Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  3685 747448
svar nr 1000!

blir spennende å se hva den havner på imorra men hvor mange bitcoins ville du anbefalt å kjøpe i første omgang?
Noen som vet hvorfor Bitcoin har så høy pris nå?
Warz's Avatar
Trådstarter
Sitat av MadCroc Vis innlegg
Noen som vet hvorfor Bitcoin har så høy pris nå?
Vis hele sitatet...
Spørsmålet er hvorfor prisen fortsatt er så lav.
Sitat av MadCroc Vis innlegg
Noen som vet hvorfor Bitcoin har så høy pris nå?
Vis hele sitatet...
Fordi; Bitcoins er i begrenset antall enheter, la meg si f.eks. 800000btc. da de er kjøpt opp vil da bitcoinsa deles opp i desimaler. og av den grunn blir det ferre bitcoins pr. person og ettersom etterspørselen øker øker prisen også .

Færre bitcoins + større etterspørsel = Dyrere.
Masse bitcoins + liten etterspørsel = Billigere.
Frankrikes Solkonge
Sitat av MadCroc Vis innlegg
Noen som vet hvorfor Bitcoin har så høy pris nå?
Vis hele sitatet...
På grunn av krisen i Kypros.
Warz's Avatar
Trådstarter
Husker dere den store boblen i 2011 og hvordan alle snakket om at bitcoin var ferdig etterpå?



Søtt.
Jeg er redd mange early adopters som blir milionærer finner ut at de skal realisere gevinst etterhvert. Mange er unge og i etableringsfasen vil jeg anta, så dagens verdi kommer som en gave fra himmelen. Jeg skal være forsiktig med å komme med noen bastante uttalelser, men å anta at en nokså heftig korreksjon kommer er vel ikke urealistisk, eller?
Er det trygt å kjøpe bitcoins fra sturle via denne linken https://localbitcoins.com/accounts/profile/sturle/ ?
Noen som har erfaring med bitcoin mining? Er det mulig å tjene noe særlig på en middels kraftig pc?
Inform & TOTS & MOTM
sam500's Avatar
Warz, det jeg lurer på er om det er noe profitt i det for han som grunnla bitcoins? (forutenom de coinsene han har gitt til seg selv, o.sv.)
Sitat av bushdoctor Vis innlegg
Noen som har erfaring med bitcoin mining? Er det mulig å tjene noe særlig på en middels kraftig pc?
Vis hele sitatet...
du er for sent ute. Det er litt å tjene med å mine med GPU om du har et bra skjermkort, men ikke mye - dette kun p.g.a. prishoppene i det siste. Før prishoppene var det ikke noe penger å hente på normale maskiner.
Sitat av sam500 Vis innlegg
Warz, det jeg lurer på er om det er noe profitt i det for han som grunnla bitcoins? (forutenom de coinsene han har gitt til seg selv, o.sv.)
Vis hele sitatet...
Han som grunnla det hele har visstnok gått under jorden. Han har minet 28% av alle bitcoins hittill.
Sitat av NorwayBM Vis innlegg
Han som grunnla det hele har visstnok gått under jorden. Han har minet 28% av alle bitcoins hittill.
Vis hele sitatet...

Han er snart nok ca.10 ganger rikere enn Bill Gates.
Har 1500BC, lurer på å selge nå, eller vente til jeg kan leve resten av livet på pengene..
Snakker da om 30/40mill, kjøpe leiligheter å leie ut. hva hadde dere gjort?
Ser trådstarter snakker om at den vil fortsette å stige, men jeg er usikker..
Kommer ikke til å tape mer en noen tusen som jeg har invistert, men uansett
Warz's Avatar
Trådstarter
Sitat av Dub Vis innlegg
Har 1500BC, lurer på å selge nå, eller vente til jeg kan leve resten av livet på pengene..
Snakker da om 30/40mill, kjøpe leiligheter å leie ut. hva hadde dere gjort?
Ser trådstarter snakker om at den vil fortsette å stige, men jeg er usikker..
Kommer ikke til å tape mer en noen tusen som jeg har invistert, men uansett
Vis hele sitatet...
Gratulerer! Fin sum det der! Jeg ville ventet, du kan bli veldig rik, vi snakker titals millioner her kanskje over hundre... hvis du har is i magen.. selge litt over $1000 kanskje?
Sitat av Dub Vis innlegg
Har 1500BC, lurer på å selge nå, eller vente til jeg kan leve resten av livet på pengene..
Snakker da om 30/40mill, kjøpe leiligheter å leie ut. hva hadde dere gjort?
Ser trådstarter snakker om at den vil fortsette å stige, men jeg er usikker..
Kommer ikke til å tape mer en noen tusen som jeg har invistert, men uansett
Vis hele sitatet...
Nå ligger Bitcoin på 193$, du vil sitte igjen med 289500$, 1,65 million kroner
Warz's Avatar
Trådstarter
Dine bitcoins er verdt 1 679 100... jeg vil si odds for å gå over $200 er svært gode, hvis du virkelig vil selge vent til kanskje $210-220... selger du på $220 så har du jo tjent 235k ekstra... Men tror du vil angre altså, om noen år... hvis du selger alt nå...
Sist endret av Warz; 8. april 2013 kl. 16:36.
Sitat av Dub Vis innlegg
Har 1500BC, lurer på å selge nå, eller vente til jeg kan leve resten av livet på pengene..
Snakker da om 30/40mill, kjøpe leiligheter å leie ut. hva hadde dere gjort?
Ser trådstarter snakker om at den vil fortsette å stige, men jeg er usikker..
Kommer ikke til å tape mer en noen tusen som jeg har invistert, men uansett
Vis hele sitatet...
Jesus jeg misunner deg noe helt villt !
Sitter å vurderer om jeg skal investere noe i dette. Kanskje ikke en dum ide. Men spørsmålet er jo om det kommer til å stige like mye fremover.
Ser nå at innlegge mitt kan misforstås, drømmen er å kjøpe rundt 30 leiligheter, å leve på inntektene derifra..
Men selvfølgeleig ikke kjøpe alle 30 leiglighetene på en gang. Starte med å kjøpe/ leie ut 7-8 og ha ca 5-600.000,- i året, for å så spare å handle flere etterhvert..

Warz, går den over 1000$ selger jeg på flekken, om det ikke smeller noe sinnsykt over natta! :P
Sitat av olafus Vis innlegg
Han er snart nok ca.10 ganger rikere enn Bill Gates.
Vis hele sitatet...
God i matte er du iallfall ikke. Med USD 140 i kurs er samlet verdi av alle BC i dag ca. USD 1,54 mrd.

Med dine tall skal da denne karen/dama snart være god for over USD 670 mrd. Forklar meg gjerne hvordan han skal få til det. Du mener kanskje at kursen snart er oppe i USD 20 000?
Hvordan gjør man uttak tilbake til bankkonto egentlig? Er dette vanskelig? Jeg har vært inne på mtgox, laget meg en bruker, og jeg er klar for å sende penger. Når jeg kikker litt, så ser jeg ingen faktisk valg om hvor jeg kan ta ut penger fra mtgox... Er dette veldig lett i bunn og grunn? Kanskje bare jeg som er dårlig på engelsk, og lite lett oppfattende.
Sitat av Pirilfjerten Vis innlegg
Hvordan gjør man uttak tilbake til bankkonto egentlig? Er dette vanskelig? Jeg har vært inne på mtgox, laget meg en bruker, og jeg er klar for å sende penger. Når jeg kikker litt, så ser jeg ingen faktisk valg om hvor jeg kan ta ut penger fra mtgox... Er dette veldig lett i bunn og grunn? Kanskje bare jeg som er dårlig på engelsk, og lite lett oppfattende.
Vis hele sitatet...
om du er villig til å betale 40$ i gebyr for å ta ut penger er det bare å trykke på "Withdraw funds" og velge "International Wire-transfer", hvor du skriver in IBAN-nummeret til kontoen din. Eventuelt kan du bare selge de til noen som er interesert i å kjøpe de, mot at de overfører penger til kontoen din.
Jeg lurer på det samme. Synes jeg las at det tok 5 min å ordne dette. men det står at det kan ta flere dager før jeg bli "verifisert"? Aldri gjort dette før, har bare lest om folk som har brukt bitcoins til forskjellige ting

"Eventuelt kan du bare selge de til noen som er interesert i å kjøpe de, mot at de overfører penger til kontoen din. "

Det virker litt sketchy
Sist endret av frø; 8. april 2013 kl. 17:33.
Sitat av frø Vis innlegg
Jeg lurer på det samme. Synes jeg las at det tok 5 min å ordne dette. men det står at det kan ta flere dager før jeg bli "verifisert"? Aldri gjort dette før, har bare lest om folk som har brukt bitcoins til forskjellige ting.
Vis hele sitatet...
Du kan overføre penger uten å være verifisert, men da kun opp til 1000$.
Sist endret av etse; 8. april 2013 kl. 17:33.
Sitat av Pirilfjerten Vis innlegg
Hvordan gjør man uttak tilbake til bankkonto egentlig? Er dette vanskelig? Jeg har vært inne på mtgox, laget meg en bruker, og jeg er klar for å sende penger. Når jeg kikker litt, så ser jeg ingen faktisk valg om hvor jeg kan ta ut penger fra mtgox... Er dette veldig lett i bunn og grunn? Kanskje bare jeg som er dårlig på engelsk, og lite lett oppfattende.
Vis hele sitatet...
Add funds - Withdraw funds - Add withdrawal.

Husk at du må ha 75$ for å overføre og at det er et overføringsgebyr på 4000 Yen.

Sitat av etse Vis innlegg
Du kan overføre penger uten å være verifisert, men da kun opp til 1000$.
Vis hele sitatet...
1000$ om dagen, 10,000$ i måneden
Sist endret av 23732; 8. april 2013 kl. 17:36.
Never mind, er ikke så vanskelig å finen ut av. Unødvendig å forurense tråden med ting som allerede er svart på..!
Sitat av frø Vis innlegg
Jeg lurer på det samme. Synes jeg las at det tok 5 min å ordne dette. men det står at det kan ta flere dager før jeg bli "verifisert"? Aldri gjort dette før, har bare lest om folk som har brukt bitcoins til forskjellige ting

"Eventuelt kan du bare selge de til noen som er interesert i å kjøpe de, mot at de overfører penger til kontoen din. "

Det virker litt sketchy
Vis hele sitatet...
Det er like sketchy som å kjøpe/selge ting på Ebay. Om du kjøper fra en totalt fremmed som ingen har handlet med før så er det en rissikosport, men om du kun handler med folk som har masse positive reviews og har gjort masse handler med andre mennesker vil jeg påstå du har en veldig lav sansynlighet for å bli scammet.
Fra min blogg fredag 13, 2018:

I forgårs kjøpte jeg ny tannbørste for 0,000000000000013 Bitcoins. (Kvalitetstannbørste!)

Desverre skev jeg en null for lite etter komma, så den kom til å koste meg 10 ganger mer enn den skulle.. (ergerlig nok).

Men så ble jeg distrahert og glemte å ta back-up av Wallet’en etter transaksjonene, og da PC’en crashet i går (røykskyer veltet ut fra SSD-kabinettet), mistet jeg hele Bitcoin formuen, tilsvarende ca 1.7 milloner kroner.

Siste nytt: Bitcoin-boblen sprakk i dag! All bruk er blitt erklært kriminell, systemet er definert som pyramidespill. Valutaen er nå praktisk talt verdiløs! Jeg ville mistet alt uansett. (Sett i lys av dette kan jeg nesten si at jeg fikk tannbørsten billlig. Alltid noe å glede seg over!).


P.S.
Aller siste nytt! Jeg har vært heldig å finne et sosialkontor som regjeringen Jensen hadde glemt å nedlegge! Livet går altså videre, frem til neste lønning.”
Warz's Avatar
Trådstarter
Sitat av olafus Vis innlegg
Fra min blogg fredag 13, 2018:
I forgårs kjøpte jeg ny tannbørste for 0,000000000000013 Bitcoins. (Kvalitetstannbørste!)
Desverre skev jeg en null for lite etter komma, så den kom til å koste meg 10 ganger mer enn den skulle.. (ergerlig nok).
Vis hele sitatet...
Haha! Vel, snart kommer det til å bli vanlig å benytte mBTC, det er allerede mange som har begynt med. Da løses dette problemet

Sitat av olafus Vis innlegg
Men så ble jeg distrahert og glemte å ta back-up av Wallet’en etter transaksjonene, og da PC’en crashet i går (røykskyer veltet ut fra SSD-kabinettet), mistet jeg hele Bitcoin formuen, tilsvarende ca 1.7 milloner kroner.
Vis hele sitatet...
Når du er ute på byen og shopper så har du ikke med deg alle sparepengene i lommeboken, samme gjelder for bitcoin. Du har en lommebok med noen penger i, og en egen konto for sparepenger.

Sitat av olafus Vis innlegg
Siste nytt: Bitcoin-boblen sprakk i dag! All bruk er blitt erklært kriminell, systemet er definert som pyramidespill. Valutaen er nå praktisk talt verdiløs! Jeg ville mistet alt uansett. (Sett i lys av dette kan jeg nesten si at jeg fikk tannbørsten billlig. Alltid noe å glede seg over!).
Vis hele sitatet...
En livlig fantasi og morsom historie var det nå i hvertfall.
Sist endret av Warz; 8. april 2013 kl. 17:59.
Sitat av Dub Vis innlegg
.....
Warz, går den over 1000$ selger jeg på flekken, om det ikke smeller noe sinnsykt over natta! :P
Vis hele sitatet...
Hadde tenkt å skrive en traktat under titelen "Den gode spekulant".

Vet ikke hva det blir til med det, men et av punktene - en slags hovedregel- skulle være:
Blir du virkelig usikker på om det er tid å selge, ikke selg alt, men bare halvparten, elns. Det blir litt ergrelse om den pene (eventyrlige?) stigning fortsetter, men som kompensasjon har du en pen fortjeneste å glede deg over, og en halvpart igjen som fortsetter å gi "avkastning". Motsatt, ved et større crash får du enda mer å glede deg over, unødvendig å si.

(akkurat nå er jeg enig med Warz m.fl i at stigningen trolig fortsetter, men det er sef en individuell sak hvilke momenter man trekker inn i ens analyse/gjetning).
DiSaPPoInTeD HoRsE
Cappy's Avatar
Warz, får jeg lov til å spørre hvor mye du har investert i Bitcoin?
Spør av ren nysgjerrighet.
Warz's Avatar
Trådstarter
Cappy: alt for lite, men sannsynligvis mer enn de fleste her.
Kan noen forklare til meg hvorfor det stiger så mye? Er det fordi alle i hele verden prøver å hoarde til seg så mye bitcoin som de kan eller er det en annen grunn?
Det er nok MYE på grunn av spekulasjon, så en korreksjon er nok å forvente. Jeg på min side gleder meg til de sleske bankfolka og de styrtrike skatteunndragerne samt de kriminelle organisasjonene skal ha en bit av kaka. Det tror jeg nemlig ikke har hendt ennå. Det kan bli spennende. Så fort penga mine kommer inn så kjøper jeg for 10k NOK, og hvis det korrekter seg på kort sikt så vekter jeg meg opp med 10k til.
Sist endret av NorwayBM; 8. april 2013 kl. 19:20.
Upolitisk korrekt
Olympic's Avatar
Jeg frykter grunnen til at det stiger så mye nå er nettopp det at så mange tenker "Denne sjansen kan jeg ikke la gå fra meg". Det begynner å utvikle seg mer og mer til et spekuleringsobjekt i mine øyne. Er det noen som faktisk bruker bitcoinsene sine? Bortsett fra dere SR-freaks, selvfølgelig
Bitcoins ligger på 1030,- kr per coin nå, dette tar jo helt av.
Sist endret av foxxravin; 8. april 2013 kl. 20:07.
Warz's Avatar
Trådstarter
Sitat av foxxravin Vis innlegg
Bitcoins ligger på 1030,- kr per coin nå, dette tar jo helt av.
Vis hele sitatet...
Artig at den har passert 1000 kroner. Jeg kjøpte mine første bitcoins da prisen var 3 kroner stykket.
Sist endret av Warz; 8. april 2013 kl. 20:15.
Sitat av Warz Vis innlegg
Cappy: alt for lite, men sannsynligvis mer enn de fleste her.
Vis hele sitatet...
Grautulerer, du er en rik mann. Din j**el
Jeg lurer litt på langtidsperspektivet til btc. Akkuratt nå så er det jo et spekulasjonsobjekt. Kan btc ha makten til å gjøre skade på finansmarkedene? Hadde jeg blitt plutselig rik så må jeg innrømme at en leilighet eller to og en bil hadde vært mer reellt.

I forhold til skatt, som jeg ikke liker, men innser er en nødvendighet så vil jo en bitcoinøkonomi stå sterkt i mot det? Slik jeg ser det, hvis dette virkelig tar av og en btc koster tusener av dollar eller mer så vil vel andre valutaer, kanskje spesiellt EUR bli ytterligere svekket, og at vi får enda mer elendighet i markedene. Hva tror du/dere?

Sitat av frø Vis innlegg
Din j**el
Vis hele sitatet...
Vel forunt. Jeg må si jeg er litt sjalu og sparker megselv for å ha kommet på dette så sent, men likevel.. Ungdommer/unge voksne blir jo stadig vekk tråkket ned i søla av gamle politikere og ledere som melker sin egen kake. Pensjonsreformen som et eksempel.

At flere av oss kan komme seg ovenpå uten å bli holdt igjen av eliten er virkelig herlig...
Koster det og overføre bitcoin fra en wallet til en annen?
Warz's Avatar
Trådstarter
Sitat av bushdoctor Vis innlegg
Koster det og overføre bitcoin fra en wallet til en annen?
Vis hele sitatet...
Du kan velge selv. Hvis du har hastverk kan du betale en liten avgift, hvis du kan vente noen timer eller dager så kan du gjøre det gratis.
haha leste nettop første posten, der bitcoinen låg på 0,8 dollar, og at alle synst det var en unødvendig ide osv.. synst det var morsomt å lese at verdien er steget til 1000 kr pr.
Kan noen fortelle mere eller linke meg til en side der jeg kan lese mere om dette med "mining"?
Er det sånn at ved å la en data stå å jobbe noen mnd. så kan man tjene penger på dette?
Du tjener veldig lite på det om du ikke har et stort nettverk. Jeg fikk vell 0.0000038 bitcoins etter 24 timer?
Men se på f.eks www.Bitcoin.cz
Hvis du har én PC som du tenker å mine med vil jeg tro det er mer å hente via sider som deler ut gratis bitcoins.
Her har du noen eksempler http://earnbitcoin.wikidot.com/
Sikkert ikke snakk om store summene, men mulig det blir verdt noe hvis kursen går bananas.
Sist endret av pkk1990; 9. april 2013 kl. 00:33.
Dataingeniør
Zarlach's Avatar
Sitat av pkk1990 Vis innlegg
Hvis du har én PC som du tenker å mine med vil jeg tro det er mer å hente via sider som deler ut gratis bitcoins.
Her har du noen eksempler http://earnbitcoin.wikidot.com/
Sikkert ikke snakk om store summene, men mulig det blir verdt noe hvis kursen går bananas.
Vis hele sitatet...
Takk for linken. Noen ideer om hvordan di nettsidene som bare trenger at du skriver inn bitcoin adresse og captcha i det hele tatt tjener på dette?
De har et spambot (eller lignende) som trenger å logge inn på en side. Men boten er ikke smart nok til å løse Captcha selv derfor betaler de folk småsummer for å løse dem for de. Med andre ord hjelper du spambotter. (finnes sikkert andre formål også, men vet dette er en del av måtene)
Noen som forresten har funnet en guide til Bitcoin-qt sin wallet?
Forstår fint lite, den krever ikke login selv etter reboot av datamaskinen.
Vil det si at programmet ikke krever login, og at jeg kun får kontakt med min wallet ved å bruke samme datamaskin som jeg bruker nå?

Jeg finner mine adresser slik som dette 1H2qcEGhR2cM7LiDypBh6TtDMkJAvipHpw , men finner ingen "key" som kreves for å sende bitcoins fra den addressen.

Og er det slik at adressene kun endrer seg når man sender penger, eller gjelder dette også når man mottar? Vil ikke denne nye adressen poppe opp og lagres i programet (mtp folk sier man må ta backup av nye adresser)?
Warz's Avatar
Trådstarter
Sitat av pkk1990 Vis innlegg
Noen som forresten har funnet en guide til Bitcoin-qt sin wallet?
Forstår fint lite, den krever ikke login selv etter reboot av datamaskinen.
Vil det si at programmet ikke krever login, og at jeg kun får kontakt med min wallet ved å bruke samme datamaskin som jeg bruker nå?

Jeg finner mine adresser slik som dette 1H2qcEGhR2cM7LiDypBh6TtDMkJAvipHpw , men finner ingen "key" som kreves for å sende bitcoins fra den addressen.
Vis hele sitatet...
Det du ser der er public key. Alle private keys er skjult og ligger i wallet.dat filen. Det med login, det er noe du må skru på selv, i menyen skal det være mulig å skru på kryptering, og da blir du bedt om å skrive inn et passord.

Sitat av pkk1990 Vis innlegg
Og er det slik at adressene kun endrer seg når man sender penger, eller gjelder dette også når man mottar? Vil ikke denne nye adressen poppe opp og lagres i programet (mtp folk sier man må ta backup av nye adresser)?
Vis hele sitatet...
Usikker på om den nye adressen vil vises eller ligge skjult i bakgrunn, men når du mottar så er det bare å bruke samme adresse så mange ganger du vil, eller genere en ny.
Sist endret av Warz; 9. april 2013 kl. 02:05.
Sitat av Warz Vis innlegg
Det du ser der er public key. Alle private keys er skjult og ligger i wallet.dat filen. Det med login, det er noe du må skru på selv, i menyen skal det være mulig å skru på kryptering, og da blir du bedt om å skrive inn et passord.
Vis hele sitatet...
Vil det si at jeg kun kan komme inn på min wallet via min egen PC , eller den PC jeg eventuelt sikkerhetskopierer(kopierer alt innholdet som finnes når jeg taster inn "explorer %APPDATA%\bitcoin" i "kjør" menyen?) min wallet til? Ettersom den ikke har login som default.

Jeg har krypterte lommeboken, men nå finner jeg ingen måte for å åpne den igjen.
Sist endret av pkk1990; 9. april 2013 kl. 02:14.