Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  68 8174
Sitat av kimmag Vis innlegg
Okei, så det er bedre å si "Det er helt ufarlig å røyke hasj barn, bare start!" ?
Vis hele sitatet...
Selfølgelig ikke.
Hva er det å forvente, spør jeg. Det er, uten tvil, det mest overstigmatiserte stoffet som eksisterer, dersom det er så mange som bruker det. Det er ikke noe nytt at ungdom blir vranglært, det skjer jo i utrolig mange andre sammenhenger, bare se på dem som blir oppdratt til å stemme frp.

Hadde vi gått på skole for å lære å ta egne valg (velge hva vi skal lære selv), hadde nåtidens samfunn unngått å høre på idioter som står å demonstrerer hvor farlig "hasj" er.

Ta saken i egne hender, se et par dokumentarer og knus fyren i en diskusjon.
Norskkunnskapene dine fremhever poenget med feilinformasjon i skolen bedre enn det du skriver. Gutten hadde ikke lært forskjellen på begrepene "hasj" og "cannabis". Det er ikke alle som har vært så heldige og vokst opp med nFF. Det er ikke læreren sin plikt å informere elevene om forskjellige narkotiske stoffer. Jeg er glad for at det fremdeles finnes ungdom der ute som ikke vet hvordan hasj virker. Hvis all dagens ungdom hadde hatt samme syn på narkotika som store deler av nff så er jeg redd vi ville hatt et enda større problem.
Sitat av Stinson Vis innlegg
Norskkunnskapene dine fremhever poenget med feilinformasjon i skolen bedre enn det du skriver. Gutten hadde ikke lært forskjellen på begrepene "hasj" og "cannabis". Det er ikke alle som har vært så heldige og vokst opp med nFF. Det er ikke læreren sin plikt å informere elevene om forskjellige narkotiske stoffer. Jeg er glad for at det fremdeles finnes ungdom der ute som ikke vet hvordan hasj virker. Hvis all dagens ungdom hadde hatt samme syn på narkotika som store deler av nff så er jeg redd vi ville hatt et enda større problem.
Vis hele sitatet...
Hvorfor det? Flere med korrekt info om cannabis betyr ikke automatisk mer cannabismisbruk.. Dersom du mener det vil jeg gjerne høre hvordan du har ressonert deg fram til det..
Hadde alle i Norge hatt informasjon om hvordan narkotikamiljøet fungerer og hva som gjør det forskjellige stoffene farlige, er jeg ganske sikker på at samfunnsproblemene rundt det hadde blitt betraktelig mindre.
Så å si at det er urelevant informasjon for en elev eller at man er glad folk ikke kan slikt er rett og slett ren idioti, da det er en av det største samfunnsproblemene i verden. Et problem som krever forståelse, ikke likegyldighet og ignorans.
Sitat av Stinson Vis innlegg
Hvis all dagens ungdom hadde hatt samme syn på narkotika som store deler av nff så er jeg redd vi ville hatt et enda større problem.
Vis hele sitatet...
Cannabis ville vært legalisert i løpet av få år?
Sitat av Eplekjekk Vis innlegg
Cannabis ville vært legalisert i løpet av få år?
Vis hele sitatet...
Jeg håper virkelig den nye generasjonen eller den neste pusher fram legalisering. De fleste ungdommer nå til dags er jo mere kjent med cannabis enn før i tiden. Nå ser vi jo også at amerikanske filmer og serier omtrent likestiller alkohol med cannabis.
Sitat av ZionRoad Vis innlegg
Jeg håper virkelig den nye generasjonen eller den neste pusher fram legalisering. De fleste ungdommer nå til dags er jo mere kjent med cannabis enn før i tiden. Nå ser vi jo også at amerikanske filmer og serier omtrent likestiller alkohol med cannabis.
Vis hele sitatet...
Jeg tror ikke vi trenger å vente så fryktelig lenge på en legalisering. Vente et par år, få nye, og bedre informerte folk på dette området, inn på stortinget, for så å få en skikkelig legaliserings-debatt mellom partiene.
Internett er uten tvil det beste stedet å hente ut narkotikainformasjon på. Før jeg registrert meg på nFF trodde jeg cannabis var livsfarlig, og det kan jeg takke skremselspropogandaen jeg fikk servert på ungdomskolen for.
Sist endret av Eplekjekk; 25. mai 2011 kl. 00:39.
Når vi blir den eldre generasjonen blir det nok fart på sakene med tanke på legalisering
Ungodly freak
Mexxy's Avatar
Hvilken karakter fikk denne eleven på fremføringen? Det kan si veldig mye om læreren også.
Veldig våt.
TheGloryHole's Avatar
Trådstarter
Læreren er minst like uvitende om cannabis som eleven var. Hun spurte til og med om det var noen som hadde prøvd narkotikaer i klassen.
Sitat av KafanEdetta Vis innlegg
Læreren er minst like uvitende om cannabis som eleven var. Hun spurte til og med om det var noen som hadde prøvd narkotikaer i klassen.
Vis hele sitatet...
Hun høres sosialt tilbakestående ut. Forventer hun at to-tre elever skal sprette opp og melde seg? Forøvrig, fikk foredragsholderen bra respons av lærer?
Sitat av EoT Vis innlegg
Nå går du rundt og prater om at dagens narkopolitikk funker, regner jeg med..?
Vis hele sitatet...
Langt derifra, mye som er dårlig, noe som er bra. Politiets nye iniativ rundt ungdommen er meget pent dog. Istedet for å straffe 15-18åringer som blir tatt med feks marijuhana, så får de valget om straff, eller å urinprøver på kontrakt frem til de blir 18ish. Meget bra tiltak for å holde ungdommen unna hasj.

Blir pinlig berørt hver gang noen som går på ungdomskolen/tidlig vgs hiver seg inn i en legaliseringsdebatt tho ;-)
J'adore le café
Kimbobo's Avatar
Sitat av hideout Vis innlegg
Blir pinlig berørt hver gang noen som går på ungdomskolen/tidlig vgs hiver seg inn i en legaliseringsdebatt tho ;-)
Vis hele sitatet...
Så du mener at en som er litt yngre ikke bør dele sine meninger rundt temaet bare fordi han er litt for ungeste laget til å røyke selv?
Du må jo fatte at folk kan være opptatt og bry seg om en slik debatt uavhengig om de røyker cannabis eller ikke?
Du skal vite at unge mennesker kan bry seg om en slik sak uten at de nødvendigvis bålfyrer selv, veit om mange som bare sitter med friske meninger uten at de røyker selv.
Såvidt jeg veit kan dette umulig være negativt for debatten?

Det skal ikke være en aldersgrense for å diskutere saker som berører store deler av samfunnet, desto flere som deltar desto kjekkere er det for debatten!
Jeg mener at folk på ungdomskolen ikke burde skrive stil/ha et prosjekt om legalisering av marijuhana ja. Greit å runde av legal drinking age før du starter å hive deg inn i den debatten. Er greit med litt livserfaring ;-) - Men som sagt....når jeg var så ung så var jeg hardcore pro-legalise selv, glad for jeg har vokst etter det tho!

Føler at narkotika/legalisering ikke burde være et tema når man er 15-16, finnest faen meg nok å bry seg om da. Helt sykt at det engang er et tema. Ikke så rart dog, helt sykt så mye kids som røyker nå om dagen.
Det som er sykt er alle kidsa som drikker seg mongo hver helg.
Læreren vår gir oss pluss hvis vi drar inn egne meninger. Synd vi aldri har hatt en presentasjon om ulovlige-stoffer før.
Veldig våt.
TheGloryHole's Avatar
Trådstarter
Sitat av hideout Vis innlegg
Føler at narkotika/legalisering ikke burde være et tema når man er 15-16, finnest faen meg nok å bry seg om da. Helt sykt at det engang er et tema. Ikke så rart dog, helt sykt så mye kids som røyker nå om dagen.
Vis hele sitatet...
Prøv heller 17. En av de store faktorene i at mange unge røyker, er jo at det er enkelt og greit lettere å få tak i en alkohol. Og så må du på en evig søk etter fest osv. (Skjer ganske så lite hær jeg bor.)

Sitat av Kimbobo Vis innlegg
Så du mener at en som er litt yngre ikke bør dele sine meninger rundt temaet bare fordi han er litt for ungeste laget til å røyke selv?
Du må jo fatte at folk kan være opptatt og bry seg om en slik debatt uavhengig om de røyker cannabis eller ikke?
Du skal vite at unge mennesker kan bry seg om en slik sak uten at de nødvendigvis bålfyrer selv, veit om mange som bare sitter med friske meninger uten at de røyker selv.
Såvidt jeg veit kan dette umulig være negativt for debatten?

Det skal ikke være en aldersgrense for å diskutere saker som berører store deler av samfunnet, desto flere som deltar desto kjekkere er det for debatten!
Vis hele sitatet...
Nå er ikke jeg en fyr som går rundt og preiker om legalisering. Har nevnt et par ganger når jeg har vært på fest at jeg ikke kan fatte å begripe hvordan alkohol er lovlig med cannabis ikke, ja. Men må si jeg er helt enig med deg, jo flere, jo bedre!
Sitat av KafanEdetta Vis innlegg
Prøv heller 17. En av de store faktorene i at mange unge røyker, er jo at det er enkelt og greit lettere å få tak i en alkohol. Og så må du på en evig søk etter fest osv. (Skjer ganske så lite hær jeg bor.)



Nå er ikke jeg en fyr som går rundt og preiker om legalisering. Har nevnt et par ganger når jeg har vært på fest at jeg ikke kan fatte å begripe hvordan alkohol er lovlig med cannabis ikke, ja. Men må si jeg er helt enig med deg, jo flere, jo bedre!
Vis hele sitatet...

Du er 17 og opphengt i legalisering?
Du bor en plass du ikke får tak i alkohol....og ikke engang en fest er å oppdrive, men røykings er ikke noe problem?

nice....
Veldig våt.
TheGloryHole's Avatar
Trådstarter
Langt ifra opphengt. Bryr meg, ja. Men ikke noe jeg tenker på hele tia.
Får tak i alkohol, men er lettere å få tak i hasj. Joda, er noen fester hær å dær, men er nesten aldri noen gode fester.