Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
Vis resultater av avstemningen: Hva legger dere i ordet neger?
Objektiv betegnelse 303 79,32%
Nedlatende betegnelse 79 20,68%
Stemmegivere: 382. Du kan ikke stemme på denne avstemningen
  105 8395
Sitat av Unify
Det kommer ann på sammenhengen. Om ikke neger, finn på et bedre ord. "Jeg så en mørkhudet person som ranet banken i dag." Kan være en spanjol for den del. Folk hadde skjønt hva jeg mente om jeg sa neger.
Vis hele sitatet...
Beste eksempelet du kom på?
hvis noen tolker "neger" som rasistisk eller nedlatende, er det vell kanskje dem det er noe galt med?
Er litt usikker på kva argument eg er einig med, men sjølv bruker eg sjeldan ordet neger. Eg veit at det er personar som blir støytt at det, og då ser eg ingen grunn til å bruka det.
Jeg kaller alle mine negervenner for neger jeg. De synns ikke det er noe galt med det.
Syntes det er mye det samme som blir sakt om og om igjen her.
Det er vell ikke rastistisk av en spansk fyr å si negro?
Etter min erfaring er ord som "farget" og "svart" bare mer støtende. Disse beviser at man tenker overhengende mye på at personen er en annen rase, og at man må passes seg så ikke den overfølsomme stakkaren tar seg nær av noe.

Bruker selv aldri annen betegnelse enn neger