Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  226 16216
Hva betyr fonetisk omgjøring??
Silhouette- min første World of Warcraft character.
blir en silhuett på norsk
Fant ut at jeg kunne få en e-post som sluttet på fulloggal, og så syntes jeg at det var liksom meg, så det ble fulloggal!!!
Sitat av Hater_mordin
nicket mitt kommer fra sannheten. jeg hater morra di, derfor kaller jeg deg hater_mordin
Vis hele sitatet...
En gang jeg var veldig trøtt leste jeg en post av deg, å i farten leste jeg ikke nicke ditt skikkelig, så bladde jeg lenger ned, å der hadde mordini(elns.) posten noe,. så tenkte jeg "hææ,. hater mordini?" så bladde jeg opp og fikk avkreftet dette,.

Historien til mitt nick er enkel,. skulle registrere meg på nFF etter at jeg hadde lest her en stund, og fant en post jeg ville svare på. Det første jeg tenkte på var.,umm,.Petter Pan? For noen uker siden, fant jeg forøvrig ut at eventyrhelten egentlig hetter "Peter Pan", men til min fordel, da er det mindre sjangs for at nicket er opptatt, pluss petter klinger mye bedre(=

Forøvrig så er kallenavnet mitt i real life skydog, men ikke så veldig utbredt.. det kommer av at en jeg pleide å jamme med(gitar) syntes jeg minnet om skydog(Duane Allman, fra allman brothers band), som jeg tok som et komplimang, i og med at rent musikalsk er han ett av mine idoler. Historien bak den ekte skydogs' nick, er rett å slett at han alltid var skyhøy på fyfystoffer(i brå kontrast til meg, vel å merke, selv om jeg kanskje til tider oppfattes som en smule fjern!!:P) Hvis jeg ikke husker feil står det en blogg om det elns. på myspace-profilen , men det kan være den er slettet...
Hmm, ikke så mye historie.. Kom ikke på et eneste nick.. Så tok initialene mine (M.A.K) og satte Mc. Forann =)
Altså Mcmak^ eller helt korekt, sånn som det var i begynnelsen: Mc.Mak
min historie kommer fra Matrix + en jeg var i rippegruppe på irc med
Jeg elsker Matrix og mine helter var da Morpheus og Trinity
Morph(iny)tr(y) ble da min tolkning :P
men dette sammen med at jeg digga Morfin(Morphin) og annbefalte en fyr å teste det :P
dermed ble det Morphin(y=you)try
dette har jeg hatt siden jeg var 12-13 eller noe....det er 10 år det :P
Mith:
Tja, en gang rundt femognitti fikk jeg boka "ringenes herre" til jul. Forelsket meg raskt og oppsøkte alt jeg fant av Tolkien. Slik gikk det til at jeg en dag skulle plukke meg ut et navn ingen jeg kjente hadde hørt om før. Siden Gandalv er kongen ble det en versjon av navnet hans, Mithrandir. Mith er da en forkortelse.

"Mithrandir, his Sindarin name, used in Gondor and by the Elves, meaning Grey Pilgrim."

Ved årtusenskifte ble ringens herre så sellout at jeg nesten er litt flau over nicket, siden alle vet hva det betyr og tror jeg er en 14år gammel liksom trollmann.
Ganske enkelt fordi jeg heter Christoffer, men alle kalte meg Chris... Så var det noen som skulle "erte" meg så de kalte meg Chris Poo (poo=bæsj for de som ikke viste det)
Derfor gjorde jeg det enkelt og greit til Chrispo... Kunne jo også vært fordi Crispo er den beste sjokoladen da :P
Jeg heter Gitarhenrik fordi jeg elsker å spille gitar
TinMan er da the Tin Man fra the Wizard of Oz
Ingen hjerte, ingen sjel, og trenger bare en oljeskvett av og til

Med "olje" mener jeg da øl eller sprit, og med "skvett" mener jeg avsindige mengder
Lille Nikotin: Lille har alltid "vært en del av navnet mitt", så jeg måtte jo ha noe med "lille" i.

Nikotin, fordi jeg som regel får beskjed om at jeg må bestå av 99% Nikotin, grunnet at jeg røyker / snuser så mye. Har en form for tilførsel av nikotin i alle mine våkne minutter

Dermed: Lille Nikotin.

Har også diverse andre, som har blitt frasjålet: Mist, Misoreta, Deadlink og tonnevis av andre.
Hadde en epoke i livet mitt for lenge siden hvor det var så utrolig morsomt å si navnet ahmed med en skikkelig overdrevent "strupelyd" på h'en. Brukte ahmed istedefor faen o.l. Utartet seg til å bli et nick, nemlig mitt nick. Tross kopiering av nicket har jeg funnet alternativer som f.eks. Sahmedy...
Jeg lette etter et fint nick til spill og internett-bruk, ettersom et skolebrukernavn sammensatt av mine navn ikke klinger så bra. simaune fikk folk til å tenke på simone, rett og slett, og det ble litt for feminint for min maskuline gaming-stil.

Så da satt jeg der og tenkte på rommet. Plutselig fokuserte jeg på en gammel kassett som lå og slang på hylla. Siden vi var midt i en periode hvor LOTR var veldig "in" og WoW hadde begynt å få sitt fotfeste tenkte jeg at jeg kunne lage noe fancy ut av det. Jeg la til noen stumme h-er og en liten z, og endte med Khazeth. Utallige google- og yahoo-søk har fått meg til å innse at jeg sannsynligvis er den eneste som bruker dette nicket, og det er jo ganske tøft. ^^
(Jeg har kommet over en tegneserie laget av en eller annen person, og jeg fant senere ut at det var en av mine guild-mates fra WoW som hadde lånt mitt nick til den tegneserien. )
Det var en tid da jeg ble hekta på svensk barnetv "Bolibompa".

Kan enda huske sangen....Bolibompa bolibompa, bolibompa bæhhh

Horribelt
Jeg hadde en stund Zinc0r, men kom ut av alt det der 0 4 X Z greiene og gikk over til rnrune og shakin. Bytter litt mellom dem. Shakin fikk jeg fra sangen Rooney - Shakin og rnrune er initialene mine etterfulgt av navnet.
Ble bare Yomar
Wargriff: Spilte mye Warcraft III før, og en av de store til å lage maps der, het Waugriff.
Så bytta en bokstav, og bruker nå det tåpelige navnet nesten overalt
et kallenavn jeg fikk av en venn da jeg vi var sånn 11 år gamle. Har holdt siden, og passer bra som nick siden ingen andre heter no slikt
Spiller en del cs, trengte ett nytt nick.. så kom jeg på Habbitz, og det kunne jeg jo bruke her også
er jeg den eneste som ikke aner hvorfor jeg akkurat valgte zorro som nick?
Opprinnelig et Commandore 64 spill, men jeg hentet "arkanoid" fra Vågsbygd Handy sin sang med samme navn!
Sur og sarkastisk
droppboks's Avatar
CHooBE fordi først så var det en "Cheate"-Klan på CS (Klan og Klan), som jeg og en kompis sto bak da var det CHOOBE (P)
Counter-Strike
Hacks
On
Our
Biergarten (Cheateproge)
Endorphine (Det som sto på programmet)
(Productions)

Begynte å bruke det overalt skifta fra CHOOBE til ch00be, så til CHooBE

Men har slutta å cheate nå, og CHooBE står ikke lenger for en Cheateklan
Har en liten samling av gummiender stående på hylla på rommet. Har samlet siden jeg var liten=P Måtte finne på noe kreativt og da var Gummiand det første som slo meg=)
▼ ... mange måneder senere ... ▼
Mitt er fordi jeg måtte finne på et nick mens ejg lagde account et sted også viste ejg ikke hva jeg skulle ta , så jeg så på tastaturet der sto det Silvercrest ( ja det billlig dritt tastaturet fra Lidl :P) og den kosta 55 kr ellerno så etter det har ejg brukt det hele tiden LOL =)
- tobbe - fordi det er navnet mitt, nesten iallefall
- 666 - "The Number of the Beast", vet det er tragisk men kom ikke på noe bedre

Derfor tobbe666..
Restyle,
satt for flere år tilbake og skulle finne ut et fresht CS nick,
og jeg syntes det var spessielt kult på den tiden

Endte opp med det, og bruker det til så og si alt

"Ny stil"
Skulle bli medlem av et forum for 3-4 år sia, også tenkte jeg at nå skulle jeg ha noe fett :P fj0rtizz som jeg var endra jeg på navnet til en fyr i Gladiator filmen, Proximus, og endra det til ProXhimo... Grunnen til at den h'en er der, er fordi navnet mitt skrives med ch... Ikke spør :P

Det er faktisk ganske nerdete når jeg tenker meg om
Har to kallenavn på nettet, Imperiator og TheHalfBloodVampire

Brukte THBVampire før Imperiator, og som du ser er THBVampire mye kortere en TheHalfBloodVampire. Dette er fra en bokserie ved navn Darren Shan (også forfatteren:P) og handler om en halvvampyr som etterhvert blir en vampyrprins, så da ble det slik.

Senere ville jeg bytte ut dette med ET ORD som betø noe og tenkte "ahh, latin" så 10min -> wikipedia -> latin phrases senere og jeg fant Imperiator som betyr general eller komando. Synes det var kult
Når jeg satt og skulle finne på et navn hadde jeg "MoH" bakgrunn på Dataen (Masters of Hardcore)

Og derrav ble det Hardcore, Men det var jommen ikke langt ifra jeg ut av rein desperasjon endte opp med "Suppahleetkillah1337!1!111" Eller noe i den duren.
Hvorfor SgTeRiK?
Fordi den viser min rank og navn.
Freak Trooper
Joey's Avatar
Jeg heter Joacim og ble kalt Joey av en kompis på videregående. Så heter trommisen i Queens Of The Stone Age Joey Castillo og han er jo barsk som faen. Så da måtte jeg jo bare hete Joey ;p
har/hadde 4-5 stk med samme navn kameratgjengen. for å holde styr på oss alle fikk vi kallenavn/titler. har både psycho-erik, mongo-erik og flippenberg. hehe.. jeg tror jeg fikk mitt fordi jeg sier/gjør rare ting..
Scrotum er et fint sted
Disaster Master ( som jeg i ettertid har innsett at er jævla teit) fant på den tiden nFF hadde pyroforum. Tenkte det passet til å sprenge bort ting:P
"Oomiiee!!" Fordi det hørest så koselig ut.
Så, kortet det ned til "OoM". Hørest veldig teit ut, men kjedlig å bytte nick også.
Prøvde det for en eller to ukers tid. Ingen som kjente meg igjen.. Kjedlig.
Problem, officer?
thomasf's Avatar
thomasf fordi fornavnet mitt er thomas og etternavnet mitt begynner på f.
Fabianca er en dau hest.
Så en episode av Pacific Blue hvor dem lagde spudgun og eller potatogun. Dette er mange år siden. Bygde så en greie av takrenne og kompressor, samt noen hemmelige deler som jeg brukte til å vise min avsky mot mine foreldre på, så jeg bomba huset med Kerrs Pink som fjortenåring. Etter det kaller folk meg bare potatogun. Kan i tillegg nevne at jeg knuste vel så og si alle ruter i huset. Derfor hadde ikke jeg penger etter konfirmasjonen.
Nicket mitt er innviklet. Psilocybin er noe ulåvlig-stuff en kompis av meg dreiv med. Blanda og mixa sammen. ;/ Er ikke 100% sikker selv. Til minne for han<3
Sist endret av psilocybin; 27. desember 2007 kl. 18:53.
Vel... Først begynnte venner å kalle meg DeathAngel, men så ble det GothAngel, også ble det QueenAngel, så ble det GothQueen.
Såeh... Sånn er det!
Fritt The Bandit. Kallenavn jeg fikk fordi jeg pleide å rane godteriautomater på videregående.
Sitat av FrittTheBandit
Fritt The Bandit. Kallenavn jeg fikk fordi jeg pleide å rane godteriautomater på videregående.
Vis hele sitatet...
Hehe, sleiping! Vi har dessverre ingen godteriaudomater ELLER brusautomater på min vgs
Den gamle mannen som fòrer griser med mennesker, BrickTop, fra filmen Snatch Beste filmen her på jord
Det virkelige etternavnet mitt ender på "hus". På IRC for 10 år siden kalte jeg meg (for anonymiteten sin del sier jeg "Fjord") "Fjordhyys". Dette ble fort til bare hyys! Etter dette brente jeg ut cd'er til en kompis som jeg kalte for "Dj HyyS", og tenga morsomme cover i paint.

Dessuten ligner jeg på en hyse.
C.Hendrix fordi jeg så en film en gang med en veldig tøff fyr med det samme navnet. Dette var da en militærfilm, så da jeg begynte å spille Battlefield ville jeg hete det. Så da var jeg ikke mer kreativ da jeg registrerte meg på nFF. Også slitsomt å ha forskjelllig navn i alle nettsamfunn.
085, fordi det sto på listen over ledige C.Hendrix nick
Så på barne tv og lo meg ihjel med 0.5`er..

hehe... stupid ass swedish kids
emphi vet jeg egentlig ikke helt hvordan jeg kom fram til.. egentlig har jeg begynt å lure på om det er mer passende som jentenick :P nåja.. ingen anelse hvorfor jeg bruker det egentlig.

edit: googlet forresten emphi nå nettopp.. Er vist en fyr fra asker som kaller seg DJ emPhi, men han har altså ingenting med meg å gjøre. Er forresten første jeg har hørt om han også, så har ikke rappet nicket hans..
Sist endret av emphi; 28. desember 2007 kl. 22:41.
vel, liker ikke navnet mitt, Cedrik, så begynte Zed... så ble det etterhvert "TheZed", men, siden det var brukt noen steder så ble det "ThexZed".. xD
Vel, en rask søk på google viste at jeg enten er et klesplagg, ei 20 år gammel spansk goth-chic eller hva det er for noe eller en mail-client..

EDIT:
Kanskje jeg skulle endret nick til schizonoy?
Sist endret av paranoy; 28. desember 2007 kl. 23:02.
Ministry of Love
sptz's Avatar
Enkelt, jeg leste en tom clancy roman der spetznaz soldatene ble beskrevet som særdeles onde... Det er 9år siden... jeg begynner å bli litt lei alle som som lurer på om jeg er en eller annen gaming dude. Eller om jeg har spilt cs :/

Cogito ergo doleo.