Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  112 6852
Master debater
Dekilaz's Avatar
Jeg synes yeah00 har et godt poeng, selv om kvaliteten på engelsk rap fra Norge generelt ikke har vært spesielt god (uten at dette nødvendigvis har hatt noe med engelsken deres å gjøre). Det er faktisk like mye (eller trolig mer) dårlig rap på norsk her i Norge.
Norske rappere må etter min mening rappe på norsk! Og det er vel det beste også... Dirty Oppland, Fremmed rase, klovner i kamp, tungtvann .... ....

"Volvo`n ruller med fulle gutter i felleskjøpe-frakt"
Opprinnelig postet av [Zer0]
Synes det er jævli at folk ikke liker eminem,
bare fordi han har hatt litt suksess!!

Han er jo verdens beste rapper!
Vis hele sitatet...
um, grunnen til at mange ikke hører på eminem er jo fordi han har fått et kiddiestempel. enhver småunge som sier de hører på rap hører nok bare på eminem. jeg er enig i at han er god men han er nok ikke verdens beste. den tittelen er nok forbeholdt 2pac. han har faktisk mange tekster med mening i.

når det kommer til selve målet med denne posten må jeg si at norsk rap ikke faller helt i smak, det er jo noen få unntak da. f.eks. klovner i kamp. de kan være ganske kule, men sånn som tungtvann o.l. som i tillegg er på dialekt, det klarer jeg ikke. når det kommer til norske som rap'er på engelsk så kan det være mye bedre, som yeah00 nevner er det mange bra der, jeg liker spesielt paperboys selv.

jeg digger mest amerikansk hip-hop. det går mest på 2pac, the lox, method man, jay z, obie trice, 50 cent, g-unit, eminem(nei jeg er ikke noe kiddie nei!), dmx, ludacriss og ellers det meste jeg kommer over. det er jo tross alt fra statene denne sjangeren kommer fra så hvorfor ikke holde seg til dette? jeg synes det blir mye bedre bare, kan være fordi engelsk høres ut som et bedre språk. norsk kan være så stivt til tider. engelsk er et mer "flytende" språk på mange måter i og med at det ikke er like mange ord som høres helt teit ut når du sier dem, sånn som det er på norsk.
..ohh, fint sitat forresten er:

"make it through the night and you'll find a brighter day " 2pac
Jeg foretrekker engelsk-språklig rap. Det er bedre flow i språket, og jeg liker chill musikk som ikke stresser meg. Jeg vil gjerne ta opp ett tema ang. dette, dere som skriver at dere liker DMX, hva faen er galt?
Når noen setter på han jævla wannabe-rapperen der, blir jeg evig irritert, alle sangene begynner med en standard synth som han kjører på i begynnelsen hver eneste sang som han produserer(?), etterfulgt av en intens bjeffing med den mørke Barry White stemmen hans som sprenger trommehinnene mine, deretter følger som regellitt pitbull terrierbjeffing osv. Skjønner ikke at folk skal synes at bjeffing er så utrolig fett.
Men tilbake til topic. Hip hop sjangrene jeg foretrekker er electronica-hiphop og litt eksperimentelle saker som er inspirert av andre sjangrer som jazz og soul.
Artister jeg liker å høre på og anbefaler er :

Prefuse 73
MF Doom
Jurassic 5
Wu Tang
Gang starr
Dj Diamond
Dj Shadow
Dj Format

Edit: En mongo skrivefeil om at ingen hadde nevnt Gangstarr (skulle vært mellomrom, jeg søkte altså feil)
Sist endret av PNuT; 22. april 2004 kl. 00:56.
Opprinnelig postet av PNuT

Gangstarr (hvorfor har ingen nevnt de enda ?!?!?)
Vis hele sitatet...
Fordi de heter Gang Starr, og du har dermed søkt feil.
Hehe, sier noe der ja. Litt for mye arbeid i dag tror jeg (5 timers overtid på skolen(!))

Overså den her i sted..
Opprinnelig postet av Gusto
Hehe, må si meg enig med Ghidora her. Mye bra amerikansk; Jurassic 5, MC Paul Barman, Blackalicious, Common, DJ Krush, DJ Shadow, QBert, Vadim, Hieroglyphics, X-ecutioners.. og en engelsk, DJ Format.

Er ikke like interessert i hiphop lenger, men disse artistene er meget gode teknisk. Bra flyt.

edit: OK DA MASA.
Vis hele sitatet...
Må si at vi har skremmende lik musikksmak gusto, skremmende god for den slags skyld. Hehe.
Sist endret av PNuT; 22. april 2004 kl. 01:02.
Opprinnelig postet av PNuT
Jeg foretrekker engelsk-språklig rap. Det er bedre flow i språket, og jeg liker chill musikk som ikke stresser meg. Jeg vil gjerne ta opp ett tema ang. dette, dere som skriver at dere liker DMX, hva faen er galt?
Når noen setter på han jævla wannabe-rapperen der, blir jeg evig irritert, alle sangene begynner med en standard synth som han kjører på i begynnelsen hver eneste sang som han produserer(?), etterfulgt av en intens bjeffing med den mørke Barry White stemmen hans som sprenger trommehinnene mine, deretter følger som regellitt pitbull terrierbjeffing osv. Skjønner ikke at folk skal synes at bjeffing er så utrolig fett.
Vis hele sitatet...

uhh... selv om jeg liker DMX har jeg vel ikke sagt noe om bjeffinga, har jeg? nei, jeg tror ikke det. jeg er enig i at bjeffinga er unødvendig, men ellers synes jeg dmx er bra. forsåvidt dr**** jeg langt oppi hva du synes. dette er en thread som spør om hva du liker, du skal ikke kritisere andre for smaken deres.. holaaaaa...
Jeg har et godt råd til alle dere hip hop heads her ute.
Hør på Dirty Bags på 99,3 Radio Nova hver Tirsdag

Bort fra reklamen jeg må si at dere her inne har good musikk smak. Det er så mange som innbiller seg at hip hop bare er Ja Rule og P Diddy ÆSJ.
Det er godt å endelig "møte" noen som ikke hører på slik søppel musikk

Mvh Drwho
Opprinnelig postet av drwho
Jeg har et godt råd til alle dere hip hop heads her ute.
Hør på Dirty Bags på 99,3 Radio Nova hver Tirsdag

Bort fra reklamen jeg må si at dere her inne har good musikk smak. Det er så mange som innbiller seg at hip hop bare er Ja Rule og P Diddy ÆSJ.
Det er godt å endelig "møte" noen som ikke hører på slik søppel musikk

Mvh Drwho
Vis hele sitatet...
hehe, det er mange formeninger om hva som er søppelmusikk. jeg personlig synes at det er opp til enhver å bestemme hva den enkelte liker og ikke bry seg med det andre liker. det kan jo være fordi jeg blir lynsja av nesten hele klassen min når jeg sier jeg hører på akkurat hip-hop.. jeg har aldri brydd meg om hva andre liker, hvorfor skal da folk bry seg om hva jeg liker?

derfor drwho kan det jo hende at det er folk som liker ja rule og p diddy..
▼ ... over en uke senere ... ▼
Beste jeg noen gang har hørt:

"Now I'm thirteen, smokin' blunts, makin' cream
On the drug scene, fuck a football team
Riskin' ruptured spleens by the age of sixteen
Hearin' the coach scream at my lifetime dream, I mean
I wanna blow up, stack my dough up
So school I didn't show up, it fucked my flow up
Mom said that I should grow up and check myself
before I wreck myself, disrespect myself
Put the drugs on the shelf? Nah, couldn't see it
Scarface, King of New York, I wanna be it
Rap was secondary, money was necessary
Until I got incarcerated--kinda scary
C74-Mark 8 set me straight
Not able to move behind the great steel gate
Time to contemplate, damn, where did I fail?
All the money I stacked was all the money for bail"

Notorious BIG
Opprinnelig postet av PNuT
Jeg foretrekker engelsk-språklig rap. Det er bedre flow i språket, og jeg liker chill musikk som ikke stresser meg. Jeg vil gjerne ta opp ett tema ang. dette, dere som skriver at dere liker DMX, hva faen er galt?
Når noen setter på han jævla wannabe-rapperen der, blir jeg evig irritert, alle sangene begynner med en standard synth som han kjører på i begynnelsen hver eneste sang som han produserer(?)

Vis hele sitatet...
På den siste plata hans er disse produsenter: Tuneheadz, No I.D., DJ Scratch, Joaquin "Waah" Dean og Swizz Beats.

Stemmen til DMX er noe spesiell og jeg vil tro at det er hovedårsaken til hans suksess, men liker du mer chill rap er det meget forsåelig at du ikke liker ham.

Vil anbefale denne plata til folk som jeg nettopp kjøpte: Suga Free - The New Testament.
Opprinnelig postet av Flyer
Beste jeg noen gang har hørt:

"Now I'm thirteen, smokin' blunts, makin' cream
On the drug scene, fuck a football team
Riskin' ruptured spleens by the age of sixteen
Hearin' the coach scream at my lifetime dream, I mean
I wanna blow up, stack my dough up
So school I didn't show up, it fucked my flow up
Mom said that I should grow up and check myself
before I wreck myself, disrespect myself
Put the drugs on the shelf? Nah, couldn't see it
Scarface, King of New York, I wanna be it
Rap was secondary, money was necessary
Until I got incarcerated--kinda scary
C74-Mark 8 set me straight
Not able to move behind the great steel gate
Time to contemplate, damn, where did I fail?
All the money I stacked was all the money for bail"

Notorious BIG
Vis hele sitatet...
Word. Jeg foretrekker Biggie foran 2pac når som helst. Tar gjerne Eminem's Infinite foran alle 2pac cd'ene til sammen også.