Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  128 21167
Har 12mbit linje, men synes kvaliteten på alle filmene er elendig. Hvordan opplever dere andre kvaliteten?
Til de som vil ha prøveperiode (gratis) frem til januar, bruk denne linken!

Krever ikke at man har abonnement på Spotify
Når det gjelder utvalget så er det fenomenalt etter min mening, variert var det også.
Kvaliteten er som dvd, hvertfall hos meg.
Eneste minuset var seriene men kansje det bedres/utvides senere.

Snakkes i helvete kringkastingsavgift!
Hvis ikke jeg er den eneste som bruker Opera, er det kanskje flere som synes netflix sin nettlesersperre er irriterende. Når du er inne på netflix høyreklikk -> Edit Site Preferences -> Network -> Browser Identification: Mask as firefox. Hvis ikke det funker enda, prøv ctrl-f5 et par ganger.

Ps. du trenger selvsagt silverlight plugin først.

On topic: Synes det er rart at norske filmer som var på netflix i USA ikke er på den norske. bla Max Manus og Død Snø. Kanskje den norske filmbransjen synes streaming er lettere å svelge i sekundærmarkeder? Ellers er utvalget rimelig likt som i USA; alt stort og/eller nytt mangler.
Sitat av lor3ntz Vis innlegg
On topic: Synes det er rart at norske filmer som var på netflix i USA ikke er på den norske. bla Max Manus og Død Snø. Kanskje den norske filmbransjen synes streaming er lettere å svelge i sekundærmarkeder? Ellers er utvalget rimelig likt som i USA; alt stort og/eller nytt mangler.
Vis hele sitatet...
Det er pga rettigheter. I Norge har Netflix avtale med f.eks Warner Bros. men ikke med Paramount Pictures. I USA er det omvendt.
Kvaliteten er brilliant her, 50/50 fiber. Instant loadingtider også!
Savner The Big Bang Theory og War at home, utenom det virket det som en veldig fin side
Har 10/10 fiberlinje, men Netflix dro kun ca 1,3 når jeg så film i "HD". Bildet var egentlig greit nok, men ikke skikkelig HD kvalitet over det.
Det jeg savner mest er 5.1 lyd, og et skikkelig utvalg i dokumentarer (natur/vitenskap).
At de tør å lansere en tjeneste uten 5.1 lyd i 2012 skjønner jeg ikke. Ser man film, er jo ofte lyden halve filmen.

Ser på nettet at et samarbeid med SRS skal/skulle bringe 5.1 lyd til Silverlight, men jeg fant ikke noen muligheter for 5.1 lyd på noen av filmene jeg har testet (filmer jeg vet har 5.1 lyd).
Er eneste måten å bli medlem på å registrere seg med visa/mastercard? Jeg har et ungdomskort som ikke fungerer til netthandel, å syns det er snedig som spotify gjør det med at man kan handle abonement i butikken å taste inn koden du får. Savner altså en alternativ måte å betale på. Såklart kan jeg registrere noen andre sitt kort men...
Nå har jeg testet ut netflixappen på min smart tv. Konklusjonen var at utvalget av filmer så greit ut men som sagt utallige ganger tidligere at seriedelen leverte litt tynt, men har troa på dette! Kvaliteten var ikke fantastisk, men heller ikke noe å grine av. Har storkost meg med "Norges herligste" i kveld og må si det var et godt gjensyn av de fantastiske sprøe, men gode menneskene! Leta etter Norges herligste lenge, og her fant jeg det på netflix! Gøy!
Ble litt forvirret her.
Står jo megabit men det står også at de mener nedlastnings hastighet. Betyr det at en 25mBit linje ikke holder for å streame HD?
Fant ut at det ikke var mulig å skru av undertekster på store mengder filmer og serier. Utvalget var heller ikke spesielt spennende.
SHARKFACEGANG
mkey's Avatar
Tja, verdt de 0,- kronene det koster ut 2012 ihvertfall. Syns da utvalget er helt greit, selv om det er noen mangler. Passer meg ypperlig å mimre litt på gamle filmer.
Meningsløst medlem
Quakecry's Avatar
Hvis jeg lager amerikansk netflix bruker via VPN, må jeg da bruke vpn hver gang jeg skal gå på amerikanske netflixen da på mobil/pc?
Sitat av Powlair Vis innlegg
Ble litt forvirret her.
Står jo megabit men det står også at de mener nedlastnings hastighet. Betyr det at en 25mBit linje ikke holder for å streame HD?
Vis hele sitatet...
Sitat av Netflix
5,0 megabit per sekund – anbefalt for HD-kvalitet
Vis hele sitatet...
Netflix sier at 5 er nok, du har 25, altså 5 ganger så mye som trengs.
Savner egentlig et program slik som spotify. Liker ikke helt å kjøre ting i nettleser, ser ikke like smooth ut.
Sitat av Quakecry Vis innlegg
Hvis jeg lager amerikansk netflix bruker via VPN, må jeg da bruke vpn hver gang jeg skal gå på amerikanske netflixen da på mobil/pc?
Vis hele sitatet...
På PC kan du bare legge inn custom DNS og aldri tenke noe mer på det. Det samme gjelder for mobil så lenge du er på wifi. Over 3g fungerer ikke dette, og jeg har ikke funnet noe fungerende alternativ (ikke at jeg har søkt noe spesielt heller da)
Sitat av Quakecry Vis innlegg
Hvis jeg lager amerikansk netflix bruker via VPN, må jeg da bruke vpn hver gang jeg skal gå på amerikanske netflixen da på mobil/pc?
Vis hele sitatet...
Ja. Men når du har lastet inn filmen via vpn`en på netflix, så er det et lite triks som er lurt å vite og det er at så lenge filmen er lastet inn så er det mulig å skru av vpn`en for å få bedre hastigheter.


Men jeg synes utvalget er helt greit for å bare ha vært i Norge i bare 1 dag. Men for de som vil ha mer er det mulig å bruke vpn for å koble seg til både Storbritania og USA for å få større utvalg. (forskjellig utvalg i USA og Storbritania også).
Sist endret av HuskaIkke; 18. oktober 2012 kl. 10:06.
Fikk HD kvalitet når jeg prøvde på PC'en men når jeg spiller av på Xboxen ser det ut som at det kun går i SD noe som gjør bildet ganske dårlig. Noen som har brukt det noe særlig på Xbox enda?
Sitat av Powlair Vis innlegg
Fikk HD kvalitet når jeg prøvde på PC'en men når jeg spiller av på Xboxen ser det ut som at det kun går i SD noe som gjør bildet ganske dårlig. Noen som har brukt det noe særlig på Xbox enda?
Vis hele sitatet...
Funket fint med HD på Xbox her ihvertfall.

Eneste minuset er at man må ha Live-medlemskap for å bruke Netflix
Sitat av Powlair Vis innlegg
Fikk HD kvalitet når jeg prøvde på PC'en men når jeg spiller av på Xboxen ser det ut som at det kun går i SD noe som gjør bildet ganske dårlig. Noen som har brukt det noe særlig på Xbox enda?
Vis hele sitatet...
Funger fint med HD her også. Sikker på at filmene du har valgt er tilgjengelige i HD?


Sitat av shonny Vis innlegg
Funket fint med HD på Xbox her ihvertfall.

Eneste minuset er at man må ha Live-medlemskap for å bruke Netflix
Vis hele sitatet...

*Live Gold-medlemskap. Så man må altså ut med en ektra femtilapp i måneden for å bruke det fra Xbox.
Sitat av shonny Vis innlegg
Funket fint med HD på Xbox her ihvertfall.

Eneste minuset er at man må ha Live-medlemskap for å bruke Netflix
Vis hele sitatet...
Ja lot den stå en god stund nå og da fikk den tre hvite streker og HD symbolet blir hvitt, men så trykte jeg Play og da gikk det raskt ned til 2 streker og grått HD symbol...

Ja, står da HD logo på filmen.
Sist endret av Quix; 18. oktober 2012 kl. 17:06.
Er det bare jeg som ikke finner Netflix på Samsung-apps?
Sitat av Quakecry Vis innlegg
Hvis jeg lager amerikansk netflix bruker via VPN, må jeg da bruke vpn hver gang jeg skal gå på amerikanske netflixen da på mobil/pc?
Vis hele sitatet...
Kontoen din er generelt på hele netflix og er uavhengig om du laga den i norge eller ikke.
Logger du på din egen konto med amerikansk IP, får du opp amerikanskt innhold
Hawaiian organ donor
daimeno's Avatar
Irriterende at det på noen filmer/serier ikke er mulig å slå av tekst helt. Det er også flere ganger jeg vil ha engelsk tekst, men det er ikke mulig å velge.
Sitat av Mandokir Vis innlegg
*Live Gold-medlemskap. Så man må altså ut med en ektra femtilapp i måneden for å bruke det fra Xbox.
Vis hele sitatet...
Ingen ekstra kostnader på PS3
Sist endret av PyroMartin; 19. oktober 2012 kl. 09:17.
Dere som klager på dårlig kvalitet. Netflix, har sagt, at alt starter i lavest kvalitet, og går opp i kvalitet. Alt etter hva linjen din takler.
Jeg synes utvalget ikke var spesiellt imponerende, men til 0 kroner ut året er det jo en veldig god deal! Jeg fikk også Netflix appen på LG'tven min til å fungere smertefritt, veldig praktisk.

Jeg tror ikke jeg kommer til å fornye etter jul, men hvem vet, det kan jo hende jeg bli for vandt til å ha tilgangen.
Sitat av moridin Vis innlegg
Netflix har aldri hatt latest&greatest som sin businessmodell, så hvordan det har blitt skapt en hype om at de skulle gi alle norske kunder de nyeste episodene av de mest populære seriene i USA kort tid etter de har blitt sendt på tv skjønner jeg ikke.

Både i USA og i andre land er Netflix mer sammenlignbart med å gå i tilbudshyllene på en butikk og plukke litt eldre filmer og boxsets med hele sesonger tv-serier. Netflix sin styrke er at de har en stor katalog med bra (men gammelt) innhold, og at de har gode matching-algoritmer som stadig gir deg relevante treff på filmer og serier som brukeren har lyst til å se.

Skal man ha de nyeste seriene og filmene må man gå til andre tjenester, og være villig til å betale mer for det.
Vis hele sitatet...
Helt enig, sykt mange bortskjemte drittunger her som forventer å få de nyeste seriene og filmene uten å betale for dem. Ulovlig nedlasting har fått folk til å få et kunstig forhold till film/serier og glemme at det faktisk skal koste penger, da det er andres arbeid.
Trigonoceps occipita
vidarlo's Avatar
Donor
Sitat av Docile Vis innlegg
Helt enig, sykt mange bortskjemte drittunger her som forventer å få de nyeste seriene og filmene uten å betale for dem. Ulovlig nedlasting har fått folk til å få et kunstig forhold till film/serier og glemme at det faktisk skal koste penger, da det er andres arbeid.
Vis hele sitatet...
Vis meg kor eg kan få tak i nyaste filmer og serier, til nedlasting, utan DRM, mot å betale. Det er _ein_ plass, og det er piratkopiering. Bransjen selger ikkje det produktet eg har lyst på.
Sitat av vikke123 Vis innlegg
Er det bare jeg som ikke finner Netflix på Samsung-apps?
Vis hele sitatet...
Vis du ikke har den nyeste "smart TV'en" som vil si 2012 modellene får du ikke netflix på den.
Sist endret av Bonsaiii; 19. oktober 2012 kl. 12:08.
Sitat av Bonsaiii Vis innlegg
Vis du ikke har den nyeste "smart TV'en" som vil si 2012 modellene får du ikke netflix på den.
Vis hele sitatet...
Det stemmer ikke. Man kan få Netflix ved å oppgradere fw på eldre modeller.
Sitat av caperno Vis innlegg
Det stemmer ikke. Man kan få Netflix ved å oppgradere fw på eldre modeller.
Vis hele sitatet...
ok. leste om det på DinSide.no i går http://www.dinside.no/904401/smart-tven-din-er-dum
Sitat av slashdot Vis innlegg
Vis meg kor eg kan få tak i nyaste filmer og serier, til nedlasting, utan DRM, mot å betale. Det er _ein_ plass, og det er piratkopiering. Bransjen selger ikkje det produktet eg har lyst på.
Vis hele sitatet...
QFT. Dessverre er det slik at rettighetshavere og produsenter av innhold ønsker å få mest mulig betalt for innholdet sitt, og når det gjelder premium content (innhold nyere enn 6-12mnd) betaler tv-kanalene latterlig høye summer for tilgang til å sende innholdet, og enda mer for eksklusivitet.

Dette gjør at "bransjen" ikke har noen incentiver for å selge innholdet sitt billig til Netflix, Voddler og andre tjenester som selger abonnement til kunder (eller "subscription vod"/SVOD som det ofte omtales som). De streaming-tjenestene som sender premium content inngår istedet avtaler hvor produsent/rettighetshaver får betalt pr avspilling ("transaction vod"/TVOD). Dersom man som leverandør forsøker å få istand avtaler med produsenter og rettighetshavere om distribusjon av premium content i en SVOD-tjeneste vil man omtrent alltid få servert så høye priser at ikke er i nærheten av et positivt businesscase. Det verste eksemplet jeg har vært borti var et selskap som mente at dersom kunder skulle få tilgang til 100 filmer pr mnd skulle de ha betalt som om kunden så alle disse 100 filmene, hver eneste mnd. Et garantert tapsprosjekt med andre ord ...

Gammelt innhold er derimot tilnærmet gratis. Man har inntekter fra salg av dvd-er, men det er ingen tv-kanaler som banker på døra for å få eksklusiv rett til å sende s1 av Walking Dead når alle andre sender s3. Litt penger er bedre enn ingen penger i hele tatt. Man kan derfor kjøpe store arkiv med innhold jævlig billig, og gi kunden tilgang til alt sammen til en lav sum pr mnd (og for mange av disse tjenestene er dette noe de bruker aktivt i markedsføring, at de er den tjenesten med størst utvalg, selv om 80% av innholdet er dritt ingen gidder se på uansett).

Med en stor nok brukermasse som alle betaler en fast sum pr mnd genererer du også nok penger til å være med i budrunder om premium innhold som du kan "krydre" tjenesten din med. F.eks gjorde Netflix dette da de skaffet seg eksklusivitet til Lillyhammer. Kombiner denne krydringen med matching-algoritmer som evaluerer hva kunden har sett på og hele tiden gir kunden følelsen av at det er noe nytt tilgjengelig (selv om det ikke er det) og du har en suksessformel.

Men HBO Nordic vil ha episodene tilgjengelig dagen etter de er sendt i USA?

Ja, og HBO har en luksus de færreste andre har: de er både produsent og distributør av sitt eget innhold. Det er færre ledd i kjeden som skal ha betalt, og de kan tillate seg å ta større risiko. Om de finner ut at tv-kanalene nå vil betale langt mindre for eksklusivitet (en viss nedgang i prisen har de nok regnet med) slik at businesscaset totalt sett blir negativt kan de f.eks legge ned sin egen tjeneste. De skal ha kudos for at de har baller nok til å utfordre det regimet som har vært bransjestandard, forhåpentligvis blir det en suksess slik at andre også følger etter.

drm-fritt og nedlasting? Den risikoen tror jeg ingen tv-selskaper er klare til å ta på mange år, dessverre. Bransjen som helhet er alt for konservativ til det, og bare en dreining fra tvod til svod sitter laaaaaaaangt inne hos mange
Sitat av slashdot Vis innlegg
Det er fortsatt et problem.

Dei er dårlegare enn konkurenten 'piratkopiering':
  • Netflix tilbyr afaik maks 720p.
  • Tilgangen varierer ut frå kor i verda du er.
  • Innhaldet er DRM-beskytta, og kan ikkje avspelast der du måtte ønske det.
  • Du kan ikkje kjøpe innhaldet for evig og alltid om du måtte ønske det.
  • Integrasjon mot t.d. xbmc er i beste fall work in progress...
Piratkopiering gir meg den kvaliteten eg vil ha. Utvalet er betre, og likt over heile verda. DRM er totalt fråverande, og du kan behalde ting så lenge du vil. Integrasjon mot t.d. xbmc eller andre system er trivielt, og du kan spele av ting der du vil.

Og då har eg ikkje nevnt prisen ein gong...
Vis hele sitatet...
Det er fortsatt et steg i riktig retning.

Det å sammenligne det med piratkopiering synes jeg også blir litt feil.
For da setter vi forutsetninger som jeg mener blir litt utopiske. For at det skulle klare og hamle opp med piratkopiering måtte det vært gratis, topp kvalitet, alt burde være tilgjengelig fra dag 1, kanskje noen dager før release dato (ref. piratkopiering).

Det som er litt av grunnen til at det ikke er det største utvalget enda er at alle titler skal tekstes og kodes til 64 forskjellige platformer (gjelder skandinavia) og med platformer mener jeg (pc, iphone, ipad, ps3, xbox osv.)

Jeg er ikke direkte uenig med deg at det er forbedringspotensial. For det er det absolutt. Men jeg mener at det å sammenligne det direkte med piratkopiering blir litt feil. For jeg mener at Netflix tilbyr et veldig godt produkt for 79kr/mnd som kommer til å få et veldig mye bedre utvalg etterhvert. Har man et problem med det kan man alltids bare vente noen måneder.
Trigonoceps occipita
vidarlo's Avatar
Donor
Sitat av Parkett Vis innlegg
Det å sammenligne det med piratkopiering synes jeg også blir litt feil.
For da setter vi forutsetninger som jeg mener blir litt utopiske. For at det skulle klare og hamle opp med piratkopiering måtte det vært gratis, topp kvalitet, alt burde være tilgjengelig fra dag 1, kanskje noen dager før release dato (ref. piratkopiering).
Vis hele sitatet...
Ein god begynnelse ville vere om det var likt tilbod over heile verda, og drm-fritt slik at eg fekk velje avspelingsplattform. Pris er mindre viktig for meg; betaler gjerne, men ikkje før eg får det eg vil ha. Dei to punkta er nok til at eg ville betalt.
Er det noen som har sjekket om dette fungerer i linux? Med Silverlight for av spilling, så faller man vel gjerne til Moonlight og sist jeg sjekket der har det ikke støtte for DRM plugin. Jeg hadde selv problemer med å streame fra både TV2 og Viaplay ettersom de også bruker DRM.

Dette er i alle fall imho et kraftig argument mot bruken av DRM, hvis det gjelder for Netflix også.
Sist endret av m0b; 19. oktober 2012 kl. 14:37.
Har netflix Donnie Darko eller The breakfast club eller One flew over the cuckoos nest ELLER the art of getting by?
Sitat av DrD.O.C Vis innlegg
Samsung app.. finnes det til "alle" nyere samsung tv'er? Har en nyere samsung (1,5år) med smart funksjon, finnes da en netflix app til den? Søkte på tv-nett men fant ikke noe

D
Vis hele sitatet...
Bare til 2012 modeller.
Sitat av meurtir Vis innlegg
Har netflix Donnie Darko eller The breakfast club eller One flew over the cuckoos nest ELLER the art of getting by?
Vis hele sitatet...
Nei, kunne ikke finne noen av de.
Sitat av |d13m0b Vis innlegg
Nei, kunne ikke finne noen av de.
Vis hele sitatet...
NEI! Drømmene mine er knust.
Sitat av Parkett Vis innlegg
Det er fortsatt et steg i riktig retning.

Det som er litt av grunnen til at det ikke er det største utvalget enda er at alle titler skal tekstes og kodes til 64 forskjellige platformer (gjelder skandinavia) og med platformer mener jeg (pc, iphone, ipad, ps3, xbox osv.)
Vis hele sitatet...
Netflix encoder ikke til alle forskjellige plattformer. De bruker HTTP Adaptive Streaming. For å støtte en haug forskjellige devicer trenger man ikke encode innholdet på nytt, "bare" lage en player til devicen*. Å encode og lagre 64 forskjellige utgaver av samme innhold hadde aldri i verden vært lønnsomt.

*veldig forenklet, siden det er flere konkurrerende teknologier for adaptive streaming (hovedsaklig adobe hds, apple hls og ms ss) og en jungel når det kommer til å navigere mellom hvilke devicer som støtter hva.

Sitat av |d13m0b Vis innlegg
Er det noen som har sjekket om dette fungerer i linux? Med Silverlight for av spilling, så faller man vel gjerne til Moonlight og sist jeg sjekket der har det ikke støtte for DRM plugin. Jeg hadde selv problemer med å streame fra både TV2 og Viaplay ettersom de også bruker DRM.

Dette er i alle fall imho et kraftig argument mot bruken av DRM, hvis det gjelder for Netflix også.
Vis hele sitatet...
Stemmer. Linux er ikke støttet. DRM suger ...
Skulle ikke tv serier komme bare en dag eller noe etter det ble sluppet i USA? kan ikke se at the walking dead seasin 2 og 3 er ute...
Sitat av Zaloz Vis innlegg
Skulle ikke tv serier komme bare en dag eller noe etter det ble sluppet i USA? kan ikke se at the walking dead seasin 2 og 3 er ute...
Vis hele sitatet...
Du tenker nok på HBO Nordic.
Som sikkert noen har nevnt, så får man gratis Netflix frem til 7.januar (ut året, men det står at det er fra den datoen jeg må betale) hvis man har spotify premium. Siden jeg har det tenkte jeg "hvorfor ikke?". Ved første blikk så det ut som om det bare var gamle serier der det var kun de første sessongene. Ikke så utrolig godt utvalg, men det kommer seg nok.

Etter å ha titta igjennom seriene, så ser jeg at de har serier som jeg alltid har hatt lyst til å se, men ikke orket å begynne med/laste ned. Jeg kommer nå til å se på Archer, Weeds, Mad Men, Mythbusters og diverse filmer.
Hvordan stiller det seg med dokumentarer?

Var en raskt titt innom samme dagen det ble lansert, men da var det heller labert. Nå som dere har gjort dere litt bedre kjent med Netflix, så har sikkert enkelte sett over det som er der.

Orker ikke registrere en bruker der pga. TV-serier. De få jeg ser laster jeg heller ned.
Sitat av stagg Vis innlegg
Orker ikke registrere en bruker der pga. TV-serier. De få jeg ser laster jeg heller ned.
Vis hele sitatet...
Sitat av Netflix
Velkommen til Netflix! Netflix-medlemskapet, som starter med én måneds gratis prøveperiode, har startet.
Vis hele sitatet...
Tok meg 1.02 sekunder å registrere meg, i følge online-stopwatch.

Jeg talte 156 videoer plassert i dokumentar-seksjonen deres. Fra natur- og historiske dokumentarer til biografier. Sannsynligvis utvides utvalget med tid.
Sitat av Tawon Vis innlegg
Tok meg 1.02 sekunder å registrere meg, i følge online-stopwatch.

Jeg talte 156 videoer plassert i dokumentar-seksjonen deres. Fra natur- og historiske dokumentarer til biografier. Sannsynligvis utvides utvalget med tid.
Vis hele sitatet...
Takk.

Registrerte via Facebook siden det tok så kort tid?

Får vel registrer meg da, slipper ikke unna.
Sitat av stagg Vis innlegg
Registrerte via Facebook siden det tok så kort tid?
Vis hele sitatet...
Nei, gjorde det manuelt. Kobler Facebook-profilen min til så lite som mulig, sånn egentlig. Det er en måneds fri tilgang, så jeg ser ikke helt nedsiden ved å registrere seg. Gjelder å ri hver bølge for det den er verdt.
Sitat av Tawon Vis innlegg
Nei, gjorde det manuelt. Kobler Facebook-profilen min til så lite som mulig, sånn egentlig. Det er en måneds fri tilgang, så jeg ser ikke helt nedsiden ved å registrere seg. Gjelder å ri hver bølge for det den er verdt.
Vis hele sitatet...
Er vel bare litt sær. Registrert nå. Takk igjen, Tawon.