Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  80 8798
Opprinnelig postet av GuLDaN3L
Er det noe spesielt virkestoff i tequila i forhold til vanlig sprit som vodka?
Vis hele sitatet...
Nei, men grunnen til at folk blir villere i nøtta ved konsumering av tequilla, er at de ofte spiser salt ved siden av, og det åpner opp porene i munngropen. Slik at alkoholen opptas raskere i blodet. Or, at least, so i`ve heard.
Det er helt korrekt. Derfor Tequila er så morsomt
Husk no for all del sitrona då... den skal stenge porene so alkoholen held seg i blodet... ikkje berre fjerne smaken!
Forresten så kan eg ikkje skjønne alle dei som seie at dei ikkje huske ein dritt dagen etterpå... har hatt ein ganske hard drikkekultur dei 2 siste åra... (Spør Svonna).. men huske faktisk alt til no... Seinast sist helg(torsdagen) drakk eg tequila.. litt mindre enn ei heilflaske, men det forsvant på under ein time... og nesten alt vart tuta frå flaska! Hehe!! Skal gjerast med stil.. Hadde ikkje 96% smakt så jævlig hadde da vå ganske kult og... men ikkje akkurat no..

Ein ganske god drink:
(oppfunne den sjøl faktisk)
1dl Bacardi Lémon
1,5dl Hammer Lime
Bittelitt Koskenkorva Peach (for smakens skyld)

Rør rundt og 3 isbeta nedi.
(er du pyse kan du ha i litt Sprite)

Husk berre å ikkje drikke meir enn 3 glass av dette... med god tid i mellom kvart glas!
Garantert suksess!
Enjoy!

-B-
▼ ... flere år senere ... ▼
Alkohol, det være seg Tequila eller hva som helst, er uten tvil det jævligste rusmiddelet jeg har vært borti. Det smaker gift, det føles som gift, og sist men ikke minst, det er gift. Det sier seg selv at et stoff, eller rettere sagt, et løsemiddel, som skaper en rusopplevelse basert på en ren forgiftning av kroppen ikke egner seg veldig godt som rusmiddel..

Etter min mening burde alkohol holdes innenfor rammene av kjemisk og industriell bruk. Ihvertfal alt som er sterkere enn vin. Å helle i seg sprit og den slags er fra mitt perspektiv ren galskap. Hvem faen er det som frivillig forgifter seg selv på den måten? Vel, nesten alle jeg kjenner dessverre..

Er lei av denne mentaliteten folk har rundt alkohol. Bare fordi myndigheter verden over tillater deg å forgifte deg selv, så skal man liksom bare gjøre det..? Hadde det i det minste vært et fornuftig inntaksnivå så hadde jeg vel ikke klaget. Men når jeg går gjennom Oslo sentrum på en lørdag kveld, og ser alle de løsemiddelskada vrakene i gatene, som raver rundt og oppfører seg som tilbakestående apekatter, så innser jeg at disse klovnene er både intellektuelt og spirituelt utvikligshemmet.

Det hele grunner vel ned til det at folk flest ikke er selvbevisste nok til å sette seg littegrann inn i hva de dytter i seg hver helg. Om ikke hver dag.. Og løsemiddelkulturen avler opp nye ofre hele tiden. En effektiv måte å skape et mindset for en befolkning på, som ikke innebærer trangen til å søke alternative løsninger på problemer i samfunnet.

Våkn opp, jævla zombier! Og dra hjernen deres opp av spritkrukken.. Det er flere bevissthets-tilstander tilgjengelig for oss, som er langt mer interessante, mindre skadelige, og for ikke å snakke om viktige for vår åndelige utvikling..


Sånn det var det, måtte bare si noe. Etter alle de latterlige tingene HME har prestert å skrive så følte jeg at vi trengte en sær og gretten grinebiter som motpol...
Sist endret av mentalmelt; 4. september 2007 kl. 22:23.
Haha - Jeg drikker Tequila , Og syns faktisk det er godt
bah! jeg har blitt waaaaay mere fucka av tequila ann av NOE dop jeg har putta i meg

men redda en kompis av meg fra snuten engang, etter en flaske tequila og utrolignok mere drikke på byen.

Vi var drita fulle(no shit sherlock), og jeg skulle kjøpe pølse.
kompisen min fikk det for seg at han ville bråke! Og åssen gjør man det best? jo man prøver seg på damer med type!
så han løp rundt til div. par og ropte " visa pattorna, visa pattorna" og etter 3-4 par måtte jo en av typene klikke, og bråket var i gang.
Det tok utrolignok ikke lang td før onkel var på plass for å ordne opp.
og jeg var da ferdig med køseansen i pølseprossessen og kom da ned fra pølsekøen med kjeften full av pølse og sa at "han karen med kaps ikke hadde gjort noenting(altså kompis) men han andre hadde starta hele greia" politiet tok da med seg han stakkar karen til arresten... ikke no snilt gjort men det var tequilan som snakket, ikke meg
hadde politiet visst HVOR drita jeg var så hadde de nok tatt med meg istedet tenker jeg
Tequila gjør deg naken, vill og danseglad...
Sitat av mentalmelt
Etter min mening burde alkohol holdes innenfor rammene av kjemisk og industriell bruk. Ihvertfal alt som er sterkere enn vin. Å helle i seg sprit og den slags er fra mitt perspektiv ren galskap. Hvem faen er det som frivillig forgifter seg selv på den måten? Vel, nesten alle jeg kjenner dessverre..
Vis hele sitatet...
Folk er forskjellige. For min del forandret alkoholverdenen seg totalt da jeg oppdaget skotsk whisky. Før det drakk jeg for det aller meste for å ruse meg (med unntak av en iskald pils på en glovarm sommerdag eller et godt glass rødvin på sene høst- og vinterkvelder). Kjøpte jeg to sixpacks gikk de alle ned samme dag.

Da jeg oppdaget whisky forandret dette seg helt. Jeg drikker svært sjelden for å bli full i disse dager (munter brisenhet er dog ikke å forakte innimellom). Alle pengene jeg pleide å bruke på øl, går nå til whisky. Et 3-4 cl glass kan vare en halvtime-time, og en flaske (iallefall hvis jeg har flere åpne samtidig) kan bli stående i mange uker. Og bruker jeg alkohol i russammenheng nå (utenom firmafester) er det som regel moderate doser som supplement til hasjrus.

Så jeg er ikke enig i at alt over vinstyrke burde unngås. Jeg drikker gjevnlig sprit som holder 55-60% abv, og jeg drikker den bar (evt. med et lite vannplask). Jeg skal ha meg frabedt å bli sidestilt med ravende brøleaper på byen. Dessuten er det nok en stor andel av disse som holder seg til øl.

Det er norsk alkoholkultur som fortjener hets og tyn, ikke alkoholen i seg selv. Det går fint an å drikke alkohol gjevnlig for å kose seg uten å ende opp som løsemiddelskadet byboms.

PS. To be fair:
Sitat av mentalmelt
Hadde det i det minste vært et fornuftig inntaksnivå så hadde jeg vel ikke klaget.
Vis hele sitatet...
Vel, måtte bare få det ut likevel.
xtapolapocetl:

Nå var jo det lille utbruddet mitt rettet mot alkoholkulturen generelt, og ment mest som en kontrast til denne glorifiseringen av sprit. Jeg sidestiller ikke alle som nyter alkohol med tilbakestående by-søppel. I og med at så og si alle jeg kjenner nyter alkohol i en eller annen form, så hadde jeg blitt en ensom jævel i så fall..

At du, og de fleste andre oppegående brukerne her på forumet anvender sprit på en fornuftig måte er jo ikke noen overaskelse for meg. Og at sansynligvis ingen her kom til å være enig med meg i at sprit burde fjernes fra markedet var jeg også forberedt på.

Men det handler ikke om enkeltindivider som deg. Det handler om utviklingen av hele vår kultur, om ikke hele vår sivilisasjon. Vi holder på å søpple til planeten, og våre egne kropper og sinn i samme slengen. Og alkoholkulturen er med å drive denne utviklingen ved å skape en mtv-mentalitet rundt det å ruse seg. Det jeg ønsker er en endring i den kollektive holdningen folk (som jeg liker å kalle dem) har til det å forgifte seg selv.. Dog jeg regner ikke med at det kommer til skje innenfor min levetid..
Sitat av mentalmelt
Våkn opp, jævla zombier! Og dra hjernen deres opp av spritkrukken.. Det er flere bevissthets-tilstander tilgjengelig for oss, som er langt mer interessante, mindre skadelige, og for ikke å snakke om viktige for vår åndelige utvikling..
Vis hele sitatet...
Kom deg ut av sopprusen din jævla dopskalle, enkelte av oss har ikke lyst å gjøre oss til forbrytere bare for en rus, andre av oss derigjen har ikke samme forhold til dop som deg, tydligvis, å støtte opp økonomisk bak en "bransje" som er den desidert mest kyniske i verden etter meneskehandlere er ikke noe jeg er veldig inntresert i.

Også det at om jeg drikker meg apeshit en tirsdag og våkner dårlig på onsdag trenger jeg ikke 3 forskjellige rusmidler til for å "komme meg ned" igjen.

Ja det er ment litt ironisk men det er faen bare litt.
Tequila er noe drit. Sist jeg drakk tequila ble jeg kjørt hjem av politiet :P Husker nesten ikke noe fra den kvelden, bortsett fra da jeg var på vei hjem og jeg tryna på isen og ble liggendes. Heldigvis kom det noen som hjalp med ned på politistasjonen så jeg fikk kommet meg hjem. Gikk tilogmed i motsatt retning da jeg skulle hjem. Tror ikke jeg engang husket navnet mitt da politiet spurte for å finne ut hvor jeg bodde. Aldri blitt så nisse før selv om jeg har bøtta nedpå med vodka Fortsatt ikke rørt tequila etter den episoden, tør rett og slett ikke
Sitat av ztaale
Kom deg ut av sopprusen din jævla dopskalle, enkelte av oss har ikke lyst å gjøre oss til forbrytere bare for en rus, andre av oss derigjen har ikke samme forhold til dop som deg, tydligvis, å støtte opp økonomisk bak en "bransje" som er den desidert mest kyniske i verden etter meneskehandlere er ikke noe jeg er veldig inntresert i.

Også det at om jeg drikker meg apeshit en tirsdag og våkner dårlig på onsdag trenger jeg ikke 3 forskjellige rusmidler til for å "komme meg ned" igjen.

Ja det er ment litt ironisk men det er faen bare litt.
Vis hele sitatet...
At du ikke vil gjøre deg til forbryter har jeg ingenting å si på. Må jo så klart respektere det. Mener heller ikke at alle mennesker burde ta andre stoffer, selv om en del absolutt burde revurdere sitt forhold til rusmidler.

Men jeg mener at grøftekant-fylla er skadelig både for enkeltindivider og samfunnet generelt. At du velger å drikke så mye gift på en tirsdag at du fortsatt er forgiftet på onsdag er jo ditt problem. Men at 300.000 andre også gjør det samme er et kollektivt problem.

De psykoaktive stoffene jeg inntar er ikke giftige, og det er ikke nødvendig å ta noe som helst for å komme ned fra dem. I tillegg bruker jeg dem sjelden, ca 2 ganger i måneden.. Jeg støtter ikke opp under noen kyniske bransjer, da disse typer rusmidler enten kommer fra naturen, eller fra rolige, snille mennesker som jeg kjenner godt.


Jeg henvendte meg ikke til alle som benytter seg av alkohol, men til alle de idiotene som gjør om gata mi til et stinkende sirkus hver kveld. Du kan kalle meg en jævla dopskalle om du vil, jeg har ikke kalt deg noe som helst. Med mindre du selv velger å putte deg i kategorien "jævla alko-zombier", noe du tilsynelatende gjør..
Sist endret av mentalmelt; 5. september 2007 kl. 19:25.
mentalmelt:
Jeg har ikke noe problem med å se saken fra din side, men hvorfor bruker du ordet løsemiddel om alkohol for å få det til og høres så giftig ut, du drikker vel selv et løsemiddel hver dag. Hva med vann? Det er vel ett løsemiddel det og?
Sist endret av Jaso; 5. september 2007 kl. 21:38.
Hvorfor ikke ødelegge seg selv med giftige stoffer?
Da slipper man hvertfall å oppleve at hele planeten blir fu**** av alt det andre tullet vi mennesker finner på :-P

Kill yourself, save the planet!
O_o
Jehes:

Ja, det er helt riktig.. Vann er et løsemiddel, men ikke et av de man gjerne forbinder med ordet løsemidler.

Alkohol er i mine ører mer representativt i forhold til hva folk gjerne forbinder med dette ordet. Derfor bruker jeg det som et verbalt virkemiddel. Etanol, metanol, rødsprit, er alle alkoholer, og velkjente løsemidler. I tillegg har vi Aceton, som produseres gjennom oksidering av et alkohol. Jeg bruker ordet løsemiddel for å utheve effektene av etanol på en organisme, og fordi det rett og slett høres ganske ille ut.. Noe det også er...


GothQueen:

For all del, ingen som hindrer deg =)
Sist endret av mentalmelt; 5. september 2007 kl. 22:04.
tequila fylla er værre en narkotika spør du meg
Sitat av ElKuko
tequila fylla er værre en narkotika spør du meg
Vis hele sitatet...
Tequila er vel en form for narkotika?
Sitat av GothQueen
Hvorfor ikke ødelegge seg selv med giftige stoffer?
Da slipper man hvertfall å oppleve at hele planeten blir fu**** av alt det andre tullet vi mennesker finner på :-P
Vis hele sitatet...
Men dette blir jo bare i TILLEGG til alt annet dumt vi bedriver, så det hjelper jo ikke
Sist gang jeg drakk Tequila våkna jeg opp kavende i en elv med alle klærne på. Deretter kavet jeg meg på land og sovna på en plen i mange timer. Deretter stjal jeg en sykkel og fløy over styret og knuste mange tenner der ansiktet mitt gjekk rett i asfalten. Jeg såg ikke særlig velykka ut dagen derpå.

Konklusjon: No more tequila
Sitat av xtoffer
Tequila er vel en form for narkotika?
Vis hele sitatet...
greit da pirkeper
Sitat av xtoffer
Tequila er vel en form for narkotika?
Vis hele sitatet...
Hvorfor det? Bare jeg som ikke skjønte den?
Holder meg langt unna tequila og alt som har over 20% i seg. Dårlig erfaring med alkhol fra mine yngre dager. Overdrev alltid drikkingen og ble sørpefull hvis jeg hadde noe annet enn pils.
Personlig synes jeg mange av de ulovlige rusmidlene er langt mindre skadelig enn alkohol, i moderate mengder selvsagt.
Alkohol er vel strengt tatt ikke narkotika, hverken pr vitenskapelig eller juridisk definisjon.. Selv om det kanskje burde være det..
Sitat av Slaktern
Hvorfor det? Bare jeg som ikke skjønte den?
Vis hele sitatet...
orginalt så inneholder vel tequila mescalin eller no? eller er det bare myte?
Tequila blir ofte forvekslet med mezcal, som normalt henviser til alle andre sprit-typer som er laget på en Agave plante. Altså en plante fra Agavaceae familien. Tequila blir også laget av en slik plante, men regnes som en egen type sprit selv om den er med i mezcal gruppen. Denne gruppen med sprit-typer har forøvrig ingenting med meskalin å gjøre..
Sist endret av mentalmelt; 7. september 2007 kl. 19:41.
Sitat av mentalmelt
Tequila blir ofte forvekslet med mezcal, som normalt henviser til alle andre sprit-typer som er laget på en Agave plante. Altså en plante fra Agavaceae familien. Tequila blir også laget av en slik plante, men regnes som en egen type sprit selv om den er med i mezcal gruppen. Denne gruppen med sprit-typer har forøvrig ingenting med meskalin å gjøre..
Vis hele sitatet...
myte da MAO
jaja, ante meg vel igrunn
Noen som har prøvd skikkelig Tequila da? Ikke det skvipet som står i hyllene på polet.

F.eks. dette: http://www.patronspirits.com/en/cont.../patron_anejo/

Skikkelig Tequila serveres i shotglass og drikkes som god Cognac. Den skal nippes og nytes. Da snakker jeg om Tequila til 2000,- kr for 0,7 liter.
Man blir da like full om man drikker tequila med rød hatt på toppen eller tequila i fancy flaske! :-P
Heia den med rød hatt!
Dessuten får du tre overraskelser i den med rød hatt!
1. det brenner like mye som sist gang du drakk det
2. du ble like full som sist gang
3. en morsom leke følger med!
Sitat av mentalmelt
Alkohol er vel strengt tatt ikke narkotika, hverken pr vitenskapelig eller juridisk definisjon.. Selv om det kanskje burde være det..
Vis hele sitatet...
Åh, my bad..
Var ganske sikker på at alkohol ble regna som et narkotisk middel..
Hvorfor drikke Tequila når en kan drikke Fernet?! Den drikken er det et eller annet muffins med ass.. Skulle nesten tro at det var noe i den som skapte et dopaminrelease.. Blir helt Cassanova på byen når jeg drikker den....!
Trigonoceps occipita
vidarlo's Avatar
Donor
Sitat av Popp
Vet ikke på den vitenskapelige delen, men jurdisk sett er alkohol med mer enn 60% regnet som narkotika..
Vis hele sitatet...
Nei, det er den ikkje. Alkohol over 60% er enkelt og greit ulovlig, med mindre det er gjort unntak. Det er ikkje narkotika. Om du ikkje trur meg så graver du fram en av mine (sjelfdne) poster i rusmiddelforumet fra i fjor, der eg viste lovgrunnlaget for det. Faen til seigliva myte though