Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  34 26391
Hei, jeg er litt uerfaren når det kommer til alkohol, og lurer bare på en ting: Hva lønner seg? Glassflasker eller halvlitere?
Når det gjelder hvor fort man blir full, og pris (per liter, ikke prisen for en sixpack)
Det er snakk om vanlig tuborg, eller carlsberg
glassflasker "smaker" bedre men det er vel mer i bokser.
Siden jeg går til butikken, prioriterer jeg bokser fremfor flasker. Siden det er et slit å drasse mange poser med flasker til butikken, utenom det er glassflasker både billigere og blir raskere kalde / smaker bedre.
pris pr liter står som oftest på prislappen på hyllen der du kjøper øl. boks pleier være billigere pr liter enn glass.
personlig liker jeg glass flasker best fordi jeg syns de smaker bedre enn boks øl, men det er jo personlig...
Flasker er billigst per liter. Dette gjelder iallefall tuborg.
Seidel på glassflasker har vel en literpris på 34-35,- så er ganske sikker på at det er billigste du får i butikker i Norge. På boks koster det vel 39-41,- pr. liter.
Glassflasker koster rundt 30 kroner(feks Corona).
0,33 bokser (feks heineken) ligger på mellom 15-22 kroner.
0,5 bokser (feks heineken) ligger på 25-29 kroner.
0,5 seidel er vel rundt 16kr(?)
0,5 cider er ca 30kr

Tuborg 0,33 er vel 120,- for 6stk(ølet koster like mye uavhenging om det er 6 enkle eller en 6pack.
Carlsberg ligger vel rundt 18kr(det samme gjelder dette)

Hvis du er ute etter å bli full, anbefaler jeg 5l heineken for ca 260kroner.
Hvis du er uerfaren og ikke har drukket mye alkohol kan et råtips være å kjøpe cider for 200kr for 3l, eller en flaske 20%sprit for 140-200kr og blande ut med sprite og evt burn/redbull osv.

Håper jeg var til hjelp.
Door145's Avatar
Trådstarter
Sitat av elitenilo Vis innlegg
Glassflasker koster rundt 30 kroner(feks Corona).
0,33 bokser (feks heineken) ligger på mellom 15-22 kroner.
0,5 bokser (feks heineken) ligger på 25-29 kroner.
0,5 seidel er vel rundt 16kr(?)
0,5 cider er ca 30kr

Tuborg 0,33 er vel 120,- for 6stk(ølet koster like mye uavhenging om det er 6 enkle eller en 6pack.
Carlsberg ligger vel rundt 18kr(det samme gjelder dette)

Hvis du er ute etter å bli full, anbefaler jeg 5l heineken for ca 260kroner.
Hvis du er uerfaren og ikke har drukket mye alkohol kan et råtips være å kjøpe cider for 200kr for 3l, eller en flaske 20%sprit for 140-200kr og blande ut med sprite og evt burn/redbull osv.

Håper jeg var til hjelp.
Vis hele sitatet...
Det var til hjelp! jeg drikker skjeldent, derfor bare lurte jeg litt på hva som var det lureste valget! Så, 5L heineken, altså 10 halvlitere? hvor mye er prisen på samme mengde bare tuborg? Mener og huske at heineken er en del dyrere enn tuborg..
5 liter heiniken for 260kr, er 52 kr/liter. Hvis tuborgen koster 15 kr for 0,33 liter, er det 45 kr/liter. Og tuborg er billigere enn 15 kr for 0,33.

Den bøtta med Heiniken er ikke billig i det hele tatt.



Sitat av elitenilo Vis innlegg
Tuborg 0,33 er vel 120,- for 6stk(ølet koster like mye uavhenging om det er 6 enkle eller en 6pack.
Vis hele sitatet...
Den prisen der er helt på jordet. 20 kr for 0,33 liter tuborg? Du har i så fall blitt lurt.
Sist endret av FrittTheBandit; 13. juni 2012 kl. 19:29.
Sitat av Door145 Vis innlegg
Det var til hjelp! jeg drikker skjeldent, derfor bare lurte jeg litt på hva som var det lureste valget! Så, 5L heineken, altså 10 halvlitere? hvor mye er prisen på samme mengde bare tuborg? Mener og huske at heineken er en del dyrere enn tuborg..
Vis hele sitatet...
Vell, ikke så veldig mye dyrere tror jeg. Blir vel da 14 øl(5L) for 270kr+pant.
I tillegg kan jeg legge til at det er kjedelig å knuse tenner og flasker på fest pga hardt glass... Syntes også Heineken smaker bedre enn tuborg. Smaken er som baken!

Sitat av elitenilo Vis innlegg
Vell, ikke så veldig mye dyrere tror jeg. Blir vel da 14 øl(5L) for 270kr+pant.
I tillegg kan jeg legge til at det er kjedelig å knuse tenner og flasker på fest pga hardt glass... Syntes også Heineken smaker bedre enn tuborg. Smaken er som baken!
Vis hele sitatet...

Edit: Fint mulig jeg regner feil.
Sitat av elitenilo Vis innlegg
Vell, ikke så veldig mye dyrere tror jeg. Blir vel da 14 øl(5L) for 270kr+pant.
I tillegg kan jeg legge til at det er kjedelig å knuse tenner og flasker på fest pga hardt glass... Syntes også Heineken smaker bedre enn tuborg. Smaken er som baken!

Edit: Fint mulig jeg regner feil.
Vis hele sitatet...
Du både regner feil og oppgir feil pris.

5/0,333 = 15 øl, ikke 14.

1. Flaskeøl er billigere enn bokser.
2. Store kvanta (5 L) er bare lureri.
Sitat av FrittTheBandit Vis innlegg
Du både regner feil og oppgir feil pris.

5/0,333 = 15 øl, ikke 14.

1. Flaskeøl er billigere enn bokser.
2. Store kvanta (5 L) er bare lureri.
Vis hele sitatet...
Tror jeg ga trådstarter en klar indikasjon på prisene rundt øl. 1-2kr +- tviler jeg på har mye å si. 5L iløpet av en fest er ikke lureri.
Sitat av elitenilo Vis innlegg
Tror jeg ga trådstarter en klar indikasjon på prisene rundt øl. 1-2kr +- tviler jeg på har mye å si. 5L iløpet av en fest er ikke lureri.
Vis hele sitatet...
Ganske sikker på han mener det er lureri mht. Kvanta kontra pris.
En liter med 80% voksenbrus som pappa lager i kjelleren er vell det billigste..
Sitat av elitenilo Vis innlegg
Glassflasker koster rundt 30 kroner(feks Corona).
0,33 bokser (feks heineken) ligger på mellom 15-22 kroner.
0,5 bokser (feks heineken) ligger på 25-29 kroner.
0,5 seidel er vel rundt 16kr(?)
0,5 cider er ca 30kr

Tuborg 0,33 er vel 120,- for 6stk(ølet koster like mye uavhenging om det er 6 enkle eller en 6pack.
Carlsberg ligger vel rundt 18kr(det samme gjelder dette)

Hvis du er ute etter å bli full, anbefaler jeg 5l heineken for ca 260kroner.
Hvis du er uerfaren og ikke har drukket mye alkohol kan et råtips være å kjøpe cider for 200kr for 3l, eller en flaske 20%sprit for 140-200kr og blande ut med sprite og evt burn/redbull osv.

Håper jeg var til hjelp.
Vis hele sitatet...
Grunnen for at Heineken koster mer på glass er fordi det er Import vare, den på boks er brygget i Norge. Det billigeste for din del må være bokser, kjøper du en six pack med rignes koster det ca 120-140kr ? kjøper du 2 six pack med Grans Premium ( 69-74,- pr six pack ) da vil du får 0.33 mer. Men jeg selv pleier alltid å kjøpe boks, mindre å drasse på og føler jeg får litt mer
Hansa sin fornyelse på Murerpilsen ... den der brune plastflaska på 1,5L som kom for en del år siden ? .. eksisterer den enda ? ... mon tro hva den koster ( kan ikke huske å sett den i butikken )
Husker for sikkert en 4-5 + år siden, var noe som het mammut øl(1.5L flasker)
Var jævla billig, var vell derfor alle kidsa absolutt sku ha mammut øl de kunne øl bonge...Men så smakte det også høgg & satan hvis man hadde smaksløker som noenlunde var fungerende
Sist endret av Hightime; 13. juni 2012 kl. 21:02.
Hvis det er første gang du drikker øl, ikke drikk så mye at du får avsmak på det. Et mindre godt fyll kan gjøre at du ikke lenger liker/mye venne deg til å like det igjen.
The World Is Yours
Dongerino's Avatar
Sitat av elitenilo Vis innlegg
Tror jeg ga trådstarter en klar indikasjon på prisene rundt øl. 1-2kr +- tviler jeg på har mye å si. 5L iløpet av en fest er ikke lureri.
Vis hele sitatet...
Det er stor forskjell på 1-2+ og det du sier. En sixpack med 0,33 tuborg koster 70-80 kroner, ikke 120 kroner.

Ellers vil det billigste stort sett alltid være flasker. En sixpack med Grans Bare 0,5 koster dog 120 kroner, noe som er jævla billig i forhold til annet øl. Ulempen er dog at den smaker vann, men det kan fort unnvikes med å drikke et par andre øl i forveien.
en drittsekk såklart
drittsekken's Avatar
Sitat av wordguru Vis innlegg
En liter med 80% voksenbrus som pappa lager i kjelleren er vell det billigste..
Vis hele sitatet...
faren din er en jævel om han vanner ut brusen sin
neida.

vet ikke en dritt om øl annet at 12 tuborg 0.33l flasker koster rundt 189 kr på kiwi i bjørdalsskogen ca 4 min med buss utenfor vestkanten i bergen (for å være presis, vet ikke om priser varierer eller ikke )
Førrhelvett.
Lovegame's Avatar
Tuborg på glassflaske koster cirka 15kr per stk., dvs 90 for en six-pack.
Seidel på glassflasker er iallefall det billigste jeg har kommet over. Ja Bare øl eller hva den heter er billigere men den er helt jævlig på smak. Men legg seidelen i fryseren, fordi den er ikke veldig god varm/ikke iskald.
Så noen nevnte at en flaske øl kostet 30 kroner? Det gjelder vel så vidt bare Corona og annet "luksus"-øl vel? Jeg mener å huske at jeg ikke betalte stort over 100-lappen sist jeg kjøpte en sekspakning Hansa 0,33 Pilsner i alle fall.
Corona koster vel 25kr eller no sånt for en 0.33cl, så det er bare tull. Er disse "luksus" ølene som er dyre ja.
Sitat av ZionRoad Vis innlegg
Corona koster vel 25kr eller no sånt for en 0.33cl, så det er bare tull. Er disse "luksus" ølene som er dyre ja.
Vis hele sitatet...
Corona er jo ikke god engang...
Nå diskuterer vi priser da, ikke smak. Jeg liker den dog, men kun en sjelden gang, iskald.
Winter is coming
Takk og pris for at våre kjære svenske naboer operer med litt mer overkommelige priser. Ca 250kr for 12 liter ok øl der.
Sitat av Zatikora Vis innlegg
Takk og pris for at våre kjære svenske naboer operer med litt mer overkommelige priser. Ca 250kr for 12 liter ok øl der.
Vis hele sitatet...
3.5% er det ikke?
Sitat av FellowMellow Vis innlegg
3.5% er det ikke?
Vis hele sitatet...
På butikk ja, men ikke på systemet.
Seidel og Borg er billigst, Corona, Carlsberg, heiniken er dyrt.

Drikk vodka hvis du skal bli full fort
Sitat av Mantuz Vis innlegg
Hansa sin fornyelse på Murerpilsen ... den der brune plastflaska på 1,5L som kom for en del år siden ? .. eksisterer den enda ? ... mon tro hva den koster ( kan ikke huske å sett den i butikken )
Vis hele sitatet...
Det du kaller murerpils er flasker på 1,25 liter, og ikke 1,5. Denne er som regel ganske billig, men den dabber jo av i smak fortere enn du klarer å drikke den, med mindre du presser det i deg så fort du klarer.
Fant en link der du kan se litersprisene. Artikkelen er riktignok fra 2009 men trendene holder seg sånn nogenlunde. (De merkene som er skrevet om her er jo fortsatt billigst).

Nettavisen

Der får du en grei oversikt i.e minde synsing.
Hvis du skal ha hjembrent anbefaler jeg deg isåfall å lag en form for godteri shot, ala tyrker. Er rimelig lett + matten er ikke allverden hvis du skal blande den ut til 40% eller mindre for eks.
Var innom Rema 1000 og Meny her på lørdag og kjøpte øl, ettersom jeg var mer fattig en vanlig måtte jeg sjekke priser; her er det jeg husker:

6*0,5 Heineken = 180 Rema
6*0,5 Tuborg = 140 Rema
6*0,33 Tuborg = 90 Rema
6* Grans Bare = 120 Rema
6*0,33 seidel = 72 Meny
Grans (ikke bare) har en pris på 13 kr for 0.33 flaske på rema. Det har blitt ganske populært i min vennegjeng, og for å være ærlig syns jeg selv den er noe av det bedre av øl man får kjøpt i dagligvare butikker.


13*3= 39 krone for literen.