Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  194 15065
Folk er blitt til pyser.. Men er enig, er teit å filme under slike omstendigheter. Skulle vært aldersgrense på cam phones.

Irriterende at man skal skylde på dataspill. Fettedom.
Hvis det skulle være aldersgrense på cam phones så ville de fleste ungdommer gått rundt med en 3210 i lomma

(hvis aldersgrensa ble satt til feks.18)
Opprinnelig postet av WembY
dette må være noe av det laveste en person kan synke...
Gå port, fike til en annen jente foran de andre, og føle seg tøff og deilig etterpå, i tillegg legges filmen ut på nett seinere, bare for å gni det ekstra inn for den uskyldige jenta. *riste på hodet*
Vis hele sitatet...
Dette er et ufattelig bra eksempel på et teit innlegg, som ikke inneholder et eneste saklig "argument".

Hva vet du om han som filmet videoens intensjoner? Hvordan vet du at Rebecca følte seg "tøff og deilig" etterpå? Hva vet du om at hun som ble slått er uskyldig? Tror du virkelig at det er hun som slo som får det verst på grunn av den videoen?...
Sist endret av rdxz; 12. desember 2004 kl. 13:07.
Hva heter sangen i bakgrunnen?
Ahhh, hva har skjedd med folk? Er det ingen som har respekt for hverandre!?
Jeg vet at noen har den her----> http://www.vg.no/pub/vgart.hbs?artid=258363 ...så det er bare å dele!
Politiet frykter at filmene er tiltenkt deltagerne i et nettverk for amatørvoldsfilmer på Internett.
Vis hele sitatet...
Politiet kan ikke ha mye å gjør.

PS:
LasseTheDude, du bør forandre signaturen din fra "www.supernova.net" til "www.suprnova.org"
Det der så ut som et jævlig hardt slag spør du meg ... og "såvidt sneier det andre kinnet", får seg jo en sabla trøkk andre gangen og...

Har sett verre hos gutta, og noe lignende blant jentene på ungdomskolen.. Uansett, violence is a bad thing.

Det som kanskje er ekstra ille med filminga er vel muligheten for kollektiv latterliggjøring av den som blir slått, som om det ikke er nok at folk står helt uanfektet rundt og ser på greiene...

Jeg får personlig vondt av å se på det der... Jeg har bestandig vert en av di som har hjulpet mobbeoffer, jeg får så vondt av å se at andre personer blir nedverdiget! Det er jo de som er mobbere som er de personene som har vondt et sted, de må banke uskyldige for å oppnå tilhørighet...
Opprinnelig postet av eivindb


Det som kanskje er ekstra ille med filminga er vel muligheten for kollektiv latterliggjøring av den som blir slått, som om det ikke er nok at folk står helt uanfektet rundt og ser på greiene...
Vis hele sitatet...
Det hjelper jo noe å se at jenten som slår i den første får høre noen sannhetens ord på hennes deiligst.no profil

Har kommet en god del sider med kommentarer det siste døgnet

Syns det er bra at VG blåser opp saken såpass som de gjør. Har ingenting å si om "det er vanlig osv"...
kwiz: Det at vg blåser det opp sånn tror jeg kommer til å føre til en jackass-lignende bølge. Blir interesant å se hva som skjer framover nå!

Jævli hard han på den filmen var
Ski for your life
kosepaa's Avatar
Opprinnelig postet av Lundern
Hva heter sangen i bakgrunnen?
Vis hele sitatet...
Dirty Oppland - Takk for meg, tror jeg =)

Edit: Andre sangen heter jo seff. Eye of the tiger
Sist endret av kosepaa; 12. desember 2004 kl. 22:14.
Ser at det er noen som har drapstruet henne på deiligst - Akkurat det ville jeg vært forsiktig med :P selv om hun har utført en stygg gjærning, så er ikke politiet så glad i drapstrusler...
Opprinnelig postet av Laurentius
kwiz: Det at vg blåser det opp sånn tror jeg kommer til å føre til en jackass-lignende bølge. Blir interesant å se hva som skjer framover nå!
Vis hele sitatet...
Tror du virkelig hun rebekka synes det var kult å komme i avisen?
Opprinnelig postet av Mesna
Dirty Oppland - Takk for meg, tror jeg =)
Vis hele sitatet...
Haha. Haha. Haha.
Opprinnelig postet av kwiz
Tror du virkelig hun rebekka synes det var kult å komme i avisen?
Vis hele sitatet...
Var det det jeg sa? Nei. Men jeg kan love deg at det er mange kiddies der ute som kommer til å få lyst til å filme at de banker folk nå! Ikke nødvendigvis at de legger det ut til offentligheten, men det dukker nok opp flere grupper for disse folkene etter hvert. Men det er jo bare hva jeg tror, ikke sikkert det skjer selvfølgelig.
Typisk at det er noen som angriper noen som ikke kan forsvare seg.
Det er veldig skjelden at det er 2 stk i en slosskamp som kan slåss, stort sett så er det en person som kan litt og en annen som ikke kan noe og vil bort fra situasjonen og da finnes det en masse tullinger som står og ser på og heier.

Send disse voldsmennene eller jentene ned på en mma trening så kan vi prøve ut litt på dem.... :-) Men de tørr aldri så jævlig synd....

Glenn71
Fjortisser hele gjengen...
Syns det var bra av han på den siste filmen som ble slått... Bare ta på seg brillene igjen og gå vekk derfra.
Må legge til at han som slo ikke så så jævlig skummel ut heller.
Nei, men man føler seg truet når det står en ring med folk rundt deg å ser på og flirer.
De folka i den gjengen rundt var noen stygge drittunger. Står der og flirer og gliser og tror de er så jævla fete.
må si meg enig i raymond her, så den sammen med ham, to klask, en somm sier " det vakke meg" på stygg oslo måte. Og så har en eller anne tulling kosa seg med paint og skrevi "syns jeg ser en liten tåre" morra m jobber i barnehage, er mer action der lissom.
Dette blir bare mer å mer tragisk.
Likte virkelig ikke de som sto i bakgrunnen og bare lo av det der.

Ingen som har deiligst.no brukernavnet hans da?
Hvor vanvittige dumme er dere som synes volden "ikke er noe særlig"? Poenget er alt annet enn hvordan selve volden er.

Faktum er at det er vold, det blir filmet og håndtert som underholdning. Ungdom synes med andre ord at vold mot andre er gøy.
helvete, jeg kjenner jo han med det lange håret som kommer på slutten jo... faen da.. trodde sånnt bare skjedde langt unna jeg.. helst i andre land og sånn :P
O-Tee, snakk til han. Han virket ikke helt god i hodet.
han var jo ikke med på det da.. du så jo det.. virka det sånn syntes du?

men, jeg skal nok kryssforhøre han i morgen ja...
Mediakjøret begynte vel med filmen fra Hoppern på Jeløya..ikke langt fra meg... :/
"Chickfights" er ikke vold, det er komedie! hehe
Opprinnelig postet av rdxz
http://www.home.no/unbreak2k/unbreak...ir%20banka.wmv

Det er den andre filmen. Jeg sverger, ser jeg noen gang en av de taperene der skal jeg mime etter american history x.
Vis hele sitatet...
Hørre jaffal at de er i frå haugesund....
O-Tee, "da smell det" sa han mens han klasket han på ryggen.
Du ser at han var på mobberens side og at han var glad da dette skjedde.
starra vis du hører hva han som slo sier, så skjønner du hvorfor han med det lange håret sier "da smeller det"...

han som slo trur med bank, da kommer han jeg kjenner og si "da smeller det".. ergo det smeller vis han prøver å banke han på nytt.. slutt å kverruler..
Opprinnelig postet av TipeX
Hvor vanvittige dumme er dere som synes volden "ikke er noe særlig"? Poenget er alt annet enn hvordan selve volden er.

Faktum er at det er vold, det blir filmet og håndtert som underholdning. Ungdom synes med andre ord at vold mot andre er gøy.
Vis hele sitatet...
Poenget er at dette er en teit priotering fra media og politi.

Blazer: Jess, nøyaktig det har jeg også hørt...

O-Tee: Det virket ikke akkurat som om det var slik..
Film nummer 2. var rett og slett kvalm.
Har sett utallige slike situasjoner før, både på ungdoms- og barne skole.
Å fly på en som man tydelig ser er svak både psysisk og fysisk er ikke underholdning.
Du vet selv med sikkerhet at fyren ikke kommer til å ta igjen.

Men han gjorde noe utrolig smart og pratisk, han gikk vekk fra det hele, han løp ikke med tårer i øynene, han stod fortsatt ikke der livredd, men rett og slett gikk fra det hele som om han ikke brydde seg om dem i det heletatt.

Jeg gleder meg om noen år, når han har vokst litt opp i høyden og bredden, begynt å trene litt styrke- og de andre som slo han er blitt på kanten av sammfunets tapere.
For, en dag vill de være kjepphøye igjen- og da kommer han til å svare med slag og spark som får de andre til å pisse på seg.

For det er jo nesten alltid slik? at den snille vinner
O-Tee, kan vedde mye å at det ikke var det han mente.
Hvorfor skulle han ta en vennskaplig klask på ryggen og mobberen bare smile til det.
Når du akkurat har slått noen så skal det ikke mye til før du slår til noen andre.
Det der hadde vert _mer_ enn nok!
Men faen drit i å sug båndbredde fra sia mi da.... :P

jenta som slår er en tragisk gangster-wannabe-fjortis-tøs som bøffer på prix å skryter av gjengen sin for å "spre frykt". ho burde på ingen måte få den oppmerksomheten ho gjør, for det er helt sikkert det ho i utgangspungtet vil..

tragisk hele jenta....

http://mossby.net/bruker/3378/

og fyfaen for noen horer som slår han der duden fra haugesund...latterlig...
Sist endret av resol; 12. desember 2004 kl. 22:41.
Den andre videoen var bare skammelig for han som er mobber. syntes egentlig mer synd på han en personen som blir slått.
Tror ikke at i noen slike filmer blir folk fysisk skadet.
Opprinnelig postet av Snipershot
så vidt jeg forstår så er rebecca hun som angriper.
Vis hele sitatet...
og ja jenta som _slår_ heter rebecca og det var jeg som renama den til det for når jeg fikk den på irc het den rebecca_klikker_helt ellerno....

ho andre vet jeg ikke navnet på og kan vel få bli navnløs også...
starra.. det var ikke no vennskapelig klapp, mer et slag som ikke blir no av, hvem klapper noen med knyttet neve?.. å at han duden som slo smiler er fordi han er sikkert er en som skal være bråkjekk, og det at det kommer en som er eldre en han og blir sur på han og sier at det smeller. da blir han så usikker at han smiler, fordi han vet ikke hvordan han skal reagere på det, han kan jo ikke tape ansikt etter å ha vært så "tøff".. han kan jo heller ikke bli sint, for da er han kanskje redd for å få juling selv.. og når han med det lange håret sier at det smeller, så hvorfor ser han ikke på han som ble slått.. ville ikke det vært mest naturlig.. han sier at det smeller fordi at han som slo trua han med juling en gang til, man hører det klart og tydelig... men starra bare kverruler i vei...
Slaget som kom i sisten av klippet var garantert et vennskaplig klapp. Hvis du hører på hva dem sier så er vel dette en selvfølge.
det som blir sagt på slutten kan tolkes begge veier... men siden jeg kjenner han med det lange håret, så sitter nok jeg med litt mere kompetanse en dere..
Hvorfor klappe til mobberen..? For å vise at han backer han opp.
Dette skjer ofte! Jeg føler at det er DU som kverulerer.
jeg føler at det er du som kverrulerer!

men, greit nok, da mener vi 2 forskjellig ting..
ferdig med den diskusjonen.. det er hvertfall jeg..
Opprinnelig postet av raz
Film nummer 2. var rett og slett kvalm.
Har sett utallige slike situasjoner før, både på ungdoms- og barne skole.
Å fly på en som man tydelig ser er svak både psysisk og fysisk er ikke underholdning.
Du vet selv med sikkerhet at fyren ikke kommer til å ta igjen.

Men han gjorde noe utrolig smart og pratisk, han gikk vekk fra det hele, han løp ikke med tårer i øynene, han stod fortsatt ikke der livredd, men rett og slett gikk fra det hele som om han ikke brydde seg om dem i det heletatt.

Jeg gleder meg om noen år, når han har vokst litt opp i høyden og bredden, begynt å trene litt styrke- og de andre som slo han er blitt på kanten av sammfunets tapere.
For, en dag vill de være kjepphøye igjen- og da kommer han til å svare med slag og spark som får de andre til å pisse på seg.

For det er jo nesten alltid slik? at den snille vinner
Vis hele sitatet...
Må si jeg kjenner meg igjen her

Jeg ble mobba en del før (vi snakker flere år her) og de fleste som drev med det den gangen, de som var "tøffe" fordi de røyka og drakk i en alder av 14...er ikke heeelt på innsida av samfunnet lenger...

De sliter, rett og slett
Å, man elsker livet
Ettersom du kjenner han O-Tee, kan du vel bare spørre han imorgen, og så får alle vite hva som egentlig skjedde.
Sist endret av Sinister; 12. desember 2004 kl. 23:08.
hehe, ser ut som profilen til rebecca på deiligst.no er slettet
Tror de fleste gjestebøkene hennes er rimelig flama av forbanna folk.
dem to er jo ganske like så dem er sikkert fra samme tapergjeng hvor man må være stygg for å komme inn..
Finn han fra Haugesund også da