Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  53 3681
Jeg regner med at denne 16 åringen (for noen år siden) langt ifra jakter med baktanker i forvalting, her er det snakk om en hobby.

Nei, såklart er det ikke nødvendig å drive med dataspill, film og ligndende, men det blir løsningen til
veldig mange.

På veldig mange småsteder er det ikke akkuratt bra med fritidstilbud, det er rett og slett ingen ting å gjøre! (Jeg bor i Nannestad, så har fått med meg dette)

Derfor er jo jakt og fiske et godt alternativ for å komme seg ut og være litt aktiv, samt ha det gøy med en liten avveksling i hverdagen.

Hehe, Max-Mekka, det var da fælt du var på "høgget" i dag da..
Det er veldig mange forskjellige meninger om jakt, og jeg har gjort et par store oppgaver om jakt og forvaltning av vilt.

Jeg synes jakt og fiske er kjempegøy, og jeg synes det er bra at kvoter deles ut etter viltregistreringer, slik at det ikke taes ut for mye eller for lite.

Følelsen av å skyte et vilt og se det falle, er som følelsen av å få fisk i fjellvann ganget med hundre.
Sitat av froskenfredrik
Jakte ekorn? Ekorn er fredet.

Faktisk så er alle dyr i Norge i utgangspunktet fredet. Unntakene er om dyret er til skade (du kan derfor skyte skjærene som spiser jordbærene dine). I tillegg er det lov å skyte annet vilt innen visse rammer, dvs. under jakttiden og med jakttillatelse.
Vis hele sitatet...

Feil!! Mårhund og mink kan alltid jaktes på!
Andre skadedyr som spiser jordbærene dine skal i utgangspunktet søkes tilltatelse om å få avlive....
Sitat av Max-Mekka
Tøys. Det er lov med pumpehagle, men den må plomberes ned til slik at den bare kan bruke to patroner. Over det er ulovlig.
Vis hele sitatet...
Riktig!
Men er mye juks. Jeg har bestandig plomberingen i når jeg går ut av bilen å skal på jakt, når jeg kommer i skauen tar jeg den ut. Tar den så i igjen når jeg returnerer Så er det jo standard med blyhaggel i halga, og vismut i beltet. Er drøyt at skikkelig vismut ammo skal koste ca 13 kr pr patron

Er oppsynet der, så blir utstyr somregel sjekket grundig. Jeg glemte plomberingen når jeg var på jakt, å erstattet den originale plastplomben med en trepinne jeg spikket til selv - han som sjekket meg var ikke særlig overbegeistret over dette.

Var sammens med de jeg jakter fuggel på i går, og skjøt på leirduer. Brente av tilsammen 125 skudd. Fikk for første gang ever klikk på hagla mi (remington 870 sm - skutt ca 1000 skudd med). Men var to andre som også fikk klikk av samme ammoen, som var av type mirage cal 12.
Sist endret av UngarEffect; 21. august 2008 kl. 17:12.