrev rett og slett "dette.", leverte, gikk og fikk 6-er :P
Vis hele sitatet...
Det var faktisk tilfelle her. En venn av meg fikk i oppgave å skrive om latskap. Han skrev "Dette er latskap", leverte og fikk stryk
Opprinnelig postet av felix_poker
...
Offtopic:
Hyllekjeks: Meg kilde mener jeg pålitelig kilde. Selvfølgelig har du en kilde, med mindre du har funnet på historien selv da. Men det hjelper fint lite når du ikke kan vise til denne kilden fordi det er en kamerat av deg eller noe.
Jeg tenkte mer på et utdrag fra en avis eller en seriøs bok. Noe mer i den retningen. Det blir litt dumt å påstå at noe er 100% sikkert hvis du bare har hørt det av en venn.
Vis hele sitatet...
Hadde det vert en venn hadde jeg ikke påstått det. Men siden ingen har dokumentasjon på at det vi sier er sant, blir det egentlig bare spekulasjon. Men hvis du leser litt lengre ned på siden så ser du at det ikke bare er i Trondheim at tyskerne murte folk inn i veggene så det kan godt hende. Who knows
Opprinnelig postet av hafsal
Det var faktisk tilfelle her. En venn av meg fikk i oppgave å skrive om latskap. Han skrev "Dette er latskap"...
Vis hele sitatet...
Haha. Det skjedde her også. Og en jeg kjenner kjenner naboen til søskenbarnet til han som gjorde det...

Kom på en annen vandrehistorie som er meget utbredt, og det er det at katter alltid lander på beina.
Dette har jeg testa haugevis av ganger, og er slettes ikke fakta

...og så en problemstilling: hvis du mister en skive med f.eks. syltetøy eller nugatti, så lander den omtrent alltid med pålegget ned. Jævlig irriterende. Hvis du da fester en slik skive på ryggen til en katt, og hiver den ut vinduet eller noe...hvilken kraft er sterkest? Lander katten på beina, eller overstyrer skiva naturkreftene her?
En annen morsom en fra militæret er karen som urinerte i senga vær natt under rekrutten å sov i det hele natten. Ved slutten av rekruttskolen ble han sendt hjem, på turen hjem måtte han ligge over på hotell for å ta det neste flyet hjem dagen etterpå. I løpet av natten dukket en kaptein opp på rommet å så at sengen ikke var fuktig og sente en skuffet menig tilbake til kompaniet sitt.
Så har du den om han som var i militæret, og det eneste han sa var "hvor er den?...hvor er den?...hvor er den?" hele tiden. Folk spurte "hvor er hva...hva prater du om?" osv. men han svarte bare "hvor er den?" til alt og alle. Dette pågikk i noen dager, personen så virkelig forvirra ut. Han endte til slutt opp hos psykologen, som spurte om det var noe i veien. Han svarte "hvor er den?", og psykologen kom ingen vei. Til slutt var det bare å dimme ham, så han skreiv ut dimmeseddel, og gav den til fyren. "Ahhh...der er den..." svarte han, og gikk...

Læreren min på VK1 mente broren hans hadde gjort dette...yeah right!
improbable
Gusto's Avatar
DonorAdministrator
Opprinnelig postet av Dionysos
Har hørt den jeg og. Tror faktisk Bjørnstjerne Bjørnson (det kan ha vært Ibsen, samma det ), gjorde dette, og har senere utviklet seg til å bli en slags spøk, eller vandrehistorie. Vet ikke om noen har gjort dette med vellykket resultat i nyere tid (selv om det er en forbanna bra besvarelse ).
Vis hele sitatet...
Jepp, jeg har hørt den om Ibsen. Han skulle skrive en stil om livet. Han skrev "Livet er som et sus i sivet." og leverte inn. Fikk beste karakter.
Ha ha, det minner meg om "luftsykkleren". Karen gikk altid rundt "sykklet" uten sykkel, sykkelen var med han ut i felt, i messa og på kaserna.
Han ble ettervert dimmitert og "sykklet" ned ut av leiren, parkerte "sykkelen" ved vakten og satte seg på første fly til sør Norge.

Dette var visstnok på Setermoen for et par år siden.
Hyllekjeks: Jeg har aldri påstått at det du sier ikke stemmer.
For alt jeg vet er vennen din professor og har doktorgrad i temaet, men jeg sier at du ikke kan si FAKTA når du ikke har noen kilder å vise til.
Så har du den om han som var i militæret, og det eneste han sa var "hvor er den?...hvor er den?...hvor er den?" hele tiden. Folk spurte "hvor er hva...hva prater du om?" osv. men han svarte bare "hvor er den?" til alt og alle. Dette pågikk i noen dager, personen så virkelig forvirra ut. Han endte til slutt opp hos psykologen, som spurte om det var noe i veien. Han svarte "hvor er den?", og psykologen kom ingen vei. Til slutt var det bare å dimme ham, så han skreiv ut dimmeseddel, og gav den til fyren. "Ahhh...der er den..." svarte han, og gikk...
Vis hele sitatet...
Jeg har hørt en nesten helt lik en. Der var det en rekrutt som gikk rundt med målebånd og målte allt muligrart mens han rista på hue og sa "Dette stemmer ikke...". Etter et par dager bestemte befalet seg for å dimitere fyren. Da de ga han dimmeseddelen målte han den og sa "Dette stemmer...".
Onion Bhaji Master Mason
Kakcoo's Avatar
Donor
La oss nå ikke diskutere oksesæd mer enn nødvendig, de fleste er enige i at det er bullshit.
Vis hele sitatet...
Ja det høres jo mye bedre ut
Uansett.. Dere har vel hørt den historien om at det er en fra KKK som har startet marlboro.
Fks. Man kan se to KKK'er som holder en banner hvor det står Veni, Vidi, Vici som vistnok skal være slagordet til KKK elns mellom bena på hestene. Og at hvis du snur esken opp ned og setter en h forran 'marlboro' står det horobljew (horible jew). Er div. andre ting også men det er bare å leste mere om på internett.
Opprinnelig postet av minno
Likene i den kinesiske mur ble fjerna etter de ble lagt inn. Vet ikke hvorfor de la de inn (når de drar du ut igjen etterpå), men tror ikke den kinesiske mur inneholder så mange lik som det påstås.
Vis hele sitatet...
de påståtte likene i den kinesiske mur ble strengt tatt ikke lagt i muren. De falt nedi da de strev, og jobbet oppå den. Muren er jo slavearbeid...

vandrehistorien om at man kan se muren fra månen er ikke sann... men man kan se skyggen av den et visst stykke uti verdensrommet allikevel...
Tror du alle som døde langs muren ramla oppi av seg selv? det er vel litt optimistiskt? tror nok de fleste trengte en liten puff..

Har lest det før her et par ganger at du ikke kan se muren fra rommet, men jeg har blitt fotalt dette når jeg var liten, den er svær da! hvem sier egentlig det?
tok feil... sorry

ikke mulig å se den kinesiske mur i det hele tatt ifra verdensrommet visstnok

www.vg.no/pub/vgart.hbs?artid=218950
Sist endret av Jarne; 13. mai 2004 kl. 11:32.
Opprinnelig postet av Lucif3r
Tror du alle som døde langs muren ramla oppi av seg selv? det er vel litt optimistiskt? tror nok de fleste trengte en liten puff..
Vis hele sitatet...
de brukte jo en del år på å lage muren..så en del døde mens de arbeidet..så hvorfor ikke bare putte dem oppi og spare litt penger på fyllingsmasse..
Opprinnelig posted av Ninja5000
hvis du mister en skive med f.eks. syltetøy eller nugatti, så lander den omtrent alltid med pålegget ned.
Vis hele sitatet...
Dette kalles Murphy's lov Alt som kan gå galt, går galt
Onion Bhaji Master Mason
Kakcoo's Avatar
Donor
Det var vel i overkant av 200 som støk med under byggingen av muren så vidt jeg husker.
ओम नमो नारायण
Dodecha's Avatar
DonorCrew
Hørt om den om ei dame som går til gynekologen for å sjekke seg, så har hu sånne likormer, og typen jobber på likhuset/sykehus ellns..

Første gang jeg hørte den gikk jeg i en 9. eller 10. klassen tror jeg..
og til min overaskelse så kom mora til ei veninne av meg og påsto på død og liv at hu kjenner ei som opplevde det der.. jeg forklarte hele greia for jeg har jo hørt flere varianter også.. men neida hun sto fast på sitt..

Har jo enda en om at en dude plukker flein, og legger det på pizzan, så gidder han ikke spise alt (eller noe i den duren), når han kommer hjem senere så har mora støvsugd på samme plassen i flere timer og faren heier på fottballaget sitt, men det er bare støy på tv'en, tror det er denne historia jeg har hørt flest varianter av når det gjelder vandrerhistorier..
ओम नमो नारायण
Dodecha's Avatar
DonorCrew
Opprinnelig postet av knusp3r
Mange byer har en lokal stakkar som driver rundt og roter i søppelkassene og leter etter flasker, mange tror på historien om at han faktisk er millionær og har alle pengene på konto.
Vis hele sitatet...
Den hadde vi også, en raring som brukte å fortelle dikt og rim når vi sto å uttafor rema'n og spurte om folk kunne kjøpe røyk før i tia..
Men her er noe smårart da:
Han hadde en fast syklus der han stod.. han gikk in på butikken, rullet en røyk, gikk ut, tennte den og tok bare et par trekk, så kasta han den, gikk inn og så begynnte det på nytt igjen (syklusen tok bare 5-10 min på det meste), og en gang jeg skulle møte en kompis på togstasjonen, så møtte jeg han fyren. Da ba han meg og kompisen min inn på cafè, og fikk så mye røyk og godteri/snacks vi ville av ham mens vi prata skit..

så jeg vet ikke jeg..
Dodecha: Den med likormene hørte jeg på ungdomskolen en gang. Den med fleinpizzaen har jeg aldri hørt før, men vitti var den
På Karmøy er det en kar dem kaller for ufo'en. Han bor nokså langt nord på øya, og omtrent hver dag tar han bussen helt til sør-enden (Skudeneshavn), der hvor ferjene går til Mekjavik (Stavanger) og står der og dirigerer bilene av og på ferja. Han syns sikkert det er skam-stas at han får lov, siden han ikke jobber i ferjeselskapet
Opprinnelig postet av Morjas
Dette kalles Murphy's lov Alt som kan gå galt, går galt
Vis hele sitatet...
Kilde
The correct, original Murphy's Law reads: “If there are two or more ways to do something, and one of those ways can result in a catastrophe, then someone will do it.”
Vis hele sitatet...
Opprinnelig postet av felix_poker
Cthulhu: Det er faenrøskemeg godt gjort å stoppe midt i "magasuget" og feste et barberblad!
Vis hele sitatet...
Det var visst ganske langt nede, sånn at man kunne stå ved siden av og feste det. Uansett, dette er nok så lite sant som man kan få det.

Opprinnelig postet av Morjas
Dette kalles Murphy's lov Alt som kan gå galt, går galt
Vis hele sitatet...
http://www.murphys-laws.com/
Tastaturkriger
Deezire's Avatar
En annen fin vandrehistorie:
Her i Kristiansad er det at en på katta (En skole) fikk 6 på en stil da han kun skrev "Dette er det dummeste du kan gjøre" (Noe i den duren) og emnet var "Hva er det dummeste du kan gjøre".

Kan ikke bekrefte historien, og regner med at det finnes lignende historier i de fleste byer.
Opprinnelig postet av knusp3r
La oss nå ikke diskutere oksesæd mer enn nødvendig, de fleste er enige i at det er bullshit.
Vis hele sitatet...
Smak litt på denne.
knusp3r's Avatar
Trådstarter
Opprinnelig postet av foolish
Smak litt på denne.
Vis hele sitatet...
Ikke verst eh?
Opprinnelig postet av DeeZire
Liste med masse unyttig fakta:
http://powned.net/fakta/unyttig-fakta.txt

Jeg vet at ikke alt der er sant, men du får deg en god latter vertfall
Vis hele sitatet...
På siden sto det!!
Hammerfest var verdens første by til å få elektrisk gatebelysning
Hammerfest ser ut til å bli verdens første som får undervannsmøller

Feil.... dette er rett

Hammerfest hva nord europas første by med elektriske gatelys (1890 faktisk)
Hammerfest har verdens første undervannsmøller, drives av tidevannet, rett under verdens nordligste hengebru (kvalsundbrua)
Kanskje ikke så viktig, men rett skal være rett
Vis hele sitatet...
Genial tråd !
Opprinnelig postet av DeeZire
En annen fin vandrehistorie:
Her i Kristiansad er det at en på katta (En skole) fikk 6 på en stil da han kun skrev "Dette er det dummeste du kan gjøre" (Noe i den duren) og emnet var "Hva er det dummeste du kan gjøre".

Kan ikke bekrefte historien, og regner med at det finnes lignende historier i de fleste byer.
Vis hele sitatet...
Kompis av meg skreiv en stil på skolen.
Tema for stilen hva "fotballkamp", og han fikk 5 på stilen ved å skrive: Fotballkampen avlyst av regnvær.
Haha! Var denne med vilje knusp3r?
(bull = okse)

Opprinnelig postet av knusp3r
La oss nå ikke diskutere oksesæd mer enn nødvendig, de fleste er enige i at det er bullshit.
Vis hele sitatet...
Edit: Så ikke at Kakcoo hadde kommentert det...

Et par historier til:
Han som satt å runka med en finger i ræva, så kom mora inn, han skvatt til og knakk fingern i toern! Har hørt den av en kompis og han visste om en som gjorde dette, har sett den flere steder også (tror det var i Morten sin signatur blant annet) og det får meg jo til å tvile litt på min egen kamerats kilder!

Og så har vi den med hu jenta som ble så kåt på skolen at hu bare måtte gå på dass og kjøre ei glassflaske i fitta. Midt i akten oppdaget hun at det hadde blitt vakuum i flaska og så bar det til legen...
Sist endret av Bjornix; 13. mai 2004 kl. 17:50.
Hammerfest var verdens første by til å få elektrisk gatebelysning
Vis hele sitatet...
Spesielt siden New York var verdens første by med elektrisk gatelys
Opprinnelig postet av Morjas
Dette kalles Murphy's lov Alt som kan gå galt, går galt
Vis hele sitatet...
Nei, det kalles matematikk. Dette har faktisk blitt forsket på. Den enkle forklaringen er at de fleste benker/bord hvor man spiser/smører brødskiver er sånn ca like høye. Og når en brødskive faller fra den høyden rekker den akuratt å rotere ca. en og en halv gang rundt
Nerdenes Prins
Stormen's Avatar
Mange av historiene som er blitt tatt opp her, har jeg hørt mange ganger i min egen hjemby, Moss.

Eksempel: Vi har flere "millionær-bomser" - først og fremst et narkomant tvillingpar. Disse arvet visstnok 2 millioner fra foreldrene sine, men fordi de er narkisser, så får de kun 10.000 kr uka eller noe - som de selvfølgelig blåser i løpet av 1 dag.

Vi har også en gammel idiot vi kaller "Kaptein Skuteløs". Han står opp HVER morgen kl 07.00, kjører en liten Toyota Yaris ned til fergekaia og står der hele dagen og dirigerer trafikken. Han er ikke ansatt eller noe, og ofte måtte vi bryggegutta (jeg jobbet som bryggesjauer før) jage ham vekk. Nå tror jeg han har flyttet til Spania, fordi gutta klager ikke over ham lengere. Han gikk i sin tid rundt og fortalte til alle at en spåkone hadde lovet at han skulle vinne flere millioner i lotto før han døde, så kanskje det er derfor han har flyttet?

Flere vandrehistorier: Vi har selvfølgelig hatt vår "Sæd i kebaben"-historie, men slike fester jeg aldri lit til. For vår del gjalt det Campino Pizza, som visstnok var blitt fersket og måtte stenge i 2 uker. Latterlig - og bare tull.

Jeg skriver mer når jeg kommer på de
knusp3r's Avatar
Trådstarter
N5k: Jeg er ikke enig i at kattens evne til å lande på beina er en vandrehistorie. De eksemplarer av arten jeg har vært bort i har oppført seg helt i henhold til "vandrehistorien".
Det er mulig at du kun har testet med lettere funksjonshemmede katter, eller at du ikke har sluppet dem fra stor nok høyde. Jeg skal ikke påstå at det er en absolutt regel at de alltid lander på beina, men de har en egen evne til å skape rotasjon ved å først rotere overkroppen med beina inntill kroppen, deretter strekke ut forbeina for å stoppe rotasjonen, så følger nedre del av kroppen etter. Dette er ihvertfall noenlunde likt slik jeg har blitt fortalt at det fungerer.
Opprinnelig postet av Bjornix
Et par historier til:
Han som satt å runka med en finger i ræva, så kom mora inn, han skvatt til og knakk fingern i toern! Har hørt den av en kompis og han visste om en som gjorde dette, har sett den flere steder også (tror det var i Morten sin signatur blant annet) og det får meg jo til å tvile litt på min egen kamerats kilder!
Vis hele sitatet...
Mulig dette også er en vandrehistorie, men min kamerat (Frankie...kallenavn...dropper etternavnet for min egen sikkerhet) gjorde dette. Han er en syk syk person. Er statist i "Gladiatoren" btw.